Sida 13 av 51 FörstaFörsta ... 3111213141523 ... SistaSista
Visar resultat 361 till 390 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #361
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av foppa17 Visa Inlägg
    Hej har laddat ner ett 360 spel och fick då en iso-fil är det bara att bränna ut den då så funkar det eller måste jag göra ngt annat????
    Läs FAQ'n mannen.... där står mycket bra info om man är ny på Xbox360
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  2. #362
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Har en fråga. När ett spel behöver SS-patch, hur vet man då vilken som passar? om det är PAL t.ex. Det finns ju så många PAL att välja mellan

  3. #363
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Det behöver bara vara samma region. Annars så är det lugnt. Men du ser i programmet om det stämmer eller inte, det tar sin lilla tid i programmet med det står om det är rätt! Men det är så att man ska ha en NTSC-SS till NTSC-spel och PAL-SS till PAL-spel. Enklare än så blir det inte, är det någon speciell release som du behöver hjälp med så kan du alltid maila så kan jag försöka leta upp rätt SS-fil till dig. Min mailadress är: kkr04-dni@mail2.nti.se

  4. #364
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    tack

  5. #365
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Tänkte bara säga att NEC ND-3530A inte kan bränna med verbatim skivor.. Jag ska köpa en pioneer idag. få se om det funkar

  6. #366
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    el LITE-ON
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #367
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Tänkte bara säga att NEC ND-3530A inte kan bränna med verbatim skivor.. Jag ska köpa en pioneer idag. få se om det funkar
    Kör du fräsch firmware på nec:en då...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #368
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    japp.. den bränner dåligt.. DEt blir en massa hack på skivorna jag bränner

  9. #369
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    okej jag brände just Gears_Of_War_READNFO_MULTi2_NTSC_XBOX360-SuperX360 på en DVD-R Dual Layer 4x i min Liteon brännare. Jag brännde i CloneCD. När jag började att bränna så stod det att skivan var för liten (8.5 gig var skivan) och spelet var 7395 mb.. jag fortsatte i alla fall och tänkte att det kanske funkade.. det tog ca 50 min.. när det var klart stod det att den hade brännt klart skivan korrekt.. när jag sätter i skivan i mitt 360 så får jag upp meddelandet : To play this disc, put it in an xbox 360 console. Blev lite frustrerad och såg sedan att jag hade en dvd meny under och xboxet verkade tro att det var en dvd film. Jag stoppade i skivan i datorn för att kolla vad som fanns på den.. och i den låg två mappar : Audio_TS och VIDEO_TS. i audio mappen låg ingenting.. och i videomappen låg ca 7 mb med blandade filer varav 2 st var små filmer där felmeddelandet fanns med.. Vad gick fel?

  10. #370
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Det funkar INTE med DVD-R det ska vara DVD+R
    MVH
    Mikael Bäck

  11. #371
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mikael.beck Visa Inlägg
    Det funkar INTE med DVD-R det ska vara DVD+R
    jo jag testade idag med dvd+r.. samma fel igen.. men att bränna det gick hur bra som helst.. inga felmeddelanden eller nånting.. dubbelkollade layerbreak.. fast det skulle ju kunna vara att det är NTSC/region free...
    jag testade också Dead.Rising.UNCUT.PAL.MULTI5.XBOX360-DRabbits
    det funkade hur bra som helst i ca 5 min.. om ni har spelat det så kör jag igenom hela delen när han fotar staden.. sedan när han ska hoppa ner på hustaket så får jag meddelandet : The disk is unrecognized, clean it with soft cloth and restart your xbox 360.. ungefär.. har bränt med clonecd i min Liteon brännare
    Last edited by Hawarang; 2006-12-27 at 23:18.

  12. #372
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Se till att allt annat på datorn är nedstängt. Å låt den vara helt ifred när den bränner.
    Sen kan du ju även testa att bränna i 2,4X....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  13. #373
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    det konstiga var ju att jag brände i 2,4 x och jag lämnade datorn helt i fred.. skulle det kunna vara skivorna? det är DVD+R DL Traxdata

  14. #374
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Möjligt.... Jag kör bara Verbatim.... fast jag vet att andra lyckats med Traxdata iofs....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  15. #375
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Möjligt.... Jag kör bara Verbatim.... fast jag vet att andra lyckats med Traxdata iofs....
    fan va cp.. sur jag blir...

  16. #376
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    har du senaste firmware till din brännare?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  17. #377
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    har du senaste firmware till din brännare?
    jag antar det för det var ca en vecka sen jag köpte det..

  18. #378
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    mmm visst jättekul för er lyckliga människor som har DL-Brännare men va kan man göra om man har vanlig DVD-Brännare?...det går alltså inte att på något sett spela vanliga xbox spel (brända)

  19. #379
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hawarang Visa Inlägg
    jag antar det för det var ca en vecka sen jag köpte det..
    ingen som helst garanti för det ju...uppdatera!

  20. #380
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av kofikalonji Visa Inlägg
    mmm visst jättekul för er lyckliga människor som har DL-Brännare men va kan man göra om man har vanlig DVD-Brännare?...det går alltså inte att på något sett spela vanliga xbox spel (brända)
    gå ju spela xbox360 med vanlig dvd nu ju behövs ej dual layer skivor!

  21. #381
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
    ingen som helst garanti för det ju...uppdatera!
    så jag ska alltså först köpa xbox360 för 4300 och sen betala 350 till för att för att uppdatera den?

  22. #382
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hawarang Visa Inlägg
    så jag ska alltså först köpa xbox360 för 4300 och sen betala 350 till för att för att uppdatera den?
    ja visst är du så dum så du betalar 350kr för att byta firmware på din brännare så

    går ju göra gratis på några få minuter ju!

  23. #383
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Prova bränn med imgburn istället..bränt alla mina spel med det..inte fått ett enda öl-underlägg

  24. #384
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
    ja visst är du så dum så du betalar 350kr för att byta firmware på din brännare så

    går ju göra gratis på några få minuter ju!
    men det kan väll hända att man har sönder något i den då? eller är det bara någon mjukvara?

  25. #385
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ähum.. kom på att jag inte har någon firmware alls i min brännare för jag köpte ny... vilken jävla tabbe :P
    men man bränner väl med sin DL brännare som man har i datorn bara man fixar firmware till den? isf hur fixar man det?
    Last edited by Hawarang; 2007-01-05 at 21:51.

  26. #386
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns givetvis en firmware i din brännare, men den kan vara ett år gammal om brännaren legat på butikshyllor och lager länge innan den hamnade hos dig...och då vet brännaren inte hur den bäst skall bränna på media som kanske inte ens fanns för så länge sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #387
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det finns givetvis en firmware i din brännare, men den kan vara ett år gammal om brännaren legat på butikshyllor och lager länge innan den hamnade hos dig...och då vet brännaren inte hur den bäst skall bränna på media som kanske inte ens fanns för så länge sedan...

    men hur ska jag uppdatera min firmware då?

  28. #388
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Har tankat ner Motogp06, filen heter pi-mgp06.360

    och i en annan mapp ligger det ett program som heter xbox 360 ss merger samt en bin fil.

    Öppnar upp merger programmet och väljer .360 filen.
    Väljer sedan i SS-filen den bin-filen som var med i den mappen.
    Får då röda siffror, vad är fel?
    Det är rött i SS-file och rött i: required SS som det är tomt i.
    Har en kod som står i isofältet: 8B45E41D7C122EE0793C591DFE932125

    Hur gör jag nu för att kunna patcha det?

    /Daniel

  29. #389
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör på bara, det kommer fungera.

    Om du kör checksummekoll på isofilen och låter ss merger gå ut på nätet och kolla om andra användare rapporterat att den securitysector du har fungerar med just den isofilen så blir det grönt. Men låg allt i samma release så är det ju rätt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #390
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Fel på SS Merger

    Hejsan,
    Jag har spenderat massor med tid att sätta mig in i hur man använder ss merger, jag har laddat ner MGP 06 samma som ovanför PI versionen.... Det enda som inte funkar är att jag får ett felmeddelande som säger att den inte kan nå online... alltså verkar som inte jag kan verifiera och logga in som SS user... ngn som vet ngt

    Tacksam för Svar






    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Se till att ha senaste versionerna av både Nero och CloneCD.

    Oftast när du har tankat hem ett spel så är det en .dvd och en .000 fil.
    Starta då CloneCD, välj att du vill bränna en dvd-image och browsa dig fram till .dvd-filen. (Den i sin tur kommer använda .000-filen)
    Ibland är det en .iso. Den kan du bränna på samma sätt som .dvd-filen.
    Ibland är det en .nrg (Nero image). Då startar du Nero och väljer att bränna imagefil och browsar dig fram till den.

    Merga måste du bara göra om spelet inte är patchat (du måste ALLTID läsa .nfo filen innan du bränner nåt). Då följer det förutom spelfilen med en .bin fil. Då använder du programmet XBOX360 SS Merger för att själv patcha spelet. Finns guider om exakt hur du gör det om du läser lite här på forumet.

Sida 13 av 51 FörstaFörsta ... 3111213141523 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •