hur får man igång DNL ripparna? saknas de filer lr behöver man nåt särskilt program för att packa upp? har winrar..
hur får man igång DNL ripparna? saknas de filer lr behöver man nåt särskilt program för att packa upp? har winrar..
Vad menar du? Man får igång dem som alla andra rippar....
Du har senaste versionen av Winrar förutsätter jag... ?
Å du fick inget felmeddelande när kollade crc-filen?
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
jo har senaste winrar. crc? är inte så haj på det här ännu har bara testat med ett fåtal spel..
försöker just nu med Rumble.Roses.XX.PAL.XBOX360
där ligger filerna som dem ska men slutar på .001 o så vidare..
kollar man egenskaper så står det bara 001-fil. öppnas med "okänt program"..
Du får läsa FAQ'n!!
Om du inte har en .rar att öppna så får du ta den med lägst nummer.
Välj "Öppna med..." och välj Winrar.
» Xbox360 FAQ
Nån som kan svara på varför det inte går bränna?
Står bränningen misslyckad innan det ens hinner börjar.
Bränner i Clonecd och bränner från image.dvd. Använder Pioneren ja köpt från psxcare. Använder DVD+R DL Traxdata skivor
1. Har du senaste firmwaren i dvd-brännaren?
2. Har du senaste versionen av CloneCD?
3. Har du testat med några bättre skivorn när du bränner, typ Verbatim?
4. Låter du datorn vara helt ifred? Du ska inte ha några andra program igång, och inte använda den till något annat samtidigt...
Kan du svara ja på alla ovanstående frågor å det ändå inte funkar så kan du ju testa att bränna med ImgBurn istället.
» Xbox360 FAQ
Tack för svaret.
Tycker ja inte borde behöva byta firmware. Är köpt från psxcare och de ska väll fungera o bränna direkt. Har senaste versionen av clonecd.
Har inte testat med nå andra skivor o låter datorn va ifred.
Är så att bränningen börjar aldrig. Blir inte bränt på skivorna utan står bara att bränningen misslyckats innan det börjar.. får försöka med imgburn
imgburn åt bara en skiva..
Alltså att du köpt den från psxcare spelar ingen roll. Det är inte säkert att brännaren har senaste firmware. Det kan ha kommit nya firmware sedan den tillverkades.
>imgburn åt bara en skiva..
Förstörde den en skiva, eller fick du det att fungera?
» Xbox360 FAQ
sökte en del i forumet och har för mej att det fanns en tråd med detta men ingen lycka så jag frågar här. Nån prata förut om att kman kunde bränna om ett spel från en redan brännd skiva. Hur gör jag?
Bara att göra en kopia med CloneCD
» Xbox360 FAQ
ahh va det så enkelt ^^ gött. Tack för svar!
Jag fixar med "NBA_Street_Homecourt_USA_XBOX360-PLEX". och jag undrar, funkar denna fil (syftar på hela "USA"-delen) på mitt xbox360 (flashat med senaste xtreme firmwaret) som är köpt här i sverige? (tänkte om det har med regionerna och sånt att göra?)
Last edited by Vickan; 2007-02-26 at 19:11.
Konsoll: XBOX 360 Premium
360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
360 Firmware: iXtreme 1.2
PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
PC DVD-Firmware: 2.18B
PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim
Läs alltid nfo-filen som hänger med när du tankar hem ett spel. (Eller helst ska du såklart läsa den innan du tankar hem spelet.)
"REGiON........: NTSC"
NTSC funkar inte på en svensk (PAL) XBox 360 om spelet inte är satt som region free. Men det brukar alltid stå i nfo-filen i så fall (typ "Region: NTSC/region free" eller "Region: 0xFFFFFFFF")
Läs mer om regionskodningen i FAQ'n.
» Xbox360 FAQ
hej jag har flashat ny min xbox 360 jag vet inte hjur jag ska göra för att bränna spel min brännare är dual layer brännare och vad skajag gör
Läs FAQ'n och den här tråden så kommer du veta vad du ska göra.
» Xbox360 FAQ
Hej!
Har en fundering jag har försökt att bränna Ninenty_Nine_Nights_XBOX360-Mirage 2 ggr nu men båda har det blivit att den vill att jag sätter in den i en xbox360 console, vad är det för fel på spelet? detta med ss.fil , hur ändrar man så att den fixar den filen i spelet? finns det någon tråd där det står.
Sedan också i vissa spel så blir det detta medelande när man väljer ett spel, "Invalid or unsupported image file format!" vad ska man göra om detta kommer upp, den kommer upp på 2 spel jag har och båda ska funka korect bara att bränna.
Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME
Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME
Hur fixar man det, vill hellst inte förstöra fler skivor, hur funkar ssmerger för försökte att ändra ss filen tog bara ca 3 sec, tror inte det ska vara så, hoppas på svar
har brännt förut så det är inte någe fel på datorn eller någe sånt utan måste vara något med spelen.
TJ
Prova och dra ner Ninety.Nine.Nights.PAL.XBOX360-DNL. Funkar utmärkt utan nåt mek.
Har försökt med den också men när jag ska välja den i DVD Decrypter så kommer fel medelandet "Invalid or unsupported image file format!" det kommer på några spel och dom spelen ska ju gå att bränna utan problem , men varför vill den inte känna av dom?
Neeee jag fattar inte vad jag gör för fel, packade upp ett annat spel och det blir samma error att den inte känner av spelet och vill inte bränna, jag har gjort allt rätt som det står på http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=514437
Men det blir ändå error.
Ehh är inte dvd decrypter ett förlegat brännprogram som inte uppdateras sedan länge?
Ladda hem IMGBURN!
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
ok tack ska testa det istället för dvd dercypter vill inte känna av spelen, hoppas det funkar
Hehe Tack så mycket Hansi Det funkar perfect har brännt 2 spel och inget problem tack så mycket. IMGburn var mycket bättre. det tar dock längre tid att bränna han bränner först sedan kollar den igen sectorer, som tar lika lång tid, kan hända att det går att ställa in men det gör inget i alla fall för mig ^^
kryssa ur Verify så slipper du vänta :P
ok tack ^^
Ska man fortfarande lägga till .iso efter 000-filerna? Fick för mig att jag inte behövde det, men tänkte kolla för säkerhets skull innan jag slösar bort en skiva.
Live Gametag: Empe89
Hej
har försökt att bränna ett spel till min 360. Jag har använt dvddecrypter och clonecd, tdk +R skivor samt några andra. Men det vill inte fungera. Har även installerat mjukvaran för bakåtkompatibla spel. Min 360 har en samsung läsare och är flashad. Vad gör jag för fel ?
läste att Default.xbe inte får vara patchad men vart hittar jag den filen. jag har bara en .iso fil!?
Tjena, har laddat hem Moto_GP_06_PAL_XBOX360-PI. Och jag fick inte med några SS-koder. Filformatet är .360.
Inga SS-koder som jag laddar hem från http://ss.softmodfiles.net/. fungerar, alla blir röda i SS Merger. har testat flera olika.
Så om ngn har lösning på problemet eller har fungerande kod på datorn så kan dem väll skicka dem.
Skit i att dom blir röda.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks