Sida 17 av 51 FörstaFörsta ... 7151617181927 ... SistaSista
Visar resultat 481 till 510 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #481
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    dnl

    hur får man igång DNL ripparna? saknas de filer lr behöver man nåt särskilt program för att packa upp? har winrar..

  2. #482
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Vad menar du? Man får igång dem som alla andra rippar....

    Du har senaste versionen av Winrar förutsätter jag... ?
    Å du fick inget felmeddelande när kollade crc-filen?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #483
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    dnl

    jo har senaste winrar. crc? är inte så haj på det här ännu har bara testat med ett fåtal spel..
    försöker just nu med Rumble.Roses.XX.PAL.XBOX360
    där ligger filerna som dem ska men slutar på .001 o så vidare..
    kollar man egenskaper så står det bara 001-fil. öppnas med "okänt program"..

  4. #484
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du får läsa FAQ'n!!

    Om du inte har en .rar att öppna så får du ta den med lägst nummer.
    Välj "Öppna med..." och välj Winrar.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #485
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Nån som kan svara på varför det inte går bränna?
    Står bränningen misslyckad innan det ens hinner börjar.
    Bränner i Clonecd och bränner från image.dvd. Använder Pioneren ja köpt från psxcare. Använder DVD+R DL Traxdata skivor

  6. #486
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    1. Har du senaste firmwaren i dvd-brännaren?
    2. Har du senaste versionen av CloneCD?
    3. Har du testat med några bättre skivorn när du bränner, typ Verbatim?
    4. Låter du datorn vara helt ifred? Du ska inte ha några andra program igång, och inte använda den till något annat samtidigt...

    Kan du svara ja på alla ovanstående frågor å det ändå inte funkar så kan du ju testa att bränna med ImgBurn istället.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #487
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tack för svaret.
    Tycker ja inte borde behöva byta firmware. Är köpt från psxcare och de ska väll fungera o bränna direkt. Har senaste versionen av clonecd.
    Har inte testat med nå andra skivor o låter datorn va ifred.
    Är så att bränningen börjar aldrig. Blir inte bränt på skivorna utan står bara att bränningen misslyckats innan det börjar.. får försöka med imgburn

  8. #488
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    imgburn åt bara en skiva..

  9. #489
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Alltså att du köpt den från psxcare spelar ingen roll. Det är inte säkert att brännaren har senaste firmware. Det kan ha kommit nya firmware sedan den tillverkades.

    >imgburn åt bara en skiva..
    Förstörde den en skiva, eller fick du det att fungera?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  10. #490
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    18
    sökte en del i forumet och har för mej att det fanns en tråd med detta men ingen lycka så jag frågar här. Nån prata förut om att kman kunde bränna om ett spel från en redan brännd skiva. Hur gör jag?

  11. #491
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Bara att göra en kopia med CloneCD
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #492
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    18
    ahh va det så enkelt ^^ gött. Tack för svar!

  13. #493
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag fixar med "NBA_Street_Homecourt_USA_XBOX360-PLEX". och jag undrar, funkar denna fil (syftar på hela "USA"-delen) på mitt xbox360 (flashat med senaste xtreme firmwaret) som är köpt här i sverige? (tänkte om det har med regionerna och sånt att göra?)
    Last edited by Vickan; 2007-02-26 at 18:11.

  14. #494
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Vickan Visa Inlägg
    Jag fixar med "NBA_Street_Homecourt_USA_XBOX360-PLEX". och jag undrar, funkar denna fil (syftar på hela "USA"-delen) på mitt xbox360 (flashat med senaste xtreme firmwaret) som är köpt här i sverige? (tänkte om det har med regionerna och sånt att göra?)
    Eftersom det är ett EA Sports spel så är det garanterat låst till Region 1 (NTSC). Det har så vitt jag vet inte släppts ett enda EA Sports spel som varit regionsfritt. Så jag rekommenderar att du inte bränner spelet och slösar bort onödiga pengar.
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  15. #495
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Vickan Visa Inlägg
    Jag fixar med "NBA_Street_Homecourt_USA_XBOX360-PLEX". och jag undrar, funkar denna fil (syftar på hela "USA"-delen) på mitt xbox360 (flashat med senaste xtreme firmwaret) som är köpt här i sverige? (tänkte om det har med regionerna och sånt att göra?)
    Läs alltid nfo-filen som hänger med när du tankar hem ett spel. (Eller helst ska du såklart läsa den innan du tankar hem spelet.)

    "REGiON........: NTSC"

    NTSC funkar inte på en svensk (PAL) XBox 360 om spelet inte är satt som region free. Men det brukar alltid stå i nfo-filen i så fall (typ "Region: NTSC/region free" eller "Region: 0xFFFFFFFF")

    Läs mer om regionskodningen i FAQ'n.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  16. #496
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hej jag har flashat ny min xbox 360 jag vet inte hjur jag ska göra för att bränna spel min brännare är dual layer brännare och vad skajag gör

  17. #497
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Läs FAQ'n och den här tråden så kommer du veta vad du ska göra.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  18. #498
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21

    problem med ss.fil

    Hej!
    Har en fundering jag har försökt att bränna Ninenty_Nine_Nights_XBOX360-Mirage 2 ggr nu men båda har det blivit att den vill att jag sätter in den i en xbox360 console, vad är det för fel på spelet? detta med ss.fil , hur ändrar man så att den fixar den filen i spelet? finns det någon tråd där det står.

    Sedan också i vissa spel så blir det detta medelande när man väljer ett spel, "Invalid or unsupported image file format!" vad ska man göra om detta kommer upp, den kommer upp på 2 spel jag har och båda ska funka korect bara att bränna.
    Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME
    Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME
    Hur fixar man det, vill hellst inte förstöra fler skivor, hur funkar ssmerger för försökte att ändra ss filen tog bara ca 3 sec, tror inte det ska vara så, hoppas på svar
    har brännt förut så det är inte någe fel på datorn eller någe sånt utan måste vara något med spelen.

    TJ

  19. #499
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Prova och dra ner Ninety.Nine.Nights.PAL.XBOX360-DNL. Funkar utmärkt utan nåt mek.

  20. #500
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Har försökt med den också men när jag ska välja den i DVD Decrypter så kommer fel medelandet "Invalid or unsupported image file format!" det kommer på några spel och dom spelen ska ju gå att bränna utan problem , men varför vill den inte känna av dom?

  21. #501
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Neeee jag fattar inte vad jag gör för fel, packade upp ett annat spel och det blir samma error att den inte känner av spelet och vill inte bränna, jag har gjort allt rätt som det står på http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=514437
    Men det blir ändå error.

  22. #502
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh är inte dvd decrypter ett förlegat brännprogram som inte uppdateras sedan länge?

    Ladda hem IMGBURN!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #503
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    ok tack ska testa det istället för dvd dercypter vill inte känna av spelen, hoppas det funkar

  24. #504
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Hehe Tack så mycket Hansi Det funkar perfect har brännt 2 spel och inget problem tack så mycket. IMGburn var mycket bättre. det tar dock längre tid att bränna han bränner först sedan kollar den igen sectorer, som tar lika lång tid, kan hända att det går att ställa in men det gör inget i alla fall för mig ^^

  25. #505
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    kryssa ur Verify så slipper du vänta :P

  26. #506
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    ok tack ^^

  27. #507
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Hallstahammar
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ska man fortfarande lägga till .iso efter 000-filerna? Fick för mig att jag inte behövde det, men tänkte kolla för säkerhets skull innan jag slösar bort en skiva.
    Live Gametag: Empe89

  28. #508
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej
    har försökt att bränna ett spel till min 360. Jag har använt dvddecrypter och clonecd, tdk +R skivor samt några andra. Men det vill inte fungera. Har även installerat mjukvaran för bakåtkompatibla spel. Min 360 har en samsung läsare och är flashad. Vad gör jag för fel ?

    läste att Default.xbe inte får vara patchad men vart hittar jag den filen. jag har bara en .iso fil!?

  29. #509
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Tjena, har laddat hem Moto_GP_06_PAL_XBOX360-PI. Och jag fick inte med några SS-koder. Filformatet är .360.
    Inga SS-koder som jag laddar hem från http://ss.softmodfiles.net/. fungerar, alla blir röda i SS Merger. har testat flera olika.
    Så om ngn har lösning på problemet eller har fungerande kod på datorn så kan dem väll skicka dem.

  30. #510
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skit i att dom blir röda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 17 av 51 FörstaFörsta ... 7151617181927 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •