vad har du för skivor?
vad har du för skivor?
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Verbatim * Dual Layer DVD-R
Där har du felet - det MÅSTE vara +R
-R funkar inte
» Xbox360 FAQ
Hej
Jag har tankat Lost.planet.extreme.condition.PAL.xbox360-allstars. Och den innehåller en .iso fil på cirka 8gb. Vad jag förstått så måste jag patcha filen med SS Merger? Jag har lyckats patcha Tony hawk innan men nu fanns det ingen SS fil med i mappen till Lost planet. Hur får man tag på den?
Edit: Hittade en sida nu, dock verkar inte just bin filen till detta spel finnas... Går det bra att köra med "lost planet pal ss.bin" ?
Edit2: Får problem när jag ska detecta i SS merger programmet, då får jag nån connection error, och sen en jävla massa text =P Men sen ploppa det upp att filerna var "valid" , exakt så hände med Tony hawk och det fungerade sen när jag brände.
Edit3: Spelet fungerar utmärkt =)
Last edited by jockinho; 2007-04-28 at 19:32.
De flesta nya releaser (typ alla) behöver inte patchas. De är patchade i förväg. Du får läsa i spelet's nfo-fil eller kolla upp releasen på abgx eller nforce.
Å läs XBox360-FAQ'n här på forumet
» Xbox360 FAQ
Jag får "bränningen misslyckades" med cloneCD när jag ska bränna UEFA_Champions_League_2006-2007_PAL_XBOX360-SPARE. Först testade jag att bränna utan att patcha för det stod "Prepatched" i info filen, men det fungerade inte. Då testade jag att ladda hem en SS fil och körde Merger osv, den fick fram att det var en "pad with blank" så då har man väl det alternativet ikryssat när man klickar på merge? Iaf så skapade den då en helt ny iso fil, det tog sin tid men efter det så stod det att den var klar för bränning. Men icke sa nicke, fick failed på den också! Blir dyrt med skivor... XD
Edit: Detta stod i info filen
prepatched, stealth image
NOT region free
tested on samsung xtreme fw
Last edited by jockinho; 2007-05-01 at 17:24.
Står det att den är prepatched är det bara dumt att hålla på med egna SS-filer och patcha den igen....
Hur bränner du? Vilken hastighet? Vilken slags skivor? o.s.v.
» Xbox360 FAQ
Jag använde TDK dual layer +R när jag inte patchade, och när jag patcha använde jag Dual layer skivor från Verbatim, +R. Brukar bränna i 1x för säkerhetensskull.
hur får man tag i en dvd fil när man inte har nån ?????????
ett tips är att läsa lite på forumet innan du frågar.
kolla första inlägget i den här tråden.....
» Xbox360 FAQ
Du kör med någon apgammal version av clone cd isåfall
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
näe de står när jag tar update att din version av clone cd är den aktuella.
När jag valt image.dvd i clone cd så ska den ju gå vidare så de står aktuellt layer break osv... istället kommet ett felmedelande upp: Fel vid öppning av filen IMAGE.000: Det går inte att hitta filen.
Och då har jag döpt både img filen och dvd filen till image sen med rätt ändelse givetvis...
Finns det inga andra program som klarar å bränna .dvd filer?
Óm den inte kan hitta image.000 så står det fel i .dvd filen. Bara å öppna den i notepad och rätta den. Kanske är någon som lagt in en (onödig och felaktig) sökväg till image.000
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
» Xbox360 FAQ
Tänkte bara säga att jag lyckades bränna till slut... Nu har mitt xbox360 börjat skumma sig dock... Blinkar rött varje gång jag startar det typ.. Får stå på så en 10 minuter, sen startar jag om och då går det igång.. Lite småjobbigt.
Hej jag har problem att få igång Virtua.Tennis.3.PAL.XBOX360-Allstars, jag har brännt med clone cd och all. Har nme 1.2 chippat
Hej har en Samsungläsare med Xtreme Firmware V5.3 en LG GSA-H42N brännare som jag uppdaterat med senaste firmware samt provat bränna på både Imation och Fujifilmskivor med får inte något spel att funka!
Har kollat så layerbreak och *.dvd filen stämmer samt provar både med Clone cd och imgburn utan att att få ingång något spel!
De spel jag provat bränna är:
Command.and.Conquer.3.Tiberium.Wars.PAL.XBOX360-RANT
Rayman_Raving_Rabbids_PAL_XBOX360-PreCiSiON
Guitar.Hero.II.PAL.XBOX360-DNL
Vad kan det vara för fel!??
Tacksam för svar!
Du råkar inte använda dvd-r istället för dvd+r...
Nej det är dvd+R...kan inte förstå vad som kan vara fel! Tycket det borde fungera då jag har en samsungläsare... har provat med brända spel som jag själv inte bränt och då fungerar det!
efter mycket om och men så har man införskaffat en xbox 360 som man flashat och köpt ny dator med pioneer 112d brännaren har verbatim 2,4x dual layer skivor,installerat clone cd version 5.3.0.1
laddat hem Pirates Of The Carribbean At Worlds End [MULTI5][XBOX360]
men när jag väljer.dvd filen i clone cd så säger den:
Vad har jag lyckats göra för fel då??
Öppna dvd-filen i notepad. Vad står i den?
» Xbox360 FAQ
jag valde imige2.dvd
så här står det när jag öppnar den i notepad
LayerBreak=1913760
IMAGE2.iso
;Q2-1c7a23872286d0e
;Q2-EpglUpSjxwE=
Ta bort de sista 2 raderna så att det bara står:
Layerbreak=1913760
IMAGE2.iso
Spara och testa igen i CloneCD
» Xbox360 FAQ
yees tackar funkade fint nu testade spelet också...
han är så ful jack sparrow ;-)
om jag har fattat de rätt så kan man andvända den där filen IMAGE.dvd till alla spel som
Hansi ladda upp på den här sidan.?
nej, du kan utgå ifrån den - men i rätt många fall kommer du behöva editera imagefilens namn.
Men jag har inte sett en release på jag vet inte hur länge där man inte fått med en .dvd-fil. Så använd den som följer med spelet.
» Xbox360 FAQ
Hej
Har problem med att patcha följande rellar för kompabilitet med Ixtreme 1.2:
Burnout.Revenge.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
The.Elder.Scrolls.IV.Oblivion.PROPER.PAL.XBOX360-UKT
Får "DMI apperas to be invalid"
Har provat ett antal patchar med Mulleter beta 9 test 5.
Någon som har lyckats ? Eller andra tips....
Nu sitter jag och väntar på att mitt 360 ska bli chippat, samtidigt väntar jag på att min skivor ska komma på posten (DVD+R DL)...
Men nu är frågan, vilka program är rekomenderade för att bränningen ska fungera och vad mer är det man ska tänka på?
Bookmarks