Sida 41 av 51 FörstaFörsta ... 313940414243 ... SistaSista
Visar resultat 1 201 till 1 230 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #1201
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    japp, gjorde exakt så, kollade även på youtube hur alla har gjort, testat flera ggr också och samma resultat hela tiden. Kan det ha blivit något fel vid flashningen? Funderar på att besöka företaget imorgon som flasha min och förklara detta för dem och se ifall de kan hitta någon lösning.

  2. #1202
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    då har du troligtvis en mindre bra brännare, eller så använder du mindre bra skivor... du kan ju alltid köpa en Activate.iso färdig bränd av PSXCare t.ex. för en hundring... (plus frakt om du inte har vägarna förbi stockholm)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #1203
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack för ett mycket bra svar Swizzy, det var som du sa, jag behövde uppdatera min Xbox, iaf jag ringde er för att komma in och få den uppdaterad men fick inget svar så jag tog saken i egna händer och flashade xboxen med Ixtreme 1.61 som jag hittade på din hemsida och med mycket hjälp av guiden som finns klistrad. Läsaren jag hade var en Benq och inte en Hitachi, fifa 10 funkar perfekt men inte left 4 dead 2 som jag brände ut idag, vad jag har läst i en annan tråd så är left 4 dead 2 ett wave 5 spel, det finns väl inget nyare än Ixtreme 1.61 eller har jag fel? troligtvis behöver jag starta den med activate.iso

    Tack än en gång för ett grymt svar på tidigare inlägg!
    /rodda


    Jag svarar på mitt inlägg.
    Jag brände precis ut activate.iso på en Verbatim DVD+R DL , gjorde precis som Swizzy sa och då funkade Left 4 Dead 2
    Last edited by rodda; 2009-12-27 at 03:31.

  4. #1204
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, då fungerar inte Wave 5 spel med 1.61 på Benq, har för mig jag läste här på forumet att någon hade bootat L4D2 med iXtreme 1.61, men det kanske var en samsung? hur som helst, grattis

    anledningen till att du inte fick något svar igår kan bero på att vi hade ganska mycket att göra igår, många kunder i kassan och vi var inte speciellt många inne igår... brukar kunna vara jätte många kunder såhär efter jul...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #1205
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har det äntligen släppts en "fulpatchad" iXtreme 1.6 som hela tiden beter sig som om man kör med Activate.iso. Tippar på att det bara är en bit som skiljer filerna från de vanliga :-)

    "Patched to always act like if activate.iso was inserted, so blindly loads PFI DMI SS and goes on."



    Jag hoppas vi hinner testa dessa i butiken idag, beror på hur mycket vi har att göra.

    Finns till benq, samsung och Liteon. Hitachi har ju redan 1.51 som fungerar bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #1206
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu har det äntligen släppts en "fulpatchad" iXtreme 1.6 som hela tiden beter sig som om man kör med Activate.iso. Tippar på att det bara är en bit som skiljer filerna från de vanliga :-)

    "Patched to always act like if activate.iso was inserted, so blindly loads PFI DMI SS and goes on."



    Jag hoppas vi hinner testa dessa i butiken idag, beror på hur mycket vi har att göra.

    Finns till benq, samsung och Liteon. Hitachi har ju redan 1.51 som fungerar bra.
    dom som vi testat på har det fungerat jätte bra på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #1207
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Har laddat ner xbox spelet Pitfall för att lire på min xbox 360. Det verkar som att spelet redan är omgjort för att fungera på xbox 360 då iso filen är 7,28gb. Ska man bränna spelet på en DL skiva på samma sätt som man bränner ett vanlig xbox 360 spel?
    Alla heter Glenn i Göteborg!

  8. #1208
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tjenare, jag har följt alla guider osv om hur man ska bränna, när jag väl har brännt ut spelet och jag stoppar in det i mitt xbox så kommer det upp en vit ruta där det står xbox360 på, sen i dashboarden står det bara "play dvd"... uppdaterade min flash i somras så den borde väl inte vara för gammal? eller har det kommit en ännu nyare?

    Mvh Anton

  9. #1209
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Om du flashade i somras så fick du förmodligen ixtreme 1.6
    Och nu i höstas så började det dyka upp spel med wave 4 som man inte kan spela med 1.6 om man inte använder en bootskiva som heter activate.iso, eller uppdaterar sin firmware.
    Den bästa just nu heter ixtreme 1.6 non-stealth, den tar alla spel
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  10. #1210
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    så det är lättast att bara betala för att uppdatera min flash igen?

  11. #1211
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zeddiz Visa Inlägg
    så det är lättast att bara betala för att uppdatera min flash igen?
    japp, det är det lättaste...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #1212
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag flashade min xbox för en vecka sen, köpte xboxen samma vecka. Jag satte igång o laddader ner spel direkt, såg en lätt guide här i forumet om hur man bränner spel via imgburn. Tekken 6=fungerade direkt, UFC spelet = perfekt, Left4dead2=perfekt. men, jag har laddat ner och brännt 3 olika versioner av call of duty, modern warfare 2 och varje gång är det samma fel, man får inte alternativet att spela spelet i xboxen, bara alternativet att Play DVD vilket ju ej fungerar. vad är det jag måste göra annorlunda? Det enda jag ställde in i imgburn var den där klppningen vid xxxxxx byte. och det fungerade ju på de andra spelen... Snälla hjälp, börjar bli dyrt och otroligt frustrerande...

  13. #1213
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rockdemon Visa Inlägg
    Jag flashade min xbox för en vecka sen, köpte xboxen samma vecka. Jag satte igång o laddader ner spel direkt, såg en lätt guide här i forumet om hur man bränner spel via imgburn. Tekken 6=fungerade direkt, UFC spelet = perfekt, Left4dead2=perfekt. men, jag har laddat ner och brännt 3 olika versioner av call of duty, modern warfare 2 och varje gång är det samma fel, man får inte alternativet att spela spelet i xboxen, bara alternativet att Play DVD vilket ju ej fungerar. vad är det jag måste göra annorlunda? Det enda jag ställde in i imgburn var den där klppningen vid xxxxxx byte. och det fungerade ju på de andra spelen... Snälla hjälp, börjar bli dyrt och otroligt frustrerande...
    kolla spelen i ABGX360 innan du bränner så ska du få se på grejer! utöver det måste du ta ner PAL eller Region Free versioner...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #1214
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Kan någon förklara för mig hur man kan spela nerladdade XBLA-spel och DLC-paket? Är det bara att ladda ner och sen överföra de till hårddisken från datorn? Eller behöver jag göra något mer?

  15. #1215
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
    Kan någon förklara för mig hur man kan spela nerladdade XBLA-spel och DLC-paket? Är det bara att ladda ner och sen överföra de till hårddisken från datorn? Eller behöver jag göra något mer?
    läs denna, sedan letar du här. kort sagt, du kan inte modda din konsol att spela xbla eller dlc om du har uppdaterat din konsol inom närmsta halvåret, du finner all info i länkarna.

  16. #1216
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Persberg
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Hejsan!
    Har skickat in min 360 på flashning och sitter nu och grubblar över bränningen.
    Tänkte bara kolla en snabbis om detta ser bra ut? tänker mest på "Video Partition", gult brukar ju oftast betyda trubbel



    Tack på förhand // Markus
    Den som vågar, vinner.

  17. #1217
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Det där ser bra ut.
    Om du läser det gröna där under så står det att värdena stämmer överens.
    Hade splitvid och ssv2 oxå.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  18. #1218
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Persberg
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Det där ser bra ut.
    Om du läser det gröna där under så står det att värdena stämmer överens.
    Hade splitvid och ssv2 oxå.
    Mjo det såg grönt och fint ut på slutet men ville bara va lite säker innan jag bränner mitt första spel
    Tack för svaret!
    Nu är det bara att leta efter andra fina spel
    Den som vågar, vinner.

  19. #1219
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Ändra plats på mitt inlägg ifall jag la det i fel tråd...
    Jag har ännu inte flashat mitt xbox360, och behöver hjälp med det mesta.
    Jag tänkte flasha xbox360 i er butik (den för 400kr) inom de närmaste dagarna. Jag har ett xbox360 från 2009-05-13.
    Ska köpa "Samsung Intern SATA DVD±RW 22x(Dual layer)" samt Dual-Layer skivor.

    Nu vill jag gärna veta EXAKT hur man gör för att bränna ut ett spel på en skiva. Vilket program behöver jag? Vad behöver jag veta?
    Tack-

  20. #1220
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Juiceph Visa Inlägg
    Ändra plats på mitt inlägg ifall jag la det i fel tråd...
    Jag har ännu inte flashat mitt xbox360, och behöver hjälp med det mesta.
    Jag tänkte flasha xbox360 i er butik (den för 400kr) inom de närmaste dagarna. Jag har ett xbox360 från 2009-05-13.
    Ska köpa "Samsung Intern SATA DVD±RW 22x(Dual layer)" samt Dual-Layer skivor.

    Nu vill jag gärna veta EXAKT hur man gör för att bränna ut ett spel på en skiva. Vilket program behöver jag? Vad behöver jag veta?
    Tack-
    det står här i tråden, plus att du får ett papper av oss med information om vad du ska tänka på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #1221
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Juiceph Visa Inlägg
    Nu vill jag gärna veta EXAKT hur man gör för att bränna ut ett spel på en skiva. Vilket program behöver jag? Vad behöver jag veta?
    Tack-
    Bränna backuper med imgburn, följ bildserien under.



    kolla även denna tråd, som visar hur du kollar dina backuper med abgx360.

  22. #1222
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tja

    två snabba frågor

    1: spelar det någon roll vilken hastighet jag bränner spelen på??

    2: Jag har haft problem med wave 6 spel dom crashar eller funkar inte alls (1.51 hitatchi) xboxen hittar spelen men när jag startar dom så crashar tidigt.

  23. #1223
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Tolvtusen Visa Inlägg
    Tja

    två snabba frågor

    1: spelar det någon roll vilken hastighet jag bränner spelen på??
    JA om din brännare är certifierad för 8x så skall du inte bränna i högre hastighet, och om skivorna bara klarar 4x så bränner du i 4x.
    på 90 talet var det bättre o bränna långsamt men på 2005 talet gav lägre bränningshastigheter sämre resultat...
    Bränn i den hastighet skivorna är certifierade för, varken snabbare eller långsammare än minst 4x...

    Citat Original inlägg av Tolvtusen Visa Inlägg
    2: Jag har haft problem med wave 6 spel dom crashar eller funkar inte alls (1.51 hitatchi) xboxen hittar spelen men när jag startar dom så crashar tidigt.
    Problemet ligger nog med Brännaren om den är mer än 2.år gammal, och om du inte kör imgburn på vettiga skivor ( Verbatim )
    Vissa Hitatchi gillar Printable skivor bättre än Siver surface...
    Så bara för att din Hitatchi gillar Silver så betyder det inte att din kompis hitatchi kräks på dem.
    Det är den enda nackdelen med hitatchis.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #1224
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har Verbatim skivor vad för hastighet är det då bäst att bränna på?? alla olika guider säger att man ska bränna på 2.4x är det bäst??

  25. #1225
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Tolvtusen Visa Inlägg
    Jag har Verbatim skivor vad för hastighet är det då bäst att bränna på?? alla olika guider säger att man ska bränna på 2.4x är det bäst??
    Om skivorna är certifierade för 8X hastighet bränner du i 8X
    Om din brännare bara klarar 4x bränner du i 4X eller köper 4x skivor.
    Du bränner aldrig skivor i lägre hastigheter nuförtiden då det kan innebära problem vid skrivning.
    på 90 talet brände man så låg hastighet man kunde på CD-R skivor men tekniken går frammåt...

    16x skivor på 8X brännare i 8X såklart
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #1226
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Personligen tycker jag att man bör bränna 8x skivor i 4x även om brännaren klarar av att bränna i 8x...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #1227
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har nu bränt ett antal spel och får bara Play DVD. Så kommer dvdspelaren upp.
    Testat clonecd och imgburn i 4x. Är tdkskivor problemet?

    /ändrar också layerbreak

    iExtreme 1.6

    Ser även ut som jag har brännaren som man kan köpa i er shop (som ska vara bra?)

    edit:
    har fått vissa spel att fungera: fable 2 och fifa 2010 (får dock upp disc unreadable med den ibland)

    Senast brände jag crackdown 2 och red dead redemption som ej fungerade överhuvudtaget
    Last edited by Rambutan; 2010-07-21 at 12:54.

  28. #1228
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Rambutan Visa Inlägg
    Har nu bränt ett antal spel och får bara Play DVD. Så kommer dvdspelaren upp.
    Testat clonecd och imgburn i 4x. Är tdkskivor problemet?

    /ändrar också layerbreak

    iExtreme 1.6

    Ser även ut som jag har brännaren som man kan köpa i er shop (som ska vara bra?)

    edit:
    har fått vissa spel att fungera: fable 2 och fifa 2010 (får dock upp disc unreadable med den ibland)

    Senast brände jag crackdown 2 och red dead redemption som ej fungerade överhuvudtaget
    Du måste uppgradera din firmware.
    ixtreme 1.6 tar max wave 3.
    Och dessa spel har högre wave än så
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  29. #1229
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Du måste uppgradera din firmware.
    ixtreme 1.6 tar max wave 3.
    Och dessa spel har högre wave än så
    Jaså, trodde 1.6 var senaste. Kan man göra det här själv lätt eller bör man lämna in den? Känns lite dumt för jag uppdaterade till 1.6 för inte längesen

    Edit: Okej var flashad för längre sen än jag trodde, september 2009. Dags att uppdatera då?
    Last edited by Rambutan; 2010-07-21 at 16:14.

  30. #1230
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Rambutan Visa Inlägg
    Jaså, trodde 1.6 var senaste. Kan man göra det här själv lätt eller bör man lämna in den? Känns lite dumt för jag uppdaterade till 1.6 för inte längesen

    Edit: Okej var flashad för längre sen än jag trodde, september 2009. Dags att uppdatera då?
    ja, dags att uppdatera du lämnar in den hos någon som kan flasha för att få den uppdaterad, en uppdatering av den här typen görs på samma sätt som vid flashningen...

    Citat Original inlägg av Rambutan Visa Inlägg
    Är tdkskivor problemet?
    TDK skivorna kan vara anledningen till att du får Read disc errors... kör Verbatim! om du har en brännare av märket Samsung eller Pioneer har du en brännare som ska klara av 360 spel utan större problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 41 av 51 FörstaFörsta ... 313940414243 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •