Hej!
Köpte en färdigchipad box i veckan med DUO-X2 och 300gigs hårddisk..
Jag trodde att det bara va att tuta å köra och allt skulle fungera direkt??
Men så va inte fallet..
Vad är det för saker jag behöver göra med den???
Hej!
Köpte en färdigchipad box i veckan med DUO-X2 och 300gigs hårddisk..
Jag trodde att det bara va att tuta å köra och allt skulle fungera direkt??
Men så va inte fallet..
Vad är det för saker jag behöver göra med den???
Då köpte du den inte av oss väl?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Vad är felet då?
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
Spelen kommer inte igång??? den laddar spelen en stund , sedan låser det sig..Original inlägg av rejjo
Och när man aktiverar chippet så kommer man till EvoX Dashboard , där man kan gå till settings och ändra. Men när man till exempel ska kolla på hdd så låser det sig??
Måste jag flasha den med EVO-X M8PLUS_16 eller?? För att kunna spela utlänska spel??
Nej det låter ju som den redan är flashad och allt det där, men köpte du den av psxcare? Är du säker på att du bränner rätt, och att du inte använder världens skräpskivor?
Nej den är inte köpt ifrån psxcare, spelen är brända som iso filer på dvd-r skiver.. Jag testa halo2 orginal den laddas en stund sedan blir det bara mörkt??Original inlägg av rejjo
Når man startar xboxen med power knappen så kommer EvoX loggon upp sedan kommer man till en sida med Dashboard: där man kan gå till reboot, settings och 2 saker till..Är inte detta någon default flash som finns i duo-x2 chippet???
Nej, det är dashborden som är installerad på hårddisken.Original inlägg av much
Ok tack!
Kan någon hjälpa mig då...
Vad gör jag först?? har som sagt en 300gb hdd och duo-x2 chipp.
Vad behöver jag för att kuna spela utlännska spel,film, musik, bilder mm .
xboxen är tillverkad efter 2005-07
vad behöver jag för program och filer??
vet har försök läsa mig igenom alla forum här, men det står så mycket och man blir förvirrad...
snälla hjälp
tfh Much
Last edited by much; 2006-05-26 at 00:57.
Fattar inte vad som är fel, låter som kaos . Vad är det som är felet om du sammanfattar allt?
okej!
Om jag har tur nog och får igång flashbios så är det enda du behöver en korsad nätverkskabel mellan xboxen och datorn. Menas det att jag ska starta xboxen med chippet i aktivt läge??
om xboxen är tillverkad efter 2005-07 så behöver jag bios m8plus_16 512kb
stämmer det så långt??
Men du har ju redan en flashad xbox, att flasha om den kommer inte hjälpa. Lämna tillbaka den där du köpte den och be om att få en fungerande box...
ofan!!
Så om jag startar i chippmode och får först EvoX loggon upp sedan kommer man till Dashboarden, så ska allt va frid å fröjd om allt fungerar som det ska...
Det jag inte fattar då är varför det låser sig när jag försöker ändra på tex settings???
Tack för svaren
rejjo! !!
Nä så ska det ju inte vara, och om det var så när du fick den så är det något fel, och då har du rätt att lämna tillbaka den...
Bookmarks