ja nu gör jag den dumma saken jag skaffar en till abonemang på min övervåning och då fick jag ett modem men det går då att koppla direkt till xboxet från modemet
det är jag lite osäker på faktiskt... beror lite på vad det är för modem du får, har det en router inbyggt fungerar det definitivt, annars vet jag inte om xboxen har stöd för att gå ut direkt med DNS support och sådant tjafs...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Klart den har, även om du har en router så måste den ha stöd för "dns och tjafs".
Kolla bara "ipconfig /all" i cmd:
Kod:Anslutningsspecifika DNS-suffix . : bredbandsbolaget.se Beskrivning . . . . . . . . . . . : D-Link DGE-528T Gigabit Ethernet #3 Fysisk adress . . . . . . . . . . : 00-1C-F0-ED-F3-5D DHCP aktiverat . . . . . . . . . : Ja Autokonfiguration aktiverat . . . : Ja IP-adress . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.131 Nätmask . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 IP-adress . . . . . . . . . . . . : fe80::21c:f0ff:feed:f35d%5 Standard-gateway . . . . . . . . : 192.168.0.1 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 DNS-servrar . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 fec0:0:0:ffff::1%1 fec0:0:0:ffff::2%1 fec0:0:0:ffff::3%1 Lånet erhölls . . . . . . . . . . : den 24 januari 2009 11:39:22 Lånet upphör . . . . . . . . . . : den 19 januari 2038 04:14:07
Last edited by Xager; 2009-01-28 at 00:58.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Hej
Jag är riktigt färsk på det här med att bränna ner spelen. Har precis flashat boxet.
Jag undrar om någon är sugen på att förklara hur man ska göra steg för steg?
Fick med mig lappen och har laddat ner brännings programet men jag hajar inte vad man ska ha de där ss.bin till? Sidan som stog med på lappen fungerar inte.
Så en "step by step" instruktion vore skit nice.
fridens.
God made weed
humans made booze
who do you trust?
bry dig inte om ss.bin och allt det där, det är lite överkurs och inte aktuellt om du inte kan göra spelen okej med xdvdmulleter eller abgx360. läs guiden om Livesäkerhet och använd abgx360 på allt du vill bränna innan så kommer du vara mer Livesäker och ev. slippa bli bannad om du planerat att spela på Live.
Här har du din imgburn guide.
Tack så mycket =) ska testas så fort ja kommer hem
God made weed
humans made booze
who do you trust?
finns det några speciela program till xbox 360 fusk program elr ngt bara undrar
om du menar typ "trainers" så är svaret nej. om du bara vill leka lite så är det vanliga spelfusk som gäller.
menar du för onlinespel så är det trevligt med konsoler, för att alla spelar på lika villkor och att det är den hårda vägen som gäller för framgång. att du sedan kan fuska med gamescores med custom gjord guitar hero är en annan sak.
Undrar ang skivorna man bränner spelen på är de extra känsliga för repor?
Undrar då oxå om det är vanligt att när man stoppar i spelen att cd läsaren inte tar emot dem några ggr? Den säger ibland "open tray" när jag stoppar i spelen.
Borde jag gå tillbaka med boxet eller är det här vanligt?
God made weed
humans made booze
who do you trust?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
tack för alla svar
God made weed
humans made booze
who do you trust?
kommer jag att bli bannad om jag spelar ett nedladdat spel med xbox live?
På vilket sätt kan man uppdatera FW i sin 360?
Hallå hej.
Jag har feta problem med det här att uppdatera min firmware till min brännare.
Ni säger att jag ska gå in på tillverkarens sida men det enda namnet jag får fram på min brännare är HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10N.
Var kan jag få tag på uppdateringen till den.
Snälla hjälp.
God made weed
humans made booze
who do you trust?
Google is your friend!
google säger LG
http://club.cdfreaks.com/1648435-post13.html
http://club.cdfreaks.com/1648440-post14.html
http://club.cdfreaks.com/f91/lg-dvd-...2008-a-168082/
http://se.lgservice.com/
DEVICE DRIVER
Select your product type to see the list of installation programs for each product.
Subject New firmware (ver. JL12) for only GSA-H10N(Internal 16X Super multi DVD Writer)
Produkt DVD-ROM(Writer)
Operating System Windows 2000
Windows 98
Windows XP
Windows ME
Windows Vista
File Name GSA-H10N_JL12(EW).zip
¡Ø New firmware (ver. JL12) for only GSA-H10N(Internal 16X Super multi DVD Writer)
¡ß Model:GSA-H10N
¡ß Ver:JL12
¡ß Improvement Point
1. Improve recording quality for DVD media
2. Support Windows Vista
3. Register Write Strategy for new DVD media
Refer to the attached file
-. INSTRUCIONS
GSA-H10N Version JL12 Firmware Update
To update the firmware of the GSA-H10N please refer to the following instructions:
Note: Not following the subsequent update instructions explicitly will result in
permanent damage to your drive, for which LG will not be responsible.
This firmware update is for drives with original firmware versions below JL11
The drives must be original LG branded drives with the DVD Writer
model number GSA-H10N(no OEM units).
If you have an OEM unit, branded with another manufacturers name,
please contact that manufacturer for support and firmware updates.
This firmware update is for use only on PC's with Windows XP, Windows 2000,
Windows Millennium Edition(ME), or Windows 98.
Critical Instructions: (to be followed carefully)
1. Connect the drive as "master" by it self, on the secondary IDE controller
with no other device on the same IDE cable, making note to set the jumper
on the back of the drive to the "master" position.
2. Download the file GSA-H10N_JL12(EW).ZIP to a folder of your choice.
This download includes this "Read me(ew)" text file, as well as the GSAH10N_JL12.EXE
program, which will auto-update your drive's firmware.
3. Close all other programs including: screen saver, antivirus and/or power-down programs.
(If these programs are not closed, they will try to engage the PC, during the update process,
thus interrupting the update and damaging the drive).
4. Check the drive to ensure that there is no disk in the tray
before you start the update procedure.
5. Go into the folder with the update file and double click the GSAH10N_JL12.EXE program
and Firmware upgrade will be automatically started.
When the UPGRADE is complete the screen should indicate "ReBoot" message
and advise you to reboot the system. You will need to reboot your PC
The update will be complete, after you reboot your system.
-. WARNING:
Do not open any programs or start any system functions during the update,
as they will interfere with data transfer and damage the drive.
Do not cancel the operation once it has been started or the drive will
become permanently damaged, as a result.
<< Föregående l Lista | Nästa >>
>> Do you want to know other information of this product?
- Model Specifications Klicka här
- Användarmanualer Klicka här
Last edited by int21; 2009-02-12 at 00:53.
http://www.google.se/search?q=GSA-H10N_JL12(EW).zip det är senaste firmware, resten skrev jag i tidigare inlägg.
Fick ner uppdateringen och jag skulle göra brännaren till "master" eller som punkten säger.
1. Connect the drive as "master" by it self, on the secondary IDE controller
with no other device on the same IDE cable, making note to set the jumper
on the back of the drive to the "master" position.
Förstår inte riktigt vad jag ska göra? När jag sätter på det jag laddat ner säger den att den inte hittar något.
God made weed
humans made booze
who do you trust?
det finns små grejer bredvid den stora tjocka kabeln typ en ruta med 8 piggar (2 rader med 4 var) på dom sitter det en liten "jumper" en liten grej som får 2 av dessa piggarna att ha kontakt med varandra, ändra den till läget "master" vissa spelare/hårddiskar har master = ingen jumper, andra har en jumper över 2 specifika jumpers, kolla upp exakt vart den ska sitta, det står antingen på driven eller så får du googla...
Google is your friend!
Bookmarks