Sida 9 av 51 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #241
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    antingen döper du om din fil, eller så skriver du filens namn istället för "IMAGE.000" i din image.dvd-fil.

  2. #242
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    Call Of Duty 3 PAL XBOX360-DAGGER tanka tanka ! =)

  3. #243
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Enlund
    antingen döper du om din fil, eller så skriver du filens namn istället för "IMAGE.000" i din image.dvd-fil.
    Har gjort de nu ändrade Image.000 till samma namn som spelet sedan brände jag men funkar inte.. Och har nme360 chipp i boxen och har ändrat filerna i ett prigram man ska innan man bränner, så är inte de som är fel utan något annat??? men vad???hmmm de kan inte ha att göra med att själva dvd filen inte heter något alltså de har inget namn? har de med att göra att de inte funkar? Eller är de spelet? Tack för svaren nu vet jag hur man gör en fil i allafall!

  4. #244
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av lechill
    Call Of Duty 3 PAL XBOX360-DAGGER tanka tanka ! =)
    Vart hittar jag filen???

  5. #245
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Prey.for.XBox360.with.NME-360.Chip,

    fungerar nme spel på xbox 360 som inte har noget NME Chip, men bara Xtreme Firmware installerad?.

  6. #246
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pösen
    Vart hittar jag filen???
    Finns både på TL och på Revolution....

  7. #247
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    1. Ladda ner och installera ss-merger (Version 1.5 eller 1.6)
    2. Starta programmet
    3. Tryck på de tre prickarna som du ser till höger om ISO file och leta upp spelet (vilket är den största filen)
    4. Sen ska du trycka på Detect som finns till höger om Video Partition
    5. Tryck på de tre prickarna till höger om SS file och leta upp ss-filen (som ligger i samma mapp som spelet om jag inte har fel)
    6. Rör INTE "Place security sector at offset"
    7. Du kommer nu längst ner se:
    SS File MD5
    Reguired SS File MD5
    ISO MD5
    Om ingen text står i röd text är allt okej.
    8. Tryck Merge

    Tja allt det där har gjort och allt funkar men måste jag använda clonecd för att bränna eller kan jag använda nåt annat program???

    tack på förhand

  8. #248
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Senaste CloneCD eller ImgBurn.
    Jag föredrar CloneCD.... men det är ju en smaksak....

  9. #249
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER

    Hej!
    Jag tänkte bränna ut Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER och får en ISOfil när jag packar upp det. Hur ska jag bränna ut det? Jag brukar få upp 2 st filer som heter .dvd och .000 och då vet jag hur man gör men denna gång blev det en ISO. Är tacksam för svar.

    Mvh Lucifer1978

  10. #250
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det står i nfo'n.
    De glömde lägga med .dvd filen när de packade spelet. Så det finns en separat rar-fil ( cod3-dvd.rar ) som den ligger i.
    Sen är det bara att bränna som vanligt....

  11. #251
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok tack Enlund. Ska hem och testa efter jobbet.

  12. #252
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har precis tagit ner Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER och när jag packar upp den får jag en fil som heter cod3.iso men den ser ut som en rarfil testa jag och packa upp den så blir den en audio och video mapp men dessa är bara 6.3 mb stora . så frågan är om det bara är att bränna in den som heter cod3.iso ? jag använder nero 7 premium.. OOPPSSS såg inte tråden över denna men behöver fortfarande hjälp..
    Last edited by kenivel3000; 2006-11-09 at 18:19.

  13. #253
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    LÄS innan du frågar.
    Svaret står i posterna precis här ovan.

  14. #254
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    största problemet är hur jag bränner det i nero 7 .
    Har iso filen och den lilla dvdfilen men kan ju bara markera en fil att bränna , tacksamm för svar

  15. #255
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du bränner det inte i nero. Så enkelt var det.
    Varför inte läsa lite här på forumet innan du frågar?
    FAQ'n t.ex. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516

  16. #256
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tackar tackar englund.. Var lite ivrig på att få igång grejorna,

  17. #257
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    förstår det :-) Tyvärr så är det lika bra att vara noga och läsa på innan man bränner sitt första spel.... annars kommer du förmodligen missa något å så är det bara att slänga skivan....

  18. #258
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Det står i nfo'n.
    De glömde lägga med .dvd filen när de packade spelet. Så det finns en separat rar-fil ( cod3-dvd.rar ) som den ligger i.
    Sen är det bara att bränna som vanligt....
    Har samma COD3 release som Kenivel3000 men vart ska man lägga den uppackade .dvd filen nånstans? ska man lägga in den i cod3.iso eller? för det verkar inte funka. Och jag testade även att öppna .dvd filen i CloneCD men det verkar inte funka, får upp något felmeddelande (Fel vid öppning av Filen Layerbreak=1913760: Det går inte att hitta filen.). Just nu ligger den i samma mapp som den uppackade cod3.iso filen. Har läst igenom hela tråden och förstår fortfarande inte. Kan förövrigt inte öppna nfo filen av någon konstig anledning..

    Tack på förhand
    Last edited by D_Diamond; 2006-11-10 at 21:24.

  19. #259
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    .dvd och .iso ska ligga i samma mapp. du ska inte försöka baka ihop dem på nåt konstigt vis.
    öppna dvd-filen i notepad och dubbelkolla att allt står rätt i den.

  20. #260
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    När jag försöker bränna Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER i CloneCD så går den direkt till 100% och säger "Failed to burn to Pioneer DVR-111D".

    Jag har lagt .dvd filen i samma mapp som .iso och dubbelkollat layerbrake.
    Några ideér?

    Precis nyss provade jag att bränna det i IMGBruner och då slutfördes bränningen i alla fall. Men jag har inte testat på 360 än.

  21. #261
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av dekeart Visa Inlägg
    När jag försöker bränna Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER i CloneCD så går den direkt till 100% och säger "Failed to burn to Pioneer DVR-111D".

    Jag har lagt .dvd filen i samma mapp som .iso och dubbelkollat layerbrake.
    Några ideér?

    Precis nyss provade jag att bränna det i IMGBruner och då slutfördes bränningen i alla fall. Men jag har inte testat på 360 än.
    Fungerade spelet för dig?

  22. #262
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av bjornsva Visa Inlägg
    Fungerade spelet för dig?
    Yup, nu funkar det. Jag brände med IMG Burner. Valde .dvd filen och drog igång den. Funkar klockrent. Jäkligt snyggt spel asså...

  23. #263
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Ok då har jag läst igenom denna tråd, synd att en klistrad tråd skall innehålla så många upprepningar etc. Borde finnas en uttömmande guide istället som byggs på när nya frågor uppstår. Nåväl själv har jag som väntat några funderingar.
    Det är så här att jag dragit hem 4 spel, GoW, CoD 3, F.E.A.R och Top Spin 2. Har beställt brännare (Nec) och 5 verbatim DVD+R DL. Skall flasha min samsungläsare i veckan.
    Fick tips av en kille ifrån Tyskland med en del saker, CloneCD och Imgburn. Han tyckte jag skulle använda den senare. Han sände mig också imgbpatch. Detta skall den stora filen dras till, då kommer en DOSruta fram i någon hundradel. Detta skall sedan räcka och du kan bränna filen utan att starta via .dvd filen. Jag har nu patchat alla mina stora filer och undrar iaf om jag inte skall köra med .dvd filen. Kan det bli kaka på kaka då eller kommer det att fungera? Sen en sak till kring det här med patchade spel när de släpps. Så här står det i CoD 3 releasen "It´s Stealth patched and SS bla bla". Detta menas att jag inte behöver .dvd (det medföljer ingen) utan det är bara att bränna direkt? Är det på samma sätt denna funkar som imgbpatchern gjorde ovan? Om det alltid är bara en fil som packas upp kan man alltid köra med en .dvd fil då även om det egentligen inte behövs, alternativt patcha den med imgbpatchern?

    Han berättade också att så länge det står rätt Label i imgburn (Xbox360) så kommer det att fungera. Det jag undrar över är om det inte står det ändå utan att layerbreaken är korrekt?

  24. #264
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av nutte Visa Inlägg
    Ok då har jag läst igenom denna tråd, synd att en klistrad tråd skall innehålla så många upprepningar etc. Borde finnas en uttömmande guide istället som byggs på när nya frågor uppstår. Nåväl själv har jag som väntat några funderingar.
    Det är så här att jag dragit hem 4 spel, GoW, CoD 3, F.E.A.R och Top Spin 2. Har beställt brännare (Nec) och 5 verbatim DVD+R DL. Skall flasha min samsungläsare i veckan.
    Fick tips av en kille ifrån Tyskland med en del saker, CloneCD och Imgburn. Han tyckte jag skulle använda den senare. Han sände mig också imgbpatch. Detta skall den stora filen dras till, då kommer en DOSruta fram i någon hundradel. Detta skall sedan räcka och du kan bränna filen utan att starta via .dvd filen. Jag har nu patchat alla mina stora filer och undrar iaf om jag inte skall köra med .dvd filen. Kan det bli kaka på kaka då eller kommer det att fungera? Sen en sak till kring det här med patchade spel när de släpps. Så här står det i CoD 3 releasen "It´s Stealth patched and SS bla bla". Detta menas att jag inte behöver .dvd (det medföljer ingen) utan det är bara att bränna direkt? Är det på samma sätt denna funkar som imgbpatchern gjorde ovan? Om det alltid är bara en fil som packas upp kan man alltid köra med en .dvd fil då även om det egentligen inte behövs, alternativt patcha den med imgbpatchern?

    Han berättade också att så länge det står rätt Label i imgburn (Xbox360) så kommer det att fungera. Det jag undrar över är om det inte står det ändå utan att layerbreaken är korrekt?
    När det gäller COD3 och GoW:

    GoW brände jag med CloneCD. Valde .dvd-filen och brände på, funkar utmärkt.

    COD3: Detta brände jag i IMGburner - precis på samma sätt som med Gow.
    Valde .dvd och drog igång bränningen.

    När det gäller Top Spin så har även jag ett par funderingar. Tydligen så är inte den releasen som jag tog hem "prepatched" och hur man "patchar" har jag ingen aning om....skall läsa runt lite på forum.

  25. #265
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du patchar smidigast med XBox360 SS Merger
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  26. #266
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Imgbpatcher som jag använder funkar lika bra om Xbox360 SS Merger?

  27. #267
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Ingen aning.
    Av de ca 23 spel jag tankat hem och bränt hittils har jag bara behövt patcha ett enda. I princip alla releaser nuförtiden är ju prepatched.
    XBox360 SS Merger följde med den releasen + rätt SS-fil. Så jag såg ingen anledning att leta upp nåt annat program att patcha med.
    Dessutom verkar de flesta på olika forum (då i alla fall) köra med XBox360 SS Merger....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  28. #268
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Vad är det exakt en patch gör då på exempelvis Top Spin 2?

  29. #269
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    61
    Respekt
    18
    Tony_Hawks_Project_8_MULTi5_FREE_REGiON_NTSC_XBOX3 60-VORTEX

    Brände .dvd-filen i Clone Cd på Verbatim. Har typ version 3.3 av Xtreme i min samsung.

    Skivan går inte att läsa i min xbox! Vad göra? >_<

  30. #270
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av nutte Visa Inlägg
    Vad är det exakt en patch gör då på exempelvis Top Spin 2?
    Alltså när man patchar ett spel så läger man till Security Sectorn (SS.bin).
    Security Sectorn är det första som dvdläsaren läser av på skivan innan spelet startas. Om den inte matchar spelet så startas spelet inte.
    Security Sectorn är alltså unik för varje spel.

    Är du med?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Sida 9 av 51 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •