Sida 36 av 51 FörstaFörsta ... 26343536373846 ... SistaSista
Visar resultat 1 051 till 1 080 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #1051
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Okay då vet jag. Anledningen är att jag fick för mig att jag hade verifierat två spel med abgx360 som jag trodde var NTSC och vid verifieringen så stod det att det var regions fri så trodde att programmet hade fixat det.

  2. #1052
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det var nog 2 spel det stod "USA" i namnet, dessa kan i vissa fall vara Region Free, men rippade i USA =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #1053
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag håller på med att få "need for speed shift" att gå igenom abgx360 men programmet säger "verification failed". Däremot så är "Stealth check passed!"

    Det är en release som finns med på agbx360 sidan alltså. Ska jag avvakta med att bränna ut skivan tycker ni, tills det är fixat med verifieringen eller hur ska man göra?

  4. #1054
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chrester Visa Inlägg
    Jag håller på med att få "need for speed shift" att gå igenom abgx360 men programmet säger "verification failed". Däremot så är "Stealth check passed!"

    Det är en release som finns med på agbx360 sidan alltså. Ska jag avvakta med att bränna ut skivan tycker ni, tills det är fixat med verifieringen eller hur ska man göra?
    717 Need for Speed Shift NTSC/J (Excludes China)
    NTSC/U 2009-09-15 A44BA060 1C48E402 3rd

    är den version som finns verifierad, du kan inte spela den om du inte har en NTSC masikin, antingen från USA eller Asien (ej Kina)

    så du får allt ta o vänta ett tag till

    för övrigt listar inte ABGX360 någon release i sig, utan dom listar SPEL, www.abgx.net listar releaser, MEN abgx.net har INGET att göra med livesäkerhet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #1055
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Aah ok Då vet jag
    Dirt2 gick det ju rätt så fort för att bli verifierad så jag får väl vänta ett par dagar till då

  6. #1056
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Jag gick in på sidan där man kan se alla spel som har blivit verifierade och där fanns det 3-4 verifierade fable 2 spel så jag laddade ner Fable.2.GOTY.READNFO.XBOX360-WARG men när jag använder abgx360 för att verifiera spelet så får jag det här.



    Hur blir det så när hemsidan säger att 3-4 olika fable 2 är verifierade?
    Last edited by Jehuty; 2009-09-24 at 17:59.

  7. #1057
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
    Jag gick in på sidan där man kan se alla spel som har blivit verifierade och där fanns det 3-4 verifierade fable 2 spel så jag laddade ner Fable.2.GOTY.READNFO.XBOX360-WARG men när jag använder abgx360 för att verifiera spelet så får jag det här.



    Hur det det bli så när hemsidan säger att 3-4 olika fable 2 är verifierade?
    Har du den nyaste versionen av ABGX 360? jag hade samma fel förut had då version o.9 nåt eller vad det var. Men du ska ha 1.1
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  8. #1058
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Har du den nyaste versionen av ABGX 360? jag hade samma fel förut had då version o.9 nåt eller vad det var. Men du ska ha 1.1
    Jag har 1.0.1 och det är den senaste versionen.

  9. #1059
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
    Jag gick in på sidan där man kan se alla spel som har blivit verifierade och där fanns det 3-4 verifierade fable 2 spel så jag laddade ner Fable.2.GOTY.READNFO.XBOX360-WARG men när jag använder abgx360 för att verifiera spelet så får jag det här.



    Hur blir det så när hemsidan säger att 3-4 olika fable 2 är verifierade?
    detta beror på att detta är GOTY, alltså en helt NY version, den släpptes här i dagarna... så dom som finns där är INTE GOTY (Game of The Year, den innehåller DLC material)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1060
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    detta beror på att detta är GOTY, alltså en helt NY version, den släpptes här i dagarna... så dom som finns där är INTE GOTY (Game of The Year, den innehåller DLC material)
    Okay... Så jag hade med andra ord jävligt otur.

  11. #1061
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nej, du hade inte koll... för det har varit på tapeten tidigare om den där releasen här på forumet för bara några dagar sedan... annars hade jag inte kunnat svara =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #1062
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har laddad ner NHL 10 PAL Xbox360 local. Första försöket jag prövade bränna ut den kom det upp en xbox 360 loga och förstod att jag var tvungen att patcha spelet innan. Då gjorde jag det. Sen nu när jag prövar starta spelet står det. "Any update must be applied to your console to play this game. If you delcine this update, you will not be able to play this game. Och när jag trycker på Update står det. "Can't install the update. This disc is unreadable".. vad har jag gjort för fel? Mitt xbox är väl ca 1 år gammalt och har förmodligen inte senaste programvaran men jag tycker den där patchen borde ha fixat det. och det ser ju annorlunda ut när jag startar spelet. tack på förhand

  13. #1063
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du har tagit bort dashboard uppdateringen när du patchade... det du behöver göra är ansluta till Xbox live eller uppgradera till 1.51/1.6 firmware i din dvd spelare och då även köra ICKE fulpatchade spel... (det senare är bättre)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #1064
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tack! Jag har tyvärr inte live eller så, hur ordnar man en sån uppdatering? finns det att ladda ner nånstans?

  15. #1065
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    firmwaren? det beror helt på vad du har för spelare, och om du har rätt utrustning... lättast är att bara lämna in den till någon som kan det där... (förmodligen billigast i slutänadan också)

    Du behöver inta ha Xbox Live Gold för att få uppdateringen räcker med att du kopplar in xboxen på nätverket och går in på "recover gamertag" då laddar den automatiskt hem den senaste uppdateringen såvida du inte är bannd förstås...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #1066
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Jag såg att Fable 2 GOT edition har blivit verifierad på abgx360 men när jag använder mig av abgx360 programmet för att verifiera fable 2 GOTY edition så får jag det här felet.


  17. #1067
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    fel realease, det är JJ releasen som går att verifiera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #1068
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    fel realease, det är JJ releasen som går att verifiera
    Det står ju att den är Regionsfri.

  19. #1069
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja, men det är "JJ" releasen som har rätt XeX värde ~ om inte det värdet är samma så kan den inte autofixa, därför går inte vilka releaser som helst av alla spelen att autofixa... se om du inte kan få tag på JJ releasen istället, den går att verifiera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #1070
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, men det är "JJ" releasen som har rätt XeX värde ~ om inte det värdet är samma så kan den inte autofixa, därför går inte vilka releaser som helst av alla spelen att autofixa... se om du inte kan få tag på JJ releasen istället, den går att verifiera
    Det står ju inge info om releasen så hur kan du veta allt det här?

  21. #1071
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag har mina källor google brukar vara en väldigt bra källa... jag vet det mesta om XeX värdena etc. sedan tidigare, vad gäller JJ releasen har jag läst om det på nätet, att den går att verifiera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #1072
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    http://www.abgx360.net/Apps/verified/Xex_38A0039E.ini värdet för SS i den är 3E434381

    alltså, SS 3E434381 + XEX 38A0039E ger oss 3E43438138A0039E dvs http://www.abgx360.net/Apps/verified...8138A0039E.ini och i denna finner vi.

    Kod:
    [3E43438138A0039E]
    SS=3E434381
    RawSS=452E48EB
    PFI=2A4CCBD3
    DMI=F3EB7116
    RegionFlags=FFFFFFFF
    V0=CF942E7B
    V1=4809B37A
    Video=0E58FB9D
    Game=3CB83DDA
    XexHash=38A0039E
    MediaID=A5C92CEBB3158564EF395066-1D1F480C
    DiscSource=Retail
    GameName=Fable II -- Game of the Year Edition
    GamerTag=Warpilein
    DriveName=Other
    DriveFW=Unknown
    Notes=[abgx360 v1.0.1]
    och detta är JJ releasen, den tyska.

  23. #1073
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Försökte skapa en tråd, men stötte på "Server Error, unable to connect to fastcgi server." Får se hur det här går.

    Köpte tidigare idag en 360 med iXtreme 1.6 hos psxcare, och har stött på ett smärre problem. Brände ut scene-releasen NHL.10.PAL.XBOX360-LoCAL, men när jag stoppar skivan (DVD+R DL Verbatim) i DVD-läsaren behandlar konsolen den som en film (och stannar med en xbox360-logga). Mina LB-inställningar i ImgBurn är korrekta. Startade åter upp abg och läste denna gång av skivan istället för imagefilen, och det ser fortfarande korrekt ut i mina ögon:
    abgx360-resultat

    Har läst igenom de trådar jag misstänkt för att vara relevanta, och skulle nu absolut uppskatta rådgivning om hur jag fortsatt kan felsöka.

    Tacksam för förslag. :-)

  24. #1074
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, ja den där är grön... typ iaf... den har problem med 359 vinklarna, undrar om det kanske är så att 1.6 är känslig mot det? testa att fixa det och bränna ut på nytt...

    du fixar detta genom att gå in på "Autofix" och kryssa i rutan "Adjust angle 359 for iXtreme < v1.4 (i)"

    jag tvivlar på att det är där problemet ligger, men chanserna finns...

    om det inte är där problemet ligger, testa ett annat spel, orginal om du har?

    *edit:*
    Dyker samma problem upp med ett orginal får du reklamera den, för då har någon slarvat och tappat bort nyckeln från den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #1075
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hmm, ja den där är grön... typ iaf... den har problem med 359 vinklarna, undrar om det kanske är så att 1.6 är känslig mot det? testa att fixa det och bränna ut på nytt...

    du fixar detta genom att gå in på "Autofix" och kryssa i rutan "Adjust angle 359 for iXtreme < v1.4 (i)"

    jag tvivlar på att det är där problemet ligger, men chanserna finns...

    om det inte är där problemet ligger, testa ett annat spel, orginal om du har?

    *edit:*
    Dyker samma problem upp med ett orginal får du reklamera den, för då har någon slarvat och tappat bort nyckeln från den...
    jag tror det är problem med nyckeln. vinkelvärdet är inget ix 1.6 reagerar på, det fixas automatisk och är inte nödvändigt att patcha i firmwares över ix 1.4.

  26. #1076
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag tror det är problem med nyckeln. vinkelvärdet är inget ix 1.6 reagerar på, det fixas automatisk och är inte nödvändigt att patcha i firmwares över ix 1.4.
    tänkte så också, men jag var lite osäker, dom kan ha gjort om det nu när den är Strikt... du vet... därför jag funderade på om det kunde vara problemet, jag har inga skivor där dom vinklarna är fel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #1077
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Köpte två retail-spel idag och de fungerar som de ska. Jag testade att bränna ut ett wave2 spel (Gears.of.War.2.X360-Allstars). Fick samma symptom, "Play DVD" och sedan "To play this disc, put it in an XBOX 360 console".

    Scenereleaserna bör vara orörda och eftersom abgx360 verifierar dem, kan jag då utgå från att de inte är fulpatchade?

  28. #1078
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Strainitch Visa Inlägg
    Köpte två retail-spel idag och de fungerar som de ska. Jag testade att bränna ut ett wave2 spel (Gears.of.War.2.X360-Allstars). Fick samma symptom, "Play DVD" och sedan "To play this disc, put it in an XBOX 360 console".

    Scenereleaserna bör vara orörda och eftersom abgx360 verifierar dem, kan jag då utgå från att de inte är fulpatchade?
    om de är okej i abgx360 så är de okej låter som det är fel på nycklen i din box, alternativt att de glömt flasha den, tyvärr.

  29. #1079
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    om de är okej i abgx360 så är de okej låter som det är fel på nycklen i din box, alternativt att de glömt flasha den, tyvärr.
    Rackarns. :-) Ska testa en release till, men blir nog att slå en signal under veckan. Får tacka er båda så mycket för hjälpen.

  30. #1080
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Jag kollade om ett spel var verifierat och hade autofix på level 3 och när abgx360 skulle kolla igenom filen så stod det med gul text att den inte var verifierad och sen startades autofixen.

    Efter att det var klart så testade jag en gång till och då stod det inte att den inte var verifierad...Gjorde autofixen så att den blev verifierad eller?

Sida 36 av 51 FörstaFörsta ... 26343536373846 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •