Sida 50 av 51 FörstaFörsta ... 4048495051 SistaSista
Visar resultat 1 471 till 1 500 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #1471
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av noremlac Visa Inlägg
    Ni kan ignorera mitt inlägg ovan, den biten har jag fått kläm på.
    Men hur gör jag nu för att installera spelen på den interna disken?
    Har försökt kopiera över spelen från den externa, men det funkar inte, kan inte göra någonting i stort sett. Inte skapa mappar t.e.x, trycker "Y", men utan resultat. Är det nån kombination av knappar jag ska trycka på?
    Sitter med Rgh box, Freestyle Dash 3.
    Du måste välja vilken "sida" du vill jobba med, håll in RB eller LB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #1472
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du måste välja vilken "sida" du vill jobba med, håll in RB eller LB
    Hehe, var det så enkelt?
    Tack för hjälpen!

  3. #1473
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Någon idé varför min externa hdd inte dyker upp i FSD File Manager?
    Behöver jag ställa in sökväg eller något liknande?
    Ser den i XeXmenu, men därifrån går det inte att installer/kopiera, eller går det?
    Ursäkta alla n00b frågor :P
    Har Rgh box.

  4. #1474
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ingen aning om varför FSD's filemanager inte hittar din hårddisk, troligen att du letar efter fel grej (USB0 är din usb hårddisk)

    XEXMenu har också en fil hanterare, tryck 1 gång på RB bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #1475
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ingen aning om varför FSD's filemanager inte hittar din hårddisk, troligen att du letar efter fel grej (USB0 är din usb hårddisk)

    XEXMenu har också en fil hanterare, tryck 1 gång på RB bara
    Hittar ingen USB-hårddisk alls i FSD, men USB-sticka funkar.
    Ska testa XeXmenu också.

    EDIT: USB-hårddisken dyker upp i XeXmenu, så att den är kompatibel tror jag.

  6. #1476
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av noremlac Visa Inlägg
    Hittar ingen USB-hårddisk alls i FSD, men USB-sticka funkar.
    Ska testa XeXmenu också.

    EDIT: USB-hårddisken dyker upp i XeXmenu, så att den är kompatibel tror jag.
    Yeehaa! Nu funkar allt som det ska! Tack för all hjälp Swizzy :-)

  7. #1477
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Okej. Förhoppningsvis sista frågan nu då...
    Hur gör jag med spel som är "multidisc", dvs spel som är 2 skivor eller mer?
    Är det bara att extracta och överföra som vanligt, eller måste det vara nån speciell struktur på mapparna?

  8. #1478
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det beror på vilket plugin du använder

    Personligen kör jag med diskswapper pluginet till dashlaunch, då spelar det ingen roll hur jag lägger spelen, bara jag har det skrivet i en text fil med namnet "multi.ini" i roten på valfri hårddisk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #1479
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det beror på vilket plugin du använder

    Personligen kör jag med diskswapper pluginet till dashlaunch, då spelar det ingen roll hur jag lägger spelen, bara jag har det skrivet i en text fil med namnet "multi.ini" i roten på valfri hårddisk
    Alrighty.

  10. #1480
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Lite "onödig" fråga men...
    Har ett par spel på den externa hårddisken, jag kan spela dom via den externa, men det går inte att kopiera dom till den interna disken, vad kan det möjligtvis bero på?
    Får inget felmeddelande i Xexmenu, och i Fsd 3 står det bara "operation failed".

  11. #1481
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av noremlac Visa Inlägg
    Lite "onödig" fråga men...
    Har ett par spel på den externa hårddisken, jag kan spela dom via den externa, men det går inte att kopiera dom till den interna disken, vad kan det möjligtvis bero på?
    Får inget felmeddelande i Xexmenu, och i Fsd 3 står det bara "operation failed".
    Troligen att din interna hårddisk inte har utrymme nog att få plats med spelen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #1482
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Troligen att din interna hårddisk inte har utrymme nog att få plats med spelen?
    Nej det borde det inte vara, har ca 100gb ledigt. Och spelen är på ca 7gb styck.

  13. #1483
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Lyckades lösa det. Skapar jag mapparna manuellt, och kopierar ett par filer i taget, alltså inte hela rasket på en gång, så funkar det. I FSD 3 alltså. Lite halvskumt, men nu fungerar det ju iallafall.

  14. #1484
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Var ett tag sedan jag brände ut lite spel och nu fungerar det inte längre ...

    För drygt ett år sedan så fixade jag min senaste uppdatering (inget jag kan göra själv utan "köper" tjänsten av en kille i stan), har för mig det var typ firmware 2.0 som installerades. I samband med det så slog jag till på en -> LiteOn IHAS SATA DVD±RW 24x Intern - Svart med iXtreme Burner MAX. Brände ut lite spel och allt var frid och fröjd.

    Problemet var som sagt att det var ett år sedan. Igår när jag brände ut ett par nya spel så kom det bara upp ett felmeddelande att disken inte är läsbar eller att den inte stödjer det formatet (tror jag det stod, kan ge ett exakt felmeddelande när jag kommer hem). Gissningsvis så har jag lite gammal mjukvara i xboxen eller är det något inställning i imgburner etc jag missat att jag ska göra för att få det att fungera igen?

    En sak som är lite märklig är att äldre spel inte heller går att få igång som gick för mer än ett år sedan.

  15. #1485
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du måste ha LT+ 3.0 för att köra senaste spelen... och du måste kolla iso filerna med ABGX360 om du inte redan gjort det?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #1486
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Hej!

    Kanon och tack för svar, då kommer nybörjarfrågorna

    Vad är LT+ 3.0? Är det två saker eller Firmware 3.0 med andra ord? och är det ett enkelt ingrepp numera eller ska jag söka hjälp?

    Sedan har jag aldrig hört talas om ABGX360 men gissar att det är ett program som gör ngt med spelet, skivan eller xboxen?

  17. #1487
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    LT+ 3.0 är den nya firmware versionen (för att vara exakt heter den "iXtreme LT+ 3.0" och är alltså "firmware 3.0" som du kallar den)

    Du måste söka hjälp om du inte vet hur man öppnar och flashar om läsaren i en Xbox 360 (OBS: man måste först läsa ut viss unik data innan man skriver den nya firmwaren)

    ABGX360 är ett program som kollar/fixar ISO filerna så att dom innehåller rätt data (detta kollas mot en online databas) du kör det på din dator innan du bränner spelen på skiva, du hittar det programmet på www.abgx360.net
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #1488
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tackar!

    Ska kolla om han fortfarande är "aktiv" och kan hjälpa mig med flashningen.

  19. #1489
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Tjena.
    Har börjat få problem med mitt flashade xbox. Har aldrig haft några problem med spel innan, men sedan lego filmen spelet kom ut så har det bara varit problem! Det står bara skivan kan inte läsas pröva att rengöra den. Original skivor fungerar utan problem. Jag har rätt brännare och jag kör med verbatim och jag kör alltid spelen i abgx innan, men som sagt nu är det bara problem, the amazing spider man 2 har jag prövat bränna 5 gånger, spelet startar men efter 10 sekunder lägger det av. Kan det bero på att det inte är verifierat i abgx än? Att det inte patchas? Eller är det så att brännaren eller läsaren i boxen börja ge sig?

  20. #1490
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Tjena.
    Har börjat få problem med mitt flashade xbox. Har aldrig haft några problem med spel innan, men sedan lego filmen spelet kom ut så har det bara varit problem! Det står bara skivan kan inte läsas pröva att rengöra den. Original skivor fungerar utan problem. Jag har rätt brännare och jag kör med verbatim och jag kör alltid spelen i abgx innan, men som sagt nu är det bara problem, the amazing spider man 2 har jag prövat bränna 5 gånger, spelet startar men efter 10 sekunder lägger det av. Kan det bero på att det inte är verifierat i abgx än? Att det inte patchas? Eller är det så att brännaren eller läsaren i boxen börja ge sig?
    När du säger "Rätt brännare" menar du då Liteon IHAS-124B med iXtreme Burner MAX?

    Har du kollat skivorna efter bränning med programmet Kprobe2? Det kan ev. hjälpa att rensa cache minnet på den (så att den börjar om från början och "lär sig" skivorna)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #1491
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    När du säger "Rätt brännare" menar du då Liteon IHAS-124B med iXtreme Burner MAX?

    Har du kollat skivorna efter bränning med programmet Kprobe2? Det kan ev. hjälpa att rensa cache minnet på den (så att den börjar om från början och "lär sig" skivorna)
    Yes det är en ihas 124B. Aldrig någonsin haft några problem med skivorna innan, därför jag inte begriper varför det börjat nu. Ska ladda ner det programmet och kolla. Har rensat catchen hjälpte ikke

  22. #1492
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    test1.png
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    När du säger "Rätt brännare" menar du då Liteon IHAS-124B med iXtreme Burner MAX?

    Har du kollat skivorna efter bränning med programmet Kprobe2? Det kan ev. hjälpa att rensa cache minnet på den (så att den börjar om från början och "lär sig" skivorna)
    fick detta när jag testade, vet dock inte om det är bra eller dåligt
    Last edited by norda84; 2014-05-04 at 17:03.

  23. #1493
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    test1.png

    fick detta när jag testade, vet dock inte om det är bra eller dåligt
    inte rätt test bara

    http://www.se7ensins.com/forums/thre...-games.798973/ läs detta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #1494
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    hej jag har en fråga till er kan man dela xbox till 2 cd och vad är det för program man ska ha då? för jag har ett spel till xbox 360
    som är på 8,13 gb och måste dela det till två cd

  25. #1495
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grov35 Visa Inlägg
    hej jag har en fråga till er kan man dela xbox till 2 cd och vad är det för program man ska ha då? för jag har ett spel till xbox 360
    som är på 8,13 gb och måste dela det till två cd
    Varför ska du dela det på 2 skivor? är det för att "det inte får plats på DVD+R DL"? isåfall har du missat något STORT... för typ 2 eller 3 år sedan kom det en uppdatering som flashade om läsarna, och samtidigt kom nya skivor som är större än tidigare... du måste överbränna skivorna, och du måste uppdatera din flashning...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #1496
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    14
    hej jag har en fråga till er om man ska bränna xbox 360 spel som är på 8,13 GB och har fixat 8x dvd+r DL
    och är det något program man ska ha för kunna brännan hanterar bränning av Dual layer använder ImgBurn men det gå ju bra att bränna ner det men sen när man ska spela så säger mitt X-Box 360 att jag ska rengöra skivan efter ett tag så nu fråga jag er är det något program man ska ha för bränna ner spelet

  27. #1497
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grov35 Visa Inlägg
    hej jag har en fråga till er om man ska bränna xbox 360 spel som är på 8,13 GB och har fixat 8x dvd+r DL
    och är det något program man ska ha för kunna brännan hanterar bränning av Dual layer använder ImgBurn men det gå ju bra att bränna ner det men sen när man ska spela så säger mitt X-Box 360 att jag ska rengöra skivan efter ett tag så nu fråga jag er är det något program man ska ha för bränna ner spelet
    Du behöver läsa på lite hur man bränner XGD3 spel, samt behöver du troligen uppdatera din firmware... (XGD3 är det nya formatet som är större än dom gamla skivorna) dvs.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #1498
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Är det någon egentlig skillnad att köpa och använda IHAS-124B eller kan man lika gärna använda sin vanliga externa Samsung som C4E’s BurnerMAX Payload stöder?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  29. #1499
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Är det någon egentlig skillnad att köpa och använda IHAS-124B eller kan man lika gärna använda sin vanliga externa Samsung som C4E’s BurnerMAX Payload stöder?
    Det bör funka även med den senare, men samtidigt är det svårt att avgöra hur bra bränningen faktiskt blir i förväg, du får testa dig fram... det jag däremot vet är att det finns mycket information om inställningar man kan göra för att förbättra resultatet med en IHAS-124B, samt stödjer KProbe bara Liteon läsare (ett program som används för att mäta kvalitén på brända skivor)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #1500
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Hej.
    Måste man köra spelen genom abgx även om xboxen är bannad?

Sida 50 av 51 FörstaFörsta ... 4048495051 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •