Sida 24 av 51 FörstaFörsta ... 14222324252634 ... SistaSista
Visar resultat 691 till 720 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #691
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    För det första ska du inte zippa upp iso-filen. Men du kanske menar att du inte kan packa upp rar-filerna så du kommer åt iso-filen?

    Din hårddisk är onekligen formaterad med filsystemet FAT32 (eller något ännu äldre).
    Har du nån partition du kan formatera om? Gör isåfall det och se till att välja NTFS som filsystem.
    Annars får du köpa dig en extra hårddisk och formatera den som NTFS.

    Det går även att konvertera ett befintligt FAT32-system till NTFS.
    Såhär gör man:
    1. Klicka på "Start" och välj "Kör..."
    2. Skriv "cmd" och klicka på OK för att öppna ett dosfönster
    3. Skriv "vol C:" för att få reda på volymnamnet på C-partitionen
    4. Skriv "convert c: /fs:ntfs" för att starta konverteringen.
    5. När den frågar efter volymnamn så anger du det du fick utskrivet av kommandot i punkt 3.
    Svårare än så är det inte. :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  2. #692
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har lite problem när jag ska loada .dvd filen i CloneCD.
    "Error opening File LayerBreak=1913760:"

    Har provat för Assassin's Creed och TMNT änså länge och fått upp det båda gångerna.
    Har kollat .dvd filen så det är rätt vilket det är, så känns som att det är mitt CloneCD som spökar.

    CloneCD.v5.0.4.5, är den versionen för gammal måntro?

  3. #693
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Timmey Visa Inlägg
    Jag har lite problem när jag ska loada .dvd filen i CloneCD.
    "Error opening File LayerBreak=1913760:"

    Har provat för Assassin's Creed och TMNT änså länge och fått upp det båda gångerna.
    Har kollat .dvd filen så det är rätt vilket det är, så känns som att det är mitt CloneCD som spökar.

    CloneCD.v5.0.4.5, är den versionen för gammal måntro?
    http://www.google.se/search?q=Error+...reak%3D1913760

    Install version 5.2.9.1 Earlier versions of 5 may not support LayerBreak...

  4. #694
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack så mycket

  5. #695
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Enlund:
    Jag har en extern hårddisk (LACIE, döpt H) och försökte följa din mall men att byta ut C mot H. Fungerade dock inge bra.
    Är det på samma sätt jag ska formatera om den externa el är det ngn annat sätt jag ska göra på?
    /// T

  6. #696
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det ska vara samma kommandon även om det är en annan hårddisk än C: du vill convertera. Har dock ingen erfarenhet av att göra det med en extern disk, så det kanske är därför den inte vill.

    Om du kan tänka dig att formatera den externa disken däremot (men då försvinner allt som är på den) så kan du ju bara dubbelklicka på My Computer (Den här datorn). Högerklicka på H: och välja format (formatera). Å så ser du till att välja NTFS där.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #697
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Jag har en Dual layer-brännare på min nya Mac. Hur går jag till väga för att bränna spel på den? Samma program eller är det andra program?...

  8. #698
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Vet inte om det finns nån nyare lösning.... men har en kompis som kör Mac.
    Han kör bootcamp så han kan starta datorn med Windows. Å sen använder han CloneCD + en extern brännare. Hans interna ville inte fungera med ClonCD av nån anledning.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #699
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ThomasA Visa Inlägg
    Hello!

    Har ett problem som är att jag inte kan zippa upp .iso-filen!
    När jag laddat ner spelet försöker jag öppna den med Winzip, men får bara felmeddelandet:
    "Det finns inte tillräckligt med utrymme på disken. Skrivfel: Bara NTSF fil system stödjer filer större än 4GB."

    Vad ska jag göra?
    Ta bort några extra filer från din data tills du får plats

  10. #700
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av kokoli Visa Inlägg
    Ta bort några extra filer från din data tills du får plats
    Det hjälper inte eftersom han har disken formaterad som FAT32.
    FAT32 klarar inte filer som är större än 4 Gb, å en normal imagefil till ett 360-spel ligger ju på runt 7 Gb.
    Han måste alltså skaffa en NTSF-formaterad disk. Detta har vi redan diskuterat ovan.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  11. #701
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag patchade firmware hos er för 2 veckor sen och testade att bränna ut Assassins.Creed.PAL.MULTI.X360-Allstars(på DL skivor med Asus RW-2014L1T) med CloneCD 5.3.1.0. Testade först med "överbränning" men väl i xboxen så fick jag unreadable disc vilket jag sett många får.
    Tankat flera versioner nu; Assassins_Creed_USA_XBOX360-USA, Assassins Creed [MULTI5][PAL][XBOX360], testat att köra SS merger 1.7 även fast .nfo filen säger att allt är patchat men inget funkar. Sumpat fyra DL skivor nu och har tappat all motivation. Kan firmwaren gått snett? fel SS filer? kollat tonvis med trådar på forumet men inte hittat nåt som funkat hittills.

  12. #702
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Överbränning??????
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #703
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Varför hålla på med SS Merger?
    Behöver spelet patchas är det XDVDMulleter du ska använda.

    Assassins.Creed.PAL.X360-Allstars (den du testade först) är redan patchad å klar. Den behöver du inte göra nånting med.

    Med största sannolikhet gör du något fel när du ska bränna. Har du läst FAQ'n ordentligt? Finns steg-för-steg instruktioner där hur du bränner med CloneCD.
    Vad har du för skivor? Det MÅSTE vara DVD+R DL. -R funkar inte.
    Å med fördel ska du använda BRA skivor som Verbatim. Billiga skivor ger dig bara problem.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #704
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Överbränning??????
    Jag får alltid upp ett meddelande som säger att skivan inte räcker till och att man får välja mellan Överbränning eller fortsätta tills mediat är slut.

    Jag har tokkollat FAQen igen och igen, använder senaste CloneCD, Write from Image File, väljer 2x brännspeed, och har testat både överbränningen och skriv till mediat är slut, och använt verbatim DVD+R DL. samtliga har blivit oläsbara så kan firmwaret misslyckats, kan man ta med boxen in till er igen så man kan testa det? känns som jag testat det mesta nu.

  15. #705
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Ärkenöt: PSXCare har troligen redan testat att köra en backup på din konsol - och som troligen har fungerat, eftersom du fått tillbaka en flashad X360.

    Det ligger troligen i bränningen; möjligtvis bränner du fel eller har en icke kompatibel brännare.

    Du har testat spelet i XDVDMulleter? Bränt själva .dvd-filen och inte .iso filen? Testat ImgBurn istället för CloneCD? Alla program avstängda under bränning?

  16. #706
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Ärkenöt Visa Inlägg
    Jag får alltid upp ett meddelande som säger att skivan inte räcker till och att man får välja mellan Överbränning eller fortsätta tills mediat är slut.

    Jag har tokkollat FAQen igen och igen, använder senaste CloneCD, Write from Image File, väljer 2x brännspeed, och har testat både överbränningen och skriv till mediat är slut, och använt verbatim DVD+R DL. samtliga har blivit oläsbara så kan firmwaret misslyckats, kan man ta med boxen in till er igen så man kan testa det? känns som jag testat det mesta nu.

    Köp ny brännare.
    Alternativt kolla om det finns något fräshare firmware till din nuvarande brännare.... men smidigast är nog att köpa nytt.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  17. #707
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Köp ny brännare.
    Alternativt kolla om det finns något fräshare firmware till din nuvarande brännare.... men smidigast är nog att köpa nytt.
    Faen, det är en sprillans ny brännare så jag är inte direkt jättesugen på att köpa en helt ny om jag inte är tvungen. Fanns inget nytt firmware till den heller...
    Den ska vara kompatibel iaf, det var den bästa duallayerbrännaren som ASUS hade iaf.

    Jag har testat alla filer i Mulleter och alla är patchade och klara, bränner alltid .dvdfilen men jag ska testa ImgBurn och se vad som händer.

    nåt annat jag kan ha missat?

  18. #708
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    DET FUNKAR! ImgBurn fixade allt, problemet var alltså CloneCD som buggade av nån anledning. Tack så mycket alla för hjälpen, här ska gejmas och köpas nya skivor för mer gejms...Tack master_c3 för lösningen!

  19. #709
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Ärkenöt: Låter ju bra det. Lycka till i fortsättningen.

  20. #710
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Dynga...

    Hej!

    Jag köpte mitt 360 i november förra året, flashat och klart från början.
    Läsaren är en Benq.

    Jag har fortfarande inte fått ett enda bränt spel att fungera klockrent.
    Bränner med pioneer 112d och verbatim DL+.
    Provat i alla möjliga hastigheter, både med clonecd och imgburn.
    Det som oftast händer är att spelen hänger sig, så man får starta om xboxen.
    Det hänger sig inte när man spelar, utan i laddningar och ibland när man går vidare i menyerna på spelet.
    Ibland blir det dirty disc.

    En kompis köpte sitt 360 samtidigt som mig fast vi köpte från olika butiker.
    Satt en Benq i hans också, samma firmware-version, men han har inte haft ett enda problem. I hans box funkar precis alla skivor av alla märken.

    Vad är fel?
    Fel i flashningen?
    Fel på läsaren?


    Tacksam för svar, för det här är irriterande.

  21. #711
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Kör då med rätt layerbreak när du bränner?

  22. #712
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Hmm...

    Citat Original inlägg av kardanaxeln Visa Inlägg
    Kör då med rätt layerbreak när du bränner?
    Jodå, jag kör med rätt layerbreak, 1913760, i imgburn.
    Det verkar inte vara något fel på bränningen från datorn heller, för de spel som jag brännt funkar finfint i andras 360.
    Har provat clonecd också som sagt, och där behöver man ju inte ställa in layerbreak manuellt. Blir ändå samma sak, hängningar.

    Stänger även av alla problem som kan störa bränningen.
    Har provat flera olika skivmärken, men det är endast verbatim som funkar någorlunda.

    Bränner precis enligt konstens alla regler.
    Jag har lusläst hundratals inlägg för att hitta någon som frågat om detta förut, och har sett någon enstaka med just detta problem, men det var ingen som hade svarat den personen.

    Har dock sett att det är ganska många som får frysningar och att bilden då blir konstig, med ränder och allt möjligt. Då är det tydligen lasern som är dålig.
    Min bild blir precis som när man pausar en film. Inget mysko med den alltså.

    Det är enbart brända backuper som krånglar, kan jag ju tillägga, originalspel funkar perfekt.

  23. #713
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej, jag har laddat ner Forza_Motorsport_2_PAL_XBOX360-GST. Innan jag brände läste jag .info-filen som sa att spelet var patchat å klart. Dessutom öppnade jag upp ison i XDVD Mulleter Beta 10.2 där allt var ikryssat och klart. Nu idag har jag hittat ytterligare en funktion i programmet som heter AutoFix. När jag körde den så ville programmet uppdatera och jag gjorde det...nu står det att allt är ok. Betyder det att det Forza jag nu spelat i en vecka inte riktigt är bra? Riskerar jag ban för det? Vad göra?

    Tacksam för svar.

  24. #714
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nä, var allt ikryssat redan innan så var den ju redan ok.
    Autofix-funktionen använder du om något, vid en kontroll, inte är ok. Då kan Mulleter fixa det åt dig.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  25. #715
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Nä, var allt ikryssat redan innan så var den ju redan ok.
    Autofix-funktionen använder du om något, vid en kontroll, inte är ok. Då kan Mulleter fixa det åt dig.
    Men när jag körde AutoFix så körde den ju en checksum av något slag. Den sa då att den inte stämde överens med ini-filen (eller något liknande) och ifall den skulle rätta till felet. Jag klickade ja, och efter det så säger CRC-checken att allt är perfekt. Det gjorde den alltså inte innan.

  26. #716
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Aha... det var ju en annan femma. Tror dock inte du behöver vara jätteorolig.
    Men bränn ut en ny å fimpa den gamla för säkerhets skull.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  27. #717
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL

    Hur får jag det att funka....

    Jag kan bränna det inga problem men x-boxen hittar inte skivan..
    Samma sak med Fight Night 3 ...

    Vad gör man för att få det att funka ..

    Game Notes: Û
    o1. Flash ur TS-H943 DVD Drive with Xtreme Firmware Û
    o2. burn the image with CloneCD Û
    o3. Play and have fun... Û

    Så här står det i NFO filen men jag fattar inte det här med flash..
    Jag har en Xbox 360 Elite XTREME
    XTREME firmware - senaste version såklart!
    1 års garanti från PSXCARE

    och bränner med en Pioneer 112D som jag också köpt hos er..

    Vad gör jag för fel ????? Hjälp...

  28. #718
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla att iXtreme compatible är ikryssat när du kör imagefilen genom xdvdmulleter
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #719
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18

    typiskt.

    Fan va förbannad jag blir.

    Tankade ner Burnout_Paradise_PAL_XBOX360-DAGGER och hade införskaffat en Verbatim DVD+R DL 2.4x skiva för att bränna spelet på. Eftersom det var mitt första spel följde jag en guide jag hittat på nätet som verkade logisk. Laddade ner XDVD-Mulleter och checkade av allt som det skulle vara.

    -Under ISO Region var Europe och Austrialia förbockade (som det ska vara)
    -iXtreme Compatible var också förbockat
    (brydde mig inte om CRC-Checking eftersom det verakde som att allt var i sin ordning eftersom andra fått spelet att fungera felfritt.)

    Därefter gick jag in i IMGburn och gjorde följande
    "Change For: Drive (For DVD+R DL Media)" "New Setting: DVD-ROM".
    - tryckte på "change" fick informationen "succes!"
    - började sedan bränna i 2.4x hastighet med IMGburn.

    Efter dryga 30-40 minuter plingade det till och skivan var kvar.
    Satte in den i mitt flashade xbox360 och väntade.... Det stod "reading" under en lång tid för att sedan ändras till "Unread/playable disc".

    Varför?!... Jag förstår inte vad som kan vara fel, jag har en NEC DL-brännare, och ett 360 som jag köpte i julas och flashade det i samma veva. Jag har lånat brända spel av en vän och dessa har fungerat prima. Är det min brännare det är fel på?!

    Jag har läst någonstans att det är .dvd man ska bränna, men denna hade bara en .iso och min första impuls var att det var det som spökade.

    Jag har en NEC ND-4551A brännare.
    Last edited by Equality; 2008-01-24 at 23:57.

  30. #720
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du har missat Layerbreak.
    I ImgBurn kan du ställa det manuellt (annars är det den infon som står i dvd-filen och det är därför det är den filen man ska välja när man bränner)

    Misstänker att du har en gammal version av Winrar som du packar upp med?
    Releasen innehåller visst en .dvd (dgr-bp.dvd)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Sida 24 av 51 FörstaFörsta ... 14222324252634 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •