Sida 23 av 51 FörstaFörsta ... 13212223242533 ... SistaSista
Visar resultat 661 till 690 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #661
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Ja jag är ny här och har just flashat min krysslåda med IXtreme 1.2.
    Har laddat hem olika spel men testade Narto Rise of a ninja Pal multi.. allstar

    har försökt hitta hur man gör och började med att ladda hem SS merger.
    Väljer då ISO filen men får massa error medlenaden eller liknande.
    Skulle sen kolla vad CloneCD sa, stog något om Layerbreak i informationen men sen tryckte jag vidar och då började den förståss bränna. Hade bara 1 DL skiva hemma så det var ju lite misslyckat.
    iaf, skivan funkade inte på 360n.
    var inne på den här http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/359114 men deras SSlist fungerar inte.

    Varför funkade inte SS merger och vad har jag missat?

    Det här låter troligen lite rörigt men jag hittar inga bra guider för att bränan utom denna men så funkar inte SS merger -_-

  2. #662
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av UniQ Visa Inlägg
    Ja jag är ny här och har just flashat min krysslåda med IXtreme 1.2.
    Har laddat hem olika spel men testade Narto Rise of a ninja Pal multi.. allstar

    har försökt hitta hur man gör och började med att ladda hem SS merger.
    Väljer då ISO filen men får massa error medlenaden eller liknande.
    Skulle sen kolla vad CloneCD sa, stog något om Layerbreak i informationen men sen tryckte jag vidar och då började den förståss bränna. Hade bara 1 DL skiva hemma så det var ju lite misslyckat.
    iaf, skivan funkade inte på 360n.
    var inne på den här http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/359114 men deras SSlist fungerar inte.

    Varför funkade inte SS merger och vad har jag missat?

    Det här låter troligen lite rörigt men jag hittar inga bra guider för att bränan utom denna men så funkar inte SS merger -_-
    xdvdmulleter gäller nuförtiden.. du kan importera, exportera ss med den. du kan också göra fler saker.. finns en autofix knapp tex, prova den.

  3. #663
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Så det är bara att trycka in den i xdvdmulleter och sen köra autofix.
    Är den klar för bränning då? Är det något specielt jag ska trycka i CloneCD eller fixar den det sj'lv då man man väljer DVD filen?

    Vilken version av xdvdmulleter ska man ha?

  4. #664
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av UniQ Visa Inlägg
    Ja jag är ny här och har just flashat min krysslåda med IXtreme 1.2.
    Har laddat hem olika spel men testade Narto Rise of a ninja Pal multi.. allstar

    har försökt hitta hur man gör och började med att ladda hem SS merger.
    Väljer då ISO filen men får massa error medlenaden eller liknande.
    Skulle sen kolla vad CloneCD sa, stog något om Layerbreak i informationen men sen tryckte jag vidar och då började den förståss bränna. Hade bara 1 DL skiva hemma så det var ju lite misslyckat.
    iaf, skivan funkade inte på 360n.
    var inne på den här http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/359114 men deras SSlist fungerar inte.

    Varför funkade inte SS merger och vad har jag missat?

    Det här låter troligen lite rörigt men jag hittar inga bra guider för att bränan utom denna men så funkar inte SS merger -_-
    Varför hålla på med SS-merger på den releasen?
    Läs FAQ'n!

    Om du kollat upp releasen på abgx (eller läst nfo'n) så hade du sett att den releasen både är regionsfri och prepatched.


    Hur du bränner med CloneCD kan du läsa i FAQ'n
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #665
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Hittade inget om muletter I FAQ och på de flesta andra sidor sas det SS merger.

    Kollade nfon men det stog inget om patchning osv så jag antog att den var tvungen att patchas.

    Alltså var gjorde jag fel på cloneCD elelr så var det en dålig skiva, Använde en fujutsi DL, får inte mina verti förns om någon dag :<

  6. #666
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Då läste du slarvigt. Under rubriken "Hur patchar jag ett spel?" står det en lite miniguide för XDVDMulleter.

    Alla nya spel kan du i princip räkna med att de är patchade. Men för säkerhets skulle kan du ju kolla dem med XDVDMulleter eller kolla på abgx.

    Svårt att veta vad du gjorde för fel i CloneCD. Du har ju inte direkt beskrivit utförligt hur du gjorde. Det var en DVD+R DL skiva du hade va? -R funkar inte.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #667
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Var skivans fel, fick tag i ett par verti idag, dyrt dock :/
    Funkade utan problem
    Dock så undrar jag vilken hastighet man ska bränna i? Körde 4x nu men har läst lite både och, iblands sägs det så nära 2x som möjligt och ibland 4x

  8. #668
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jag bränner alltid i 4X. Har väl bränt närmare 150 skivor vid det här laget utan problem.

    Håller mig (som jag skrivit 100-tals gånger tidigare :-) ) alltid till Verbatim.
    Letar man lite går de att hitta till mycket bra priser
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #669
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Bränningstrubbel..

    Någon som vet vad som kan vara fel? fick samma problem när jag brännde Assassins Creed för ett tag sen men då funkade det vid andra försöket. Nu har jag fått samma fel fyra gånger i rad (4 skivor åt helvete) Denna bild får jag upp, olika % in på bränningen alla gånger... Need_for_Speed_ProStreet_PAL_XBOX360-SPARE är vad jag skulle bränna.

    Printscreen på logfilen:

    http://blog.bahnhof.se/data/filestor...ges/screen.jpg

    Tacksam för hjälp!
    Last edited by Niko86; 2007-11-26 at 18:57.

  10. #670
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Niko86 Visa Inlägg
    Någon som vet vad som kan vara fel? fick samma problem när jag brännde Assassins Creed för ett tag sen men då funkade det vid andra försöket. Nu har jag fått samma fel fyra gånger i rad (4 skivor åt helvete) Denna bild får jag upp, olika % in på bränningen alla gånger... Need_for_Speed_ProStreet_PAL_XBOX360-SPARE är vad jag skulle bränna.

    Printscreen på logfilen:

    http://blog.bahnhof.se/data/filestor...ges/screen.jpg

    Tacksam för hjälp!
    prova att uppgradera din firmware.. http://support.necam.com/Optical/dow...FlashFirmware/ ND-3550A FW 1.07

    vad använder du för skivor?

  11. #671
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    prova att uppgradera din firmware.. http://support.necam.com/Optical/dow...FlashFirmware/ ND-3550A FW 1.07

    vad använder du för skivor?
    Jo, men jag har ju inte haft några som helst problem innan... Jag använder HP-skivor för tillfället. Har kört på dom förut när jag brännde Assassins Creed så nu köpte jag ett 10-pack hos en närliggande butik, 230:- för ett 10-pack. Men det vill verkligen inte funka. Sen provade jag med att bara bränna en vanlig DVD-film från en .img-fil på en HP dual-layer skiva, det ville inte funka heller.. Men jag ska prova uppdatera firmware ändå. Det enda som är skillnaden nu mot för när det gick bra att bränna är att jag har nyare moderkort, snabbare processor och dubbelt så mkt minne. Men det borde ju inte vara nån nackdel.. :P *haha*

  12. #672
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Niko86 Visa Inlägg
    Jo, men jag har ju inte haft några som helst problem innan... Jag använder HP-skivor för tillfället. Har kört på dom förut när jag brännde Assassins Creed så nu köpte jag ett 10-pack hos en närliggande butik, 230:- för ett 10-pack. Men det vill verkligen inte funka. Sen provade jag med att bara bränna en vanlig DVD-film från en .img-fil på en HP dual-layer skiva, det ville inte funka heller.. Men jag ska prova uppdatera firmware ändå. Det enda som är skillnaden nu mot för när det gick bra att bränna är att jag har nyare moderkort, snabbare processor och dubbelt så mkt minne. Men det borde ju inte vara nån nackdel.. :P *haha*
    okej.. det händer att brännare får spel.. har hänt ibland för mig på några brännare att de vägrat läsa ett märke något mer när det funkat kanon många gånger innan. endera har brännaren börjat ge sig.. eller så har jag uppgraderat firmware och räddat den

    man kan inte förvänta sig att en brännare håller hur länge som helst om man bränner mkt heller.. en ny kostar som sagt bara några hundringar med

    återkom med info hur det gick efter firmware upgrade..

  13. #673
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    sådär ja har man plötj igenom tråden då!

    Är verkligen en upplevelse att se Enlund svara på allt vilken kille! Att han orkar..

    Sedan får man sig en hel del goda skratt oxå när folk kommer in med dom absolut sjukaste frågorna när samma fråga är ställd tre poster tidigare (!) "men vaddå vad är det här blah blah "
    Tänkte även tacka för ett fin fint jobb med boxen hansi! var inne med den i Måndags !

    btw lite of topic.. vilken FW är det man får nu förtiden på sin drive när man lämnar in den? alltså vilken är den nyaste?

    keep up tha good woork!

  14. #674
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    okej.. det händer att brännare får spel.. har hänt ibland för mig på några brännare att de vägrat läsa ett märke något mer när det funkat kanon många gånger innan. endera har brännaren börjat ge sig.. eller så har jag uppgraderat firmware och räddat den

    man kan inte förvänta sig att en brännare håller hur länge som helst om man bränner mkt heller.. en ny kostar som sagt bara några hundringar med

    återkom med info hur det gick efter firmware upgrade..

    Det funkade ibland, och ibland inte. Dock bättre efter firmwareuppgraderingen! Men nu har jag ett JÄTTEPROBLEM! Är så fruktansvärt less! Jag har beställt det nya spelet "Rock Band" ifrån USA som är som Guitar Hero fast med trummor, mic och gitarr. Nu har jag hämtat spelet på posten och precis när jag kommer innanför dörren hemma så inser jag att jag kanske gjort ett grymt misstag! Mina misstankar bekräftades ganska snart. Spelet är ju NTSC!! Hur kunde jag vara så dum och förbi se den "lilla" detaljen?! Min fråga är: går det att göra nånting för att få igång ett NTSC-spel på en PAL xbox? Snälla, hjälp! Jag gråter blod nu...

  15. #675
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Niko86 Visa Inlägg
    Spelet är ju NTSC!! Hur kunde jag vara så dum och förbi se den "lilla" detaljen?! Min fråga är: går det att göra nånting för att få igång ett NTSC-spel på en PAL xbox? Snälla, hjälp! Jag gråter blod nu...
    spelar ingen roll om det är ntsc eller pal, det som spelar roll är om det är region-free europe eller inte. är det bara region-free usa så är det kört och man kan inte ändra regioner, tyvärr.

    om du har inställningar på pal-60 på din xbox och inte spelet startar är det tyvärr kört.

  16. #676
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    enligt http://www.abgx.net/ är det inte region-free europe tyvärr
    mer som styrker detta.. http://www.ludibria.com/nfo.php?sys=x36&sysid=857

  17. #677
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    enligt http://www.abgx.net/ är det inte region-free europe tyvärr
    mer som styrker detta.. http://www.ludibria.com/nfo.php?sys=x36&sysid=857
    Nej, alltså jag vet ju att det inte funkar... Provade ju sätta i skivan direkt när jag kom hem och det står att det är fel region. Men det jag undrar är om man kan göra nånting för att få igång ett sånt spel på en svensk maskin? eller om man kan få tag på en ntsc-konsoll i sverige...

  18. #678
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan komma hit så köper jag ditt rockband :-) En USA konsoll får man alltid tag på om man vill :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #679
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kan komma hit så köper jag ditt rockband :-) En USA konsoll får man alltid tag på om man vill :-)
    HaHa! Jag förstår det.. Är ju skitsvårt att få tag på. Är slutsålt i USA också tydligen. Så jag är stolt ägare till ett ex nu. Trummorna och gitarren står iaf uppstälda i vardagsrummet och glänser nu. Måste fixa en usa-maskin nu bara.

  20. #680
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Nu har jag iaf sålt mitt flashade 360... Satte ut det på ******* och det var sålt efter 5 min! Så nu börjar jakten på en USA-modell. Om det är någon som vet av ett så hör gärna av er!
    Last edited by Niko86; 2007-12-03 at 22:07.

  21. #681
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    OK...är helt ny på det här med x-box bränning och fan inte så bra på datorer heller. x-box'et är elit och flaschat med det senaste iXtreme

    Har suttit i 3timmar och läst igenom hela tråden, laddat hem alla program "clone dvd, imgburner, winrar senaste versionerna"

    jag har lyckats bränna alla spel där en dvd fil följer med, men sen har jag gjort ölunderlägg för 500kr "använder såklat Verbatim dvd+r dl skivor"

    spelen jag har som inte dvd.filen förljer med är
    Ace_Combat_6_PAL_XBOX360-STRANGE
    WWE_SmackDown_vs_RAW_2008_PAL_XBOX360-SPARE
    Monster_Jam_USA_XBOX360-PROTOCOLLooney_Tunes_ACME_Arsenal_PAL_XBOX360-STRANGE
    vad jag fattar så ska alla vara patchade och regions fri.

    har laddat ner dvd.filen som herr bockskägg lagt ut i början på tråden och slängt in den i samma mapp som image filen är. men när jag ska öppna den i clone och lmg å står det " fel vid öppning av filen image.000 det går inte att hitta filen" har prövat att byta namn på den till samma som image filen, men det funkar inte.

    Om det är nän snäll person som vill svara mig så vore jag ytterst tacksam och skriv så att även en skoggshuggare kan förstå

    Ps: 10st ölunderlägg säljes

  22. #682
    GUBBEN32 Guest
    clone dvd?
    clone cd ska de vara

  23. #683
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Sorry skrev fel bara

  24. #684
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    ok. du har onekligen inte fattat vad dvd-filens funktion är.

    Öppna den med Notepad (eller annan texteditor)
    Det finns bara 2 rader med information: värdet på layerbreak och imagefilens namn. Så heter imagefilen smurfmupp.iso så är det det som ska stå i dvd-filen.
    Förstår du nu varför du får ett felmeddelande som säger: "fel vid öppning av filen image.000 det går inte att hitta filen"??
    Alternativt till att ändra i dvd-filen är ju då att döpa om imagefilen till image.000. Vad dvd-filen heter spelar ingen som helst roll.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  25. #685
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Aha har tänkt lite fel, äntligen så funkar skiten...fattar inte varför allt ska vara så jäkla krångligt tacka vet jag nintendo 8bit

    tack för hjälpen

  26. #686
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kan komma hit så köper jag ditt rockband :-) En USA konsoll får man alltid tag på om man vill :-)
    Känner att jag måste citera dig igen här.. Vart i hel**** får man tag på en USA-modell då? Jag har letat ihjäl mig.. Har lagt ut en köpesannons på ******* också.. Fick svar direkt dagen efter (tisdags) av en kille som hade en usamodell som var flashad och allt. Toppen tänkte jag och slog till.. han hade skickat paketet igår sa han och för att göra en lång historia kort så blev jag blåst på 2300:-. Fattar inte att det finns sånna människor.. Detta jäkla Rock Band kommer att ruinera mig! Och till råga på allt så har jag ju skeppat iväg min flashade PAL-xbox.. Snälla hjälp mig att finna vad jag söker!

  27. #687
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    har försökt patcha ett spel med xdvdmulleter v10 och hämtat patch-filerna från hemsidorna som rekomomenderas.
    har laggt in SS, PFI & DMI-filen eller hur man säger.
    Har kört CFC-check med auto-fix och den säger något i stil med att allt är perfekt. Endå så får jag itne någon ikryssning på Xtreme compatible och rutan över (tror d va padding).

    Någon som vet vad jag missat?
    Last edited by utsvulten; 2007-12-22 at 20:31.

  28. #688
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    hej

    hej Nu har jag vart o chippad o flashad o greyer och fåt en xtreme chipp i min 360 xbox.
    Jag har också laddat ner ett spel. som jag tänkter bränna på Verbatim skiva 8.5 gig dual.

    Spelen har kommit med massa rar filer. Jag extrakterader 1 av de och fick en secyrity map och en annan map med en dvd fil samt en RAR fil.
    När jag öppnar rar filen som heter "x360-cod4" så tar det lång tid tills den extraheras och när den väl gör det så e det bara 2 mappar i den
    En som heter AUDIO_TS och en som heter Video_TS.
    I audio ts finns ingenting men i Video TS finns det några filer.

    Hursom helst. vill jag bara fråga hur beränner man ett sådant spel med clone dvd ? e det bara dvd filen som skall berännas ?

    Jag blir tacksam om ni hjälper mig.
    Last edited by kokoli; 2007-12-27 at 19:42.

  29. #689
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Har du påslaget så att windows visar filändelser?
    När du packat upp alla rar-filer (genom att välja den som heter bara .rar) så får du normalt två filer: en som heter nånting.dvd och en som heter nånting.iso eller nånting.000
    Du ska inte packa upp nåt mer då, utan du ska starta CloneCD och bränna.

    Mer info finns i FAQ'n. Läs den.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  30. #690
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hello!

    Har ett problem som är att jag inte kan zippa upp .iso-filen!
    När jag laddat ner spelet försöker jag öppna den med Winzip, men får bara felmeddelandet:
    "Det finns inte tillräckligt med utrymme på disken. Skrivfel: Bara NTSF fil system stödjer filer större än 4GB."

    Vad ska jag göra?

Sida 23 av 51 FörstaFörsta ... 13212223242533 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •