Sida 4 av 51 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #91
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Vilken version av NERO använder man för att bränna 360-backups där det bara finns en .nrg-fil.
    Kan man bränna den filen i Clonecd och hur går man då till väga?
    MVH
    Mikael Bäck

  2. #92
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Vilken version av NERO använder man för att bränna 360-backups där det bara finns en .nrg-fil.
    Kan man bränna den filen i Clonecd och hur går man då till väga?
    Använd nero 7 eller senare så ska det fungera.

  3. #93
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Om jag har fattat det rätt så ska man göra så här om man har hitachi:
    1. Flasha läsaren i 360:n
    2. Skaffa Pioneer 111d och Verbatim-media
    3. Få tag i spel.
    4. Patcha de spel där det endast finns en .iso-fil med ss-merger 1.6
    5. Skaffa Clonecd 5.2.9.1
    6. Packa upp spelen som ligger i rar-format
    7. Starta Clone-cd och bränn IMAGE.dvd i hastighet 2.4
    8. Spela och ha roligt!!!

    Kan någon säga om det är något som saknas eller är fel.
    Jag vissa spel som är i .nrg-format. Jag har förstått att dessa ska brännas i Nero men jag undrar var i nero man ska bränna dessa. (Jag är inte så haj på nero så jag är tacksam om ni vill skriva så exakt som möjligt)

    Mycket tacksam för svar
    Last edited by mikael.beck; 2006-08-06 at 19:08.
    MVH
    Mikael Bäck

  4. #94
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Inget som säger att du behöver patcha spelet bara för att det är i iso format. De olika formaten(.nrg.iso.000) har inget med o göra om du ska patcha eller inte! Läs alltid Nfo filen om sådan finns!

    I Nero väljer du burn image och sen väljer du .nrg filen!

  5. #95
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Okej men var resten rätt med hur man bränner osv?
    Man kan väl testa i ss merger med att splitta ss-filen från iso-filen?
    Om man då får en ss-fil borde ju spelet vara patchat. Men behöver man sedan patcha spelet med den ss-filen man fick ut?
    Kort sagt försvinner ss-filen från iso-filen bara för att man splittar den med ss-merger?
    MVH
    Mikael Bäck

  6. #96
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Hur får man igång backups på sina xbox 1 original spel då?

    Man kan inte ladda ner vanliga XBOX relle vad? Testade det men det gick inte så bra... (fast de var spel som enligt kompatibilitetslistan ska funka på 360). Hörde ngt om att de ska brännas på samma sätt som 360 spel, dvs med SS och sånt. Men krävs det även att de rippades på samma sätt?

    Lite svårt att få koll på allt...
    Last edited by TePeL; 2006-08-07 at 20:10.

  7. #97
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nerladdade xbox original spel FINNS DET?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #98
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    'xbox original' eller 'xbox1'

    Du kanske hänger med nu då?

  9. #99
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    backups på sina Original xbox spel heter det väl
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #100
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    ahja...

    men kan du svara mig också, eller blir det inget mer än att rätta till det jag skriver?

  11. #101
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nej backups på xbox1 spel funkar EJ på 360
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #102
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pege63
    Nej backups på xbox1 spel funkar EJ på 360
    Det gör dom visst
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #103
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nej inte på dom skivorna du använde på för Xbox 1 måste väl vara DL med rätt security sector
    Last edited by pege63; 2006-08-07 at 22:08.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #104
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Ok...

    nu kommer en väldigt konkret fråga:

    Jag har ett xbox1 spel här, dvs en iso fil. Spelet är som det ska vara till xbox1, bränner jag den på vanlig DVD skiva funkar det på xbox1. Samma skivan funkar inte på 360'n.

    Vad behövs för att få igång det, eller är det rakt av omöjligt med de här filerna?
    Ska jag leta efter ngt ss fil och bränna på DL skiva, eller behöver jag en helt annat rip (typ .dvd och .000 fil som är mycket större?).

  15. #105
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Vad är egentligen en SS fil och hur får de som släpper releaserna tag i dem från början?
    Kan man extracta dem från orginal spel eller något liknande?
    Finns det något hopp om att i framtiden det kommer att släppas en FW som man inte behöver SS till varje spel?

  16. #106
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    jag har Moto_GP_06_PAL_XBOX360-PI å det följde bara med en .360 fil
    vad ska man göra med den? testade att köra med ssmerger men det kom inte upp nån md5 check summa så ska man använda något annat progg?

  17. #107
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Okej jag är lite trög när det gäller nero verkar det som.
    Min fråga är om jag behöver göra några som helst inställningar i nero (Syftar främst på inställningar av layerbreak). Min brännare är Pioneer 111d och vad jag vet går det inte att ställa om booktype så jag undrar helt enkelt om jag behöver ställa in någonstans var layerbreaket ska ske.
    MVH
    Mikael Bäck

  18. #108
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du en .nrg fil så ligger nog all info i headern på den. Burn baby burn...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #109
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Okej det står inget om layerbreak så jag dubbelkilicar och bränner bara filen och hoppas på det bästa då.
    MVH
    Mikael Bäck

  20. #110
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Okej...en gång för alla nu. Om det är en proper release där det står:
    1. flash your xbox 360.
    2. burn the image with cloneCD
    3. play and have fun

    Behöver man då göra nåt annat än att bränna filen i cloneCD? Behöver man ställa in layerbreaks ändå eller är allting färdigt? Som att bränna ett xbox1 spel så att säga?

    Förresten...om man har en samsung-drive, spelar det nån roll vilken dvdbrännare man har? Går det lika bra med en extern? Tänkte beställa en 360 med dual firm men orolig över att det ska vara krångligt att få igång spelen.
    Last edited by eternalist; 2006-08-11 at 13:49.

  21. #111
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Fungerar det med DVD-R DL skivor? Alla snackar ju bara om +R...

    En annan fråga; När jag vill bränna i clone cd så säger programmet att det inte finns tillräckligt med utrymme på DVD'n (4500 mb behövs 7500mb finns =S). Ska man välja överbränning eller bränn tills clone cd når slutet av dvd'n?
    Last edited by Fruktsoda; 2006-08-11 at 14:23.

  22. #112
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Fungerar det med DVD-R DL skivor? Alla snackar ju bara om +R...

    En annan fråga; När jag vill bränna i clone cd så säger programmet att det inte finns tillräckligt med utrymme på DVD'n (4500 mb behövs 7500mb finns =S). Ska man välja överbränning eller bränn tills clone cd når slutet av dvd'n?
    Har du nyaste version en av clonecd 5.2.9.1?? Ibland kan det lösa överbränningsproblemet. Annars är det många som har haft problem med vissa modeller av samsungs dvd-brännare.


    Beträffande om Dvd-r DL fungerar så är svaret NEJ!. Varför kan du läsa om här:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...21&postcount=9


  23. #113
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Yamaha_power
    Har du nyaste version en av clonecd 5.2.9.1?? Ibland kan det lösa överbränningsproblemet. Annars är det många som har haft problem med vissa modeller av samsungs dvd-brännare.


    Beträffande om Dvd-r DL fungerar så är svaret NEJ!. Varför kan du läsa om här:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...21&postcount=9

    Tack för svaret, tur att jag bara köpte en dvd-r dl skiva och inte 25 pack . Prövade just med en dvd+r dl och då försvann även error'et i clone cd. Jag har hört att man måste ställa in brännaren på booktype DVD-Rom. Stämmer det? I så fall hur gör man det?

    btw. jag har en sån här dvd brännare http://support.packardbell.com/uk/it...ppn=PB34305801

    btw2. Är verbatim dvd+r dl 2.4x bra skivor att bränna? Och är det någon som har prövat med Platinum DL skivor (har nämligen några sådanna)??

    Tack för alla svar!
    Last edited by Fruktsoda; 2006-08-11 at 14:53.

  24. #114
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Om du har en hitachi-läsare skulle jag rekomendera att köpa en pioneer 111d och om du har Hitachi Verbatim dvd+r dl du ska ha och INGA andra. Verbatim = Garanterat fungerande backups.
    Har du däremot Samsung funkar säkert din brännare och dina skivor. Samsung läser nästan allt även om du har gjort brännskivorna själv
    MVH
    Mikael Bäck

  25. #115
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Jag har hört att man måste ställa in brännaren på booktype DVD-Rom. Stämmer det? I så fall hur gör man det?
    Läs detta:
    http://www.k-probe.com/bitsetting-booktype-faq.php

  26. #116
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Okej nu fattar jag ingenting.
    När jag brännde ut Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
    så dubbelklickade jag på filen rtbgr360 vilket var imagefilen. (Det var även endast denna filen som fanns förutom NFO-filen)
    När jag sedan skulle testa spelet hände ingenting.
    Jag har INTE flashat min 360 utan ska göra det imorgon men när jag brände ut Full Auto med Clonecd så stod det i alla fall att skivan inte gick att läsa.
    Jag testade att sätta i Full Auto i datorn och då hittade jag två mappar på skivan. Samma resultat fick jag när jag satte i Most wanted som är original men när jag satte i den brännda Ghost recon-skivan fanns det ingenting.
    Är den skivan sönder nu eller?
    Kan inte någon skriva en dummylista på hur man gör, please.
    MVH
    Mikael Bäck

  27. #117
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Fattar inte. ska man alltid klistra in IMAGE.dvd filen själv i mappen spelet kommer i? Man ska alltid utgå ifrån den eller? Eller kan man bränna vissa spel rakt av ifrån .iso-filen?

  28. #118
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Yamaha_power
    Om du har en hitachi-läsare skulle jag rekomendera att köpa en pioneer 111d och om du har Hitachi Verbatim dvd+r dl du ska ha och INGA andra. Verbatim = Garanterat fungerande backups.
    Har du däremot Samsung funkar säkert din brännare och dina skivor. Samsung läser nästan allt även om du har gjort brännskivorna själv
    Testade just Platinum skivan med min brännare och den boota utan trubbel på en xbox med samsung. Men jag måste ändå köpa mer skivor och då köper jag Verbatim DVD+R DL (2,4x) vilket rekmenderas (eller?).
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Okej nu fattar jag ingenting.
    När jag brännde ut Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
    så dubbelklickade jag på filen rtbgr360 vilket var imagefilen. (Det var även endast denna filen som fanns förutom NFO-filen)
    När jag sedan skulle testa spelet hände ingenting.
    Jag har INTE flashat min 360 utan ska göra det imorgon men när jag brände ut Full Auto med Clonecd så stod det i alla fall att skivan inte gick att läsa.
    Jag testade att sätta i Full Auto i datorn och då hittade jag två mappar på skivan. Samma resultat fick jag när jag satte i Most wanted som är original men när jag satte i den brännda Ghost recon-skivan fanns det ingenting.
    Är den skivan sönder nu eller?
    Kan inte någon skriva en dummylista på hur man gör, please.
    I RtB's releaser har de färdigpatchade spel i .nrg (nero) formatet. Dessa ska bara vara att bränna med nero. Själv brännde jag Ghost Recon (USA, ingen region dock inte -RtB rellen utan en annan) och då hade jag ingenting heller på DVD'n men den funka fint på samsung dvd läsare så du behöver nog inte oroa dig
    Citat Original inlägg av eternalist
    Fattar inte. ska man alltid klistra in IMAGE.dvd filen själv i mappen spelet kommer i? Man ska alltid utgå ifrån den eller? Eller kan man bränna vissa spel rakt av ifrån .iso-filen?
    Om spelet är färdigpatchat så kommer det levererat med en iso (eller .000 fil) och en .dvd fil. Om den gör det är det bara att packa upp spelet till valfri mapp och starta sen clone cd och välj bränn från fil och välj .dvd filen. Sen är det bara att vänta på bränningen och så är det klart :P

  29. #119
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Tack så mycket fruktsoda. Men är det så att det endast går att ha samsundriven om man ska ha dual firmware? Då går det väl att använda vilken brännare somhelst? Sitter nämligen med en laptop utan dvdbrännare och blir ju då lättare att köpa en extern.

    Förresten, de backups man laddar ner, de går inte att köra på Xbox Live då va?

  30. #120
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av eternalist
    Tack så mycket fruktsoda. Men är det så att det endast går att ha samsundriven om man ska ha dual firmware? Då går det väl att använda vilken brännare somhelst? Sitter nämligen med en laptop utan dvdbrännare och blir ju då lättare att köpa en extern.

    Förresten, de backups man laddar ner, de går inte att köra på Xbox Live då va?
    1. Man kan ha dual FW med hitachi också.
    2. Om du har samsung dvd läsare brukar nästan alla brännare fungera. Om du har hitachi måste du köpa en pinoeer 111d (kostar runt 500,kr den är dock ej extern)
    3. Du kan spela på XBL med brända skivor just nu, dock osäkert ifall microsoft lyckas patcha dvd hacket i framtiden.

    --

    Jag har en fråga;

    Om spelet är levererat i en .360 fil, ska man då bara packa upp den och patcha den med ss-merger och skapa en .dvd fil själv och bränna i clonecd?
    Last edited by Fruktsoda; 2006-08-12 at 14:43.

Sida 4 av 51 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •