Sida 48 av 51 FörstaFörsta ... 384647484950 ... SistaSista
Visar resultat 1 411 till 1 440 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #1411
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bayern Visa Inlägg
    Tänkte bränna mitt första XGD3 spel med en vanlig brännare via ImgBurn, har några frågor:

    1. Layer Break: ska jag ta bort den gamla och låta det stå blankt där och bara trycka på Calculate Optimal?
    2. Läste i forumet om "Write Until end of disc", vad menas med detta? Hur kommer själva bränningen ske annorlunda från när jag bränner vanliga spel. Nåt att trycka på eller välja som skiljer sig?

    tack på förhand.
    1. Layerbreak finns i .dvd filen, ändra till calculate optimal och ladda bara .dvd
    2. det betyder att du kommer köra truncate metoden om du följer det, kör hellre overburn och se till att du kör med vettiga skivor åtminstone, dock skulle jag rekomendera att du kör med en iHAS brännare då dom klarar av det ORDENTLIGT...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #1412
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    mmm det ar en hitachi det ar allt jag vet, bland de mest tidiga versionerna som kom ut, men nar ni testade min maskin med en back up fungerade det utan propblem. Samt att jag inte kopplat upp den pa natet, sa tror inte skyddet blivit aktiverat,

    sa skiva nr 26 nu... fortfarande fail! Var tvungen att bestalla nya skivor, sa jag med sakerhet vet att det kom fran singapore.

    detta ar precis alla detlajer... ngn ide vad som gjort fel?

    1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg7.jpg

    All hjalp uppskattas, har exact 8 skivor innan jag slanger ut skiten... hhahahaha

  3. #1413
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Fattar inte riktigt det där med att bränna skivor som är större än 8.5Gb...
    Vad menas med att brännaren är ihas? Är det något speciellt märke? Eller är det typ någon speciell firmware eller?

    Jag hittade denna infor på ett annat forum, men det stämmer inte? Tycte jag såg längre upp att man inte skall ändra layer break.

    Now lets change something, if your game is “XGD2″ then change the layerbreak from “2133520″ to “1913760″.
    Else if “XGD3″ and you are not using an IHAS burner with CFW installed change the layerbreak from “2133520″ to “2086912″.

    Jag testade att bränna verbatin skivor 2 gånger, kom till ca 97% båda gångerna och sedan fick jag något fel, men spelet verkar fungera...
    Är det någon skillnad på att bränna dessa skivor jämfört med de spel som är 8.5Gb och får plats på en skiva...

  4. #1414
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av look2 Visa Inlägg
    Fattar inte riktigt det där med att bränna skivor som är större än 8.5Gb...
    Vad menas med att brännaren är ihas? Är det något speciellt märke? Eller är det typ någon speciell firmware eller?

    Jag hittade denna infor på ett annat forum, men det stämmer inte? Tycte jag såg längre upp att man inte skall ändra layer break.

    Now lets change something, if your game is “XGD2″ then change the layerbreak from “2133520″ to “1913760″.
    Else if “XGD3″ and you are not using an IHAS burner with CFW installed change the layerbreak from “2133520″ to “2086912″.

    Jag testade att bränna verbatin skivor 2 gånger, kom till ca 97% båda gångerna och sedan fick jag något fel, men spelet verkar fungera...
    Är det någon skillnad på att bränna dessa skivor jämfört med de spel som är 8.5Gb och får plats på en skiva...
    Kör du med senaste IMGBurn (2.5.6 eller senare) får du en fråga om du vill "Truncate" eller "Overburn" eftersom skivan lagrar max 8.5GB medans ISO'n är 8.7GB, i det fallet ska du välja Overburn, det du gör när du får error runt 97% är Truncate, vilket INTE anses vara säkert eller äns bra för den delen, det funkar på VISSA spel, om dom inte använder det extra utrymmet/inte gör en full check av skivan, t.ex. Forza 4 gör en full check av hela skivan, kollar att allt finns med och sådär, den checken funkar inte om du har en "Truncate" skiva.

    En "iHAS" är en specifik brännar modell från Liteon; http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1506&xSec=92

    Vi har dom även Färdig flashade med iXtreme Burner MAX: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507&xSec=92 som då är den firmware du ska ha för att få ett bra resultat med XGD3 spel (dom med iso som är 8.7GB stor)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #1415
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Hej,
    Tack för svar. Tror att jag valde överburn, men får väl göra ett nått försök.
    Men man skall alltså inte ändra något "layerbreak" utan låta det vara som det är i .dvd filen och i imgburn så väljer man att han skall "Calculate Optimal"

    Skall man även låta imgburn kolla skivan, med verify, eller skall man använda något annat program för det?
    Kanske dags att skapa en klistrad tråd hur man skall hantera bränningen av dessa spel? Kunde inte hitta någon bra info när jag sökte eller när jag kollade igenom trådarna.

  6. #1416
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Samma problem som en del andra, spel funkar inte efter bränning, Skivorna ser ifos konstiga ut efter bränning 3 avgränsade fält men det kanske ska vara så. Har er brännare som jag köpte i november och har funkat kanon tills nu. Köpte 360 slim samtidigt. Låter img burn sköta lb.

  7. #1417
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Illerno1 Visa Inlägg
    Samma problem som en del andra, spel funkar inte efter bränning, Skivorna ser ifos konstiga ut efter bränning 3 avgränsade fält men det kanske ska vara så. Har er brännare som jag köpte i november och har funkat kanon tills nu. Köpte 360 slim samtidigt. Låter img burn sköta lb.
    Blir det flera tydliga "fält" på skivan betyder det att du brännt i för hög hastighet eller använt datorn till för mycket annat, det beror oftast på att hårddisken inte hinner med att fylla buffern så brännaren tvingas stanna upp och vänta lite medans den fyller det igen (helt enkelt, den får slut på informaitons flödet och tvingas vänta på att få fortsätta)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #1418
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    För alla som sitter på LT 2.0 och vill kunna spela de nya spelen och ej innehar en "ihas" brännare.

    1. Kör ISOn i ABGX360
    2. Ladda ner xbox backup creator och topologin eller vad det nu heter för LT 3.0 till LT 2.0
    3. I xbox backup creater så väljer ni game tools eller vad det nu heter och bockar för "inject" sedan klickar ni på AP 25. Därefter väljer ni spelet och sedan topologin.
    4. Jag använder en icke "ihas" brännare så jag ändrar min layerbreak till 2086912 i dvdfilen.
    5. Bränn i clone cd och välj att skriva till slutet eller vad det nu heter.

    Ber om ursäkt om jag uttrycker mig felaktigt på något sätt.

  9. #1419
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är bara dumheter att patcha till LT+ 2.0, snart är 3.0 ett krav och då måste du bränna om skivorna igen... meningslöst att hålla på patcha bakåt!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1420
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Bajzor Visa Inlägg
    För alla som sitter på LT 2.0 och vill kunna spela de nya spelen och ej innehar en "ihas" brännare.

    1. Kör ISOn i ABGX360
    2. Ladda ner xbox backup creator och topologin eller vad det nu heter för LT 3.0 till LT 2.0
    3. I xbox backup creater så väljer ni game tools eller vad det nu heter och bockar för "inject" sedan klickar ni på AP 25. Därefter väljer ni spelet och sedan topologin.
    4. Jag använder en icke "ihas" brännare så jag ändrar min layerbreak till 2086912 i dvdfilen.
    5. Bränn i clone cd och välj att skriva till slutet eller vad det nu heter.

    Ber om ursäkt om jag uttrycker mig felaktigt på något sätt.
    Det där kommer bara fungera tills boxen ansluts till xbox live eller blir uppdaterad med någon av de nyare dashboardversionerna. Då får boxen en unik dae.bin i sitt minne, vilket innebär att den ap25 replay data du injectar också måste vara unik för just din box. Och eftersom den är unik för varje box kommer du inte kunna använda något du hittat på nätet...

    Eller har jag missat något eftersom du skriver "topologin" dvs topology data när du är på "inject" steget i proceduren?

    Topology data = kräver ixtreme 3.0
    ap25 replay data = funkar bara upp till ixtreme 2.0 och bara på boxar som inte fått nya dae.bin
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #1421
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det bryr jag mig mindre om eftersom min låda är bannad sedan länge.

    Det säger sig väll självt att detta inte är livesäkert.

  12. #1422
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Bajzor Visa Inlägg
    Det bryr jag mig mindre om eftersom min låda är bannad sedan länge.

    Det säger sig väll självt att detta inte är livesäkert.
    Problemet är inte bara livesäkerhet, utan att de spel du patchat och bränt inte ens kommer att gå att starta om/när boxen får den nya dae.bin
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #1423
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Jag tycker det är lite svårt att hålla i sär frågan om något fungerar och om något är livesäkert.

    Jag har en banned box som jag bara kör offline. I nuläget har jag gammal firmware som inte fixar ap 2.5. Om jag flashade om den till nytt firmware kan jag då overburna med imgburn på verbatimskivor eller måste jag skaffa en ny brännare med särskild firmware? Jag struntar alltså fullständigt i livesäkerhet.

  14. #1424
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Grimmy Visa Inlägg
    Jag tycker det är lite svårt att hålla i sär frågan om något fungerar och om något är livesäkert.

    Jag har en banned box som jag bara kör offline. I nuläget har jag gammal firmware som inte fixar ap 2.5. Om jag flashade om den till nytt firmware kan jag då overburna med imgburn på verbatimskivor eller måste jag skaffa en ny brännare med särskild firmware? Jag struntar alltså fullständigt i livesäkerhet.
    Anledningen till att du vill ha ny brännare är för att du får bättre resultat på bränningen, din brännare du har nu kan mycket väl klara av att bränna XGD3 spel med overburn utan problem, men likaså kan den sätta massa käppar i hjulen för dig, framförallt om du kör med skit skivor...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #1425
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Hmm ok. Vet inte om jag är så sugen på att köpa en ny brännare för detta. Då känns ju jtag som ett mycket mer attraktivt alternativ. Poängen var att det skulle vara nästan gratis om jag bara behövde byta firmware.

    Finns det något bra sätt att verifiera om en skiva är bra bränd eller är det bara att man märker att man får mycket dirty disc?

  16. #1426
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Grimmy Visa Inlägg
    Hmm ok. Vet inte om jag är så sugen på att köpa en ny brännare för detta. Då känns ju jtag som ett mycket mer attraktivt alternativ. Poängen var att det skulle vara nästan gratis om jag bara behövde byta firmware.

    Finns det något bra sätt att verifiera om en skiva är bra bränd eller är det bara att man märker att man får mycket dirty disc?
    Du kan verifiera med IMGBurn, men det kan ofta ge falsk positivt eller falskt negativt resultat, dvs. den säger att allting är frid och fröjd men att det inte är det ändå... alternativt åt andra hållet.

    Köper du en liteon brännare kan du använda KProbe2 för att verifiera hur pass bra bränningen blev.

    Du kan också använda dig av t.ex. ABGX360 för att se om det klarar av att läsa skivan, klarar inte ABGX360 av att läsa skivan är det inte ett bra tecken
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #1427
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Battleship, MIB3 och nu senast Madagaskar3 är felaktiga isofiler enligt min XKEY 1.20, är det läge att uppgradera ?

  18. #1428
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    En uppgradering löste allt

  19. #1429
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Denna frågan har säkert kommit upp innan men jag kör på Imgburn den senaste versionen, Jag fixa med layerbreaket och allt jag ska bränna ett xdg3 spel i detta fall AC R men när jag kör igång bränningen (truncate) Så ändrar imgburnen den automatiskt till 2086912 när jag egentligen hade valt det rätta :S Vad är det för fel ?

  20. #1430
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Denna frågan har säkert kommit upp innan men jag kör på Imgburn den senaste versionen, Jag fixa med layerbreaket och allt jag ska bränna ett xdg3 spel i detta fall AC R men när jag kör igång bränningen (truncate) Så ändrar imgburnen den automatiskt till 2086912 när jag egentligen hade valt det rätta :S Vad är det för fel ?
    det som står här i tråden gäller bara för XGD2, den rätta är den som IMGBurn valt (den laddar .dvd filen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #1431
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Senast jag uppdaterade mitt 360 var i samband med FIFA 12 och Portal 2. Har för mig att de var rätt nya då så senast borde alltså vara runt oktober förra året. Har några väsentliga händelser inträffat sedan dess eller kan jag köra på som jag gjort tidigare? (Uppdaterade hos er.)

  22. #1432
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    Senast jag uppdaterade mitt 360 var i samband med FIFA 12 och Portal 2. Har för mig att de var rätt nya då så senast borde alltså vara runt oktober förra året. Har några väsentliga händelser inträffat sedan dess eller kan jag köra på som jag gjort tidigare? (Uppdaterade hos er.)
    LT+ 3.0 har kommit som gör att alla AP25 spelen funkar igen efter att MS uppdaterade sitt skydd där så det är unikt för varje konsoll, detta kräver dock att du bränner om skivorna efter att ha kollat dom i ABGX360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #1433
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    LT+ 3.0 har kommit som gör att alla AP25 spelen funkar igen efter att MS uppdaterade sitt skydd där så det är unikt för varje konsoll, detta kräver dock att du bränner om skivorna efter att ha kollat dom i ABGX360
    Jag har en BenQ-läsare så AP25 påverkar inte mig, om jag förstått det rätt? Med tidpunkten jag nämnde i förra inlägget i åtanke: kan du säga vilken version jag har? Menar du att man måste bränna om alla tidigare skivor för att det ska fungera nu? Jag tänker på gamla spel från kanske 2010.

  24. #1434
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    En mycket snabb fråga. Vilken brännare bör Mac-användare använda?

  25. #1435
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    En mycket snabb fråga. Vilken brännare bör Mac-användare använda?
    Liteon IHAS även för er med Mac. Med någon form av USB-SATA adapter då.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #1436
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har just plockat hem FIFA 13 och bränt det med imgburn och så..
    Men det vill inte funka..
    Har märkt detta på fler att när filen är över 8,5 gb så funkar det inte..
    NHL-13 funkar utan problem men inte FIFA..

    Någon som har nått tips på hur man får det att funka ??

  27. #1437
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Vad har du för problem? fungerar det inte alls eller har du "authorize" problem?
    Spelar fifa13 sen i söndags utan större problem med trunkerad bränning.

  28. #1438
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    authorize" problem
    Startar inte upp ..
    Vet inte om jag bränner för fort eller ..
    Det börjar brumma om spelaren men sen kommer felsidan upp..

  29. #1439
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    De spel som är ”XDG3” innehåller ytterligare säkerhetskontroll. Bäst lösning är att bränna spelen med en ihas-brännare med ”iXtreme Burner MAX” då kan du bränna skivan 100%.
    Har du ingen sådan brännare kan du bränna som tidigare och bränna trunkerat, då kommer bara 97-98% med på skivan men fungerar i många fall. Har man fortfarande problem så finns det ett usbtrick man kan göra.

    Installera spelet på hdd, sätt igång en mp3 från usb, starta spelet, när du sedan är inne så pausar du spelet och spelar som vanligt. Detta gör att boxen hoppar över första kontrollen vilket ofta räcker, vissa spel gör däremot kontroller även vid senare tillfällen (t.ex när du sitter i menyn i fifa13 men inte när du spelar match/skill games)

    Du bör endast bränna på Verbatim skivor

    lycka till!

  30. #1440
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Bytte till en brännare som jag köpte på PSX och jag vet inte vad den heter och vad den är för modell och så..
    Men jag köpte den när det var dax att uppdatera senaste gången..

Sida 48 av 51 FörstaFörsta ... 384647484950 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •