Sida 21 av 51 FörstaFörsta ... 11192021222331 ... SistaSista
Visar resultat 601 till 630 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #601
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Nej så dålig är jag inte ... filerna heter likadant och det står rätt namn i .dvd filen oxå

  2. #602
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    hehe ok... nja då vete fasen... e inte jätte bevandrad inom bränning av xbox 360 spel

  3. #603
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Beter sig CloneCD så oavsett vilket spel du väljer? Eller är det en specifik release du har problem med?

    Står det EXAKT såhär i din .dvd
    LayerBreak=1913760
    Imagefilen.xxx

    Det har inte råkat bli något semikolon eller nåt som smugit sig in.... eller att de råkat kasta om nån bokstav i ordet LayerBreak eller nåt....??
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #604
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Här är en mkt bra guide hur man bränner spel med imgburn med bilder osv. för oss miffon som aldrig hört talas om termer som "layerbreak" mm.
    En liknande borde finnas som sticky på detta forumet men har ej hittat en..

    ok... jag postade en länk... det verkarde förbjudet... så då kan jag väl bara gnälla om att det borde finnas en guide här...
    Last edited by Sci5; 2007-09-04 at 19:43.

  5. #605
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hejsan,

    Till att börja med. Ja jag har läst FAQen .

    Jag fick min Xbox 360 flashad med iXtreme 1.2 förra veckan och har några frågor. Hur vet jag att ett spel är prepatched och iXtreme compatible?

    Om spelet är inte prepatched eller iXtreme compatible, går det då inte att spela?

  6. #606
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Ozorov Visa Inlägg
    Hejsan,

    Till att börja med. Ja jag har läst FAQen .

    Jag fick min Xbox 360 flashad med iXtreme 1.2 förra veckan och har några frågor. Hur vet jag att ett spel är prepatched och iXtreme compatible?

    Om spelet är inte prepatched eller iXtreme compatible, går det då inte att spela?

    Till att börja med. XDVDMulleter.
    Läs FAQ'n igen.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #607
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Idag var jag och köpte Traxdata DVD+R DL 8.5 GB-skivor på Claes Ohlssons och testade nu att bränna Stranglehold. Jag testade först med DVD-Decrypt och det gick fint, fram tills 97% då bränningen misslyckades och något error-meddelande kom fram. DVD-Decrypt kanske inte funkar tänka jag och laddade hem CloneCD (senaste versionen) och startade att bränna samma fil i 2X-hastighet. Även där blev det samma problem. När bränningen är klar så står det att bränningen blev misslyckad, någon som vet varför?.

    Jag testade även att stoppa i skivorna i Xboxen men som väntat startade dom inte.

    Jag har en HL-DT-ST DVDRAM GSA-4084N brännare.
    Last edited by Ozorov; 2007-09-05 at 19:53.

  8. #608
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Kan mycket väl bero på Traxdata-skivorna. Köp något bra märke istället, förslagsvis Verbatim.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #609
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Kan man bränna av en skiva som redan är bränd på en ny skiva med imgburn? skall nämligen bränna av min kompis oblivion som han har själv bränt ut.
    Last edited by Rillius; 2007-09-24 at 16:34.

  10. #610
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Question Guide eller djungel?

    Jag har nu läst igenom en hel del i denna tråd, men den består av 21 sidor och varenda en har jag inte tid att nöta igenom.

    Kan ingen som har erfarenhet inom bränning bara kort och gott skriva en steg-för-steg guide hur man bränner ett nedladdad spel? Vidare ev. tillägga en liten lista med några allmänna tips eller ordförklaringar.

    SS/Security Sector, LayerBreak, .000, .dvd, etc.

    Termerna är många och åtminstone för mig helt nya.

    Min erfarenhet slutar vid bränning av DVD-filmer. Något som i jämförelse verkar vara betydligt mycket enklare.

    -----

    "Från nedladdning till färdig film"-guide:
    1) Ladda ner en originalrelease vilken är uppdelad i en mängd .rar-filer
    2) Högerklicka på filen .rar, välj "Packa upp här..." / "Extract here..."
    3) Nu får du antingen en .iso-fil eller en .img-fil. Byt suffix till .iso.
    4) Bränn filen i Nero. Välj att bränna som Image-fil, ISO-filen blir då synlig/markerbar i utforskarfönstret. Låg hastighet är rekommenderat.

    Tips:
    - DVD+R kan ev. krångla med äldre DVD-spelare, således rekommenderas DVD-R som bränningsmedia.
    - .rar-filer öppnas/packas upp med WinRAR, sök på google. Finns för gratis nedladdning.

    -----

    Kan man inte skriva en motsvarande guide för "Från nedladdning till färdigt spel". Kan ingen med erfarenhet bara skriva en enkel och entydig guide och allt eftersom lägga in tips i en lista då frågor dyker upp?

    Stort tack på förhand till den som känner sig manad. Det var en sådan guide jag hade förväntat mig se i debutinlägget i denna tråd.

    Det underlättar ju om man gör punktlistor och använder formateringsverktygen lite så det inte blir så grötigt.

    Mvh, J

  11. #611
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    FAQ'n innehåller all info du behöver för att packa upp och bränna ett spel.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #612
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Question Frågor!

    Tack, men jag tycker det är några saker som fortfarande är otydligt.

    1. Vad är layerbreak?
    2. Vad är SS/Security Sector?
    3. Vad är Dmi/Pmi? (eller vad det hette)
    4. Varför måste jag patcha ett opatchat spel? Går det helt enkelt inte att spela annars?
    5. Är så gott som alla spel som finns för nedladdning spelbara med iXtreme firmwaren, eller krävs XTREME firmwaren för att spela en majoritet av spelen?
    6. Hur vet jag att ett spel är fullständigt korrekt så att det går att spela säkert över Live trots att man har XTREME firmware?


    Sedan kort och gott, det här kommer från FIFA_08_PAL_XBOX360-SPARE:

    RELEASE_NOTES:
    - prepatched, stealth image, ixtreme compatible
    - not region free
    - playable in:AUSTRALIA EUROPE


    Betyder detta att den:
    1) Går att bränna och spela direkt --> eftersom det står prepatched?
    2) Stealth image, den hittas alltså inte på Live?
    3) Ej regionsfri, men den går att spela i Sverige ändå? (Europe)
    Last edited by VoRa; 2007-09-30 at 22:41.

  13. #613
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    Tack, men jag tycker det är några saker som fortfarande är otydligt.

    1. Vad är layerbreak?
    2. Vad är SS/Security Sector?
    3. Vad är Dmi/Pmi? (eller vad det hette)
    4. Varför måste jag patcha ett opatchat spel? Går det helt enkelt inte att spela annars?
    5. Är så gott som alla spel som finns för nedladdning spelbara med iXtreme firmwaren, eller krävs XTREME firmwaren för att spela en majoritet av spelen?
    6. Hur vet jag att ett spel är fullständigt korrekt så att det går att spela säkert över Live trots att man har XTREME firmware?


    Sedan kort och gott, det här kommer från FIFA_08_PAL_XBOX360-SPARE:

    RELEASE_NOTES:
    - prepatched, stealth image, ixtreme compatible
    - not region free
    - playable in:AUSTRALIA EUROPE


    Betyder detta att den:
    1) Går att bränna och spela direkt --> eftersom det står prepatched?
    2) Stealth image, den hittas alltså inte på Live?
    3) Ej regionsfri, men den går att spela i Sverige ändå? (Europe)
    Layerbreak anger vart bytet mellan lager 0 och lager 1 ska ske.
    För XBox 360 är den siffran ALLTID 1913760.

    SS (security sector), DMI (Disk Manufacturing Information) och PFI (Physical Format Information) är olika information på skivan som MS kan kolla för att avgöra om den är ett riktigt original. Genom att patcha en kopia med korrekt information på dessa (plus VIDEO) så ser den ut exakt som ett originalspel.

    Det beror på vad du menar med opatchat. En helt rå dump måste du i alla fall patcha med rätt SS för att det ska funka att spela (om du har Xtreme). Vill du, som sagt, att spelet ska se ut helt som ett originalspel (något som iXtreme kräver) så får du se till att även de andra parametrarna är korrekt patchade.

    I princip alla nya releaser som kommer nu är förpatchade för iXtreme.
    Något äldre releaser (innan iXtreme fanns) funkar bara på Xtreme om du inte patchar om dem.

    Har du Xtreme-firmware är det INTE säkert att spela över Live. Vill du spela på Live så får du uppgradera dig till iXtreme.


    1. Ja
    2. Korrekt. Förutsatt att du har iXtreme firmware. Kör du vanliga Xtreme kan du bli upptäckt ändå.
    3. Står det PAL i releasenamnet så funkar den i Sverige. Å precis som du har gissat i det här fallet så funkar det ju eftersom Sverige ligger i Europa ;-)
    Det finns ett avsnitt i FAQ'n om regionskodningen.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #614
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Layerbreak anger vart bytet mellan lager 0 och lager 1 ska ske.
    För XBox 360 är den siffran ALLTID 1913760.

    SS (security sector), DMI (Disk Manufacturing Information) och PFI (Physical Format Information) är olika information på skivan som MS kan kolla för att avgöra om den är ett riktigt original. Genom att patcha en kopia med korrekt information på dessa (plus VIDEO) så ser den ut exakt som ett originalspel.

    Det beror på vad du menar med opatchat. En helt rå dump måste du i alla fall patcha med rätt SS för att det ska funka att spela (om du har Xtreme). Vill du, som sagt, att spelet ska se ut helt som ett originalspel (något som iXtreme kräver) så får du se till att även de andra parametrarna är korrekt patchade.

    I princip alla nya releaser som kommer nu är förpatchade för iXtreme.
    Något äldre releaser (innan iXtreme fanns) funkar bara på Xtreme om du inte patchar om dem.

    Har du Xtreme-firmware är det INTE säkert att spela över Live. Vill du spela på Live så får du uppgradera dig till iXtreme.


    1. Ja
    2. Korrekt. Förutsatt att du har iXtreme firmware. Kör du vanliga Xtreme kan du bli upptäckt ändå.
    3. Står det PAL i releasenamnet så funkar den i Sverige. Å precis som du har gissat i det här fallet så funkar det ju eftersom Sverige ligger i Europa ;-)
    Det finns ett avsnitt i FAQ'n om regionskodningen.
    Tack för dina schyssta svar. Det var många frågetecken som rätades ut. Till nästa gång får du jättegärna bara slänga in en siffra innan ditt svar kommer. T.ex. om du svarar på fråga 4 så skriver du "4. Ja, det stämmer". Enkelt att lägga till en siffra innan och det blir lättare att läsa för alla som känner sig manade.

    Det vara bara en lite notis, men stort tack.

    Jag är inte direkt intresserad av att spela över Live, ska jag då satsa på en XTREME firmware tycker du/ni? Finns det annat viktigt jag går miste om på Live om jag blir bannad annat än att jag just inte kan spela? Jag vill ju ändå inte betala någon Live-avgift av något slag.

    Om det i en nfo t.ex. står så här:

    "FIFA_08_PAL_XBOX360-SPARE

    RELEASE NOTES

    - prepatched, stealth image, ixtreme compatible
    - not region free
    - playable in:AUSTRALIA EUROPE"

    Så är det ju grönt sa du. Men sen hittade jag en svensk upplaga:

    "Fifa.08.PAL.SWEDISH.XBOX360-ABSOKT

    Släppdatum: 2007-09-25
    OS........: Xbox360
    Typ.......: ISO/DVD
    Diskar....: 69x100mb
    URL.......: http://www.electronicarts.se/games/11095
    Languages.: Swedish, Dutch , Spanish
    ÀĺÄ
    Släppinfo:

    FIFA 08 utmanar spelare att bemästra färdigheterna som behövs för
    att kunna spela som en professionell fotbollsspelare. FIFA-spelare
    runtom i hela världen kan uppleva glädjen, förtvivlan och de
    utmaningar som ett fotbollsproffs möter varje dag.
    FIFA 08:s spelmotor för nästa generations konsoler är byggd..."

    Den senare säger alltså inte ett smack om prepatched eller något som helst om någonting egentligen. Hur är det då med en sådan release? Kan man förutsätta att den är prepatchad och bara är att bränna och spela?

    Här är en annan nfo, den är från Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV:

    "Game Notes:

    1. Flash ur TS-H943 DVD Drive with Xtreme Firmware
    2. burn the image with CloneCD
    3. Play and have fun..."

    Vad gäller här? Vilken DVD drive är det där egentligen? Måste jag ha just den driven för att kunna spela detta spel? Eller fungerar den med alla läsare och det räcker kort och gott med att bränna filen i CloneCD? Inget patchande alltså? Det står ingenting om prepatched, stealth image eller ngt alls.
    Last edited by VoRa; 2007-10-01 at 00:14.

  15. #615
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du hade ju två set med numrerade frågor (1-3). Om du håller dig till en nummerserie när du frågar är det enklare att svara så.

    Ska du inte köra Live så är Xtreme lite bekvämare. iXtreme vägrar starta spel som inte är helt korrekt patchade, vilket innebär att alla äldre spel måste patchas om för att fungera.... med Xtreme så är det bara att bränna och spela...

    Se till att du alltid läser nfo-filen. Där står oftast de fakta du behöver. Saknas informationen där kan du kolla ison med XDVDMulleter.
    Sålänge det står Xtreme firmware är det lungt. Vilken drive du har spelar ingen roll. Och återigen, du kan kolla med XDVDMulleter att den är prepatched.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  16. #616
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Talking

    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Du hade ju två set med numrerade frågor (1-3). Om du håller dig till en nummerserie när du frågar är det enklare att svara så.

    Ska du inte köra Live så är Xtreme lite bekvämare. iXtreme vägrar starta spel som inte är helt korrekt patchade, vilket innebär att alla äldre spel måste patchas om för att fungera.... med Xtreme så är det bara att bränna och spela...

    Se till att du alltid läser nfo-filen. Där står oftast de fakta du behöver. Saknas informationen där kan du kolla ison med XDVDMulleter.
    Sålänge det står Xtreme firmware är det lungt. Vilken drive du har spelar ingen roll. Och återigen, du kan kolla med XDVDMulleter att den är prepatched.
    Tack så mycket för hjälpen! Verkligen bra med en kille som har koll!

    Jag återkommer med fler frågor, var så säker...

  17. #617
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Dubbelpost? Anledning: Markera att en ny post har skickats.

    Igår kom: Project_Gotham_Racing_4_XBOX360-CCCLX

    Här är .nfo:

    Title: Project Gotham Racing 4
    Date: 10/2/07
    System: XBOX360
    Region: Region Free
    Filename: *
    Web: http://xbox360.ign.com/objects/853/853087.html
    #Disks: *

    Right from the starting line, Project Gotham Racing 4
    creates an emotionally-charged racing experience, where
    you become attached to your careers, profiles, and vehicles.
    There are several new features that embody this emotional
    experience, the most significant being the new career mode.

    Get ready to be rewarded with a growing fanbase that cheers
    you on, reacts to your every move, and supports you through
    victory. Just imagine hearing the roar of the crowd as you
    cross the finish line with your own style and flair.


    ** W00t hellz f00kin yeah, we leeched this one mad quick from torrents
    and repacked it before dagger could. **



    // SLUT .nfo //


    Vad betyder denna .nfo ?
    Är den prepatched, stealth image etc?
    Hur vet jag om den är klar för att brännas och lira direkt eller om jag måste fixa massa själv först?

    Är det att jag måste tanka och packa upp, sen sätt in den i XDVDMulleter och testa själv och se vad det står där eller?

    Tack på förhand för svar!

  18. #618
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det enda nfo'n säger är att spelet är region free. Så då kan du lungt ladda hem det.
    Nya releaser idag är i princip alltid prepatched, ixtreme compatible o.s.v.
    Vill du veta innan du laddar hem så kan du testa att kolla på abgx (läs FAQ'n).
    Annars, precis som du skriver, så kan du kolla den (och eventuellt fixa den) efter att du laddat hem den med XDVDMulleter.

    I det här fallet så står det på abgx att den både är prepatched, stealth ixtreme compatible.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  19. #619
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Det enda nfo'n säger är att spelet är region free. Så då kan du lungt ladda hem det.
    Nya releaser idag är i princip alltid prepatched, ixtreme compatible o.s.v.
    Vill du veta innan du laddar hem så kan du testa att kolla på abgx (läs FAQ'n).
    Annars, precis som du skriver, så kan du kolla den (och eventuellt fixa den) efter att du laddat hem den med XDVDMulleter.

    I det här fallet så står det på abgx att den både är prepatched, stealth ixtreme compatible.
    Stort tack för ditt svar, kanon! =)

    Nu en liten följdfråga bara, vad betyder egentligen följande (kopierat från ABGX.net):

    Region-Free USA

    Region-Free EUR

    Region-Free JAP


    Det är ju tre olika spalter menar jag. Antingen är det väl Region Free World Wide eller så är det inte just Region Free. Vad betyder landskoden efter "Region-Free" egentligen? Är det bara någon indikation var spelet/originalet kommer ifrån?

    Räcker det med att det står "Y" (Yes) på endera av dessa eller måste det stå på alla eller just i "EUR"-kolumnen för att det skall vara Region Free här i Europe/Sverige?

    Tack på förhand! Jätteschysst med all hjälp! Uppskattas stort! =)

    PS. Denna release:

    http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...ults=0&x=0&y=0

    1) Vad betyder det att den saknar Stealth for iXtreme? Är det kort och gott att den kommer bli upptäckt på Live och du blir bannad? Dock så har den ju Prepatched SS så den går väl iaf att bara tanka, packa upp, bränna och spela direkt? Inte sant?

    2) Om ett spel har "Y" (Yes) på följande (se nedan) hos ABGX.net, är det säkert att spela över Live då med just dessa crackade versioner? Såvida man har iXtreme så klart. Blir det som att spela över Live precis som med ett vanligt original?

    - Pre-Patched SS
    - Stealth for iXtreme
    Last edited by VoRa; 2007-10-03 at 14:42.

  20. #620
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det måste vara ett Y i Europakolumnen för att den ska funka här.

    1. Inget problem att spela den lokalt. Men ska du spela Live så får du patcha om den.

    2. Ja
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  21. #621
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Det måste vara ett Y i Europakolumnen för att den ska funka här.

    1. Inget problem att spela den lokalt. Men ska du spela Live så får du patcha om den.

    2. Ja
    Grymt! Tack för snabbt svar! =)
    Då kanske man ska satsa på en iXtreme trots allt. Jag har nu nämnligen tankat 15 spel, enligt nedan:

    Ej Prepatched & ej Stealth/iXtreme:
    1. Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME

    Prepatched, men ej Stealth/iXtreme:
    2. Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME
    3. Burnout.Revenge.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    4. Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV

    Prepatched & Stealth/iXtreme:
    5. MotoGP.07.PAL.XBOX360-SWAG
    6. Bioshock.Uncut.PAL.XBOX360-SWAG
    7. Fifa.08.PAL.SWEDISH.XBOX360-ABSOKT
    8. Ghost.Recon.Advanced.Warfighter.2.PAL.XBOX360-Allstars
    9. Halo_3_XBOX360-CCCLX-with-FIX
    10. NHL_08_PAL_MULTI4_XBOX360-WAR3X
    11. Project_Gotham_Racing_4_XBOX360-CCCLX
    12. Sega.Rally.PAL.MULTI5.XBOX360-WAR3X
    13. Skate.PAL.XBOX360-LCS
    14. Splinter.Cell.Double.Agent.PAL.XBOX360-Allstars
    15. Tiger_Woods_PGA_Tour_08_PAL_XBOX360-SPARE

    Dessa spel började jag tanka innan jag ens började snacka med forumiterna här på PSXCARE, således hade jag ingen koll på Prepatched, Stealth, iXtreme comp. etc. Men när jag nu kollade mot ABGX.net's databas så ser man ju att en klar majoritet är 100% färdiga att brännas direkt och spelas över Live riskfritt (med iXtreme fw). 1) Om jag inte misstar mig?

    Notera:
    1. Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME
    kom ut 2006-05-30, därav är det inte Prepatched/Stealth/iXtreme.

    2. Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME
    3. Burnout.Revenge.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    4. Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV

    kom samtliga ut under maj-juni 2006, därav är det inte Stealth/iXtreme.

    SLUTSATS:
    Enligt min statistik; alla nya spel fungerar med iXtreme och går att bränna/spela direkt riskfritt över Live.

    Kommentera gärna om jag är ute och cyklar eller om jag har rätt.

    2) Releasefrågor:
    De spel som inte är fullt Prepatched/Stealth/iXtreme ovan, kan jag fixa dom själv med hjälp av XDVDMulleter så att dom blir fullt Prepatched/Stealth/iXtreme och därmed fungerar felfritt med iXtreme firmware?

    3) Eller är det "kört" om man har iXtreme och vill lira Dead or Alive 4? (det finns inga releaser som stödjer iXtreme enligt ABGX.net).

    Iofs är det "?" i samtliga kolumner på "Dead_Or_Alive_4_PAL_XBOX360_iNT-MURDERDOLLS", får väl göra en request på den och sen tanka den för att se vad XDVDMulleter säger. Frågan/problemet kvarstår ju dock vad gäller Amped 3, Burnout Revenge och Fight Night Round 3.
    Last edited by VoRa; 2007-10-04 at 19:27.

  22. #622
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Skulle behöva lite hjälp nu. Jag hade en äldre version av Xtreme förut och spelade Forza 2, men när jag fick in senaste versionen av iXtreme så slutade det fugnera helt. När jag öppnar forza iso i xdvdmulleter så ser det ut som att det borde fungera. Allt är ibockat i rutan för Xtreme compatibility, även iXtreme Compatible. Då borde det väl fungera? Hur kan jag annars göra för att få igång det igen? Hela releasenamnet på forza: Forza_Motorsport_2_PAL_XBOX360-GST, står även så här i NFO: Rip notes : full stealth, pre-patched

    En fråga till

    När jag fått igång Gears of War till exempel så står det att jag måste ladda ner en update från Live för att kunna spela det på Live och när jag gör detta startas spelet om och fungerar som det ska. Men när jag stänger av och vill spela vid ett annat tillfälle så hittar inte xboxen skivan längre och jag får inte igång spelet igen. Varför är det så??
    Last edited by Klysmannen; 2007-10-15 at 10:14.

  23. #623
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej .

    jag försöker att bränna i XBC burn , då får jag ett felmedelande : error for opening exclusive access ( D .

    Har någon erfarenhet av detta program , felmedelandet härrör säkerligen av att jag ej har uppdaterat firnwaret till min brännare ( Samsung SH-S203B ) .

    Jag får hem det som en bin fil , provade att öppna den i nero och daemon tools - inget hände .
    Vad öppnar man den med .

    Tacksam för alla svar .
    //riffa

  24. #624
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Varför försöker du bränna i XBC burn?
    Har du inte läst nånting här på forumet över huvud taget om hur man gör?

    Börja med FAQ'n
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  25. #625
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jodå jag har läst faq:n ca 5ggr , fick allt att funka en lite stund senare .

    Stängde av Norton internet security - vips så funkade uppdateringen av firnwaret - sedan var bränningen ( av NHL 2K7 ) en ren formalitet .

    XBC burn kontra imgburn eller clonecd är en smaksak , dock tycker jag att XBC är den bästa - återigen tycke och smak .

    Tack

    //Riffa

  26. #626
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    jag fick bara en iso-fil när jag unrarade så jag laddade hem xdvdmulleter beta 10 o patchade spelet, Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL var spelet.

    Nu lät jag den fixa video genom autofix och de andra patchade jag själv och den säger att allt e som det ska va med iso filen men den vägrar göra så att rutan för ixtreme blir ibockad. Men jag testade o bränna spelet ändå.

    När jag stoppade i spelet o startade upp fick jag upp på tv nåt att den inte stödjer pal-50 utan det ska vara pal-60 och att det gick att ändra på i konsollen men det finns inget där. Så jag undrar vad man kan göra för att få rutan för ixtreme ibockad för jag misstänker att det e problemet

  27. #627
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Pal-60 har inget med iXtreme att göra.
    Default är en svensk XBox inställd på Pal-50. Vissa spel startar dock enbart i Pal-60 - och detta förutsätter då såklart att även din tv stödjer pal-60.
    Såhär ändrar du:

    1. To change the console setting to PAL 60, follow these steps: a. In the Xbox Dashboard, select System blade.
    b. Select Console Settings, and then press the A button.
    c. Select Display, and then press the A button.
    d. Select PAL settings, and then press the A button.
    e. Select PAL-60, and then press the A button.
    f. When you are prompted to keep these new settings, confirm the settings, and then press the A button.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  28. #628
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    jag kollade det igår men under fliken display har jag ingen sån inställning där jag kan ändra den. får ta o köpa spelet istället helt enkelt

  29. #629
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tjena har en fråga, har läst FAQ etc, Har en samsung drive i mitt xbox, flashad med I-extreme 1,2 jag har en Samsung brännare modell
    TSSTcorp TS-H552U som jag har den senaste FW till.

    Bränner med Verbatim dvd+r DL.
    Har senaste versionen av Imgburn samt CloneCD (som jag inte testat än)
    Spelet jag brände var Colin.McRae.Dirt.PAL.PROPER.XBOX360-DNL

    När spelet var klart satte jag in det i xboxen och det startade direkt utan problem, så jag började kolla runt lite i menyerna och sådär, glad att allt verkade funka gick jag till datorn och drog igång bränning av
    Skate.PAL.XBOX360-LCS
    sen till min förvåning när jag skulle köra igång Career mode i colin mcrae så slutade det fungera, skulle göra rent skivan o starta om, har läst om det felet förut, så förstod direkt att inte skate heller skulle fungera antagligen...

    Provade iaf att starta om etc, önsketänkade att det skulle fungera,
    nu står det bara att jag ska sätta i skivan i en xbox360 konsoll. Har sett det felet nånstans förut också, hittar det inte nu,
    Vet inte riktigt vad jag ska göra eftersom spelet fungerade att starta, samma sak med Skate, det startar upp kanske 1 av 6 ggr, kommer fram till load sekvensen sen händer inget mer, om inget av spelen skulle fungerat alls skulle man väl anta att det är brännarn eller nått men nu när det faktiskt fungerat att starta båda, dock inte att spela, vet jag inte vad jag ska ta mig till riktigt, har provat att bränna i både 2,4 och 2x hastigheten.. ska jag prova att sänka ännu mer, byta brännare?

    Tacksam för hjälp

  30. #630
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kaffah Visa Inlägg
    Tjena har en fråga, har läst FAQ etc, Har en samsung drive i mitt xbox, flashad med I-extreme 1,2 jag har en Samsung brännare modell
    TSSTcorp TS-H552U som jag har den senaste FW till.

    Bränner med Verbatim dvd+r DL.
    Har senaste versionen av Imgburn samt CloneCD (som jag inte testat än)
    Spelet jag brände var Colin.McRae.Dirt.PAL.PROPER.XBOX360-DNL

    När spelet var klart satte jag in det i xboxen och det startade direkt utan problem, så jag började kolla runt lite i menyerna och sådär, glad att allt verkade funka gick jag till datorn och drog igång bränning av
    Skate.PAL.XBOX360-LCS
    sen till min förvåning när jag skulle köra igång Career mode i colin mcrae så slutade det fungera, skulle göra rent skivan o starta om, har läst om det felet förut, så förstod direkt att inte skate heller skulle fungera antagligen...

    Provade iaf att starta om etc, önsketänkade att det skulle fungera,
    nu står det bara att jag ska sätta i skivan i en xbox360 konsoll. Har sett det felet nånstans förut också, hittar det inte nu,
    Vet inte riktigt vad jag ska göra eftersom spelet fungerade att starta, samma sak med Skate, det startar upp kanske 1 av 6 ggr, kommer fram till load sekvensen sen händer inget mer, om inget av spelen skulle fungerat alls skulle man väl anta att det är brännarn eller nått men nu när det faktiskt fungerat att starta båda, dock inte att spela, vet jag inte vad jag ska ta mig till riktigt, har provat att bränna i både 2,4 och 2x hastigheten.. ska jag prova att sänka ännu mer, byta brännare?

    Tacksam för hjälp
    vet tyvärr inte svaret, men jag sitter på likadan uppsättning som dig. båda releaserna, ixtreme 1.2c samsung ms28, verbatim och de båda fungerar som de ska i nuläget iaf. spelat dirt några timmar och skate några dygn i sträck nu. vad har du gjort för updates? den boxen jag kör på har ingen live-update inlagd.

Sida 21 av 51 FörstaFörsta ... 11192021222331 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •