Sida 39 av 51 FörstaFörsta ... 29373839404149 ... SistaSista
Visar resultat 1 141 till 1 170 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #1141
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    För mig funkar Forza 3, Fifa 10 men jag har problem med Lips #1 Hits, den startar som en DVD film.

    Vad säger ni, firmware eller bränning?

  2. #1142
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    För mig funkar Forza 3, Fifa 10 men jag har problem med Lips #1 Hits, den startar som en DVD film.

    Vad säger ni, firmware eller bränning?
    Lips, No. 1 Hits är ett wave 4 spel, de andra wave 3 så jag gissar på firmware.

  3. #1143
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Lips, No. 1 Hits är ett wave 4 spel, de andra wave 3 så jag gissar på firmware.
    Jag har inte riktigt följt med i detta, eftersom min box redan är bannad, kan jag då köra en skiva innan och få det att funka iaf?

  4. #1144
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Jag har inte riktigt följt med i detta, eftersom min box redan är bannad, kan jag då köra en skiva innan och få det att funka iaf?
    ja, har du ixtreme 1.6 eller så kan du köra activate.iso för att den ska starta wave 4 spel.

  5. #1145
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du en spelare med 1.51 (ej hitachi) måste du uppgradera till 1.6 eller 1.61 (1.61 finns till Samsung och Benq) väljer du 1.6 måste du även använda Activate.iso, om du väljer 1.61 kan du köra på som vanligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1146
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du en spelare med 1.51 (ej hitachi) måste du uppgradera till 1.6 eller 1.61 (1.61 finns till Samsung och Benq) väljer du 1.6 måste du även använda Activate.iso, om du väljer 1.61 kan du köra på som vanligt
    Hmm.. känner mig dum, gör jag fel?

    Laddade ner activate.iso, tog bort layer break i Img Burn, brände på dvd +r. Stoppar i skivan, det kommer upp ett meddelande om att den ska spelas i en xbox360. Tar ur skivan och lägger i Lips, samma resultat, xbox-logga med dvd-funktioner.

    Vad gör jag fel?

  7. #1147
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du måste bränna skivan på en DVD+R DL, går INTE på en vanlig DVD+R skiva... där är felet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #1148
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Tack, ska jag fortfarande ta bort Layer Break=1913760?

  9. #1149
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, det är på en DVD+R DL skiva du har layerbreak på då det är 2 lager den bränner, inte bara 1... därmed måste den veta vart den ska byta lager...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1150
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp, det är på en DVD+R DL skiva du har layerbreak på då det är 2 lager den bränner, inte bara 1... därmed måste den veta vart den ska byta lager...
    Tack för den, nu funkar det!

  11. #1151
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hejsan, när jag har bränt ut ett spel läser xboxet det som en dvd och vill spela upp den... har ingen aning om varför..
    har rätt layer break, har verbatim och kör på 2.4x hastighet
    har bra releaser och inga problem vid bränning..

    snälla hjälp mig!

  12. #1152
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Hmm.. känner mig dum, gör jag fel?

    Laddade ner activate.iso, tog bort layer break i Img Burn, brände på dvd +r. Stoppar i skivan, det kommer upp ett meddelande om att den ska spelas i en xbox360. Tar ur skivan och lägger i Lips, samma resultat, xbox-logga med dvd-funktioner.

    Vad gör jag fel?
    Precis så får jag nu när jag testar, har bränt activate.iso i IMG Burn utan layerbreaks, klickat ja på frågorna som kommer upp. Får den där rutan som säger att jag måste ha skivan i en xbox360 väntat flera minuter (mobil guiden sa 30sek), bytt skivan och testat NHL2010 och får bara xbox loggan.

    Har även testat att bränna med layerbreaks 1913760 med samma resultat.
    Brännt på Verbatim +DL skivor.

    Har en benq läsare (2st vita sladdar) men vet inte vilken iEXTREME som finns i. Flashade den 23/12-07 thats alles

    Tacksam för hjälp

  13. #1153
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av sburra Visa Inlägg
    Precis så får jag nu när jag testar, har bränt activate.iso i IMG Burn utan layerbreaks, klickat ja på frågorna som kommer upp. Får den där rutan som säger att jag måste ha skivan i en xbox360 väntat flera minuter (mobil guiden sa 30sek), bytt skivan och testat NHL2010 och får bara xbox loggan.

    Har även testat att bränna med layerbreaks 1913760 med samma resultat.
    Brännt på Verbatim +DL skivor.

    Har en benq läsare (2st vita sladdar) men vet inte vilken iEXTREME som finns i. Flashade den 23/12-07 thats alles

    Tacksam för hjälp
    Definitivt för gammal flashning, det tog nog ganska exakt ett år till innan iXtreme 1.6 släpptes...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #1154
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hansi kan du hjälpa mig tror du? såhär ligger det till
    jag bränner ut ett spel på verbatim dvd+r i 2.4x, allt är frid och fröjd som vanligt..
    sen när jag sätter i spelet i xboxet så kommer xboxloggan upp och den vill spela upp dvdn som en film typ.. förstår inte vad felet är har alltid funkat annars.. har layerbreak på rätt 1913760 är helt hjälplös!

  15. #1155
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nyare firmware lär ju lösa problemet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #1156
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    ok det finns säkert trådar om det.. kan du ge mig en länk eller berätta hur jag går till väga och hur jag vet vilken firmware jag har o.s.v är inte så hajj på det här med forum så har svårt att navigera mig runt...

  17. #1157
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sburra Visa Inlägg
    Precis så får jag nu när jag testar, har bränt activate.iso i IMG Burn utan layerbreaks, klickat ja på frågorna som kommer upp. Får den där rutan som säger att jag måste ha skivan i en xbox360 väntat flera minuter (mobil guiden sa 30sek), bytt skivan och testat NHL2010 och får bara xbox loggan.

    Har även testat att bränna med layerbreaks 1913760 med samma resultat.
    Brännt på Verbatim +DL skivor.

    Har en benq läsare (2st vita sladdar) men vet inte vilken iEXTREME som finns i. Flashade den 23/12-07 thats alles

    Tacksam för hjälp
    du måste ha iXtreme 1.6 för att det ska fungera, och NHL2010 (är det inte NHL 10 du menar? eller NHL 2k10?) är Wave 3, alltså fungerar dom från start med iXtreme 1.6
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #1158
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berra_ Visa Inlägg
    ok det finns säkert trådar om det.. kan du ge mig en länk eller berätta hur jag går till väga och hur jag vet vilken firmware jag har o.s.v är inte så hajj på det här med forum så har svårt att navigera mig runt...
    lättaste för dig: Lämna in boxen till PSXCare eller någon liknande firma i närheten av där du bor... för att uppgradera firmwaren måste man flasha om driven
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #1159
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    aha aja då kommer jag in med den då

  20. #1160
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    nae menar saw, tekken 6, borderlands,overlord 2

  21. #1161
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Borderlands och Overlord 2 är Wave 3 spel, Tekken 6 är Wave 4, Saw vet jag inte riktigt om det är Wave 3 eller 4...

    men som hansi sa, det räcker troligtvis med att du uppdaterar din Firwmare bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #1162
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    och det här med waves löser man med att uppdatera firmware? vill inte göra det om det inte löser nåt

  23. #1163
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av berra_ Visa Inlägg
    och det här med waves löser man med att uppdatera firmware? vill inte göra det om det inte löser nåt
    Om du har Samsung/Benq så kommer det lösa sig med att bara uppdatera
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  24. #1164
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berra_ Visa Inlägg
    och det här med waves löser man med att uppdatera firmware? vill inte göra det om det inte löser nåt
    ja, man löser det genom att uppdatera boxen, alternativt fulpatcha (vilket INTE är att rekomendera)

    mitt tips är att vänta på LT, när den väl kommit ut kan du köra vilka spel som helst på boxen i stortsett...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #1165
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Inte helt hemma härmen har ett problem och antar att någon hät kan hjälpa mig
    Har en moddad xbox och har spelat massor med brända spel på den tidigare. Har ingen aning om vaddet för firmware och sånt. Har alltid bara stoppat in spel ochspelat bara. Har precis kommit hem från Thailand och köpte ett gäng spel. Nu vill boxen ha en uppdatering för att låta mig spela. Det sägs att MS håller på och bannar folk som spelar brända spel, så jag vågar inte gå online för uppdatering
    Vad gör jag här? Finns det en guide som jag har missat? Jag har letat i 2 dagar nu =( Vad ska man göra för att kunna spela sen. De spel jag har köpt och jag vill spela är "left 4 dead 2" och "Modern Warfare 2"
    Någon som kan hjälpa?

  26. #1166
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Thailand spel kan vara Regions låsta till Asien...

    hur som helst ska du kunna köra updateringen utan problem från skivorna...

    det du borde göra dock är att vänta på att LT kommer, när den väl kommit ut kan du börja lira som du själv känner för igen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #1167
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Thailand spel kan vara Regions låsta till Asien...

    hur som helst ska du kunna köra updateringen utan problem från skivorna...

    det du borde göra dock är att vänta på att LT kommer, när den väl kommit ut kan du börja lira som du själv känner för igen...
    Vad betyder LT? Du menar att när boxen frågar efter updatering, så ska jag koppla upp mig och säga yes? ka det funka då?
    Jag trodde att om man moddade boxen kunde man spela spel från alla regioner

  28. #1168
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av alexg72 Visa Inlägg
    Vad betyder LT?
    Det är den nya firmwaren som ska släppas till Xbox 360 istället för iXtreme 1.61.
    Alla heter Glenn i Göteborg!

  29. #1169
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av alexg72 Visa Inlägg
    Vad betyder LT? Du menar att när boxen frågar efter updatering, så ska jag koppla upp mig och säga yes? ka det funka då?
    Jag trodde att om man moddade boxen kunde man spela spel från alla regioner
    man kan i dagsläget INTE göra en 360 regions fri tyvär, iXtreme LT = iXtreme Lite Touch, nästkommande Firmware version till Xbox 360

    iXtreme LT kommer vara livesäkert (hoppas vi på i alla fall)

    du ska kunna installera uppdateringarna redan nu, från skivan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #1170
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Thailandspel 'är synonym för ( Jag köpte en bunt Piratkopierade spel på en marknad o de lovade att de skulle fungera men när jag kommer hem gör det inte det o någon tipsade om att de eventuellt går igång efter ni moddat min konsoll som är omoddad" oftast

    Köper man hemhyrda spel i Asien/Turkiet vet man inte riktigt vad de "laddat ned" om de är patchade rätt eller vilken region de är låsta eller om de är regionsfria etc.

    ABGX på dem o är de korrupta kasta.
    Har du inte en flashad maskin gör det först o kasta in senaste mjukvaran o lyssna på de tips du får med aktiveringsskivor etc av de som flashar konsolllen.

    Har du en Hitatchi ( 1.51 ) startar den allt utan skivor.
    Samsung/Benq ( Startar det mesta o resten med Akrivate.iso boot )
    Lite-On ( Startar det mesta o resten med Akrivate.iso boot )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 39 av 51 FörstaFörsta ... 29373839404149 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •