Sida 12 av 51 FörstaFörsta ... 2101112131422 ... SistaSista
Visar resultat 331 till 360 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #331
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    att patchas i ss merger är inte lätt finnes det någon lätt förklarning om hur man gör?hur man skappa en dvd file?jag har forsökt och har läst föQ och i ss program hjälpen men något är fel,när jag öppna iso fil så står det,pi-mgp06.360.old is smaller than wxripper style but bigger then xtreme style.när jag tryker på ok,så bil en anann rute som står,do you want to calculate mm,så tryker på ok,det stannar datan stanar helt,kan du hjälpa mej,tack

  2. #332
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    hej
    fick inte svar,men du,jag hittar inte någon patch till .Moto_GP_06_PAL_XBOX360-PI.spelen kan någon hjälpa mej om ni har en färdig one,annan fråga det här ss meger när man tryka på merge fixa en annan file av samma spel?sen ska man bara bränna det som ss meger har skappat eller?tackar om jag får svar ni vet jag är helt kas på det,tackar

  3. #333
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jag har ju redan svarat på vilken fil det är.
    "r-m06ss.rar innehåller SS-filen (security sector) till spelet."
    Packa upp den rar-filen så hittar du SS-filen.
    Den behöver du när du patchar image-filen i SS Merger.
    I SS Merger börjar du med att leta upp image-filen. Tryck sedan på Detect.
    Leta sedan upp din SS-fil. Dubbelkolla att all text nere till höger lyser grönt. Är nån text röd är något fel.
    Klicka sedan på Merge.

    Hur du skapar en .dvd-fil? Använd Notepad.
    Skriv de två raderna text och spara sedan dokumentet med filändelsen dvd.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #334
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    javisst jag tackar dej,väldig snäll,tack
    jag ska försöka med det

  5. #335
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av nutte Visa Inlägg
    Prova att bränna i imgburn om inte clone cd funkar. Jag känner en kille som det varit så för.
    Provade det nu, gick åt helvete det med, måste vara nå fel på brännarn....

    edit:
    har förmodligen hittat felet nu, något är fel med brännaren, går inte att flasha med nya drivers från pioneers hemsida, får felmeddelanden där med, så nu lär man väl få sitta här med en xbox utan spel nån vecka i väntan på att reklamationen går igenom.... sånna här gånger man ångrar sig att man beställde på nätet istället för att köpa av den lokala handlaren för den där hundringen extra.... suck.
    Last edited by Rippe; 2006-11-19 at 16:29.

  6. #336
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    hej
    jag har en fråga,jag har ladat ett spel,legostarwars2,och det är. nme.är det till chipa xbox,jag har en modad xbox,undrar om man kan göra något med det så jag kan använda det i mitt modad xbox?

  7. #337
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du får läsa vad som står i nfo'n.
    Antingen är spelet patchat både för Xtreme och NME, eller kanske bara för NME.
    Är det bara patchat för NME får du helt enkelt patcha om det med en SS-fil för Xtreme (med XBox 360 SS Merger).
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #338
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Hur ändrar jag booktype i Imgburn när jag har Pioneer brännare? Det finns ingen Pioneer flik i booktype rutan nämligen.

  9. #339
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Om du hade läst lite i de klistrade trådarna skulle du ha sett att du inte kan eller behöver ändra booktype om du har en pioneer-brännare.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  10. #340
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej tanka ner en .000 fil o fatta inte va ja skulle göra med den (skulle läst trådarna här ) men hur som helst la den i QWIX o gjorde den till en iso/image
    har ja förstört den nu ? eller kommer spelet funka om ja bränner den som man ska .DVD filen med rätt LB ETC ETC

  11. #341
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Vet inte.... men Qwix är väl för iso-filer till gamla XBoxen... så risken är nog rätt stor att du fuckat upp filen. Har du slängt dina rarfiler?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #342
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    jupp slängde dom kanske va lite dumt av mig men men man lär av sina misstag: )

  13. #343
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tjena gubbar!

    Brännde ner spelet FEAR på 360:in men när jag ska starta spelet på konsollen så står det att någon form av updatering skall ske, har ni vatt med om detta? Kan man göra något åt de, eller är skivan felbrännd?

  14. #344
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    har du provat att trycka "Ja" till förfrågan?
    det är ingen fara, det är bara att uppdatera

  15. #345
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Den vill väl helt enkelt uppdatera din 360 via Xbox Live...
    Det hände inte mig (FEAR_USA_XBOX360-NiG) men jag har läst om andra som fått samma meddelande som du...
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  16. #346
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Den vill väl helt enkelt uppdatera din 360 via Xbox Live...
    Det hände inte mig (FEAR_USA_XBOX360-NiG) men jag har läst om andra som fått samma meddelande som du...
    Uppdateringen ligger med på skivan, ingen uppkoppling till live behövs
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #347
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Faxius Visa Inlägg
    har du provat att trycka "Ja" till förfrågan?
    det är ingen fara, det är bara att uppdatera
    Finns ingen förfrågan eller några svars alternativ, utan det står bara den texten som jag tidigare citerade, hade ju annars kopplat in nätverkskabeln och laddat ner "uppdateringen"
    Last edited by Military_Mind; 2006-12-06 at 22:51.

  18. #348
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Uppdateringen ligger med på skivan, ingen uppkoppling till live behövs
    Hur hittar jag denna uppdatering? När jag lägger in den i 360:in så stog bara den texten jag tidigare citerade, fanns inga mer alternativ, hur söker man igenom cd:n via 360in?

  19. #349
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är väl bara att trycka på gröna knappen på handkontrollen så går uppdateringen igång....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #350
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    21
    är ju bara starta spelet så brukar xboxet säga till att man måste uppdatera för att kunna spela.

  21. #351
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är väl bara att trycka på gröna knappen på handkontrollen så går uppdateringen igång....
    Nope det går inte, finns verken förfrågan eller uppdateringsmöjlighet, försökt en massa ggr, tack för hjälpen dock =)

  22. #352
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Halloj!

    OM man laddar ner spel till Xboxen där det i infon t.ex. står

    1. Unrar
    2. Burn with CloneCD
    3. Play and enjoy!

    Eller:

    This release is pre-patched with SS, ³°
    ³ and stealth-patched with DMI and PFI ³°
    ³ Tested on a Toshiba-Samsung TS-H943 with Xtreme firmware v4.2 ³°

    Är det bara att bränna på då?
    Inga patchar eller liknande behövs?

    Har dragit ner ca 10 spel och i alla info filer står det att spelet är "pre-patched" eller att det bara är att bränna och köra?

    Läser ju alla trådar på forumet, och så enkelt verkar det inte vara?
    Jag har en Pioneer brännare och Verbatim DL DVD-r+ skivor.

    Första spelet bränns ut nu.
    Öppnade clone CD brände och valde .dvd filen..
    Fick rätt layerbreak så jag körde på.. får se hur det går

  23. #353
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    står det pre-patched är den patchad och klar.

    bara att köra på.....

  24. #354
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Hej

    Jag skulle bränna Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV. När jag gjorde det så funkade allt bra tills cloneCD(v.5.2.9.1) helt plötsligt avbröt och bränningan misslyckades.
    Jag har en NEC ND-3530A DVD-brännare. Och jag använde Traxdata DVD+R DL skiva. brännde med IMAGE.dvd filen. Både IMAGE.000 och IMAGE.dvd i samma mapp. Datorn fick vila under bränningen. Gjorde jag något fel eller är det min brännare som krånglar?

  25. #355
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Låter som bara det var din brännare som krånglade. För att riktigt säkerställa att datorn "vilar" så mycket som möjligt, skulle jag föreslå att du startar om datorn innan du börjar bränna. och sedan stänger de program som "autostartar"... Detta för en del program ligger kvar och körs i bakgrunden fast du har stängt programmet... dvs, de fungerar inte riktigt 100%....

  26. #356
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Men man KAN väl bränna med min brännare?? menar då att spelen ska funka med brännda skivor från min brännare

  27. #357
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Det gick att bränna spelet.. nu åter står det att testa.. Återkommer

  28. #358
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej har laddat ner ett 360 spel och fick då en iso-fil är det bara att bränna ut den då så funkar det eller måste jag göra ngt annat????

  29. #359
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Du måste även ha en fil som heter .dvd annars funkar det inte

  30. #360
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Spelet gick igång

Sida 12 av 51 FörstaFörsta ... 2101112131422 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •