Sida 43 av 51 FörstaFörsta ... 334142434445 ... SistaSista
Visar resultat 1 261 till 1 290 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #1261
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kanske, det beror på hur brännaren är... vissa bränner till skivan andra gör det inte...

    väldigt underligt iaf, Verbatim ska fungera bra... har du brännt andra skivor från samma förpackning utan problem? har du provat att öka hastigheten till 4x? [skivan ska inte köras i 2.4x]
    Jo från samma förpackning har jag brännt utan problem. Men har slösat 3 st nu och har endast en kvar. Vågar typ inte offra den för att testa att byta tll 4x? hehe. Men ja brukar alltid bränna på 2.4x, så tror därför inte att det är det felet. dock har jag inte brännt 360spel på sedan juni tror jag.

  2. #1262
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Är brännaren mer än två år gammal så är det dags o byta ut den om den strular.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #1263
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av GuttA Visa Inlägg
    Jo från samma förpackning har jag brännt utan problem. Men har slösat 3 st nu och har endast en kvar. Vågar typ inte offra den för att testa att byta tll 4x? hehe. Men ja brukar alltid bränna på 2.4x, så tror därför inte att det är det felet. dock har jag inte brännt 360spel på sedan juni tror jag.
    Jag förstår dig, men det känns som att det kan hjälpa, kör man för långsamt kan man få sådana här problem som du har nu, samma om man kör för snabbt... dock brukar det inte uppenbara sig så pass fort som det gör för dig nu (brukar bli en bit in under bränningen) jag vet inte vad mer som kan vara fel annat än att du kanske behöver avinstallera DaemonTools... som du ser längst upp i loggen kan den ha en effekt på brännaren... hade du Daemon Tools installerat tidigare när du brände också?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #1264
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Daemontools och Slysofts ANY DVD brukar kuka upp mycket i datorer om man har sånt aktiverat.
    En av datorerna jag har hema måste jag manuellt disabla Slysofts Any DVD på innan jag kan göra något vettigt med brännaren i den
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #1265
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag har alltid haft daemon tools installerat när jag brännt. Det är inte igång. Men finns på datorn. Gör det skillnad ändå? Alltså det finns inte med nere i aktivitetsfönstret.

    EDIT: Avinstallerade DT nu, men ICKE!
    Får väl köpa en ny brännare antar jag. Jävla skit.
    Last edited by GuttA; 2010-09-14 at 16:45.

  6. #1266
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Vet inte om det är värt att starta egen tråd. Men om jag ska köpa ny brännare. Vad är skillnaden på SATA och IDE anslutning?

  7. #1267
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av GuttA Visa Inlägg
    Vet inte om det är värt att starta egen tråd. Men om jag ska köpa ny brännare. Vad är skillnaden på SATA och IDE anslutning?
    Hastigheten, Hur mycket du måste ställa in (jumpers på IDE för Master/Slave) huruvida ditt moderkort klarar av den i huvudtaget.........

    Bästa är SATA, den är enkel att installera (oftast plug 'n' play rakt av) den är också billigare (om du ska ha tag på en som är bra) och din dator har med 99% säkerhet SATA
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #1268
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Åkte förbi el-giganten och tänkte att jag lika gärna kunde kolla om de hade några brännare. Så gick in och hitta en extern. Iomega SN-s083c som skulle klara DL.
    Det var en chansning, och jag får lämna tillbaka den om det inte skulle fungera nå bra. Så testade med denna.

    Bränningen gick finemang och spelet startade. Spelade 15-20 min och fick sedan DIsc is unreadable. Och nu hittar den inte skivan alls.
    Sånt man brukar få med dåliga skivor.
    Men kan detta orsakas av brännaren? Eller är lasern i boxen nu dålig? Testade med en DVD film, det gick bra.

    har Verbatim skivor. Så det ska inte vara orsaken.

  9. #1269
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan bero på flera saker, men mest troliga är att det är något fel på lasern/DVD-enheten

    Testa skivan i datorn med ABGX360 (KOLLA Game CRC) skulle den gå igenom där vet du att bränningen borde fungera bra, testa gärna skivan hos en vän också, det är ett annat bra sätt att utesluta bränningen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1270
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Okej tack. Ska kolla upp det där med ABGX360. Vad menar du med att kolla Game CRC? Tyvärr har jag ingen vän med flashad xbox.

  11. #1271
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av GuttA Visa Inlägg
    Okej tack. Ska kolla upp det där med ABGX360. Vad menar du med att kolla Game CRC? Tyvärr har jag ingen vän med flashad xbox.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...C3%84s-!!!-***
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #1272
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Så här ser loggen ut efter att jag kört skivan i ABGX360.

    http://sv.tinypic.com/view.php?pic=fvah6r&s=7

    Säger mig inte så mycket. Men kan ni hjälpa?

    Kanske värt att tillägga är att jag struntar i stealth och allting i och med att boxen redan är bannad.

    Vill bara kunna spela spelet.
    Last edited by GuttA; 2010-09-15 at 15:04.

  13. #1273
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det säger att skivan inte är jätte bra bränd, eller så är brännaren/läsaren du använder för att testa skivan lite smått trött...

    (error som står längst ner med retry's är INTE bra)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #1274
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    OKej. Men kom ju på mig själv att jag testade med den gamla brännaren. Har precis kört igång med den nya externa. Ska kolla om det blir skillnad.

    Smart man kan vara va?

    Postar en ny logg strax, om det blir skillnad.

  15. #1275
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

  16. #1276
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, verkar inte vara några fel på bränningen iaf...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #1277
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Testade med andra gamla spel. och kan inte läsa dom heller. Dock går det utmärkt med flera olika DVD 4.7gb skivor.
    Men inga DL. FAN vad lack jag blir. Att både brännaren och läsaren i boxen ska paja samtidigt.

  18. #1278
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    haha jao, shit happens

    Det går att laga 360'n iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #1279
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hej. Flashade mitt xbox360 för något år sedan. Då funkade alla brända spel utan problem. Det senaste halvåret eller något sådant har spelen dock inte funkat. Har Xtreme firmware flashning,Hitachi79. Har testat med en XBOX360 Wave4 Boot Disc, men spelen funkar fortfarande inte. Har testat spelen hos en polare som har flashat xbox, och där funkar spelen om han sätter in "Boot-discen". Vad kan felet vara? Vad kan jag göra för att det ska funka?

  20. #1280
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lemlicker Visa Inlägg
    Hej. Flashade mitt xbox360 för något år sedan. Då funkade alla brända spel utan problem. Det senaste halvåret eller något sådant har spelen dock inte funkat. Har Xtreme firmware flashning,Hitachi79. Har testat med en XBOX360 Wave4 Boot Disc, men spelen funkar fortfarande inte. Har testat spelen hos en polare som har flashat xbox, och där funkar spelen om han sätter in "Boot-discen". Vad kan felet vara? Vad kan jag göra för att det ska funka?
    uppdatera till iXtreme 1.51 dom gamla Xtreme mjukvarorna har grova läsproblem med nyare spel ^^ just på Hitachi är 1.51 "wave free"

    "boot-discen" du pratar om heter: Activate.iso och fungerar BARA på iXtreme 1.6 (iaf i det här syftet, den är från början till för Xtreme mjukvaror... ngn äldre variant på samsung om jag inte minns fel... dragonslayer kan mer om det )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #1281
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ok. Tack Swizzy. Hur uppdaterar jag till iXtreme 1.51? Skickar jag in den till någon sida som flashar och bara ber dem uppdatera eller är det något jag kan göra själv? Om jag fixar det, så behöver jag ingen activate iso.? Nya spelen så som Mafia 2 och Fifa 11 funkar direkt?

  22. #1282
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lemlicker Visa Inlägg
    Ok. Tack Swizzy. Hur uppdaterar jag till iXtreme 1.51? Skickar jag in den till någon sida som flashar och bara ber dem uppdatera eller är det något jag kan göra själv? Om jag fixar det, så behöver jag ingen activate iso.? Nya spelen så som Mafia 2 och Fifa 11 funkar direkt?
    För att uppdatera flashningen måste konsollen flashas om, därmed är det bäst att skicka in den till någon sida som flashar om konsollen åt dig ja

    Om du uppdaterar till 1.51 på din hitachi kommer du inte behöva någon activate.iso nej, eftersom den endast används till iXtreme 1.6 (i det här sammanhanget)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #1283
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tjena köpte en 360 hos her en herrans massa år sedan ( 2004-2005)
    Den har fungerat klockrent i många år.
    För ett år sedan bytte min vän läsaren.
    Den har fortsatt att fungera efter bytet.

    Men nu har vi inte fått igång något av dom senaste spelen vi försökt bränna.
    Får bara upp "play DVD" på alla nya spel.

    Spel som inte fungerar:
    Homerfront
    Bulletstorm
    Dragon Age 2
    Dynasti Warriors 7
    etc

    Vi brände dock Dead Space 2 mellan vissa av spelen, och det fungerade.
    Så de verkar inte vara skivorna eller brännaren.

    Använder såklart verbatim skivor och bränner i 4x eller 2,4x.
    Brännaren har inga problem.

  24. #1284
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zobra Visa Inlägg
    Tjena köpte en 360 hos her en herrans massa år sedan ( 2004-2005)
    Den har fungerat klockrent i många år.
    För ett år sedan bytte min vän läsaren.
    Den har fortsatt att fungera efter bytet.

    Men nu har vi inte fått igång något av dom senaste spelen vi försökt bränna.
    Får bara upp "play DVD" på alla nya spel.

    Spel som inte fungerar:
    Homerfront
    Bulletstorm
    Dragon Age 2
    Dynasti Warriors 7
    etc

    Vi brände dock Dead Space 2 mellan vissa av spelen, och det fungerade.
    Så de verkar inte vara skivorna eller brännaren.

    Använder såklart verbatim skivor och bränner i 4x eller 2,4x.
    Brännaren har inga problem.
    Tror det var ditt mail jag svarade på tidigare, eller rättare sagt e 99% säker på det, men för er andra som har samma typ av problem: gammal flash... uppdatera!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #1285
    Registrerade
    Apr 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hej först när du har laddat ner ditt spel skall du extrahera filerna som finns i mappen effter det skall det finnas en winrar.iso och en IMAGE.DVD andvänd ett pogram som heter "imgburn" instalera och öppna pogrammet tryck på "browse for a file" och välg IMAGE.DVD och sedan byt write speed till 2,4 och sedan tryck på write nu är det bara att vänta tills det är klart och när det är klart är det bara att sätta in skivan i ditt xbox och börja spela

    ENJOY!!

  26. #1286
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mackafacka Visa Inlägg
    hej först när du har laddat ner ditt spel skall du extrahera filerna som finns i mappen effter det skall det finnas en winrar.iso och en IMAGE.DVD andvänd ett pogram som heter "imgburn" instalera och öppna pogrammet tryck på "browse for a file" och välg IMAGE.DVD och sedan byt write speed till 2,4 och sedan tryck på write nu är det bara att vänta tills det är klart och när det är klart är det bara att sätta in skivan i ditt xbox och börja spela

    ENJOY!!
    Bättre att köra den speed skivorna är certifierade för, och går snabbare att bara dubbelklicka på .dvd filen personligen kör jag 8x skivorna i 4x, då min dator inte hänger med om jag kör dom i 8x... men 2.4x är onödigt långsamt, brännings resultatet blir inte bättre :P

    Och vissa spel kräver att man kolla dom med ABGX360 först så att AP25 finns med på skivan nu för tiden, så det är inte bara att "klicka, klicka, klicka, bränna, spela"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #1287
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    KAN NGN HJÄLPA MEJ!!!!?!??! jag behöver ha en sådan där kamera till xbox 360 så att man kan göra filmer, typ montage! läs mer på min tråd "xbox 360 camera" TACK!

  28. #1288
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hxdox Visa Inlägg
    KAN NGN HJÄLPA MEJ!!!!?!??! jag behöver ha en sådan där kamera till xbox 360 så att man kan göra filmer, typ montage! läs mer på min tråd "xbox 360 camera" TACK!
    Går inte fortare för att du skriker efter hjälp, däremot hjälper det om man postar tråden i rätt del av forumet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #1289
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Kan man bränna spel med denna? DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-S223C/BEBE

    Undrar också om det är någon idé att uppgradera min flash på min 4-5år gamla 360, kommer det fungera att spela några nya spel på den?

    Tack!

  30. #1290
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ludise Visa Inlägg
    Kan man bränna spel med denna? DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-S223C/BEBE

    Undrar också om det är någon idé att uppgradera min flash på min 4-5år gamla 360, kommer det fungera att spela några nya spel på den?

    Tack!
    Japp, jag kör med flera sådana, vissa kanske inte funkar dock, du får prova... jag har varit med om att en av 2 samsungar jag köpte samtidigt, samma modell inte funkade att bränna med...

    Jao, varför inte uppdatera? gör du inte det kommer du har problem bara... bättre o se till att ha det senaste när du kör, då slipper du problem med waves och skit... Kolla först INNAN du uppdaterar från spel vad du har för dashboard version, om du har en dashboard version under 2.0.7371.0 kanske du ska fundera lite på JTAG istället... och för gudsskull, uppdatera INTE på nätet nu, kör du upp din dashboard till 2.0.13146.0 kommer du bara kunna köra original tills dess du flashar om den på nytt... och AP25 spelen kommer inte funka förrens du fått ny version av ixtreme...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 43 av 51 FörstaFörsta ... 334142434445 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •