Sida 40 av 51 FörstaFörsta ... 30383940414250 ... SistaSista
Visar resultat 1 171 till 1 200 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #1171
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hej jag ska flasha mitt 360 med LT, är det bara att ladda ner spel och bränna ut dom med imgburn på dual layer skivor och seda spela? är superdålig så vill veta vad jag behöver göra när jag ska bränna ut spel mvh

  2. #1172
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det du behöver för att bränna spelen är egentligen bara DVD+R DL skivor, rätt Layerbreak och IMGBurn... tillsamans med en brännare som klarar av skivorna

    om du sedan vill undvika ban så gott som går bör du kolla alla spelen med ABGX360, och se till att dom har splitvid och fixat angle 359
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #1173
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Okej, vad är rätt layerbreak då? :P

  4. #1174
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av snibbtyson Visa Inlägg
    okej, vad är rätt layerbreak då?
    1913760

  5. #1175
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av snibbtyson Visa Inlägg
    Okej, vad är rätt layerbreak då? :P
    testa ison med ABGX360 så kollar den .dvd filen som innehåller rätt layerbreak, om det inte inns ngn .dvd fil skapar den en åt dig, se till att IMGBurn laddar .dvd filen bara när du ska bränna spelet så sker allt automatiskt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1176
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Någon som har hört något om en uppdatering till oss med den nyare DVD-läsaren? Orkar inte använda activate.iso funktionen så just nu ligger min XB360 och dammar... Inte riktigt men nästan.

  7. #1177
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
    Någon som har hört något om en uppdatering till oss med den nyare DVD-läsaren? Orkar inte använda activate.iso funktionen så just nu ligger min XB360 och dammar... Inte riktigt men nästan.
    nej, den kommer när den kommer, precis samma info som innan.

  8. #1178
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
    Någon som har hört något om en uppdatering till oss med den nyare DVD-läsaren? Orkar inte använda activate.iso funktionen så just nu ligger min XB360 och dammar... Inte riktigt men nästan.
    LT is complete, more testing!

    www.twitter.com/TeamJungle
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  9. #1179
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Flash Visa Inlägg
    Hallå!
    Jag tog hem
    "Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPE R_PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360"

    När jag packar upp det får jag en fil som heter följande "IMAGE.000" och är på 7.05GB.

    Hur bränner jag denna fil med med CloneCD?
    Hoppas på hjälp..

    Mvh Benny
    Tja benny ja skulle rekommendera dig att hämta hem imgburn o bränna bara .iso behöver bara bränna den. ja har brännt spel med img burn som saknat .dvd med img sist förra veckan hitman

    vet inte hur CloneCd funkar kanske måste ha .dvd filen oxå bränner alla mina hmm backup med IMGburn på x4 ca 70 spel aldrig problem. IMG e gratis det enda du behöver göra är att ställa in layerbreak

  10. #1180
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zeepax Visa Inlägg
    Tja benny ja skulle rekommendera dig att hämta hem imgburn o bränna bara .iso behöver bara bränna den. ja har brännt spel med img burn som saknat .dvd med img sist förra veckan hitman

    vet inte hur CloneCd funkar kanske måste ha .dvd filen oxå bränner alla mina hmm backup med IMGburn på x4 ca 70 spel aldrig problem. IMG e gratis det enda du behöver göra är att ställa in layerbreak
    för att du ska kunna göra det måste man manuellt ställa in Layerbreak i settings, har du inte gjort det kommer inte skivorna starta på Xbox 360 konsollen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #1181
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har gått igenom mitt första spel (Need for speed shift) med abgx360. Allt är grönt, förutom meddelandet: Region code: 0x0000FDFF

    som står i rött. Innebär det att spelet inte kommer gå att starta om jag bränner det?

  12. #1182
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av aos08 Visa Inlägg
    Har gått igenom mitt första spel (Need for speed shift) med abgx360. Allt är grönt, förutom meddelandet: Region code: 0x0000FDFF

    som står i rött. Innebär det att spelet inte kommer gå att starta om jag bränner det?
    det innebär att du troligen använder någon felaktig inställning för regions koden i ABGX360, att det står Region Free betyder att den ska starta på ALLA Xbox 360, oavsett vilken region den kommer från

    *edit:*

    dum man känner sig nu, tyckte jag läste region free ngnstans i texten, men det var juh bara region code >_< det som Int21 skrev i nedanstående inlägg stämmer du har INTE några fel i din inställningar heller...
    Last edited by Swizzy; 2009-12-04 at 10:32.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #1183
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av aos08 Visa Inlägg
    Har gått igenom mitt första spel (Need for speed shift) med abgx360. Allt är grönt, förutom meddelandet: Region code: 0x0000FDFF

    som står i rött. Innebär det att spelet inte kommer gå att starta om jag bränner det?
    den kommer inte starta på en PAL konsol, Region Code: 0x0000FDFF. NTSC/J (Excludes China) NTSC/U.

  14. #1184
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Dvs den kommer inte att kunna starta på konsollen jag precis köpte på psxcare?

  15. #1185
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    precis, den har fel region...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #1186
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Flashade om min box för ca 2 månader sedan, eftersom de spel jag brände inte ville kicka igång utan bara visa xBox360 loggan. Efter det var det frid och fröjd och alla spel fungerade utmärkt.
    Nu däremot har jag bränt Assassins Creed 2 och Lips (jag vet, men det är till tjejen ) som visar exakt samma xBox logga. Dessutom provade jag spela 2 nyköpta dvder i boxen med samma resultat.
    Ringde precis in till PSX Care angående detta och fick till svar att jag behövde nån uppgradering. Någon som vet något om detta? Är inte så haj på detta...

  17. #1187
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av bastarn Visa Inlägg
    Flashade om min box för ca 2 månader sedan, eftersom de spel jag brände inte ville kicka igång utan bara visa xBox360 loggan. Efter det var det frid och fröjd och alla spel fungerade utmärkt.
    Nu däremot har jag bränt Assassins Creed 2 och Lips (jag vet, men det är till tjejen ) som visar exakt samma xBox logga. Dessutom provade jag spela 2 nyköpta dvder i boxen med samma resultat.
    Ringde precis in till PSX Care angående detta och fick till svar att jag behövde nån uppgradering. Någon som vet något om detta? Är inte så haj på detta...
    Om det var 2 månader sedan så fick du med störst säkerhet ixtreme 1.6.
    Den läser de spel som du tidigare inte kunde spela (wave 3).
    Men nu sent i höstas så släpptes spel med wave 4, och då måste man uppgradera sin firmware.
    I dagsläget finns t.ex 1.61 som kan köra wave 4, (inte till lite-on) men jag skulle rekommendera dig att avvakta tills ixtreme LT släpps, för den kommer förmodligen vara mer säker på live och inte göra så att du blir bannad direkt.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  18. #1188
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tjena. Jag och min flickvänn va nere i thailand och självklart köpte jag med spel hem.När jag kom hem stoppade jag i spelen i min flashade xbox360 och inget ville starta,får bara upp den vita bakgrunden med xbox 360 loggan.La även märke till att istället förlay game som där brukar stå i menyn precis innan spelet startar så står därlay dvd.
    Jag förstår att i asien är det NTSC som gäller men på omslagen till spelen står det att det ska vara PAL eller region free.Kan det kanske vara att jag måste uppdatera min flashning? (Har inte uppdaterat någongång,flashade för ca 2år sedan)
    Tack på förhand

  19. #1189
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du behöver uppgradera din flashning ja, har du en 2 år gammal Firmware kommer du med 99.9% säkerhet ha problem med "waves"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #1190
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det var nästan det jag misstänkte, Tack för hjälpen

  21. #1191
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15
    Tjenare ja har nyss fått mitt xbox 360 flashat och undrar nu hur ja kan bränna ut spel.

    Ja har en liteon 83850C version på flash 1.6.

    Vet ni någon bra guide så tipsa mig



    MVH Wictor

  22. #1192
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av wwe Visa Inlägg
    Tjenare ja har nyss fått mitt xbox 360 flashat och undrar nu hur ja kan bränna ut spel.

    Ja har en liteon 83850C version på flash 1.6.

    Vet ni någon bra guide så tipsa mig



    MVH Wictor
    väldigt enkelt:

    1. ladda hem och installera IMGBurn, använd google för att hitta det... går inte att missa

    2. ladda hem och installera ABGX360, t.ex. här: www.abgx360.net eller i tråden "Guide: livesäkerhet..."

    3. kolla spelet med ABGX360 (för mer info se tråden "Guide: Livesäkerhet..."

    4. luta dig tillbaka i stolen och titta på medans din dator arbetar... detta brukar ta 2-30 minuter~ beroende på hur snabb din dator är, och hur mycket av processorn som ABGX360 kan allokera... (använda)

    5. dubbel klicka på den lilla filen (.dvd) och ställ in hastigheten du vill bränna spelet i (jag brukar köra 4x och får alltid perfekt resultat...)

    6. luta dig tillbaka i stolen igen och titta på medans din dator arbetar... detta brukar ta 20-25 minuter~

    7a. kolla skivan i ABGX360 (OBS: detta är INTE nödvändigt, men jag brukar göra det för att vara 99.99% safe, det händer att det blir något litet fel i bränningen vilket inte är bra... right?)

    7b. om du sket i att kolla skivan, gå vidare till punkt 8

    8. stoppa i spelet i din 360, är det ett wave 4 spel, sök på forumet efter "activate.iso" pendragon har gjort en guide för hur du ska bränna den, detta är super enkelt, och tar inte mer än 5-10 minuter på sin höjd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #1193
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hej allihoppa, jag har en liten fråga. Det är så att jag lämna in min xbox360 till psxcare för flashning för sisådär 1,5 år sen. Jag brände mina spel och allt gick som det skulle tills idag när jag brände ut FiFA.10.PAL.XBOX360-GLoBAL, bränningen gick bra men jag får inte igång spelet, jag misstänker att jag behöver lämna in den för en nyare flashning eller har jag fel?

    Jag läste att FIFA 10 är ett Wave3, har det någonting med saken att göra? har en hitachi läsare tack

  24. #1194
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jag tror att du måste ha ixtreme 1.6 för att kunna spela fifa 10 så om du flashade din för 1,5 år sedan så är det nog dags för en uppdatering.

  25. #1195
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rodda Visa Inlägg
    Hej allihoppa, jag har en liten fråga. Det är så att jag lämna in min xbox360 till psxcare för flashning för sisådär 1,5 år sen. Jag brände mina spel och allt gick som det skulle tills idag när jag brände ut FiFA.10.PAL.XBOX360-GLoBAL, bränningen gick bra men jag får inte igång spelet, jag misstänker att jag behöver lämna in den för en nyare flashning eller har jag fel?

    Jag läste att FIFA 10 är ett Wave3, har det någonting med saken att göra? har en hitachi läsare tack
    precis, du behöver uppgradera din firmware, du har som högst 1.4 som firmware (1.5 kom för ett år sedan snart..) 1.51 kom runt mars i år om jag inte minns fel, det är även då Wave 3 kom, numera finns Wave 4 och Wave 5, du har troligtvis en Samsung, Hitachi eller BenQ tvivlar starkt på att du har en Liteon då du inte flashat om den sedan 1½ år sedan? Liteon hacket kom med 1.5 (den 23:e december förra året)

    kom in med din box så får du den uppgraderad till senaste mjukvaran, 1.51 för hitachi, 1.6 för liteon (troligtvis inte din) 1.61 för Samsung/BenQ

    *edit:*

    just nu har vi dock ganska mycket att göra vissa dagar, så räkna med att du kan få vänta med att få din box uppgraderad, kanske inte blir klart samma dag... men inom ett par dagar borde det bli klart...
    Last edited by Swizzy; 2009-12-13 at 23:30.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #1196
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej. Tankade just hem ett spel, Mx vs Atv Reflex till xbox 360, och den innehåller bara en jävla massa filer på 97 mb styck..Nån som vet hur jag kan fixa detta? Har sökt i flera jävla timmar här så säg inte åt mig att göra det

  27. #1197
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av moonwalk Visa Inlägg
    Hej. Tankade just hem ett spel, Mx vs Atv Reflex till xbox 360, och den innehåller bara en jävla massa filer på 97 mb styck..Nån som vet hur jag kan fixa detta? Har sökt i flera jävla timmar här så säg inte åt mig att göra det
    du packar upp dessa med Winrar, därefter kommer du se 2st filer (nya) en .dvd fil (brukar vara runt 1kb) och en .iso (brukar vara mellan 7 - 8gb...)

    dessa använder du sedan i ABGX360, och för att sedan bränna spelet öppnar du .dvd filen med ABGX360...

    anledningen till att dom är packade på det viset är för att folk på FTP/DC ska kunna tanka om dom små delarna som kanske blivit korrupt under överföringen, då för att minska tiden det tar att få ner spelet på nytt...

    på Torrents spelar det ingen större roll egentligen, då dessa automatiskt delar upp filerna i en stor mängd jätte små paket som man överför... vill du ha mer info så kan du söka på hur torrents fungerar... samma sak gäller filmer och andra större grejer...

    *edit:*
    Ett tips till er som undrar hur man ska använda filer som är typ såhär, sök på filändelsen! står det t.ex. r01, ja då kan man söka på det, står det .000 söker man på ".000"

    Last edited by Swizzy; 2009-12-14 at 18:04.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #1198
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har precis uppdaterat flashningen på min xbox360 till 1.60. Försöker få igång spel som är wave 4 med hjälp av activate.iso, bränd på en DVD+R DL. Jag sätter först i activate skivan och får fram texten som säger nåt i stilen med att en xbox360 skiva måste i. Väntar i ca 30 sekunder med att ta ur den och sätter i wave4 spelet, och här är felet, får fortfarande upp xbox360 loggan. (bränt i 2.4)

    Måste man köra spelen genom abgx innan man bränner dem? eller är det något annat tok?

  29. #1199
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Kaggi Visa Inlägg
    Har precis uppdaterat flashningen på min xbox360 till 1.60. Försöker få igång spel som är wave 4 med hjälp av activate.iso, bränd på en DVD+R DL. Jag sätter först i activate skivan och får fram texten som säger nåt i stilen med att en xbox360 skiva måste i. Väntar i ca 30 sekunder med att ta ur den och sätter i wave4 spelet, och här är felet, får fortfarande upp xbox360 loggan. (bränt i 2.4)

    Måste man köra spelen genom abgx innan man bränner dem? eller är det något annat tok?
    brände du activate.iso med eller utan layerbreak, den ska brännas utan. du ska inte behöva vänta, bara byta när du möts av ett meddelande.

  30. #1200
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kaggi Visa Inlägg
    Har precis uppdaterat flashningen på min xbox360 till 1.60. Försöker få igång spel som är wave 4 med hjälp av activate.iso, bränd på en DVD+R DL. Jag sätter först i activate skivan och får fram texten som säger nåt i stilen med att en xbox360 skiva måste i. Väntar i ca 30 sekunder med att ta ur den och sätter i wave4 spelet, och här är felet, får fortfarande upp xbox360 loggan. (bränt i 2.4)

    Måste man köra spelen genom abgx innan man bränner dem? eller är det något annat tok?
    hur brända du skivan? gjorde du såhär?:

    IMGBurn med ORIGINAL settings:

    sätt i en tom DVD+R DL skiva, välj activate.iso som imgfil att bränna

    svara ja på båda frågorna som dyker upp (först om du är säker på att du vill bränna den på en DL skiva trots att den får plats på en vanlig CD-skiva, därefter om du är säker på att du vill bränna skivan på ett lager istället för två...)

    när du väl bränt skivan ska du bara behöva köra in, vänta några sekunder så att den hinner laddas, jag brukar räkna till 10 sen byta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 40 av 51 FörstaFörsta ... 30383940414250 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •