Sida 33 av 51 FörstaFörsta ... 23313233343543 ... SistaSista
Visar resultat 961 till 990 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #961
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det finns små grejer bredvid den stora tjocka kabeln typ en ruta med 8 piggar (2 rader med 4 var) på dom sitter det en liten "jumper" en liten grej som får 2 av dessa piggarna att ha kontakt med varandra, ändra den till läget "master" vissa spelare/hårddiskar har master = ingen jumper, andra har en jumper över 2 specifika jumpers, kolla upp exakt vart den ska sitta, det står antingen på driven eller så får du googla...
    okej asså så här är det. Jag har en inbyggd cd brännare i datorn. Vilken sladd menar du och vilka piggar? mste jag öppna upp datorn för att gör det?
    God made weed
    humans made booze
    who do you trust
    ?

  2. #962
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Romma Visa Inlägg
    okej asså så här är det. Jag har en inbyggd cd brännare i datorn. Vilken sladd menar du och vilka piggar? mste jag öppna upp datorn för att gör det?
    ja du måste öppna upp datorn och koppla ur den... kablarna och allt sitter där bak, när du öppnar upp den ser du vilken kabel det är oftast är den en bred kabel som är platt, om det inte är sata... då är det en ganska smal kabel som är platt... men principen är den samma och båda kablarna går ner till moderkortet... kanske bäst att prata med någon datortekniker om att fixa det åt dig om du inte är helt hundra på vad du gör, du kan nämligen paja datorn om du inte är försiktig när du gräver i den och om du sätter kablarna fel så har det samma effekt men kanske inte lika allvarligt, men du måste som sagt gräva i burken och den får INTE vara påslagen när du håller på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #963
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja du måste öppna upp datorn och koppla ur den... kablarna och allt sitter där bak, när du öppnar upp den ser du vilken kabel det är oftast är den en bred kabel som är platt, om det inte är sata... då är det en ganska smal kabel som är platt... men principen är den samma och båda kablarna går ner till moderkortet... kanske bäst att prata med någon datortekniker om att fixa det åt dig om du inte är helt hundra på vad du gör, du kan nämligen paja datorn om du inte är försiktig när du gräver i den och om du sätter kablarna fel så har det samma effekt men kanske inte lika allvarligt, men du måste som sagt gräva i burken och den får INTE vara påslagen när du håller på...
    ok. tack så jävla mycket för hjälpen. Men vi är säkra på att min brännare är en master då?
    God made weed
    humans made booze
    who do you trust
    ?

  4. #964
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag har juh lyckats bränna några spel och spelat dem på mitt xbox... men det händer rätt ofta att spelet stänger av sig och det står att skivan är oläslig =( tänkte att det beror förmodligen på att jag aldrig uppdaterat firmware.
    God made weed
    humans made booze
    who do you trust
    ?

  5. #965
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    man kan i regel ställa in en brännare som antingen master eller slave

    ditt problem kan bero på brännaren, median (typ/märke av skivorna) och/eller läsaren i din xbox... vad har du för spelare i den? hur gammal är den?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #966
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    man kan i regel ställa in en brännare som antingen master eller slave

    ditt problem kan bero på brännaren, median (typ/märke av skivorna) och/eller läsaren i din xbox... vad har du för spelare i den? hur gammal är den?
    IDE kan ställas in, inte S-ATA. Men du skulle säkert komma till det hehe
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #967
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    IDE kan ställas in, inte S-ATA. Men du skulle säkert komma till det hehe
    jag har inte hållt på bökat med S-ATA prylar annat än 360 drives på PSXCare, så det visste jag inte om men nu gör jag det tack
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #968
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag har inte hållt på bökat med S-ATA prylar annat än 360 drives på PSXCare, så det visste jag inte om men nu gör jag det tack
    Vi säljer ju tom sata drivar! :P
    S-ATA > IDE hehe
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #969
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Vi säljer ju tom sata drivar! :P
    S-ATA > IDE hehe
    ja, men jag har inte kollat på baksidan på dom det är inte så att jag direkt behövt göra det ^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #970
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hallå! Precis flashat hos Er, har imgburn installerat OCH verbatim skiva från Er i min DL brännare. Dessutom provar jag att bränna spel skrivna i Er lista här i tråden och får ALLTID samma felmeddelande DIREKT när jag trycker på "Write img file to disc":

    failed to set L0 data zone capacity
    reason: write protected

    Snälla, vad beror detta på? Det känns som att jag försöker bränna en direkt kopia av ett spel som är skrivskyddat? Men jag provar ju med spel från Allstars, DNL, Megaware osv osv.. Jag blir galen..

  11. #971
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för brännare? Har den stöd för double layer?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #972
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av busta_rhyme Visa Inlägg
    Hallå! Precis flashat hos Er, har imgburn installerat OCH verbatim skiva från Er i min DL brännare. Dessutom provar jag att bränna spel skrivna i Er lista här i tråden och får ALLTID samma felmeddelande DIREKT när jag trycker på "Write img file to disc":

    failed to set L0 data zone capacity
    reason: write protected

    Snälla, vad beror detta på? Det känns som att jag försöker bränna en direkt kopia av ett spel som är skrivskyddat? Men jag provar ju med spel från Allstars, DNL, Megaware osv osv.. Jag blir galen..
    Vänligen posta loggen, vi kan inte gissa på exakt vad det är för fel bara för att du ger oss 2 rader av fel medelandet, finns så mycket mer som behövs för att kunna säga mer exakt vart felet ligger
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #973
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Det är just det som är grejen, det ploppar upp en popup med endast detta felmeddelade INNAN den ens påbörjar bränningen? Och JA det är en DL brännare i min laptop..

  14. #974
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Uppdatera firmware i din brännare eller prova med en bättre (extern) brännare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #975
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok så det kan vara brännaren som inte vill påbörja bränningen? Inte själva filerna som är skrivskyddade eller liknande?

  16. #976
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av busta_rhyme Visa Inlägg
    Ok så det kan vara brännaren som inte vill påbörja bränningen? Inte själva filerna som är skrivskyddade eller liknande?
    mm, precis Brännare i Laptops är inte direkt kända för att Fungera men kolla med PSxcare om du är osäker för vidare info med externa brännare har för mig att Samsung Extern ligger runt 400:- - 500:-

    och för att besvara andra frågan: njaae, kan jag inte Tänka mig, att ngn skulle Skrivskydda filerna du tankar ner

    ABGX360 är väldans bra i ändamålet

  17. #977
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok.. nån speciell samsung modell som nån av er använder och verkligen passar ändamålet? så kan jag köpa upp mig på en sån direkt..

  18. #978
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag använder mig av en "S224Q" det står Writemaster på den men kolla på baksidan av kartongen att det står "MODEL: SE-S224Q~"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #979
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Behöver hjälp!!!

    kan någon hjälpa mig o berätta hur man ska bränna ett spel till xbox 360?
    Jag har laddat ner 3 spel och bränt dom men dom funkar inte på xboxen sen den kan inte läsa skivan?? Jag har IMGburn och asgx360 sen så har jag köpt skivorna på console´s affär i västerås. Sen har jag en HP brännare allt funkar först så kör jag filen på asgx360 och där står det att filen ska funka sen så lägger jag in den på IMGburn och bränner allt det funkar prima tills jag ska stoppa i skivan i xboxen?
    Jag flasha mitt xbox 360 hos console för 5 dagar sen!

    Om det är nån som kan hjälpa mig adda mig på msn Robiin_o21@hotmail.com

  20. #980
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Eller så är det bara o svara på det här forumet glömde skriva det :P

  21. #981
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Öppnar du .dvd eller .iso filen?
    Det ska nämligen vara den första
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  22. #982
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag öppnar .iso filen för det är ju den som är störst

  23. #983
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Öppnar du .dvd eller .iso filen?
    Det ska nämligen vara den första
    det har ingen betydelse, öppnar du .iso'n och det finns en .dvd i samma mapp med samma namn (som det gör med dom flesta releaserna!) så öppnas det via .dvd filen automatiskt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #984
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av roppa Visa Inlägg
    kan någon hjälpa mig o berätta hur man ska bränna ett spel till xbox 360?
    Jag har laddat ner 3 spel och bränt dom men dom funkar inte på xboxen sen den kan inte läsa skivan?? Jag har IMGburn och asgx360 sen så har jag köpt skivorna på console´s affär i västerås. Sen har jag en HP brännare allt funkar först så kör jag filen på asgx360 och där står det att filen ska funka sen så lägger jag in den på IMGburn och bränner allt det funkar prima tills jag ska stoppa i skivan i xboxen?
    Jag flasha mitt xbox 360 hos console för 5 dagar sen!

    Om det är nån som kan hjälpa mig adda mig på msn Robiin_o21@hotmail.com
    ställ in rätt layerbreak. http://forum.psxcare.com/support/sho...25&postcount=2.

    roligt att console's kunder vänder sig hit, säger ju en del.

  25. #985
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok först och främst TACK för tipsen att köpa extern Samsung S224Q brännare. Swizzy och Hansi, köpte den idag och bara brännaren löste alla mina problem. Samtliga filer gick att bränna och funkar perfa på konsolen... Fet kyss..

  26. #986
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ställ in rätt layerbreak. http://forum.psxcare.com/support/sho...25&postcount=2.

    roligt att console's kunder vänder sig hit, säger ju en del.
    Tror jag lyckats lösa problemet, han hade försökt bränna ut ison + dvd filen på skivan i form av data cd o.O (inte kopierat det som ligger i ison filen så som man ska göra) klart det inte fungerar då

    men nu hade han slut på skivor när han hade tagit en skärmdump o skickat till mig så jag kunde se vad han egentligen gör >_> hoppas det löser sig för honom när han har dom nya skivorna

    Länkade till den här guiden för er som inte vet hur man ska göra: http://forum.psxcare.com/support/sho...0&postcount=25
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #987
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hallå!

    Kan börja med att säga att jag har sökt o sökt men inte hittat något vettigt svar. Hittat flera som har haft samma problem men ingen direkt lösning som passar mig.

    Problemet är att vid bränning läser xboxen skivan som en DVD, ni vet "To play this disc, put it in an Xbox 360 console".

    Spelet i fråga är Resident_Evil_5_RF_XBOX360-KFC.
    Jag har INTE packat upp ISOn, bara rar filerna. Jag bränner med CloneCd via .dvd filen som har rätt layerbreak. Xboxen är nyflashad med ixtreme 1.5 och jag har bränt 3-4 spel som har funkat utan problem. Jag har kollat ISO'n med hjälp av abgx360 med rensad DB och uppdaterad .ini. Allt är ok men med 404 fast det är ju en scenerelease och enligt en mängd kommentarer så funkar den hos andra. Jag har laddat ner samma release från två olika källor, en privat och en publik tracker.

    Någon som har en aning?

  28. #988
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    att du får 404 är för att den inte släppts i europa ännu och därmed inte kunnat bli verifierad, och angående "to play this disc~" så brukar det komma upp så vid lostkey, men det har också hänt mig med orginal skiva på min BenQ innan jag äns hade några planer på att öppna den maskinen, då var det pga repor på skivan (tror jag, den var hyffsat repig när jag tittade under... det var INTE min skiva och jag tar alltid hand om mina skivor på ett bra sätt)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #989
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    köpte min Xbox begagnad idag, den är chippad och har spel på HDD, men om man startar dem spelen, ska man inte kunna byta spel eller komma tillbaka till HDD menyn utan att starta om boxen?

    tacksam för svar.

  30. #990
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av BigFish Visa Inlägg
    köpte min Xbox begagnad idag, den är chippad och har spel på HDD, men om man startar dem spelen, ska man inte kunna byta spel eller komma tillbaka till HDD menyn utan att starta om boxen?

    tacksam för svar.
    du är i xbox 360 delen av forumet och inte xbox delen. har du tur kanske någon kan lösa ditt problem här, men du har nog bättre lycka i rätt forumdel.

Sida 33 av 51 FörstaFörsta ... 23313233343543 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •