Funderar på att stoppa in en ny hårddisk i xboxen.
Men det ska ju formateras... varför måste det vara så många partioner på den???
Varför räcker det inte med en eller två?
Funderar på att stoppa in en ny hårddisk i xboxen.
Men det ska ju formateras... varför måste det vara så många partioner på den???
Varför räcker det inte med en eller två?
För att den skall se ut som orginalet:
C:\499.92
E:\4.881.61
X:\749.89
Y:\749.89
Z:\749.89
Om din hårddisk är upp till 250GB rekommenderar jag LBA48 patchen "Partition 6 takes rest of the drive".
Om hårddisken är 300GB eller mer rekommenderar jag "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive" eftersom man förlorar all data på partitionen så fort man lagt in mer än 256GB.
Man låser HD efter en sådan partionering i Config Magic
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
För att skydda de viktiga partitionerna mot att bli överfulla / raderade.
c: system/bootpartition
e: användardata, kan lätt bli full!
x,y,z: Temporärpartitioner, vet inte varför det är just 3 st, men tanken är att vilket spel som helst när som helst kan radera hela partitionen och fylla på med "egna" filer. Kanske innebär det att man kan hålla på och växla mellan tre olika spel utan att dess filer blir raderade.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Okej.. så när man vill lagra egna filer så ger man F..n i de andra partitionerna och använder bara e: ?
Ja. Om du sätter i större hårddisk ger du helst f..n i e: också för saker slutar fungera även när den blir full. Med större hårddisk har du istället en F: och eventuellt även en G: partition att leka med.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
jag tänkte höra en grej...
Är så att jag har en annan xbox som bara har original-disken i. Nu är det så att kanske 2-3 gb ligger på e: och 2-3 gb ligger på f:.
Finns det någón möjlighet att slänga ihop dessa så att allt hamnar på ex e: ?
Nu var det länge sen jag höll på men jag har för mig att det var nåt strul med att slänga saker till f:. Så nu ligger allt på e:.
Allt är väl i princip temporärt. Inga spel utan bara serier/filmer som ses och sedan slängs. Men det vore ju najs om man kunde ha lite mer samtidigt utan att behöva rensa så ofta.
mvh
pemani
Då hade du en 10GB disk.
E: är alltid det som är kvar upp till 8GB förutom c,x,y,z oavsett hur stor disk du har. I praktiken blir det c:a 5GB
Med en 10GB disk har du 2GB över till en F:
Ja det stämmer nog bra det... Men det går alltså inte att flytta över eller formatera om disken så att man får dessa 2GB f-utrymme till e-partitionen?Original inlägg av Hansi
Alltså ca 7 gb istället för 5+2.
Eh fan va pinsamt, får väl köpa en större disk att slänga in men ekonomin är väl inte den bästa plus att den inte används så ofta så det känns riktigt värt det :P
Bookmarks