Sida 18 av 51 FörstaFörsta ... 8161718192028 ... SistaSista
Visar resultat 511 till 540 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #511
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Skit i att dom blir röda.
    Jag gjorde det men bränningen funkade inte.

  2. #512
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Hallstahammar
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tjenare, sitter och klurar på nåt som jag hoppas inte är ett problem.

    Det är så att jag laddade hem Half Life 2 på en DVD5 release. Eftersom jag har en hitachi i min xbox360 som inte klarar av SL-skivor så var jag tvungen att konvertera till DVD9. Tankade hem XDVDMulleter och fixade det på några minuter. Men nu är det en sak som ger mig rynkor i pannan.

    Jag öppnade DVD-filen och kollade, där står det att layer break är 1913776. Men på alla andra spel jag bränt har layer break varit på 1913760. Har för mig jag läst att alla 360-spel har LB på 1913760. Nu är ju detta en xbox1 release men den ska ju fortfarande vara på en DL-skiva och spelas upp på en xbox360.

    Någon som vet vad denna annorlunda layer break ger för konsekvenser? Jag vill helst inte slösa bort Dl-skivor på kassa bränningar. De kostar mycket och jag är fattig student.
    Live Gametag: Empe89

  3. #513
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Har dragit hem G.R.AW 1 (Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB) och extractar filen "rtbgr360.nrg", vilket sätt är bäst att få igång denna, använder mig av cloneCD. De spel jag brännt förut har varit 2 filer och har gått utan problem.

  4. #514
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Max360 Visa Inlägg
    Har dragit hem G.R.AW 1 (Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB) och extractar filen "rtbgr360.nrg", vilket sätt är bäst att få igång denna, använder mig av cloneCD. De spel jag brännt förut har varit 2 filer och har gått utan problem.
    .nrg = Nero
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #515
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Jasså, jag visste inte att man kunde bränna med nero. Jag har nero 7 nånting premium, hur gör jag för att bränna utan att skaffa ölglasunderlägg? Lika enkelt som vanliga dvds kan det väl inte vara?

  6. #516
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    .nrg är för nero vad .dvd är för clone cd = alla de settings du behöver skall vara definierade redan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #517
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    drog hem Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME sen är jag packa up fick jag enn image.000 och en dvd.image och en *ss.bin?* varför kommer en ssbin med jag har aldrig patchat förutt det står på sidor att den är pre-patch som jag skrev jag har aldrig patchat så jag undrar vad ss.bin filen menas.. för er som har brännt releasen kan ni säga hur ni gjorde?

    tack för svar

  8. #518
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bry dig inte om ss.bin filen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #519
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej!
    Fick min 360 flashad på psxcare och har nu brännt "Viva.Pinata.PAL.MULTI.XBOX360-WAR3X" med en vebatim DL DVD+R skiva i min Pioneer 111d brännare. När jag sätter in den i boxen så står det "Unplayable disc", jag har följt tipsen om hur man bränner. Vad är det för fel?

  10. #520
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Har du senaste firmware i din brännare?

    Skriv exakt hur du gjorde. Lite svårt att gissa annars vart det gick fel.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  11. #521
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Det löste sig, uppdaterade firmwaren och brände med imgburn istället för clonecd, vet inte om det var firmwaren eller byte av program som gjorde det men funkar gör det, tack ändå.

  12. #522
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Hejsan, jag skulle bränna Rainbow.Six.Vegas.PAL.XBOX360-DNL nyss och när ja hade valt hastighet o sånt så får ja ett felmeddelande:Bränning till _NEC DVD_RW ND-3540A Misslyckades. har alri hänt innan och ja körde med en Fujufilm DVD-RDL 8.5gb 4x/2x skiva. (och ja har den nyaste verisionen av CloneCD)

  13. #523
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Fujifilm DVD-R DL?
    Där har du felet. Det MÅSTE vara DVD+R DL
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #524
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    okej tack ska du ha

  15. #525
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Hur får man en lyckad bränning av "Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB"? Efter att ha unrarat är det väl bara att bränna med Clone CD vad jag förstått men filen heter ju "rtbbr360.nrg", det är inte två filer som i vanliga fall (.iso och .img). Man får bara "unreadable disc" eller "unplayable disc" (guldfiskminne) när man använder Clone CD... Hur ska man bränna det här spelet?

  16. #526
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av KonradA Visa Inlägg
    Hur får man en lyckad bränning av "Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB"? Efter att ha unrarat är det väl bara att bränna med Clone CD vad jag förstått men filen heter ju "rtbbr360.nrg", det är inte två filer som i vanliga fall (.iso och .img). Man får bara "unreadable disc" eller "unplayable disc" (guldfiskminne) när man använder Clone CD... Hur ska man bränna det här spelet?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516

    Vilket brännarprogram ska jag använda?
    Beror lite på hur det ser ut efter att du packat upp rar-filerna. Oftast har du då en image.dvd och en image.000. Använd då senaste CloneCD (i skrivande stund v.5.3.0.1) eller ImgBurn. Ibland är det en .nrg - använd då senaste versionen av Nero.
    Nero finner du här:
    http://www.nero.com/enu/index.html

  17. #527
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Tack, men jag har läst runt lite och fick uppfattningen att man inte skulle använda Nero, därför jag inte ens provade. Nu när jag har testat att bränna med Nero får jag bara felrapporten "Händelse: Kompileringen får inte plats på en tom skiva". Jag har ställt in DVD och skivan är verkligen tom när jag kollar på skivinfo, det står "--- Denna skiva är tom ---" och "Tillgänglig kapacitet: 8152MB". Vad gör jag fel?

  18. #528
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Är det en .dvd och en .iso ska du inte använda Nero, men är det en .nrg så ska du köra med Nero. .nrg är Neros variant av imagefil.

    Hur gör du i Nero då?
    Du ska välja i menyn Recorder > Burn Image
    Sen är det bara att leta upp .nrg-filen och köra.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  19. #529
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Är det en .dvd och en .iso ska du inte använda Nero, men är det en .nrg så ska du köra med Nero. .nrg är Neros variant av imagefil.

    Hur gör du i Nero då?
    Du ska välja i menyn Recorder > Burn Image
    Sen är det bara att leta upp .nrg-filen och köra.
    Jag markerar DVD fliken, sedan under "Kopiera och backup" väljer jag "Bränn image till skiva". Letar upp .nrg-filen som du säger och kör på men får bara felmeddelandet

  20. #530
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Har du senaste versionen av Nero? Så du inte har en gammal version som inte stödjer dual layer.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  21. #531
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag har precis Flashat min XBox 360, Samsung ms28 med 5.2D FW'n och försöker att få igång något XBox1 spel på en Singe Layer DVD men får det inte att fungera

    Alltså jag har tankat ner exempelvis Open.Season.PAL.XBOX-PaL som när man packar upp den har en .iso fil i sig och denna info i .nfo:

    ²ÛÛÛ² Û Publisher : Ubi Soft Û ²ÛÛÛ²
    ²ÛÛÛ² Û Genre : Advanture Û ²ÛÛÛ²
    ²ÛÛÛ² Û Files : 23 x 50 MB Û ²ÛÛÛ²
    ²ÛÛÛ² Û Supply : PaL Û ²ÛÛÛ²
    ²ÛÛ²±°² Platform : XBOX ²°±²ÛÛ²
    ²ÛÛßÜ ± Origin : PAL DVD ± ÜßÛÛ²
    ²ÛÛÛÝ Ü Rel Date : 31.10.2006 Ü ÞÛÛÛ²
    ²ÛÛÛÜÛÝ Ü Ü ÞÛÜÛÛÛ²
    ²²ßß²ÛÛÜ ÛÝ Languages : ENG/GER/SPA/IT/FR ÞÛ ÜÛÛ²ßß²²

    Vet att den är Bakåtkompatibel enligt MS Lista.

    Har sökt på massor med forum hit och dit och kan inte få en samlad bild på hur man skall göra, blir bara snurrig :S

    Finns det någon som kan göra en Steg för Steg Guide på hur man går till väga?

    Typ vad man behöver för verktyg, filer som typ Security Sector, PFI, DMI, image.dvd m.m.

    Tacksam för svar och ber om ursäkt redan nu om ni känner att ni fått denna frågan innan.

    Lovar, jag har sökt!

    PS Tack Hansi föresten för en snabb leverans av VIA Sata kortet DS

  22. #532
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sök lite så hittar du nog det jag skrivit om vad man måste kolla innan det går att få igång xbox1 spelen. Du måste plocka ur default.xbe filen ur ison och kolla med ett program ifall den är i "originalskick" eller om den är patchad på något sätt. Är den patchad så måste du försöka återställa den till original.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #533
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok, efter mycket letande överallt så lyckades jag få ordning på det hela med ETT enda program...

    XDVDMulleter Beta 7

    Asså, jag hade dragit ner Xbox1 spelet och packat upp den, fick en .ISO fil som jag sedan körde via XDVDMulleter Beta 7.

    Efter 5-10 minuter så hade den gjort om den och jag brände den med ImgBurn och Voila

    Vill ni ha mer info så hör av er.

    PS Hansi, drog ur default.xbe filen och körde den med XBEFix, fick svaret att den redan var Valid!!! Borde det inte ha fungerat då? DS

  24. #534
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    har du installerat patchen från ms hemsida/xbox live på boxen så du kan spela xbox1 spel?

  25. #535
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Rippe Visa Inlägg
    har du installerat patchen från ms hemsida/xbox live på boxen så du kan spela xbox1 spel?
    Jepp, det har jag.

    Nu har jag testat att konvertera några spel med XDVDMulleter en del fungerar och en del fungerar inte.

    Dessa fungerade:

    Harry Potter And The Goblet Of Fire
    LEGO Star Wars II
    Open Season

    Dessa fungerade inte:

    Colin McRae Rally 2005
    Scooby Doo Unmasked
    Tiger Woods Pga Tour 07

    Om man kollar på denna sidan så stämmer det tyvärr rätt bra med vad som funkar å inte funkar

    http://www.xbox.com/en-US/games/back...ygameslist.htm

  26. #536
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Har du senaste versionen av Nero? Så du inte har en gammal version som inte stödjer dual layer.....
    Ding ding! Kan vara problemet. Lustigt egentligen eftersom jag köpte Nero tillsammans med min dual layer brännare, paket liksom.

  27. #537
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Inte helt ovanligt att de snålar med programmen som följer med.
    Brukar vara light versioner oftast.
    Plocka hem Nero 7 Premium
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  28. #538
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej,

    Jag försöker bränna en image fil på cloneCD med dual-layer men när den kommer till att välja brännare så får jag bara upp
    Med ett 'Insert' ljud kommande efter.

    Är det något jag missat?
    Last edited by Remedil; 2007-04-26 at 17:02.

  29. #539
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Det är cloneCD du ska använda vid brännande av 360 spel, inte cloneDVD

  30. #540
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Sorry, gjorde en typo.

Sida 18 av 51 FörstaFörsta ... 8161718192028 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •