Sida 20 av 51 FörstaFörsta ... 10181920212230 ... SistaSista
Visar resultat 571 till 600 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #571
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Läs FAQ'n så är du på bana
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  2. #572
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    nån som vet om det går att lira spel fast dom inte är "stealth patchade" i Xtreme Firmware v5 3 for Samsung Official XBOX360-SYNDiCATE

    för jag tänkte på att tex iXtreme Firmware v1 2 for Samsung Official XBOX360-SYNDiCATE så står det ju: Boots ONLY Stealth Xtreme Xbox 360 backups. och det står inget i nfon om det går eller ej.

    för jag har ju massa backup spel sen tidigare och jag vill ha ett firmware som dom funkar på också. och dom spelen är inte stealth patchade.

    hoppas någon kan hjälpa mig med detta.

  3. #573
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Ja det går.

    Det är en säkerhetsfunktion i iXtreme som inte bootar spel som inte är korrekt patchade. Det är för ens egen säkerhet om man nu tänkte lira Live.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #574
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Okej, tack för upplysningen. Lirar inte på live så det är inga problem.

  5. #575
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Fråga 1: Har en laptop (ACER) med inbyggd Slimtype dual layer brännare. Går det att bränna nedladdade 360-spel med denna?

    Fråga 2: Hur tar jag reda på om min 360 har hitachi eller samsungläsare?

    Fråga 3: Läst runt en del och blir bara yr.. Finns det ingen überlathundstråd där det står steg för steg: "Gör såhär för att ladda ned o bränna ett 360-spel"?

  6. #576
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av aspo Visa Inlägg
    Fråga 1: Har en laptop (ACER) med inbyggd Slimtype dual layer brännare. Går det att bränna nedladdade 360-spel med denna?

    Fråga 2: Hur tar jag reda på om min 360 har hitachi eller samsungläsare?

    Fråga 3: Läst runt en del och blir bara yr.. Finns det ingen überlathundstråd där det står steg för steg: "Gör såhär för att ladda ned o bränna ett 360-spel"?
    Svar 1: Testa och se om det funkar.

    Svar 2: http://www.xavbox360.com/fr/lecteur-xbox-360.php3 (sidan var visst på franska eller något åt det hållet, men du behöver bara kolla på de 2 bilder som finns)

    Svar 3: Om du har iXtreme firmware måste du först kolla så att spelet du laddat ner är patchat och klart. Detta gör du med Mulleter 9 som finns att få tag på via xbins. Om allt stämmer är det bara att öppna .dvd-filen med imgburn och bränna. Välj låg hastighet på bränningen, 2-2.4x.

  7. #577
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av aspo Visa Inlägg
    Fråga 1: Har en laptop (ACER) med inbyggd Slimtype dual layer brännare. Går det att bränna nedladdade 360-spel med denna?

    Fråga 2: Hur tar jag reda på om min 360 har hitachi eller samsungläsare?

    Fråga 3: Läst runt en del och blir bara yr.. Finns det ingen überlathundstråd där det står steg för steg: "Gör såhär för att ladda ned o bränna ett 360-spel"?

    1. Förmodligen
    2 & 3. FAQ'n
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #578
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    170
    Respekt
    18
    Om filerna man laddat ner heter dnl-dirt.001 hur ska man göra då när man ska bränna ut spelet??

  9. #579
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du väljer .dvd filen som vanligt
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  10. #580
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    170
    Respekt
    18
    Men ligger ju inte någon sån fil i mappen?

  11. #581
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Har du packat upp filerna med senaste Winrar?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #582
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    170
    Respekt
    18
    Ja tror jag hittade det men kan man bränna ut det med xbox backup creator??
    Last edited by maddiy; 2007-06-29 at 17:13.

  13. #583
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Datakurs 1.0
    Högerklicka på den filen med lägst nummer .000 eller .001 troligtvis.
    Välj "Öppna med" å sen Winrar.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #584
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Enlund... Låt inte mr.maddiy dra dig för långt. Läs hans historik inlägg....

  15. #585
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    170
    Respekt
    18
    Vad är det med min historik da??

  16. #586
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hejsan, jag laddade nyligen ner overlord till 360 (pal version) där det följde med en dvd-fil på 1 kb och en .iso fil på 7 395 392 kb, hur skall jag nu gå till väga för att bränna ner dom på dubbel layer dvd, vilket program ska jag använda osv. obs har flashat mitt xbox, behöver bara en guid om hur man bränner ner filerna korrekt. mvh en mycket förvirrad lukas lundquist =)

  17. #587
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    LÄS lite på forumet! Du kan ju börja med FAQ'n.
    Det står ju f_n på 2653287765 ställen hur man gör. Lite får du anstränga dig själv.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  18. #588
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okey boys!
    Totalt NOOOBIE!

    Jag har precis fått mitt XBOX 360 Premium flashat med iextreme 1.2
    Håller på att få ner:

    Hour of victory.pal.multi5.xbox360-War3X
    The Darkness.pal.multi5.xbox360-War3X

    Jaha..vad gör jag sen? :-)

    Har Nero 7 Ultra Edition som brännareprogram och en vass DVD brännare med DL i datorn (En sprillans ny Sony Vaio bärbar)

    Kan jag använda detta eller behöver jag några andra program för att kunna bränna ut filerna jag laddar ner?
    Tänker inte spela online i första taget med dessa spelen och har inte xboxen inkopplad på nätet.

    Hjälp en stackars nooobie med sin första bränning

    Grymt tacksam för all hjälp!!

  19. #589
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Snälla, ni som är helt nya på detta. Kan ni inte försöka anstränga er lite och läsa några klistrade trådar eller i alla fall FAQ'n?
    Blir ju så tradigt att svara på samma sak om och om igen.

    Du får en sjuk snabb-version. Så får du läsa själv sen.
    1. Packa upp med SENASTE versionen av Winrar.
    2. Är releaserna rätt patchade? Dubbelkolla dem (och eventuellt fixa dem) med DVD Mulleter.
    3. Bränn på DVD+R DL skivor (Verbatim är att föredra) med CloneCD eller ImgBurn (senaste versionerna är det som gäller även här).
    Välj dvd-filen, å dubbelkolla att layerbreak är rätt. Bränn i 2,4-4x hastighet.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  20. #590
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Snälla, ni som är helt nya på detta. Kan ni inte försöka anstränga er lite och läsa några klistrade trådar eller i alla fall FAQ'n?
    Blir ju så tradigt att svara på samma sak om och om igen.

    Du får en sjuk snabb-version. Så får du läsa själv sen.
    1. Packa upp med SENASTE versionen av Winrar.
    2. Är releaserna rätt patchade? Dubbelkolla dem (och eventuellt fixa dem) med DVD Mulleter.
    3. Bränn på DVD+R DL skivor (Verbatim är att föredra) med CloneCD eller ImgBurn (senaste versionerna är det som gäller även här).
    Välj dvd-filen, å dubbelkolla att layerbreak är rätt. Bränn i 2,4-4x hastighet.
    -----------

    Sorry mannen!
    Hittade FAQ precis..läser as we speak!
    Nu skall jag bara lista ut hur jag får min brännare att bränna i DL :-)

    Tack för hjälpen!

  21. #591
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hej..vem kan hjälpa mig?
    jag har problem när jag bränner image i skiva..när jag packa up filerna jag fick 2 filer IMAGE1.000 och IMEGE1.dvd på en samma mapp, jag bränner med clonecd och imagburn och funka inte....
    Men när jag packa up en annan spel ibland jag fick Image.iso och image.dvd , med dom allt funka bra , jag bränner med inget problem.
    vem vet vad händer?.....
    Snälla nån?..tack

  22. #592
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Lite frågor

    Hej jag har nyligen fått mitt xbox360 paket av er.
    Xbox 360 Premium XTREME med Blaster 360 och har lite frågor.

    1.
    Först så undrar jag, hur vet man vilken version på XTREME man har?
    Står inte vid upboot? Jag förmodar att jag har den senaste, men för att vara säker hur kan man kolla det?

    2.
    Hur pass säker är den senaste versionen att köra mot live? Just nu drar jag ur nätverkskabeln när jag spelar brända spel bara för att vara säker och tar inga uppdateringar.
    Men jag borde ju kunna spela på live med den senaste firmwaren eller?
    Och när dom kommer med en uppdatering för live så bör jag undvika den tills man vet att den är säker om jag har förstått allt rätt. Eller hur ligger det till?

    3.
    Jag har lyckats bränna spel med brännaren som ni rekomenderar (köpte den av er) och verbatim DL skivor. Problemet är att jag har nu försökt att bränna 10 spel, 5 fungerar utmärkt 5 fungerar inte alls. Jag får "unreadable disc" på de 5 som jag misslyckades med.
    Tror inte det är själva releaserna då dom verkar ha fungerat för andra.
    Om jag gissar rätt så är dessa inte SS patchade (eller vad det kallas) och då vill inte firmwaren tillåta mig att starta spelet.
    Men då skivorna går på ungefär 20kr styck så vill man inte chansa heller.
    .NFO nämner aldrig att det INTE är patchade, så frågan är väll egentligen hur gör ni när ni väljer releaser för att bränna era *host* backups. Eller är jag ute och cyklar?

    Tacksam för svar.

    exempel på releaser som inte fungerade
    Burnout.Revenge.PAL.READ.NFO.XBOX360-DNL
    The.Elder.Scrolls.IV.Oblivion.PROPER.PAL.UK.XBOX36 0-UKT

    exempel på releaser som fungerade
    Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER
    Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_Premiu m_Edition_PAL_XBOX360-SuperX360

  23. #593
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME...

    nån som fått denna release å funka... funka för mig men händer inget när jag trycker på start när spelet säger att man ska göra det

  24. #594
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jag kör den. Funkar hur bra som helst.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  25. #595
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    okok men då blev det väl bara nå fel på bränningen osv då

  26. #596
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hej!
    Kan nån hjälpa mig? Jag har lyckats bränna 2 spel,The Darkness och PES6.
    Men sen så slutade allt fungera =S Har nu brännt 6 olika spel utan att någon av dom fungerar..Och jag vet att jag gör allting rätt..Men det står bara " To play this disc,put in an Xbox360 console" ..Snälla,hjälp mig någon..Har slösat 6 DL skivor nu =(

  27. #597
    GUBBEN32 Guest
    vet ju inte vad för spel du försoker med ej heller viken skiva du använder brännare m m m m
    men enda gången ja fått de medelandet i min box först blev ja lite snurrig men sen drog ja ur usb minnet som satt i + att en av kontrollerna satt på laddning o volla de funka!annars använd verbatim skivor se till att datorn inte jobbar med annat stäng ner alla prog rör inte datorn förns bränningen är klar!

  28. #598
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag använder Verbatim skivor..Jag har en Pionerr(?) 111d-tror jag att den heter..Och de spelen som jag har försökt att bränna är :
    Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
    Crackdown.PAL.XBOX360-DNL
    Hour.of.Victory.READ.NFO.USA.XBOX360-MARVEL
    Och jag stänger ner alla program medans den bränner..och inte rör datan alls!

  29. #599
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har alltid funkat för mig o bränna ut spel tidigare med CloneCD men nu får jag upp ett meddelande som säger "Fel vid öppningen av filen Layerbreak=1913760:
    det går inte o hitta filen"

    Vad är det jag har gjort fel nånstans?

  30. #600
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    det står förmodligen fel i .dvd filen. det står fel namn på .000 filen

Sida 20 av 51 FörstaFörsta ... 10181920212230 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •