Sida 30 av 51 FörstaFörsta ... 20282930313240 ... SistaSista
Visar resultat 871 till 900 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #871
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    jag har då ett bredband kan man koppla en sådan nätverkssladd till bredbandet och böhöver man ett modem isåfall
    tacksam för svar
    beror på vad du har för bredband, menar du adsl, svar ja. lättast är att skaffa en router som du kopplar modemet till, och från routern drar sladd till din xbox och till din dator. du kan även dela ut din internetanslutning från din dator till din box.

    http://www.xbox.com/sv-SE/support/xb...nect/sharedpc/

    http://www.xbox.com/sv-SE/support/xb...connection.htm

    http://www.xbox.com/sv-SE/support/xb...connection.htm

    http://www.xbox.com/sv-SE/support/xb...connection.htm

  2. #872
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    går det om jag bara köper mig ett modem och sen kopplar ihop den med xboxet?

  3. #873
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    går det om jag bara köper mig ett modem och sen kopplar ihop den med xboxet?
    både ja och nej, det finns modem som har inbyggd router funktionalitet, dessa fungerar. modem som enbart går till xboxen är inte något att rekomendera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #874
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    går det om jag bara köper mig ett modem och sen kopplar ihop den med xboxet?
    du säger att du har bredband, vad ska du då med ett modem till? förklara vad du har för bredband, om du har router, hur har du kopplat din dator till bredbandet?

    lättast är att ha en router. hoppas du förstår det enkla schemat härunder.

    bredband fiber <---> router ----> pc
    .....................................|----> xbox
    .....................................|----> annat

    bredband adsl <--> modem <---> router -----> pc
    .................................................. ...|----> xbox
    .................................................. ...|----> annat

  5. #875
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    okej ska se men du swizzy du prata om dom modemen med inbyggd router kan du rekomendera ngn?

  6. #876
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    och ska komma med mer info om mitt bredband snart

  7. #877
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    jag vill helst slippa router igentligen för jag har en familjemedlem som inte vill ha ngn router så kom gärna med förslag

  8. #878
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    och ska komma med mer info om mitt bredband snart
    köp en router oavsett vad du har för bredband så kommer du lösa dina problem och ev. framtida problem om du vill koppla in fler saker.

    varför vill man inte ha router? allt annat är bara krångligt i ditt fall.'

    du kan tänka dig skaffa modem men inte router? det låter helt ologiskt, antagligen har du bredband utan modem (fiber). varför ska man då köpa modem när det är en router man ska ha i båda fallen? helt obegripligt!

    du får väl dela ut internet från din dator och dra en sladd till xboxen då från datorn, men tänk på att datorn måste vara på för att det ska fungera. är detta smidigare så kör på det..
    Last edited by int21; 2009-01-21 at 17:03.

  9. #879
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    ja haha det kanske e lite dumt men det är bara för jag bor i ett radhus och då vill inte min farsa att andra ska kunna använda den typ i huset elr hur är det med en router kan man sända ut andra signaler till mina grannar tillexempel elr är det bara jag som använder den om jag kopplar i en sladd?

  10. #880
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    ja haha det kanske e lite dumt men det är bara för jag bor i ett radhus och då vill inte min farsa att andra ska kunna använda den typ i huset elr hur är det med en router kan man sända ut andra signaler till mina grannar tillexempel elr är det bara jag som använder den om jag kopplar i en sladd?
    du behöver inte köra trådlöst bara för att du har en trådlös router, du kan även stänga av den trådlösa delen. vill du köra trådlöst så SKA man använda krypterad anslutning och inte öppet för vem som helst. förstår din fars dilemma, men du kan även köra med vanlig kabel till routern. det finns också routrar som inte har något trådlöst alls. köp en sådan

  11. #881
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Okej tack så mycket kan du rekomendera ngn om du vet någon sådan skulle vara jätte snällt

  12. #882
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    Okej tack så mycket kan du rekomendera ngn om du vet någon sådan skulle vara jätte snällt
    bara välja och vraka.

    http://www.google.se/search?q=router+prisjakt

    spana in linksys eller netgear routrarna, skulle jag köra d-link så skulle ja satsa på dir serien.. iaf dir 635, men de klarar även trådlöst. du behöver inget avancerat antar jag. lägg dig i 4-500 kronors klassen.

  13. #883
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Okej så om jag köper en router då behöver jag inget modem
    förlåt om jag är trög

  14. #884
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    Okej så om jag köper en router då behöver jag inget modem
    förlåt om jag är trög
    det beror på, har du adsl behöver du modem, har du fiber bredband behöver du det inte. du kan använda en router i båda fallen. du verkar ju ha internet nu, om du har med modem eller inte kan jag inte svara på. routern sätter du efter modemet iaf.


    xbox ----|
    dator ----|--- router -- modem -- adsl bredband
    annat ----|

    xbox ----|
    dator ----|--- router -- fiber bredband
    annat ----|
    Last edited by int21; 2009-01-21 at 21:48.

  15. #885
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    jag har ju ett modem men det använder jag på nedervåningen men jag har en nätverksannslutning där uppe och det var där jag ville använda det så ja ska se vad jag har för bredband vad tror du annars om denna jag hittade http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1459205

  16. #886
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    jag har ju ett modem men det använder jag på nedervåningen men jag har en nätverksannslutning där uppe och det var där jag ville använda det så ja ska se vad jag har för bredband vad tror du annars om denna jag hittade http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1459205
    jag antar du inte tankar mkt torrent och behöver enorma hastigheter.. nätverksladden du har till din dator.. koppla den i routern och från routern drar du en sladd till din dator och en sladd från router till din xbox, klart. skulle satsat på denna istället för d-link.

  17. #887
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    tack så mycket fasen vad du kan mycket jag önskar jag oxå kunde det men spelar det någon roll vilket bredband jag har då?

  18. #888
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    tack så mycket fasen vad du kan mycket jag önskar jag oxå kunde det men spelar det någon roll vilket bredband jag har då?
    nej, det gör det inte. du har ju internet till din dator, det räcker. koppla in den sladden i routern och sedan så jag skrev.

  19. #889
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    okej tack så mycket jag kanske återkommer om det blir ngt fel

  20. #890
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Skulle jag ge dig tips på ett modem med inbyggd router skulle jag tipsa dig om att INTE vad du än gör skaffa ett sådant modem jag har

    Problem 1:
    Alla MS applikationerna jag kört på den tidigare när den hade för starka signaler får den numera att krasha! (WLM [inte den senaste], MS Office paketet verifiering, Fjärrhjälp)

    Problem 2:
    Man kan inte koppla in en annan router (går inte att stänga av router funktionen!!!)

    Märke: Scientific Atlanta
    Modell: SA EPC2434

    (Fick den av Comhem när vi bytte till dom, och dom har slutat ge support på skiten )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #891
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    haha okej men kan man stänga av den funksionen på denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1459718 elr var det det du skrev

  22. #892
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    ursäkta om jag stör igen men kan man göra detta utan att använda min dator förlåt om jag gör det krånglit för er vad det än kostar är jag tacksam för förslag

  23. #893
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    ursäkta om jag stör igen men kan man göra detta utan att använda min dator förlåt om jag gör det krånglit för er vad det än kostar är jag tacksam för förslag
    du behöver inte ha på din dator för att kunna spela på live med din xbox om det är det du menar. själva "bredbandet" går till din router och därifrån delas det ut till de saker du kopplar in.

  24. #894
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    haha okej men kan man stänga av den funksionen på denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1459718 elr var det det du skrev
    det där är inget modem så du behöver inte stänga av den funktionen om du vill uppgradera till en lite bättre router, den som jag har i mitt modem har inte stöd för den ny N-tekniken för trådlöst nätverk, men jag har en roter som jag hade innan vi fick det här modemet som hade stöd för just N-tekniken, men eftersom det finns en router funktion i modemet och jag inte kan stänga av den så kan jag inte koppla in den lite bättre routern
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #895
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det där är inget modem så du behöver inte stänga av den funktionen om du vill uppgradera till en lite bättre router, den som jag har i mitt modem har inte stöd för den ny N-tekniken för trådlöst nätverk, men jag har en roter som jag hade innan vi fick det här modemet som hade stöd för just N-tekniken, men eftersom det finns en router funktion i modemet och jag inte kan stänga av den så kan jag inte koppla in den lite bättre routern
    han har ingen router i dagsläget och han vill inte ha trådlöst. jag vet inte vad han har för bredband (dvs om han har modem eller inte, vilket inte spelar någon roll i sammanhanget). han vill bara kunna komma åt live från sin xbox och kopplar han sin internetanslutning in i en vanlig router och sen vidare till de saker han vill använda så är ju problemet löst.

  26. #896
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    han har ingen router i dagsläget och han vill inte ha trådlöst. jag vet inte vad han har för bredband (dvs om han har modem eller inte, vilket inte spelar någon roll i sammanhanget). han vill bara kunna komma åt live från sin xbox och kopplar han sin internetanslutning in i en vanlig router och sen vidare till de saker han vill använda så är ju problemet löst.
    jo jag vet, men han fick svar på sin fråga^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #897
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    felpost

  28. #898
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    say what?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #899
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    say what?
    kan inte radera inlägg så jag skrev felpost, istället för att de skulle stå fel saker i det inlägget.

  30. #900
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jaha, ok, blev lite förvirrad o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 30 av 51 FörstaFörsta ... 20282930313240 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •