Sida 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 213

Diskussion: Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare

  1. #121
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ropa av Tjänst fem
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #122
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    ^ ^ Det hade nog varit mer rätt =P
    Men vad man göra för att skappa den här iso filen av den här kopian? har provat några program som jag skrivit tidigare och försökte goola i lite forum men inte fått till det än.
    Lutar åt att låna en dvdbrännar/läsare och prova kopiera den på så sätt, men varför skulle det funka om den inte ens nu kan hitta skivan och se att det är nåt på den =/

  3. #123
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan vara så att den inte kan läsa... skicka ett mail till mig så kan du få CoD5 av mig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #124
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Men ja kunde ju bränna spelet. Eller illa fall RE 5 kunde jag bränna, kan det vara nåt med hur det är bränt första gången?
    Har du mer trevlig spel? Kanske är en annan tråd =P

  5. #125
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag skulle tippa på att det är brännaren som inte vill läsa ordentligt bara... och jag har mängder med spel... vill du ha en lista får du maila mig, min e-mail hittar du på min profil, det är samma e-mail som jag har till MSN Messenger...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #126
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Jag provade att kopiera ett annat spel och det gick hur bra som helst =/ mysko.
    COD 5 och SF 4 funka inte att kopiera, men shawn white och skate 2 tror jag gick bra. Kan någon säga till mig och jag bryter mot nå regler???

  7. #127
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nej du bryter inte mot några regler, undrar varför du inte kan kopiera COD 5 och SF 4... går det att testa dom i ABGX360?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #128
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    När man följt denna guide hur man rippar ett spel med en dvdbrännare/dvdläsare och har fått iso filen. Ska man använda abgx360 någon gång för att kolla att det är en bra version?
    Eller vet man att den blir bra då man gjort så här.

  9. #129
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kör den i ABGX360 för att vara säker, då skapar du dessutom .dvd filen automatiskt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #130
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    om jag kör abgx360 behöver jag inte Bin filen som det står om i början av guiden?

  11. #131
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det törs jag inte svara på... den kanske autofixar den, kanske inte...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #132
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Finns det några fler dvdläsare som klarar av att rippa spelen direkt eller är det bara dom där två samsung som klarar det?

  13. #133
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns säkert flera... ingen som kan svara på det riktigt då jag inte tror någon setat och testat att köra alla drivesen som klarar av att läsa den här typen av skivor...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #134
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Är det nå problem att rippa spel med Wave 3?

  15. #135
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Är det nå problem att rippa spel med Wave 3?
    Det bör inte vara någon större skillnad, dom spelen tar lite mer plats än andra bara... några Mb...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #136
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Om man rippar med en samsung brännare som rippar 360 spelet dirket. Är det nåt där man måste tänka på för att det spelat man rippa ska kunna funka på liven och vara säker?
    Har jag missat någon guide för hur man gör det?
    Last edited by Outzider; 2009-05-04 at 12:18.

  17. #137
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Efter att du har rippat spelet bör du köra det genom ABGX360 för att se till att du fått rätt stealth och sådant...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #138
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Efter att du har rippat spelet bör du köra det genom ABGX360 för att se till att du fått rätt stealth och sådant...
    rippar han det själv så ska stealth vara okej ändå, igentligen räcker det att köra level 2 på egenrippade spel så den inte ersätter stealth utan enbart kollar det andra. det skadar dock inte att lägga in annan stealth från databasen, det är det lättaste om man är osäker.

  19. #139
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Kan ni tipsa om några filmer som är över 8 gig som man kan använda sig av för att rippa?
    Flera alternativ uppskattas =)

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det borde också kunna fungera med en färdig bränd backup, men då är det inte säkert att du får med hela skivan, ett annat alternativ är att vänta i 6 dagar och skaffa dig en extra 360 spelare och antingen ett Connectivity kit eller använda en trasig 360 som strömkälla samt flasha till 1.6
    då kommer du ha en betydligt mycket säkrare metod för rippning

    tips på vad exakt du behöver har du här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36971
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #141
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Men om jag köper en sån där samsung spelar med kreon drivrutiner och kör 1.5 för jag kommer inte ha råd att flasha om den för jag ser inte att den nya version ger så mycket nytt. Är det bara att rippa sen kolla dom med abgx360 för säkerhets skull och bränna ut dem?

    Men om jag nu inte vill köpa en till bränna och andra saker för att rippa utan vill köra på denna guide med att byta skiva och så, har ni några tips på filmer som går att använda då för att rippa? Skulle vilja ha så många alternativ som ni orkar skriva.

    Tack på förhand.

  22. #142
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    köper man samsungen så behöver du bara 1 sata kabel, ett connectivity kit (eller en trasig 360 som power supply) och själva samsungen... och som du säger behöver du då bara kolla i ABGX360 att du fick med allt ordentligt (förhoppningsvis går den igenom ABGX360 och ligger med i databasen) sedan bränner du ut den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #143
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Måste jag ha ett connectivity kit om jag köper samsung brännaren? Alltså den där 162-C brännaren alltså?

  24. #144
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Måste jag ha ett connectivity kit om jag köper samsung brännaren? Alltså den där 162-C brännaren alltså?
    Om du menar xbox 360 dvdläsaren (http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721) så ja, xboxen kan inte hålla igång strömmen i mer än 5 minuter och det är tveksamt att du hinner rippa på den tiden.

    Om du menar en riktigt brännare som man har i datorn så nej, då behöver du inget connectivity kit
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  25. #145
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Om du menar xbox 360 dvdläsaren (http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721) så ja, xboxen kan inte hålla igång strömmen i mer än 5 minuter och det är tveksamt att du hinner rippa på den tiden.

    Om du menar en riktigt brännare som man har i datorn så nej, då behöver du inget connectivity kit
    eh? med AV kabel i så är väl inte det något problem längre?

  26. #146
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Tänkte på Samsung SH-D612. Att det räcker med den och rippa spelen dirket och sen kolla med abgx att dom vart okej.

  27. #147
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    eh? med AV kabel i så är väl inte det något problem längre?
    Ah, mer än vad jag visste.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  28. #148
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Ah, mer än vad jag visste.
    vad jag vet så stänger boxen ner sig efter fem minuter om inte AV kabeln sitter i. när man flashar om boxar utan connectivity kit så rekommenderas det att sätta i AV kabel för att förhindra att den stänger av sig. detta antar jag gäller oavsett vad du gör med dvdn i boxen.

  29. #149
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Tänkte på Samsung SH-D612. Att det räcker med den och rippa spelen dirket och sen kolla med abgx att dom vart okej.
    vad jag förstår är det en helt vanlig dator spelare så du behöver inget annat än IDE kontakter i datorn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #150
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Varför ska man då ha massa kit? Är det för att både flasha OCH rippa?

Sida 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Koppiering av PS1 spel fungerar inte med DMS4pro på PS2
    By mouyo342 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 10:17
  2. PS2 spel som funkar med HDLOADER (omoddad)
    By hokeydokey in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 61
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 16:33
  3. Problem med iso spel
    By loveinhim in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 10:28
  4. Problem med att ladda upp spel
    By spinxx in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 11:39
  5. 1.0-box som successivt slutar fungera med spel
    By Bobster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 02:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •