Sida 42 av 51 FörstaFörsta ... 324041424344 ... SistaSista
Visar resultat 1 231 till 1 260 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #1231
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, dags att uppdatera du lämnar in den hos någon som kan flasha för att få den uppdaterad, en uppdatering av den här typen görs på samma sätt som vid flashningen...



    TDK skivorna kan vara anledningen till att du får Read disc errors... kör Verbatim! om du har en brännare av märket Samsung eller Pioneer har du en brännare som ska klara av 360 spel utan större problem...
    Fast fick read disc error på fifa med verbatim också (köpte verbatimskiva separat). Brände igen på en tdk och read error. Vad kan det bero på? Bränner 4x på verbatim med samsung, något fel på releasen?

    Annars har tdk funkat rätt så bra faktiskt

    Ang det andra så har jag nu fixat activate.iso, då bootar wave4 i iextreme 1.6. Blev skitglad när det funkade Kändes jobbigt att jag skulle slösa ännu en skiva annars
    Last edited by Rambutan; 2010-07-21 at 23:16.

  2. #1232
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad har du för läsare i din 360?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #1233
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Har bestämt mig för att börja använda mitt 360 lite mer nu, men det var väldigt länge sen jag var uppdaterad på hur allt om dom senaste firmwares funkar och vilken som är den senaste. Minns inte heller vilken version jag har förtillfället men vet att det var i slutet av mars 2009 som jag uppdaterade till senaste firmware versionen. Gjorde det hos er för övrigt.

    Har inte laddat ner spel som är nyare än det men efter att ha sett ett par spel som ser minst sagt attraktiva ut så är jag taggad på att göra det igen men antar att det behövs en update då på xboxen, bland annat för att fixa waves med mera. Hur som helst, om ni kan berätta vilken som behövs och förklara hur läget med banningen ser ut just nu vore det perfekt. Funtar nämligen på att komma in nu nästa vecka och uppdatera den!

    Bränningen fungerar inte heller klockrent... Köpte en ny brännare hos er i samband med det om jag inte missminner mig (en Pioneer 115D, SATA-anslutning), men fungerar som sagt inte klockrent - får bara upp felmeddelanden i ImgBurn. Är dock inte helt säker om det beror på den gamla datorn eller brännaren. Hur som helst så planerar jag att köpa en ny USB-brännare, då Samsung 22X DVD-brännare (Extern USB-anslutning) speciellt i åtanke. ********* har en exakt likadan men 200kr billigare, lägsta pris-garanti?

    Mvh niklas

    Edit: Har BenQ läsare.
    Last edited by N1lle; 2010-07-25 at 03:06.

  4. #1234
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan se om vi skall sänka priset på brännaren. Inte ovanligt att vi missar att sänka priset på pc-prylar, men priset hos oss är alltid högre än hos renodlade pcprylsbutiker som säljer mycket större volymer och inte riktar sig till kunder som faktiskt har frågor om hur prylarna fungerar sedan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #1235
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    Har bestämt mig för att börja använda mitt 360 lite mer nu, men det var väldigt länge sen jag var uppdaterad på hur allt om dom senaste firmwares funkar och vilken som är den senaste. Minns inte heller vilken version jag har förtillfället men vet att det var i slutet av mars 2009 som jag uppdaterade till senaste firmware versionen. Gjorde det hos er för övrigt.

    Har inte laddat ner spel som är nyare än det men efter att ha sett ett par spel som ser minst sagt attraktiva ut så är jag taggad på att göra det igen men antar att det behövs en update då på xboxen, bland annat för att fixa waves med mera. Hur som helst, om ni kan berätta vilken som behövs och förklara hur läget med banningen ser ut just nu vore det perfekt. Funtar nämligen på att komma in nu nästa vecka och uppdatera den!

    Bränningen fungerar inte heller klockrent... Köpte en ny brännare hos er i samband med det om jag inte missminner mig (en Pioneer 115D, SATA-anslutning), men fungerar som sagt inte klockrent - får bara upp felmeddelanden i ImgBurn. Är dock inte helt säker om det beror på den gamla datorn eller brännaren. Hur som helst så planerar jag att köpa en ny USB-brännare, då Samsung 22X DVD-brännare (Extern USB-anslutning) speciellt i åtanke. ********* har en exakt likadan men 200kr billigare, lägsta pris-garanti?

    Mvh niklas

    Edit: Har BenQ läsare.
    Den senaste mjukvaran för BenQ är iXtreme LT 1.2, med den här mjukvaran ska du vara så säker du kan bli för tillfället, om du kör någon äldre mjukvara än "iXtreme LT" oavsett läsare är risken jätte stor att du blir bannad, för dom som har hitachi är det tyvär inte möjligt att köra livesäkert för tillfället... (LT finns till Liteon, Samsung och BenQ)

    Live spelande sker numera helt på egen risk, även om LT ska vara livesäker finns det inga garantier för det, du måste även hålla koll på mycket mer saker på spelen du kör;

    Wave 3 och högre ska ALLTID ha SSv2
    ALLA spelen skall ha Splitvid

    Tyvär så fixar inte ABGX360 SSv2 automatiskt, utan det får du kolla själv och sedan ladda hem SSv2 filer och lägga in manuellt med ABGX360 samt har ABGX360 inte heller stöd för att säga om Wave 5 och 6 är korrekt (video partitionen samt splitvid) om man inte moddar den lite [finns mod ute på diverse siter]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1236
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag kan se om vi skall sänka priset på brännaren. Inte ovanligt att vi missar att sänka priset på pc-prylar, men priset hos oss är alltid högre än hos renodlade pcprylsbutiker som säljer mycket större volymer och inte riktar sig till kunder som faktiskt har frågor om hur prylarna fungerar sedan :-)
    Härligt! Om jag kommer in nu i veckan, måste jag nämna nåt speciellt då eller sänker ni priset för samtliga nu?

    Citat Original inlägg av Swizzy
    Den senaste mjukvaran för BenQ är iXtreme LT 1.2, med den här mjukvaran ska du vara så säker du kan bli för tillfället, om du kör någon äldre mjukvara än "iXtreme LT" oavsett läsare är risken jätte stor att du blir bannad, för dom som har hitachi är det tyvär inte möjligt att köra livesäkert för tillfället... (LT finns till Liteon, Samsung och BenQ)

    Live spelande sker numera helt på egen risk, även om LT ska vara livesäker finns det inga garantier för det, du måste även hålla koll på mycket mer saker på spelen du kör;

    Wave 3 och högre ska ALLTID ha SSv2
    ALLA spelen skall ha Splitvid

    Tyvär så fixar inte ABGX360 SSv2 automatiskt, utan det får du kolla själv och sedan ladda hem SSv2 filer och lägga in manuellt med ABGX360 samt har ABGX360 inte heller stöd för att säga om Wave 5 och 6 är korrekt (video partitionen samt splitvid) om man inte moddar den lite [finns mod ute på diverse siter]
    Om jag har förstått det rätt så kostar en uppdatering av firmwaren 350:- om man gjort det hos er tidigare, korrekt?

    Antar att du har fått den här frågan ett antal gånger men om du skulle kunna hänvisa till ett tidigare svar om hur man fixar SSv2 och Wave 5/6 vore det utmärkt.

    Ps får ta och påminna er om att uppdatera vilka versioner som är up-to-date på er 360-sida. Står nämligen såhär:

    "Aktuella firmware-versioner

    2010-01-20 LITE-ON - iXtreme LT
    2009-12-27 BENQ, SAMSUNG - NoStealth iXtreme 1.6
    2009-03-06 HITACHI - iXtreme 1.51"

    Gjorde iaf mig förvirrad

  7. #1237
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    Härligt! Om jag kommer in nu i veckan, måste jag nämna nåt speciellt då eller sänker ni priset för samtliga nu?



    Om jag har förstått det rätt så kostar en uppdatering av firmwaren 350:- om man gjort det hos er tidigare, korrekt?

    Antar att du har fått den här frågan ett antal gånger men om du skulle kunna hänvisa till ett tidigare svar om hur man fixar SSv2 och Wave 5/6 vore det utmärkt.

    Ps får ta och påminna er om att uppdatera vilka versioner som är up-to-date på er 360-sida. Står nämligen såhär:

    "Aktuella firmware-versioner

    2010-01-20 LITE-ON - iXtreme LT
    2009-12-27 BENQ, SAMSUNG - NoStealth iXtreme 1.6
    2009-03-06 HITACHI - iXtreme 1.51"

    Gjorde iaf mig förvirrad
    350:- för en firmware upgrade på 360 stämmer bra ja. du har helt rätt att vi måste uppdatera det där, någon som inte orkat tänka så mycket på det bara...

    Hur du uppdaterar till SSv2 kan du läsa om här: http://paste2.org/p/635626 (På engelska, hoppas du hänger med iaf om inte finns det information här på forumet lite överallt, sök på det )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #1238
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad har du för läsare i din 360?
    Kommer inte ihåg =/

  9. #1239
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Rambutan Visa Inlägg
    Kommer inte ihåg =/
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35327 kolla här och jämför med din, så ser du vad du har för läsare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1240
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35327 kolla här och jämför med din, så ser du vad du har för läsare
    LITE-ON var det ja

  11. #1241
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Tänkte komma in till er imorgon och flasha 360'n och köpa den brännaren som jag pratade om tidigare. Hansi, hur vill du att jag ska göra för att visa att den finns billigare på andra ställen?

    Och hur ser det ut i väntekön för tillfället? Hur lång väntetid rör det sig om?

  12. #1242
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga direkta köer. Jag har varit ledig så jag har inte kollat upp våra senaste inköpspriser på brännaren men det löser vi.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #1243
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Inga direkta köer. Jag har varit ledig så jag har inte kollat upp våra senaste inköpspriser på brännaren men det löser vi.
    För sent nu, var hos er idag och flashade och frågade henne i kassan hur man kunde göra med brännaren men det var enligt henne en total omöjlighet att ens diskutera något vidare om ämnet så åkte till ********* istället. Trist att den otrevliga tjejen i kassan ska behöva sänka en annars bra uppfattning av er.

  14. #1244
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    För sent nu, var hos er idag och flashade och frågade henne i kassan hur man kunde göra med brännaren men det var enligt henne en total omöjlighet att ens diskutera något vidare om ämnet så åkte till ********* istället. Trist att den otrevliga tjejen i kassan ska behöva sänka en annars bra uppfattning av er.
    hon hade nog bara en dålig dag, vi har alla en dålig dag ibland
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #1245
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hon hade nog bara en dålig dag, vi har alla en dålig dag ibland
    Mycket möjligt, får hoppas på det

    Men har lite problem med verifieringen av ett spel. Har följt int21's guide om livesäkerhet men förstår inte hur jag ska lägga in Waves... Länken verkar vara död? Hur som helst så säger abgx360 att det är Wave 4, är det något som jag behöver korrigera eller fixa ytterligare inom abgx då?

    Edit: Wave 6 enligt abgx hemsida, förstår att det är därför jag måste uppdatera abgx alltså till dom senaste Wave-versionerna. Vart finner jag en alternativ länk till Wave-uppdateringarna?
    Last edited by N1lle; 2010-07-28 at 21:07.

  16. #1246
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    alternativa länkar finner du på ABGX360.net deras download sida...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #1247
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Thanks!

    Får fram detta: Länk

    Bra eller dåligt? :P

    Edit: Om jag förstått det rätt så innebär det att Wave 5 och 6 inte finns med i databasen. Förvånande eftersom jag nyss laddade ner det... Men har testat att kolla med SSv2 också, och fick fram "SS Version: 2 <trusted>", betyder det att allting är safe?
    Last edited by N1lle; 2010-07-28 at 22:37.

  18. #1248
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    Thanks!

    Får fram detta: Länk

    Bra eller dåligt? :P

    Edit: Om jag förstått det rätt så innebär det att Wave 5 och 6 inte finns med i databasen. Förvånande eftersom jag nyss laddade ner det... Men har testat att kolla med SSv2 också, och fick fram "SS Version: 2 <trusted>", betyder det att allting är safe?
    Wave 5+ får man i dagsläget kolla manuellt; jämför värdet som ABGX360 ger dig mot det som finns för download (om det stämmer är spelet safe om det har SSv2) det finns en mod till ABGX360 som gör att den känner igen Wave 5 och 6 spel också, men den vet jag inte hur pass bra den egentligen fungerar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #1249
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Förstår inte alls vart jag ska kolla det värdet någonstans och jämföra mot vad?

    Har hur som helst testat att bränna Toy Story 3 nu, fått fram en säker SSv2 och stabil stealth. Men om man tittar på baksidan av skivan ser man att hela inte är använd, den har med andra ord inte bränt hela filen. Vad beror det på? Om jag förstått det rätt så ska det inte vara några problem att bränna filen utan det svåra är att få den rätt bränd, men nu verkar det inte funka ens att bränna med min nya Samsung brännare som ni rekommenderar... Vad fan är felet? Tack på förhand

  20. #1250
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla IMGBurn loggen, kanske den fick någon error någonstans? att vi rekomenderar en brännare betyder inte att ALLA fungerar av just den modellen, det betyder att dom flesta fungerar, och dom fungerar bra... du kan ha fått tag på en som inte är så bra kalibrerad...

    Det står Video CRC ngnstans i närheten av området med Video/PFI
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #1251
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kolla IMGBurn loggen, kanske den fick någon error någonstans? att vi rekomenderar en brännare betyder inte att ALLA fungerar av just den modellen, det betyder att dom flesta fungerar, och dom fungerar bra... du kan ha fått tag på en som inte är så bra kalibrerad...

    Det står Video CRC ngnstans i närheten av området med Video/PFI
    Kan inte minnas att det kom något felmeddelande från imgburn. Tvivlar också starkt på att det är brännaren det är fel på.

    Menar du i abgx då? Isf vad vill man att det ska stå då? Fattar faktiskt ingenting av det där med video crc

  22. #1252
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    Kan inte minnas att det kom något felmeddelande från imgburn. Tvivlar också starkt på att det är brännaren det är fel på.

    Menar du i abgx då? Isf vad vill man att det ska stå då? Fattar faktiskt ingenting av det där med video crc
    Kom på ett möjligt scenario, på mina Verbatim skivor står det att dom klarar 8x, det gör dock inte min brännare. Den klarar nämligen bara 2x, 4x och 6x... Brände spelet i 6x och det gav ju som sagt inte resultat, dock har jag bränt alla mina tidigare spel i 2,4x med gott resultat. Kan det vara felet?

  23. #1253
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    mycket möjligt, jag brukar köra 8x skivor i 4x

    Video CRC'n är i ABGX360 ja, vad du vill att det ska stå beror helt på om det är Wave 5 eller 6... kollar du på www.abgx360.net finner du under downloads värdet som dom ska ha; står Video_blabla där blabla = video CRC'ns värde...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #1254
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    mycket möjligt, jag brukar köra 8x skivor i 4x

    Video CRC'n är i ABGX360 ja, vad du vill att det ska stå beror helt på om det är Wave 5 eller 6... kollar du på www.abgx360.net finner du under downloads värdet som dom ska ha; står Video_blabla där blabla = video CRC'ns värde...
    Det löste sig till slut! Tror det var en dålig skiva som gjorde att den första bränningen inte funkade. Sänkte iaf hastigheten till 4x och brände om med lyckat resultat.

    Thanks a lot för all hjälp

  25. #1255
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    FAN vad irriterad jag blir. Har äntligen NHL11 kommit ut och så går allt åt helvette.
    Har inte skrivit på detta forum på evigheter just pga av att allt har funkat så jävla bra.

    Men nu har jag problem.

    Får detta fel i loggen när jag bränner med ImgBurn. Och har ingen aning om vad fan som är fel.

    Använder mig av Verbatim skivor.

    11:57:27 ImgBurn Version 2.5.0.0 started!
    I 11:57:27 Microsoft Windows 7 Home Premium x64 Edition (6.1, Build 7600)
    I 11:57:27 Total Physical Memory: 4*189*688 KB - Available: 2*523*804 KB
    W 11:57:27 SPTD can have a detrimental effect on drive performance.
    I 11:57:27 Initialising SPTI...
    I 11:57:27 Searching for SCSI / ATAPI devices...
    I 11:57:27 Found 1 DVD±RW/RAM and 1 BD-ROM/HD DVD-ROM!
    I 11:58:05 Operation Started!
    I 11:58:05 Source File: C:\Users\GurrA\Desktop\icon-nhl11-x360.iso
    I 11:58:05 Source File Sectors: 3*827*488 (MODE1/2048)
    I 11:58:05 Source File Size: 7*838*695*424 bytes
    I 11:58:05 Source File Volume Identifier: DVD_ROM
    I 11:58:05 Source File Volume Set Identifier: ec67c000MS UDFBridge
    I 11:58:05 Source File Application Identifier: CDIMAGE 2.45 (12/06/2000 TM)
    I 11:58:05 Source File Implementation Identifier: Microsoft CDIMAGE UDF
    I 11:58:05 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.50)
    I 11:58:05 Destination Device: [5:0:0] TSSTcorp CDDVDW SH-S223C SB02 (D(ATA)
    I 11:58:05 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: MKM-003-00) (Speeds: 4x; 6x; 8x; 10x)
    I 11:58:05 Destination Media Sectors: 4*173*824
    I 11:58:05 Write Mode: DVD
    I 11:58:05 Write Type: DAO
    I 11:58:05 Write Speed: 2,4x
    I 11:58:05 Link Size: Auto
    I 11:58:05 Lock Volume: Yes
    I 11:58:05 Test Mode: No
    I 11:58:05 OPC: No
    I 11:58:05 BURN-Proof: Enabled
    W 11:58:05 Write Speed Miscompare! - Wanted: 3*324 KB/s (2,4x), Got: 8*310 KB/s (6x)
    I 11:58:05 Book Type Setting: DVD-ROM
    I 11:58:05 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
    I 11:58:34 Set L0 Data Zone Capacity Succeeded!
    I 11:58:36 Filling Buffer... (40 MB)
    I 11:58:37 Writing LeadIn...
    I 11:58:38 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3827487)
    I 11:58:38 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3827487)
    I 11:58:38 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    W 11:58:40 Failed to Write Sectors 640 - 671 - Reason: Unknown (Write Error) (ASC: 0x0C, ASCQ: 0x82)
    W 11:58:40 Retrying (1 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (2 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (3 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (4 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (5 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (6 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (7 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (8 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (9 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (10 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (11 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (12 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (13 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (14 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (15 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (16 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (17 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (18 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (19 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 11:58:40 Retrying (20 of 20)...
    W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 12:06:36 Retrying (21)...
    W 12:06:36 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 12:06:37 Retrying (22)...
    W 12:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 12:06:38 Retrying (23)...
    W 12:06:38 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 12:06:38 Retrying (24)...
    W 12:06:38 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 12:06:38 Retrying (25)...
    W 12:06:39 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    W 12:06:39 Retrying (26)...
    W 12:06:39 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
    E 12:08:47 Failed to Write Sectors 640 - 671 - Reason: Unknown (Write Error) (ASC: 0x0C, ASCQ: 0x82)
    E 12:08:47 Next Writable Address: 112
    I 12:08:47 Synchronising Cache...
    W 12:08:52 User opted to skip the 'Close Track/Session/Disc' functions.
    E 12:08:52 Failed to Write Image!
    I 12:08:52 Exporting Graph Data...
    I 12:08:52 Graph Data File: C:\Users\GurrA\AppData\Roaming\ImgBurn\Graph Data Files\TSSTcorp_CDDVDW_SH-S223C_SB02_DEN-14-SEPTEMBER-2010_11-58_MKM-003-00_2,4x.ibg
    I 12:08:52 Export Successfully Completed!
    E 12:08:52 Operation Failed! - Duration: 00:10:46
    I 12:08:52 Average Write Rate: 2 KB/s (0.0x) - Maximum Write Rate: 2 KB/s (0.0x)
    E 12:08:53 InterfaceThread Runtime Exception! - Message: EZeroDivide
    E 12:08:53 Current StatusBar Text: 'Busy'

  26. #1256
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det ser ut som att det kan ha varit en dålig skiva, provat igen? ett tips är också att INTE köra i 2.4x, kör i 4x... det kanske också kan hjälpa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #1257
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det ser ut som att det kan ha varit en dålig skiva, provat igen? ett tips är också att INTE köra i 2.4x, kör i 4x... det kanske också kan hjälpa...
    Kör med Verbatim skivor, testat 2 gånger. Efter första gången uppdaterade jag firmwire till brännarn, uppdaterade ImgBurn, körde en cleaning Disc i brännaren. Men inget gav resultat.

    Testade med CloneCd också och det sket sig där med. Den börjar aldrig bränna utan felmeddelande efter att den börjat jobba lite. Kanske 30 sek in. Men tydligen tillräckligt för att paja mina skivor. GAAHH!
    Last edited by GuttA; 2010-09-14 at 13:49.

  28. #1258
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av GuttA Visa Inlägg
    Kör med Verbatim skivor, testat 2 gånger. Efter första gången uppdaterade jag firmwire till brännarn, uppdaterade ImgBurn, körde en cleaning Disc i brännaren. Men inget gav resultat.

    Testade med CloneCd också och det sket sig där med. Den börjar aldrig bränna utan felmeddelande efter att den börjat jobba lite. Kanske 30 sek in. Men tydligen tillräckligt för att paja mina skivor. GAAHH!
    Enligt loggen börjar den bränna men har problem med adresser (I/O) hur gammal e brännaren? hur många skivor har du brännt på den?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #1259
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Enligt loggen börjar den bränna men har problem med adresser (I/O) hur gammal e brännaren? hur många skivor har du brännt på den?
    Datorn och brännaren är från Februari. Dock kanske modellen är äldre. Det vet jag faktiskt inte. Men jag har brännt kanske 50-100 skivor på den.
    DVD filmer fungerar prima att bränna. Men inte spel. =/

    EDIT. Om man kryssar i TestMode. Kan man "testbränna" då utan att paja skivorna?

  30. #1260
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kanske, det beror på hur brännaren är... vissa bränner till skivan andra gör det inte...

    väldigt underligt iaf, Verbatim ska fungera bra... har du brännt andra skivor från samma förpackning utan problem? har du provat att öka hastigheten till 4x? [skivan ska inte köras i 2.4x]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 42 av 51 FörstaFörsta ... 324041424344 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •