Sida 14 av 51 FörstaFörsta ... 4121314151624 ... SistaSista
Visar resultat 391 till 420 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #391
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Fick samma men fick brände spelet o det funkade kanon

  2. #392
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hej allihopa! Asså jag kommer få damp på min dator snart..Jag har en NEC_ DVD_RW ND-2510A brännare och PHILIPS Double Layer skivor! Och jag lyckas inte bränna mina spel. Jag har provat olika program som t.ex "CloneCD" där börjar den bränna och avslutas typ efter en sek..och så står det " bränning till NEC ... misslyckades".Sen har jag testat ImgBurn också men det blir samma problem där också!!! Snälla,kan någon hjälpa mig?

  3. #393
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Gäller det bara när du försöker bränna ut spel? Eller kan du inte bränna Dual Layer över huvud taget?

    Är allt annat på datorn avstängt?
    Låter du datorn vara helt ifred när den bränner?
    Vilken hastighet försöker du bränna i?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #394
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    ja,allt annat på datorn är avstängt.Jag låter den va ifred när den bränner.Typ i 2,4.

  5. #395
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Skivorna är +R va?

    Funkar det att bränna annat? Eller får du samma fel med brännaren oavsett vad du försöker bränna?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #396
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    aa,+R.
    aa,det gör det nog..Så det är nog bara spel jag inte kan bränna.

  7. #397
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Jag har ett tips till dig, byt brännare. Den är gammal som gatan nu och vad är 350:- för en ny dvdbrännare jämfört med ett nytt 360-spel? Så byt du till en Lite-on eller en Pioneer.

  8. #398
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av k31 Visa Inlägg
    Jag har ett tips till dig, byt brännare. Den är gammal som gatan nu och vad är 350:- för en ny dvdbrännare jämfört med ett nytt 360-spel? Så byt du till en Lite-on eller en Pioneer.

    Är den här "Pioneer Intern IDE DVD±RW 16x DVR-111DBK - Svart (Dual Layer)" den rekommenderade brännaren? Vill vara säker på att jag får rätt.
    Last edited by Hayles; 2007-01-08 at 19:44.

  9. #399
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Japp, den är det

  10. #400
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18

    Bränna från backup

    Jag undrar hur man bränner ett spel från en redan brännt spel alltså kopiera en backup.. för jag hade tänkt att bränna till några, men jaghar inte kvar spelen i datorn för att de tar så mycket plats

  11. #401
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jag har inte testat själv, men vad jag har förstått så är det bara att klona skivan med CloneCD.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #402
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Tja har lite bråttom, säker på att svaret finns på någon av sidorna men men... På det nya SSMerger 1.7 kan man välja om man ska göra isofilen fungerande med NME-chippet.. Jag bockade av den rutan, gjorde jag rätt då*? Om man har en flashad Xbox 360??

  13. #403
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hej jag har laddat hem Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL
    Och har XBOX360 SS Merger 1.7b.exe
    Och när jag öppnar iso filen i Merge får jag fram följande
    dnl-ts2x3.iso is smaller than WxRipper style, but bigger than xtreme style.
    Jag har tryckt ok och försökt att patcha med Top_Spin_2_PAL-AU.bin
    Men får fram rött till höger där det står ss file : och required ss
    Provade att patcha även att det var rött men det funkar inte

    Har också provat att inte patcha och gjort en egen dnl-ts2x3.Dvd
    och brännt men det står sätt i skivan i en xbox 360

    Väldigt tacksam för svar

  14. #404
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    haft samma problem men mitt funkade ändå..

  15. #405
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har letat nu ett bra tag utan att hitta ngt svar på mitt problem när jag försöker bränna xbox spel. Jag bränner på en mac och har inga problem under själva skrivningen men när jag försöker sätta kopian i Xboxen så säger den bara "please insert the disc into a Xbox 360 console" eller liknande. Beror detta på dålig skiva, att jag inte brännt rätt eller på att x-boxen inte är flashad på rätt sätt?

  16. #406
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    hmm, kanske för att du bränner på en mac.. Behövs ju speciella brännare+skivor för att få det att fungera... En pioneer 111d brännare och Verbatim media borde göra susen...
    Själva flashningen bör det inte vara något fel på...

  17. #407
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    bränner enligt en guide på internet där dem säger att den nya superdriven till mac ska fungera, jag använder verbatin, kan man få det felmeddelandet om det är en dålig realese man försöker bränna? Det är "lost planet" från allstar.

  18. #408
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Har du en nyare Mac så föreslår jag att du kör bootcamp och bränner via Windows. Det funkar för ett par kompisar till mig i alla fall som kör Mac.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  19. #409
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    ska testa det... tack för tipset

  20. #410
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Sorry om detta redan är besvarat, men det är alltför många sidor att kolla.

    så, frågan då. Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL, är den patchad och klar? står ingen info om det i nfo filen. Så hur vet man om ett spel är patchad eller ej, om det inte står nåt om det i nfo ?

    fick tag på en rarfil som hette nåt med stealthpatcher till TS2, från "blueprint", med diverse .bat och .exe filer i, plus en "game.dvd". behöver jag köra detta?
    topspin2.dnl kom med en iso fil bara, ingen .dvd-fil

    så kort och gott, hur vet jag om ett lir är patchat om det ej står nåt i nfo? och vad händer om man kör patchning på ett redan patchat lir?
    om man laddar ner en .dvd-fil, måste man döpa den till samma som .iso filen, eller har det ingen betydelse?

  21. #411
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jo det är en hel del sidor i forumet nu. Men sökfunktionen fungerar aldeles utmärkt.....


    Den releasen ska vara patchad och klar. Dock vill jag varna lite för den releasen. Både jag och andra här på forumet har haft problem att få igång den.

    Men testa att patcha den igen. Det går inte att patcha ett spel för många gånger. Läs i FAQ'n vart du hittar SS-filer.

    Om det saknas en .dvd-fil kan du göra en egen. Vad du döper den till spelar ingen roll, det är informationen som står i den som är det viktiga. Även här kan du läsa i FAQ'n hur du gör en egen .dvd-fil.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  22. #412
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Jag tror inte Top spin 2 från DNL är patchad.. den blev nuke:ad.. sök på nforce.nl DNL:s realese finns inte där. man måste patcha den. Det finns en från DRABBITS som är patchad

  23. #413
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    tackar för svaren.
    Har ingen aning om jag lyckades patcha den eller ej. Spelet fungerar dock, men vet som sagt inte om jag lyckades med patchen.
    får la undvika att köra det på live kanske.

    återigen, tack för svaren.

  24. #414
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden, Växjö
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    jag får upp en ruta där det står stoppa skivan i en xbox 360 och jag har bränt på samma sätt som de andra spelen jag har vad beror det på???
    Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL

  25. #415
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Säger den så har det blivit något fel.
    Bränn en ny.

    Antar att du har dubbelkollat i .dvd-filen att layerbreak är rätt?
    Har för mig att DNL-releasen hade nåt fel i .dvd'n. Det kom en fix (en ny .dvd) ett par dagar efter att releasen dök upp.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  26. #416
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden, Växjö
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Säger den så har det blivit något fel.
    Bränn en ny.

    Antar att du har dubbelkollat i .dvd-filen att layerbreak är rätt?
    Har för mig att DNL-releasen hade nåt fel i .dvd'n. Det kom en fix (en ny .dvd) ett par dagar efter att releasen dök upp.
    jag kan inte se layer break på min clone cd hur får jag fram den??

  27. #417
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    LÄS FAQ'n! Står massa bra saker där som du kan lära dig.

    Du kan öppna din .dvd med en vanlig texteditor (t.ex Notepad) och kolla innehållet. Är något fel så är det bara att ändra och spara.

    I CloneCD så ser du i infofönstret (efter att du valt din .dvd)
    "LayerBreak: 1913760" Står det en annan siffra än 1913760 så ska du avbryta direkt.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  28. #418
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden, Växjö
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    LÄS FAQ'n! Står massa bra saker där som du kan lära dig.

    Du kan öppna din .dvd med en vanlig texteditor (t.ex Notepad) och kolla innehållet. Är något fel så är det bara att ändra och spara.

    I CloneCD så ser du i infofönstret (efter att du valt din .dvd)
    "LayerBreak: 1913760" Står det en annan siffra än 1913760 så ska du avbryta direkt.
    det e inget fel dår det konstiga e att de andra funkade men ej gears of war och Eragon.PAL.XBOX360-Allstars

  29. #419
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det är inget fel på releaserna. Så troligtvis har du bara gjort något fel i bränningen.
    - du är säker på att du har DVD+R DL skivor?? -R funkar inte
    - vilket märke på skivorna? Många billigare skivor funkar inte så bra....
    - Låter du datorn vara helt ifred när du bränner? Ha inga andra program igång samtidigt.
    - Vilken hastiget bränner du i? 2.4X eller 4X brukar fungera bäst.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  30. #420
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Det är fel på dvd filen.. ändra

Sida 14 av 51 FörstaFörsta ... 4121314151624 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •