Sida 47 av 51 FörstaFörsta ... 374546474849 ... SistaSista
Visar resultat 1 381 till 1 410 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #1381
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den där bränningen ser OK ut, men kolla med kprobe2 också och se vad du får för värden på skivan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #1382
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den där bränningen ser OK ut, men kolla med kprobe2 också och se vad du får för värden på skivan...



    Nåt som slog mig nu kan det vara skivorna?
    Blir fortfarande bara 48,9 mb på skivan när jag brännt...

  3. #1383
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vart ser du att det är 48.9mb på skivan? är det i windows? windows ser bara video partitionen, den är inte speciellt stor... här är 2st bra resultat:



    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #1384
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Frågan är om bräningen är ok eller inte...
    Ja är windows den blir 49mb...
    Kan det vara så att jag behöver uppdatera flashen..Gjorde detta i Oktober kanske inte har 2.0flashen...
    Kan dock spela nya fifa & Nhl.....

  5. #1385
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av waste17 Visa Inlägg
    Frågan är om bräningen är ok eller inte...
    Ja är windows den blir 49mb...
    Kan det vara så att jag behöver uppdatera flashen..Gjorde detta i Oktober kanske inte har 2.0flashen...
    Kan dock spela nya fifa & Nhl.....
    Båda dom funkar på 1.9, du har troligen inte 2.0 om du flashade om innan oktober... firmwaren släpptes runt den 3:e oktober
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1386
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ok, har läst och läst och läst samt letat en del genom sökfunktionen.

    Så då vill jag bara dubbelchecka att jag förstått detta rätt.

    Jag skaffade 2.0 för ett par veckor sedan och allting har fungerat perfekt, men nu hade jag tänkt bränna ett nytt spel till ungarna (Rayman Origins).

    Körde igång IMGburn som direkt varnade mig att filen var större än än vad skivan rymmer. Mycket konstigt tycker jag eftersom filen är enligt datorn på 8.13GB men enligt IMGburn är den8.73GB

    Jag får då testa att "överbränna" eller sluta bränna när skivan tar slut. Spelar ingen roll vad jag väljer det fungerar ändå inte och skivan är förstörd.

    Skivorna jag använder är de jag alltid kört på och som jag förstått rekommenderas av er, Verbatim DVD+R DL.

    Jag har letat här på forumet men det känns som hälften av allt som skrivs här är ren grekiska för mig. Jag förstår inte ens hälften men jag tror jag listat ut att jag måste köpa denna av er: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507 eller är det något jag gjort fel eller missat.

    Nu när ni svarar så försök svara så enkelt som möjligt, för ni är i mina ögon "the smart people" jag tillhör den andra skaran...

    http://www.youtube.com/watch?v=Sf8R5ZlDiJg

  7. #1387
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, du behöver en sådan brännare, eller rättare sagt, du får bättre resultat med den du kan överbränna med IMGBurn också, men inte alltid resultatet blir bra då...

    sen behöver du se till att du har 0800 release (den ska vara rippad med en Xbox 360 DVD och 0800 v3)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #1388
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    ok... kom ihåg "smart people" :P

    du se till att du har 0800 release (den ska vara rippad med en Xbox 360 DVD och 0800 v3)

    där förstod jag ingenting...

    Räcker det inte med att köpa brännaren och sedan bränna på och spela som vanligt?

  9. #1389
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Frantic Visa Inlägg
    ok... kom ihåg "smart people" :P

    du se till att du har 0800 release (den ska vara rippad med en Xbox 360 DVD och 0800 v3)

    där förstod jag ingenting...

    Räcker det inte med att köpa brännaren och sedan bränna på och spela som vanligt?
    Sorry, det är inte lätt o förklara det där, men står det "0800" i namnet på det du hämtar hem t.ex. "Forza.Motorsport.4.0800.NTSC.XBOX360-XPG" är det en 0800 release, står det inget där men står något i readme om att den är "ripped with..." och då Xbox 360 dvd eller liknande är det 0800 release, som är färdig patchad... ABGX360 stödjer inte XGD3 spel ännu, därav måste du leta upp bra releaser själv

    När du bränner med en iHAS brännare (XGD3) finns det massa grejer man kan ändra för att få ett bra resultat, när du väl fått ut skivan ska du kolla skivan med programmet kprobe2 för att se om det blev en bra eller dålig skiva, då finns det lite värden man ska kolla att dom är inom vissa gränser... jag har inte allt detta i huvudet tyvär utan du får googla efter det sök på google efter: "How to burn XGD3"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #1390
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ah jag förstår precis, beställer en brännare nu då.

    Fråga, hur bränner man andra spel då som inte har 0800? Finns massor av dem ute och som är över 8.5gb.

  11. #1391
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Frantic Visa Inlägg
    Ah jag förstår precis, beställer en brännare nu då.

    Fråga, hur bränner man andra spel då som inte har 0800? Finns massor av dem ute och som är över 8.5gb.
    dom som inte är 0800 rippade, alltså dom som inte har 0800 i namnet och inte heller har någon information i .nfo filen om att dom är rippade med original läsare (läs kommentarer från andra också!!) bör du inte ladda hem (om dom är över normala storleken) eftersom dessa troligen INTE är färdig patchade, om du mot förmodan vill ladda hem dom kommer dom troligen inte funka utan att du kör dom i ABGX360 först, och ABGX360 klarar inte det nya skivformatet som är lite större (XGD3) just nu...

    Jag skulle dock rekomendera att du väntar lite då det är en ny firmware på väg och man med den måste bränna om spelen ändå (XGD3 och alla AP25)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #1392
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Vänta lite med att beställa brännaren eller vänta lite med att ladda hem spel för de kommer snart alla ha 0800 i sig?

    Super tack för att du orkar svara på frågorna, är inte 17 längre helt enkelt då var man som en svamp och sög in allt som had eemed datorer, tv-spel osv. Nu litar jag på att andra hjälper mig, det är väl så när man är gammal helt enkelt :P

  13. #1393
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vänta lite med att bränna ut spelen, kanske till och med vänta med att ladda hem dom...

    Snart kommer alla ha ett helt nytt dump format
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #1394
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vänta lite med att bränna ut spelen, kanske till och med vänta med att ladda hem dom...

    Snart kommer alla ha ett helt nytt dump format


    Ok, ska göra det. Fick hem brännaren idag iaf. En sista fråga, vad ska jag välja när imgburn frågar om jag vill överbränna? Den kanske inte gör det nu med nya brännaren, vad vet jag men om frågan ställs, vad är det som gäller?

  15. #1395
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tjena. Jag lämnade in mitt xbox360 för några veckor sedan för flashning. Jag hade skivor förut men efter mycket strul med dem så bestämde jag mig för usb alternativet istället. Nu är min fråga, hur gör jag för att lägga in spelet på usb-stickan och vilken fil o.s.v. Ni på psxcare hade inget instruktions papper på detta och kan inte komma på hur jag ska göra. Grymt taggad på att spela, tacksam för snabbt svar! Mvh William

  16. #1396
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Frantic Visa Inlägg
    Ok, ska göra det. Fick hem brännaren idag iaf. En sista fråga, vad ska jag välja när imgburn frågar om jag vill överbränna? Den kanske inte gör det nu med nya brännaren, vad vet jag men om frågan ställs, vad är det som gäller?
    Sorry, missat din fråga menne, den ska aldrig fråga om det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #1397
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Engan_94 Visa Inlägg
    Tjena. Jag lämnade in mitt xbox360 för några veckor sedan för flashning. Jag hade skivor förut men efter mycket strul med dem så bestämde jag mig för usb alternativet istället. Nu är min fråga, hur gör jag för att lägga in spelet på usb-stickan och vilken fil o.s.v. Ni på psxcare hade inget instruktions papper på detta och kan inte komma på hur jag ska göra. Grymt taggad på att spela, tacksam för snabbt svar! Mvh William
    Vilken variant är det du har? Xk3y? JTAG/RGH?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #1398
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har varianten RGH ^^

  19. #1399
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Engan_94 Visa Inlägg
    Jag har varianten RGH ^^
    http://forum.psxcare.com/support/sho...enu-och-dylikt <--- där har du info

    http://forum.psxcare.com/support/for...LINUX-HDLOADER <--- där har du allt som handlar om RGH/JTAG
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #1400
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack så hemskt mycket!

  21. #1401
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    hjaaaalpp!!!!!!!!!!

    Hejsan,
    flashade om mitt gamla tjocka xbox360 med lt2.0.... kopte en ihas dvd brannare med burner max.... 15verbatim skivor senare fungerar fortfarande inte ett enda spel... Clone CD, IMG Burn, inget hjalper. Testade att xboxet verkligen var flashat och det fungerar perfekt hos bland annat er! Vad gor jag for fel?? Haller pa att bli galen! Good Jul pa er!

  22. #1402
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av richard4200 Visa Inlägg
    Hejsan,
    flashade om mitt gamla tjocka xbox360 med lt2.0.... kopte en ihas dvd brannare med burner max.... 15verbatim skivor senare fungerar fortfarande inte ett enda spel... Clone CD, IMG Burn, inget hjalper. Testade att xboxet verkligen var flashat och det fungerar perfekt hos bland annat er! Vad gor jag for fel?? Haller pa att bli galen! Good Jul pa er!
    Vad bränner du på för skivor? kör du något annat samtdigit? har du kollat skivan med KProbe2 efter bränning?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #1403
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag anvander bara verbatim skivor, neeh kor inget annat. Har testat med krope2, men inte riktigt fatt det programmet att fungera tyvar

  24. #1404
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av richard4200 Visa Inlägg
    Jag anvander bara verbatim skivor, neeh kor inget annat. Har testat med krope2, men inte riktigt fatt det programmet att fungera tyvar
    På vilket sätt får du det inte o funka? vad händer? startar det inte? eftersom du inte kan kolla spelen med KProbe2 gissar jag på att bränningen inte blivit bra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #1405
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag korde KProbe pa min vanliga dell brannare, men nu kopplade jag in Ihas sa nu verkar den jobba fram nagot form av resultat, jag testar mina 18skivor sa ater kommer jag med resultatet, tack for din hjalp

  26. #1406
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    hej igen, gatt igenom 15st av mina coasters, pa varje skiva ar det ngn form av spike som gar over PI och PIF vardena, det lilla jag forstatt ar att PIF ej ska overstyga 100 och PI ej ska ga over 4, men tyvar ar det a pa varenda av mina skivor att den overskrider de vardena med en "spike".. Vad tror du jag gor fel?

  27. #1407
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ger upp... 25skivor senare... fortfarande inget resulat.. var pa vag att ta sonder min ihas! Far nu perfekta varden med Kprobe men fortfarande unrecognised disc, dags att ge upp!!!! Over and out

  28. #1408
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av richard4200 Visa Inlägg
    Ger upp... 25skivor senare... fortfarande inget resulat.. var pa vag att ta sonder min ihas! Far nu perfekta varden med Kprobe men fortfarande unrecognised disc, dags att ge upp!!!! Over and out
    Vilken dashboard har du?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #1409
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för dvdläsare i din 360?

    Du kanske har fått nya dae.bin/ap25 skyddet aktiverat i din box och behöver iXtreme 3.0 istället för 2.0

    Klistra in en logg från imgburn
    Ange vad du ändrat för settings i imgburn
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #1410
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tänkte bränna mitt första XGD3 spel med en vanlig brännare via ImgBurn, har några frågor:

    1. Layer Break: ska jag ta bort den gamla och låta det stå blankt där och bara trycka på Calculate Optimal?
    2. Läste i forumet om "Write Until end of disc", vad menas med detta? Hur kommer själva bränningen ske annorlunda från när jag bränner vanliga spel. Nåt att trycka på eller välja som skiljer sig?

    tack på förhand.

Sida 47 av 51 FörstaFörsta ... 374546474849 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •