Sida 34 av 51 FörstaFörsta ... 24323334353644 ... SistaSista
Visar resultat 991 till 1 020 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #991
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    har redan kommit på det dessutom, men tack ändå =P

  2. #992
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Hej igen.
    jag undrar jag har laddat ned Battlefield bad company och jag har chippat mitt xbox 360 men när jag stoppar in skiva står det typ wrong region ngt sådant vad skall jag göra åt det? tacksam för svar

  3. #993
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    eller kan man på något sätt göra om en NTSC fil till PAL?

  4. #994
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du måste ladda hem PAL versionen för en PAL maskin, inget du kan göra något åt... finns vissa "USA" releaser som är region free, då spelar det ingen roll... men dra hem PAL om det finns PAL för din maskin, kolla annars på USA releasens beskrivning om det står något om att den är "REGION FREE"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #995
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Men jag har chippat mitt xbox 360 det är väl till för att göra den regions fri?

  6. #996
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nej, du kan INTE göra en 360 regionsfri för tillfället, kanske om några år... och att chippa en xbox 360 är inte speciellt smart... bättre att flasha den då detta går att återställa hyffsat enkelt (med alla utom liteon läsarna, dom kan vi inte återställa till orginal mjukvara för tillfället)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #997
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    det var konstigt för det sa dom när jag chippade den och det är väl det chippning är till för? skulle jag tro men du kan mer tacksam för svar

  8. #998
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    och en sak till kan man på något sätt ladda ned spel anonymt utan den där oneswarm jag fattar inte den

  9. #999
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    det var konstigt för det sa dom när jag chippade den och det är väl det chippning är till för? skulle jag tro men du kan mer tacksam för svar
    Chippa/Flasha gör man för att skinen inte skall se skillnaden på Orginal/Kopior.
    Ingen moddning gör hela enheten Regionsfri på Spel eller DVD-Filmer.
    PAL maskiner spelar PAL och Regiosnfria NTSC spel från USA o Japan.
    Amerikanska NTSC spelar NTSC från USA o Regiosnfria PAL o Japanspel.
    Japanska NTSC spelar Japanska spel samt Regionsfria USA o PAL spel.

    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    och en sak till kan man på något sätt ladda ned spel anonymt utan den där oneswarm jag fattar inte den
    Det får du läsa om på Google eller de som gjort den teknikens sida eller Wiki sida.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #1000
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Fick min 360 flashad i butik hos Psxcare för ca 6 månader sedan, de bytte också drive då och jag har först nu stött på problem med två titlar. Wanted: Weapons of Fate och Stormrise. Jag sitter på en Mac och använder mig av OSx360 för att bränna samt abgx360 för att stealth patcha de få gånger det behövs, men det har ej lyckats med dessa två. Spelen känns igen som DVD filmer (med play/pause meny, men som givetvis ej går att spela upp) av 360'n och inte som spel.

    Behöver jag flasha om nu när det verkar släppas releaser av scenen som ej är pre-patchade och ej fungerar att patcha manuellt? Vad kan man göra? Kan så lite om det här, har bara varit att bränna tidigare. Bara behövt patcha en gång manuellt tidigare t.o.m, så det har ej funnits någon riktig anledning att sätta sig in i allt detta. Måste jag chippa boxen?

    Tacksam för svar.
    Last edited by Orionbasher; 2009-03-22 at 01:53.

  11. #1001
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Orionbasher Visa Inlägg
    Fick min 360 flashad i butik hos Psxcare för ca 6 månader sedan, de bytte också drive då och jag har först nu stött på problem med två titlar. Wanted: Weapons of Fate och Stormrise. Jag sitter på en Mac och använder mig av OSx360 för att bränna samt abgx360 för att stealth patcha de få gånger det behövs, men det har ej lyckats med dessa två. Spelen känns igen som DVD filmer (med play/pause meny, men som givetvis ej går att spela upp) av 360'n och inte som spel.

    Behöver jag flasha om nu när det verkar släppas releaser av scenen som ej är pre-patchade och ej fungerar att patcha manuellt? Vad kan man göra? Kan så lite om det här, har bara varit att bränna tidigare. Bara behövt patcha en gång manuellt tidigare t.o.m, så det har ej funnits någon riktig anledning att sätta sig in i allt detta. Måste jag chippa boxen?

    Tacksam för svar.
    Det kan vara så att Wanted: Weapons of Fate och Stormrise innehåller wave 3 vilket flera nya spel gör. Du flashade krysslådan för 6 månader sen säger du, då har du troligtvis IXtreme 1.4 vilket inte stödjer spel med wave 3.
    Du behöver flasha om nu till senaste IXtreme (1.51?) för att kunna spela spel med wave 3.

  12. #1002
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tackar för svar, jo de är tydligen wave 3 spel. Får ta och lämna in 360n igen då antar jag. Är det möjligt att flasha om till 1.6 (eller vad det nu är som behövs göras exakt) redan nu? Något annat kul man kan göra med lådan medan man ändå har den inne?

    Hade för mig att allt detta med iExtreme inte hade med flashing att göra, utan med chip, av någon anledning. Aja, nu vet jag.
    Last edited by Orionbasher; 2009-03-22 at 11:53.

  13. #1003
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    kan man köpa expansionerna och spela om man har ett pirat-fallout 3?

  14. #1004
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    kan man köpa expansionerna och spela om man har ett pirat-fallout 3?
    ja, en bra backup är identisk med originalet (data) och är därför kompatibelt med expansioner.

  15. #1005
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ang. "wave 3"-lir: Är det enbart iX-1.51 som gäller? Finns inget jag kan göra för att få sånna lir att funka på min iX-1.5 lådda?

    Antar att det är just detta som jävlas då man på ett nytt lir ser skivan kännas igen som en DVDfilm istället för ett spel? Är 100 på att jag inte gjorde nåt galet själv, så antingen så va det väl en skum rip eller så är det just W3 som sätter käppar i hjulet för mig.

  16. #1006
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan patcha ison så att den kan köras med 1.5 > firmwares genom att video partition 3 inte körs... men detta är inte att rekomendera, du bör istället uppgradera till 1.51/1.6 (1.6 kommer på torsdag om allt går enligt planerna, och den är bättre än 1.51) jag har inte själv provat att köra ett wave 3 spel på en box utan stöd för wave 3 så jag vet inte något om symptomen för det, men förmodligen är det som du säger...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #1007
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan patcha ison så att den kan köras med 1.5 > firmwares genom att video partition 3 inte körs... men detta är inte att rekomendera, du bör istället uppgradera till 1.51/1.6 (1.6 kommer på torsdag om allt går enligt planerna, och den är bättre än 1.51) jag har inte själv provat att köra ett wave 3 spel på en box utan stöd för wave 3 så jag vet inte något om symptomen för det, men förmodligen är det som du säger...
    Ålrajjt, tack! Får väl höra med stället jag flahade lådan hos isåfall.

    Förresten - Exakt vad är "Wave 3"?

  18. #1008
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Ålrajjt, tack! Får väl höra med stället jag flahade lådan hos isåfall.

    Förresten - Exakt vad är "Wave 3"?
    Wave 3 är en ny video partition, den innehåller NXE... NXE = New Xbox Experience (Nya dashboarden)

    hoppas du förstår vad jag försöker säga, om inte så fråga så ska jag försöka förklara mer i detalj...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #1009
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Wave 3 är en ny video partition, den innehåller NXE... NXE = New Xbox Experience (Nya dashboarden)

    hoppas du förstår vad jag försöker säga, om inte så fråga så ska jag försöka förklara mer i detalj...
    Är på ett ungefär med på vad du menar. Allt jag behöver veta egentligen är att jag behöver kirra ny firmware för att lira nyare spel.

  20. #1010
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Är på ett ungefär med på vad du menar. Allt jag behöver veta egentligen är att jag behöver kirra ny firmware för att lira nyare spel.
    precis, och orkar du vänta tills 14e maj så släpps ixtreme 1.6 om den tilltalar dig mer än 1.51.

  21. #1011
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    precis, och orkar du vänta tills 14e maj så släpps ixtreme 1.6 om den tilltalar dig mer än 1.51.
    Med tanke på hur lat jag är så får det räcka att åka och göra det en gång, så det blir å vänta på 1.60 då.

    Tills vidare vill jag bara veta om det finns nåt sätt man kan ta reda på om ett spel är i Wave 3 eller inte innan man får hem det?

  22. #1012
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tokfaan Visa Inlägg
    Med tanke på hur lat jag är så får det räcka att åka och göra det en gång, så det blir å vänta på 1.60 då.

    Tills vidare vill jag bara veta om det finns nåt sätt man kan ta reda på om ett spel är i Wave 3 eller inte innan man får hem det?
    det brukar generellt stå i info'n (NFO filen) men i vissa fall gör det tyvär inte det... men en god regel: nya spel har Wave3 (mars -> i år ungefär...) vet att inte alla dom nya har det, men dom flesta av dom nyare har faktiskt wave3...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #1013
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!
    Jag har massa filer som heter name.part01.rar, name.part02.rar osv till name.part67.rar. Jag har förstått att jag ska använda winRAR att "rara" upp dem, men hur får jag ihop alla filer till en .rar. Eller ska jag bara rara upp en så löser det sig? Och varför gör folk inte bara en .rar?

  24. #1014
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av csmannen Visa Inlägg
    Hej!
    Jag har massa filer som heter name.part01.rar, name.part02.rar osv till name.part67.rar. Jag har förstått att jag ska använda winRAR att "rara" upp dem, men hur får jag ihop alla filer till en .rar. Eller ska jag bara rara upp en så löser det sig? Och varför gör folk inte bara en .rar?
    öppna valfri rar fil med winrar och packa upp. den packar upp från första till sista automatisk. att man delar upp det i många arkiv är för att man slipper ladda om stora mängder data om något skulle vara korrupt. istället för att ladda hem 7gb igen så kan man tex tanka hem rar fil 55, 37 och 14 om dessa blivit korrupta.

    http://whyrar.omfg.se/index_sve.php

    Vilka är de stora fördelarna med original-releaser?

    1. Tack vare att releaserna delas upp i mindre delar så slipper du tanka om hela releasen på en gång om något skulle gå snett och en fil blir korrupt.

    2. Du kan kontrollera att allting kommit ner korrekt genom att kolla mot SFV-filen. Därmed vet du alltid att att du har fått ner en komplett oskadad release av det du tankar.

    Detta innebär alltså att du har exakt samma filer på din dator när du tankat ner och packat upp releasen som den som rippade filmen och skapade releasen. Detta istället för att tanka en uppackad .avi-fil som kanske skickats hundra gånger mellan olika personer och där det finns en väldigt stor risk att överföringsfel kan ha uppstått. Detta behöver inte betyda att filmen inte fungerar, men det kan tex leda till färgavikelser eller så kallade freeze frames.

    3. Du kan ladda ner från flera källor samtidigt på ett smidigt sätt. Och på så sätt maximera din hastighet.

  25. #1015
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av csmannen Visa Inlägg
    Hej!
    Jag har massa filer som heter name.part01.rar, name.part02.rar osv till name.part67.rar. Jag har förstått att jag ska använda winRAR att "rara" upp dem, men hur får jag ihop alla filer till en .rar. Eller ska jag bara rara upp en så löser det sig? Och varför gör folk inte bara en .rar?
    om du har laddat hem filer som har namn som "name.001", "name.002" etc. ska du döpa om dom till "name.r01", "name.r02" etc. om du har en nyare version av winrar, annars kommer du inte kunna packa upp dom

    dessa filerna gäller precis sammas ak som dom du laddat hem att man bara väljer en fil att packa upp sedan packar den upp alla automatiskt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #1016
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Swizzy, vad pratar du om. Varför döpa om dom o.O
    Varför inte bara öppna dom med winrar, bara för att en filtyp inte är associerad med ett program innebär det inte att programet inte kan öppna dom.

    @csmannen
    Anledning att dom använder split-archives är för att får scenegrupper använder sig utav torrents utan sitter på DC och diverse newgroups. Då är det som int21 sa lättare att kunna tanka .r22 från en person, .r11 från en annan och så vidare.

    Om man använder torrents så är det oftast värdelöst att använda split-archives då torrentprogram automatiskt dela upp filerna i mindre bitare.

    Enda gången det är bra med split med torrents är om uppladdaren har laddat upp korrupta filer, då kan man enkelt ladda ner den del som är korrupt
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  27. #1017
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Problem att bränna spel i Imgburn

    Hej jag har sett att det har behandlats tidigare men inte just mitt specifika problem. Jag har en isofil och en dvd-fil. Jag försöker nu bränna ut spelet med Imgburn. Jag har gjort allt enligt anvisningarna som jag läst tidigare i forumet.

    När jag ska bränna så hinner inte bränningen börja utan jag får först ett felmeddelande som det står "Optimum Power Calibration Failed!" Längre ner på samma felmeddelande står det också "Reason: Write protected" Väljer jag fortsätt kommer ungefär samma meddelande upp med samma reason alltså.

    Det senaste försökets logg såg ut enligt följande:


    ; //****************************************\\
    ; ImgBurn Version 2.4.2.0 - Log
    ; söndag, 31 maj 2009, 18:20:18
    ; \\****************************************//
    ;
    ;
    I 18:16:15 ImgBurn Version 2.4.2.0 started!
    I 18:16:15 Microsoft Windows Vista Home Premium Edition (6.0, Build 6001 : Service Pack 1)
    I 18:16:15 Total Physical Memory: 2*029*748 KB - Available: 1*183*896 KB
    I 18:16:15 Initialising SPTI...
    I 18:16:15 Searching for SCSI / ATAPI devices...
    I 18:16:16 Found 1 DVD±RW/RAM!
    I 18:17:54 Operation Started!
    I 18:17:54 Source File: C:\Users\Freed & Fred\Documents\My Completed Downloads\UFC.2009.Undisputed-XBOX360\UFC 2009 Undisputed - XBOX360\xxx-ufc.dvd
    I 18:17:54 Source File Sectors: 3*827*488 (MODE1/2048)
    I 18:17:54 Source File Size: 7*838*695*424 bytes
    I 18:17:54 Source File Volume Identifier: DVD_ROM
    I 18:17:54 Source File Volume Set Identifier: 356fc000MS UDFBridge
    I 18:17:54 Source File Application Identifier: CDIMAGE 2.45 (12/06/2000 TM)
    I 18:17:54 Source File Implementation Identifier: Microsoft CDIMAGE UDF
    I 18:17:54 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.50)
    I 18:17:54 Destination Device: [0:0:0] Slimtype DVD A DS8A1H WH66 (E (ATA)
    I 18:17:54 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: RITEK-S04-66) (Speeds: 2,4x)
    I 18:17:54 Destination Media Sectors: 4*173*824
    I 18:17:54 Write Mode: DVD
    I 18:17:54 Write Type: DAO
    I 18:17:54 Write Speed: 1x
    I 18:17:54 Link Size: Auto
    I 18:17:54 Test Mode: No
    I 18:17:54 OPC: Yes
    I 18:17:54 BURN-Proof: Enabled
    W 18:17:57 Optimum Power Calibration Failed! - Reason: Write Protected
    I 18:17:57 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
    W 18:18:02 Failed to set L0 Data Zone Capacity!
    W 18:18:02 Reason: Write Protected
    I 18:18:02 Filling Buffer... (40 MB)
    I 18:18:02 Writing LeadIn...
    W 18:18:02 Failed to Write Sectors 0 - 31 - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (1 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (2 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (3 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (4 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (5 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (6 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (7 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (8 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (9 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (10 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (11 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (12 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (13 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (14 of 20)...
    W 18:18:02 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:02 Retrying (15 of 20)...
    W 18:18:03 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:03 Retrying (16 of 20)...
    W 18:18:03 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:03 Retrying (17 of 20)...
    W 18:18:03 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:03 Retrying (18 of 20)...
    W 18:18:03 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:03 Retrying (19 of 20)...
    W 18:18:03 Retry Failed - Reason: Write Protected
    W 18:18:03 Retrying (20 of 20)...
    W 18:18:03 Retry Failed - Reason: Write Protected
    E 18:18:04 Failed to Write Sectors 0 - 31 - Reason: Write Protected
    I 18:18:04 Synchronising Cache...
    W 18:18:07 User opted to skip the 'Close Track/Session/Disc' functions.
    E 18:18:07 Failed to Write Image!
    E 18:18:07 Operation Failed! - Duration: 00:00:13
    I 18:18:07 Average Write Rate: N/A - Maximum Write Rate: N/A
    I 18:20:07 Operation Started!
    I 18:20:07 Source File: C:\Users\Freed & Fred\Documents\My Completed Downloads\UFC.2009.Undisputed-XBOX360\UFC 2009 Undisputed - XBOX360\xxx-ufc.dvd
    I 18:20:07 Source File Sectors: 3*827*488 (MODE1/2048)
    I 18:20:07 Source File Size: 7*838*695*424 bytes
    I 18:20:07 Source File Volume Identifier: DVD_ROM
    I 18:20:07 Source File Volume Set Identifier: 356fc000MS UDFBridge
    I 18:20:07 Source File Application Identifier: CDIMAGE 2.45 (12/06/2000 TM)
    I 18:20:07 Source File Implementation Identifier: Microsoft CDIMAGE UDF
    I 18:20:07 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.50)
    I 18:20:07 Destination Device: [0:0:0] Slimtype DVD A DS8A1H WH66 (E (ATA)
    I 18:20:07 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: RITEK-S04-66) (Speeds: 2,4x)
    I 18:20:07 Destination Media Sectors: 4*173*824
    I 18:20:07 Write Mode: DVD
    I 18:20:07 Write Type: DAO
    I 18:20:07 Write Speed: 1x
    I 18:20:07 Link Size: Auto
    I 18:20:07 Test Mode: No
    I 18:20:07 OPC: Yes
    I 18:20:07 BURN-Proof: Enabled
    E 18:20:16 Optimum Power Calibration Failed! - Reason: Write Protected
    E 18:20:16 Operation Failed! - Duration: 00:00:08
    I 18:20:16 Average Write Rate: N/A - Maximum Write Rate: N/A
    I 18:20:17 Close Request Acknowledged
    I 18:20:17 Closing Down...
    I 18:20:17 Shutting down SPTI...
    I 18:20:17 ImgBurn closed!

    Jag använder en laptop med en brännare som heter "Slimtype DVD A DS8A1HWH66 ATA Device" och försöker bränna ut det på Traxdatas DVD+R DL skivor. Allt detta ska såvitt jag vet vara grejer som ska fixa att bränna spelet korrekt. Kanske det är någon inställning eller nåt som är vajsing.

    Hoppas någon kan och har lust att hjälpa mig med detta.

  28. #1018
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Prova med att byta skiv märke till Verbatim, fungerar inte detta prova att köpa en extern brännare t.ex Samsungs SE-S224Q, denna kan jag rekomendera och vet jag fungerar... interna laptop brännare brukar inte vara speciellt bra/vänliga, kan vara kombination av både dålig media och dålig brännare, men börja med att köpa dig ett packe med Verbatim skivor, fungerar inte det gå o köp dig en extern brännare, Samsung och Pioneer är dom märkena vi här på forumet brukar rekomendera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #1019
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jagh brände mitt spel men den vita bilden som det står xbox 360 spel stannar bara spelet äär ufc kan nån hjälpa använ0der img burn

  30. #1020
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    lite mer info vore trevligt, och vänligen ge fan i att skriva samma fråga på 3 olika trådar, och då även 2st trådar som inte har ett dugg med det du vill ha hjälp med att göra!

    360 frågor har vi här, INTE på PSP avdelningen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 34 av 51 FörstaFörsta ... 24323334353644 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •