Tjenare, sitter och klurar på nåt som jag hoppas inte är ett problem.
Det är så att jag laddade hem Half Life 2 på en DVD5 release. Eftersom jag har en hitachi i min xbox360 som inte klarar av SL-skivor så var jag tvungen att konvertera till DVD9. Tankade hem XDVDMulleter och fixade det på några minuter. Men nu är det en sak som ger mig rynkor i pannan.
Jag öppnade DVD-filen och kollade, där står det att layer break är 1913776. Men på alla andra spel jag bränt har layer break varit på 1913760. Har för mig jag läst att alla 360-spel har LB på 1913760. Nu är ju detta en xbox1 release men den ska ju fortfarande vara på en DL-skiva och spelas upp på en xbox360.
Någon som vet vad denna annorlunda layer break ger för konsekvenser? Jag vill helst inte slösa bort Dl-skivor på kassa bränningar. De kostar mycket och jag är fattig student.
Live Gametag: Empe89
Har dragit hem G.R.AW 1 (Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB) och extractar filen "rtbgr360.nrg", vilket sätt är bäst att få igång denna, använder mig av cloneCD. De spel jag brännt förut har varit 2 filer och har gått utan problem.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jasså, jag visste inte att man kunde bränna med nero. Jag har nero 7 nånting premium, hur gör jag för att bränna utan att skaffa ölglasunderlägg? Lika enkelt som vanliga dvds kan det väl inte vara?
.nrg är för nero vad .dvd är för clone cd = alla de settings du behöver skall vara definierade redan.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
drog hem Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME sen är jag packa up fick jag enn image.000 och en dvd.image och en *ss.bin?* varför kommer en ssbin med jag har aldrig patchat förutt det står på sidor att den är pre-patch som jag skrev jag har aldrig patchat så jag undrar vad ss.bin filen menas.. för er som har brännt releasen kan ni säga hur ni gjorde?
tack för svar
Bry dig inte om ss.bin filen
Hej!
Fick min 360 flashad på psxcare och har nu brännt "Viva.Pinata.PAL.MULTI.XBOX360-WAR3X" med en vebatim DL DVD+R skiva i min Pioneer 111d brännare. När jag sätter in den i boxen så står det "Unplayable disc", jag har följt tipsen om hur man bränner. Vad är det för fel?
Har du senaste firmware i din brännare?
Skriv exakt hur du gjorde. Lite svårt att gissa annars vart det gick fel.
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Det löste sig, uppdaterade firmwaren och brände med imgburn istället för clonecd, vet inte om det var firmwaren eller byte av program som gjorde det men funkar gör det, tack ändå.
Hejsan, jag skulle bränna Rainbow.Six.Vegas.PAL.XBOX360-DNL nyss och när ja hade valt hastighet o sånt så får ja ett felmeddelande:Bränning till _NEC DVD_RW ND-3540A Misslyckades. har alri hänt innan och ja körde med en Fujufilm DVD-RDL 8.5gb 4x/2x skiva. (och ja har den nyaste verisionen av CloneCD)
Fujifilm DVD-R DL?
Där har du felet. Det MÅSTE vara DVD+R DL
» Xbox360 FAQ
okej tack ska du ha
Hur får man en lyckad bränning av "Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB"? Efter att ha unrarat är det väl bara att bränna med Clone CD vad jag förstått men filen heter ju "rtbbr360.nrg", det är inte två filer som i vanliga fall (.iso och .img). Man får bara "unreadable disc" eller "unplayable disc" (guldfiskminne) när man använder Clone CD... Hur ska man bränna det här spelet?
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516
Nero finner du här:Vilket brännarprogram ska jag använda?
Beror lite på hur det ser ut efter att du packat upp rar-filerna. Oftast har du då en image.dvd och en image.000. Använd då senaste CloneCD (i skrivande stund v.5.3.0.1) eller ImgBurn. Ibland är det en .nrg - använd då senaste versionen av Nero.
http://www.nero.com/enu/index.html
Tack, men jag har läst runt lite och fick uppfattningen att man inte skulle använda Nero, därför jag inte ens provade. Nu när jag har testat att bränna med Nero får jag bara felrapporten "Händelse: Kompileringen får inte plats på en tom skiva". Jag har ställt in DVD och skivan är verkligen tom när jag kollar på skivinfo, det står "--- Denna skiva är tom ---" och "Tillgänglig kapacitet: 8152MB". Vad gör jag fel?
Är det en .dvd och en .iso ska du inte använda Nero, men är det en .nrg så ska du köra med Nero. .nrg är Neros variant av imagefil.
Hur gör du i Nero då?
Du ska välja i menyn Recorder > Burn Image
Sen är det bara att leta upp .nrg-filen och köra.
» Xbox360 FAQ
Har du senaste versionen av Nero? Så du inte har en gammal version som inte stödjer dual layer.....
» Xbox360 FAQ
Hej!
Jag har precis Flashat min XBox 360, Samsung ms28 med 5.2D FW'n och försöker att få igång något XBox1 spel på en Singe Layer DVD men får det inte att fungera
Alltså jag har tankat ner exempelvis Open.Season.PAL.XBOX-PaL som när man packar upp den har en .iso fil i sig och denna info i .nfo:
²ÛÛÛ² Û Publisher : Ubi Soft Û ²ÛÛÛ²
²ÛÛÛ² Û Genre : Advanture Û ²ÛÛÛ²
²ÛÛÛ² Û Files : 23 x 50 MB Û ²ÛÛÛ²
²ÛÛÛ² Û Supply : PaL Û ²ÛÛÛ²
²ÛÛ²±°² Platform : XBOX ²°±²ÛÛ²
²ÛÛßÜ ± Origin : PAL DVD ± ÜßÛÛ²
²ÛÛÛÝ Ü Rel Date : 31.10.2006 Ü ÞÛÛÛ²
²ÛÛÛÜÛÝ Ü Ü ÞÛÜÛÛÛ²
²²ßß²ÛÛÜ ÛÝ Languages : ENG/GER/SPA/IT/FR ÞÛ ÜÛÛ²ßß²²
Vet att den är Bakåtkompatibel enligt MS Lista.
Har sökt på massor med forum hit och dit och kan inte få en samlad bild på hur man skall göra, blir bara snurrig :S
Finns det någon som kan göra en Steg för Steg Guide på hur man går till väga?
Typ vad man behöver för verktyg, filer som typ Security Sector, PFI, DMI, image.dvd m.m.
Tacksam för svar och ber om ursäkt redan nu om ni känner att ni fått denna frågan innan.
Lovar, jag har sökt!
PS Tack Hansi föresten för en snabb leverans av VIA Sata kortet DS
Sök lite så hittar du nog det jag skrivit om vad man måste kolla innan det går att få igång xbox1 spelen. Du måste plocka ur default.xbe filen ur ison och kolla med ett program ifall den är i "originalskick" eller om den är patchad på något sätt. Är den patchad så måste du försöka återställa den till original.
Ok, efter mycket letande överallt så lyckades jag få ordning på det hela med ETT enda program...
XDVDMulleter Beta 7
Asså, jag hade dragit ner Xbox1 spelet och packat upp den, fick en .ISO fil som jag sedan körde via XDVDMulleter Beta 7.
Efter 5-10 minuter så hade den gjort om den och jag brände den med ImgBurn och Voila
Vill ni ha mer info så hör av er.
PS Hansi, drog ur default.xbe filen och körde den med XBEFix, fick svaret att den redan var Valid!!! Borde det inte ha fungerat då? DS
har du installerat patchen från ms hemsida/xbox live på boxen så du kan spela xbox1 spel?
Jepp, det har jag.
Nu har jag testat att konvertera några spel med XDVDMulleter en del fungerar och en del fungerar inte.
Dessa fungerade:
Harry Potter And The Goblet Of Fire
LEGO Star Wars II
Open Season
Dessa fungerade inte:
Colin McRae Rally 2005
Scooby Doo Unmasked
Tiger Woods Pga Tour 07
Om man kollar på denna sidan så stämmer det tyvärr rätt bra med vad som funkar å inte funkar
http://www.xbox.com/en-US/games/back...ygameslist.htm
Inte helt ovanligt att de snålar med programmen som följer med.
Brukar vara light versioner oftast.
Plocka hem Nero 7 Premium
» Xbox360 FAQ
Det är cloneCD du ska använda vid brännande av 360 spel, inte cloneDVD
Sorry, gjorde en typo.
Bookmarks