Sida 16 av 51 FörstaFörsta ... 6141516171826 ... SistaSista
Visar resultat 451 till 480 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #451
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av devhook Visa Inlägg
    efter laddat ner \Lost.Planet.Extreme.Condition.PAL.XBOX360-Allstars så får jag en dvd-fil som är på 33byte och en fil som är på 7,05gb själva iso-filen och den heter bara *all-lostp* ska man bara bränna eller ska man byta namn på iso filen typ till *image.000* eller nåt annast typ *all-lostp.iso*
    Varför skulle du byta namn på den?

    Om du är osäker kan du öppna .dvd-filen med Notepad och kolla vad som står i den. Namnet i den måste vara EXAKT som namnet på imagefilen. Annars kommer CloneCD ge dig ett error att den inte hittar imagefilen.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  2. #452
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ställ in din windows så att den inte är så förbenat "användarvänlig". Den gömmer "kända filändelser" för dig. Kolla i menyerna i ditt windowsfönster för mappen så kan du klicka bort den "finessen"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #453
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hej ny här.

    finns det ett program som visar :region + om ss filen finns i spelet?

    om ss raden blir röd i ss merger 1,6 så äre väl fel ss då man använder?

    var hittar man ss filerna? heter dom ss eller kallas dom för annat me,typ annan katalognamn?

    vill kunna se vilka spel det bara är att bränna o vilka man måste modifiera!

    sam

  4. #454
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Vad jag vet så finns det inget program som kan se vilken region spelet är från, men jag kan dock ha fel. Fast om det nu skulle finnas så är det lite konstigt att en del releasegrupper inte vet om deras rellar är regionsfria eller inte.

    Det finns SS Merger 1,7. Använd det istället.

    SS-filerna finns på en sida som är postad i FAQn. Läs NFO-filen till spelet om det nu finns någon, så står det där om det fungerar på din maskin eller inte.

    edit: Om du reggar dig på Xbox Sky Bittorrent-trackern, så finns det där en lista över vilka regioner spelen är på. Finns ju även http://www.dvd-secrets.co.uk/xbox360/
    Last edited by hejsan_; 2007-01-31 at 20:16.

  5. #455
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ok tack.

    men har inte lyckats me ss merger att få grönt ss fält till top spin 2?

  6. #456
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av samson1 Visa Inlägg
    ok tack.

    men har inte lyckats me ss merger att få grönt ss fält till top spin 2?
    Vilken release har du då? Den kanske inte ens behöver patchas... Iaf om du har unlimited releasen... DNL:s release har jag för mig inte fungerar överhuvudtaget... Varken med eller utan patch...
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  7. #457
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    just det! va dnl= 2 skivor åt ....



    ang merger 1,6.

    äre bara ta iso filen,sen ss filen och få grönt på den,sen ere bara trycka merge och klart?

    eller kan man chansa på röd ss och få det att fungera?

    sam

  8. #458
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag orkar aldrig bry mig om att "få grönt".

    För att det skall bli grönt så måste du först låta ss merger tugga fram en md5 checksumma på isofilen. På min dator tar det på tok för mycket tid att göra en md5 checksum på 7GB, men den är ju lite till åren kommen...

    Sedan jämförs din checksumma med ss mergers onlinedatabas över kända isofilers checksummor. Stämmer din checksumma med databasen både för isofilen och ss.bin filen så får du grönt.

    Men det kan lika gärna vara helt rätt även om det är rött...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #459
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tjena! Har fått Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL att funka nu.
    Patchade iso-filen och Top_Spin_2_PAL-AU.bin med XBOX360 SS Merger 1.6
    När jag öppnar iso filen i Merge fick jag fram följande:
    dnl-ts2x3.iso is smaller than WxRipper style, but bigger than xtreme style.
    Bara avbröt där och fick rött på: SS File MD5. Tryckte på "Merge and create layer break file" för att få en .DVD-fil som jag sen brände med CloneCD
    och spelet funkar som en dröm.

    Jag har en 360 med Hitachi-Lg DVD som jag patchade med: Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth_Rev2.

    Såg att många haft problem med detta spel

  10. #460
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Tänkte bränna i Nero Burning ROM, men måste fråga: Kan man döpa om en .000 fil till .iso och sedan få den att funka? Nero verkar inte "gilla" .000...

  11. #461
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Varför Nero? Du kommer förmodligen bara förstöra skivor.
    Kör CloneCD eller ImgBurn istället...
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #462
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Finns ju en tråd på ett annat forum där det står hur man använder Nero. CloneCD går ju inte nå bra för mig.. Men funkar det att byta namn på filerna och att dom fortfarande funkar efter namnbytet?

  13. #463
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Ja, vad den heter spelar ingen roll....

    Om CloneCD inte funkar så skulle jag nog testa ImgBurn innan jag gav mig på Nero... men det är jag det....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #464
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Okej jag gör väl det. Vad heter den senaste versionen av det? Tankade 2.1.0.0 nu.

  15. #465
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det finns en länk i FAQ till den officiella hemsidan.... å där kan man läsa att senaste version är 2.1.0.0
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  16. #466
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    tror det va vissa image filer som va gjorda me nero och sluta me .nrg eller nåt,läste om det förut och folk skrev att den filen skulle brännas bara me nero.

    men jag döpte om den till .iso och brände me clone cd.... inga probs me det

    sam

  17. #467
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Måste man uppgradera sin firmware till 5.xx ?
    Har haft min 360 sen i somras och brännt ett antal titlar på min Pioneerbrännare med Ritek skivor.
    Men har nu problem med StarTrek Legacy och Midway som inte går att bränna trots att dessa releaser ska fungera.
    Så har det hänt nåt på skyddsfronten som jag missat ?

  18. #468
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Kan man inte spela "nerladdade" xbox1 spel?

  19. #469
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Kasko Visa Inlägg
    Kan man inte spela "nerladdade" xbox1 spel?
    Jo, om de finns på bakåtkompabilitets-listan och om man gör rätt när (och innan) man bränner dem.

    Du kanske skulle läsa lite här på forumet.... FAQ'n t.ex.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  20. #470
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    "Det kan du göra antingen genom att ladda hem det via Live eller skapa en egen installationsdvd här. Observera att det bara funkar med originalspel. Ej gamla hembrända skivor....
    UPDATE: Har du en samsungdrive i din maskin och firmware 5.2 (eller nyare) så går det numera även att spela XBox1 kopior brända på vanliga single-layer DVD."


    Var och flashade mitt Xbox360 hos PSXCare för två dagar sen, en samsung ms28.. så jag borde ha det senaste firmware? Men när jag sätter in spelet så kommer det inget alternativ om att man kan ladda ner emulator eller något? Står bara att den inte kan läsa Orginal xbox spel, eller något liknande..

  21. #471
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du måste vara inloggad på Live när du sätter i spelet för att den ska börja tanka hem "emulatorn".

    Eller så gör du en installationsdisc via din dator
    http://www.xbox.com/sv-SE/games/back...ibility.htm#CD
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  22. #472
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    oläsbar

    har bränt ut en del spel, men när det kommer till FIFA_07_PAL_XBOX360-SPARE så strular det lite, rellen ska ju vara ok.
    Men har läst att det varit problem med orginalspelen med?
    Kommer olika långt in i menyerna men när det vankas match så står det att den är oläsbar å skitig....
    Har som sagt fått andra å fungera...? Ej lasertrötthet för andra brännda spel fungerar direkt efteråt.

  23. #473
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Du måste vara inloggad på Live när du sätter i spelet för att den ska börja tanka hem "emulatorn".

    Eller så gör du en installationsdisc via din dator
    http://www.xbox.com/sv-SE/games/back...ibility.htm#CD
    Jag är inloggad osv.. men ska testa göra en istallationsdisc..

  24. #474
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    hjälp hjälp!

    hej jag laddade ner nyss WWE_SmackDown_vs_RAW_2007_PAL_XBOX360-SPARE som jag inte har brännt än men nu till frågan

    spelet är prepatched men jag fattar inte vad dom menare med :

    We forgot to rar the .dvd file with .iso, so we put it as a separate
    .rar file. Sorry for the trouble. för ni som brännt ut deta spel gick det bra att pack upp och bränna eller ?

    tack för hjälp

  25. #475
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Vad dom menar?
    "Vi glömde rara .dvd filen ihop med .iso, så vi la den i en separat .rar-fil. Ursäkta besväret"

    Har du inte den separata rar-filen som innehåller .dvd-filen så är det ju bara att göra en egen.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  26. #476
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Visst ska man kunna använda sig av vanliga DVD+r skivor som är 4.7 Gb om spelet man ska bränna är 3,26 GB...

    Jag tänker på Dead.or.Alive.Xtreme.2.PAL.MULTI9.XBOX360-DRabbits..

  27. #477
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Från firmware 5.1 för Samsung-driven kan du det.
    Vet inte hur det är med Hitachin....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  28. #478
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tjenare! Har fått koll på hur man bränner spel till 360'n tack vare det här forumet! Tack så mycket! Men nu har jag ett nytt problem.. Hur ska jag få vanliga xbox-spel att funka i min 360?
    Laddade hem "Mashed_Fully_Loaded_Pal_Xbox-RIOT", och det går fint att bränna den och så. Men när jag stoppar in den i 360'n så säger den bara att jag måste gå till xbox.com/games för att kolla om jag kan hitta nån "uppdatering" för att få spelet att funka...:S Spelet fanns inte i deras lista... Någon som har nåt tips?

    Har uppdaterat 360'n till bakåtkompåatibel, har Toshiba-Samsung ms25, med firmware 5.2a...
    Last edited by Tåmpa; 2007-02-14 at 13:26.

  29. #479
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Finns inte spelet i deras lista så är det bara att lägga ner.

    Läs FAQ'n. Det finns ett avsnitt där om XBox1 spel på 360'n
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  30. #480
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Finns inte spelet i deras lista så är det bara att lägga ner.

    Läs FAQ'n. Det finns ett avsnitt där om XBox1 spel på 360'n
    Okej! Tack så mycket Enlund. Trist, för det är ett grymt bra spel!!

Sida 16 av 51 FörstaFörsta ... 6141516171826 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •