Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Core eller Premium för Media Center?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gävle
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Core eller Premium för Media Center?

    Hallå

    Två små frågor...

    Klarar men sig med en xbox360 Core, för att man ska kunna koppla ihop xboxen med Windows Media Center?
    Eller behöver man en hårdisk på Xboxen?

    //Benny

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag tror du klarar dig bra med Core, om du inte vill ha fjärrkontrollen (men den ingår väl ändå inte nu i premium). Såvida inte 360n använder hårddisken när du streamar video men det gör den inte när man streamar musik iaf.

    Du behöver ju hårddisk om du ska spela in TV osv. men det säger ju sig självt.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Du behöver inte hårddisk i Xboxen för att spela in tv, då det lagras i Mediacenter-burken. Ett tips - MCE-fjärren (Microsofts original) är klockren för att styra Xboxen med.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hardrocker
    Du behöver inte hårddisk i Xboxen för att spela in tv, då det lagras i Mediacenter-burken.
    Nice!
    Kan man använda vanliga program, som exempelvis Photoshop på en mediacenter-burk?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jodå, i botten ligger vanliga Windows XP.

  6. #6
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Vänta nu här, vad har jag nu missat?

    Kan man koppla ihop xboxen och datorn om man Media Center Edition och använda den för att spela in osv?

    Nu råkar det ju lämpa sig så att jag har fjärrkontrollen oxå, funkar den att använda till xboxen, eller hur menade ni?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jo, så är det :-)

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Största orsaken till att jag skaffade min Xbox 360, billigare än ytterligare en Mediacenter-dator. Funkar klockrent, och med ett FloppyDTV-kort i Mediacentermaskinen kommer jag åt hela Boxerutbudet, med 7 dagars EPG, från Xboxen...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gävle
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har två frågor till..

    Nu har jag kopplat ihop min media center dator och 360n, allt funkar kanon med tv och så.
    Men när jag ska kolla på filmer i .avi format så tjatar xboxen om codec. I datorn har jag codec, men hur installerar jag det på xboxen?
    En sak till..
    Om man drar ut sladden till xboxen så tappar den alla inställningar och det irriterar mig. Finns det någon lösning på det eller är det något man får leva med?

  10. #10
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Hej!
    Xbox 360 stödjer inte uppspelning utav divx (.avi) du får ladda ner programmet VLC360 då funkar det, den spelar inte upp .avi men mediadatorn kodar om .avi till .wma i realtid iom det programmet och du kan se den streamade .wma signalen på ditt xbox 360, mkt smart men resurskrävande för mediadatorn, plus att VLCV360 är ganska buggigt... det jag gjorde var att jag la upp en egen stream från VLC plockade upp outputen, men det är mer jobb än med VLC360, googla på VLC360, du hitytar det nog direkt, OBS! för attd et skall funka tror jag du måste ha orginal VLC media player installerat på din dator!

    /MVH Olof

  11. #11
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    bli inte rädd att VLC360 är på franska, det finns nog bara på franska, men det märks knappt sen.. installera och kör, OBS! Det stödjer även subtitles, läg bara in .srt filen med samma namn i samma mapp, då får du film och text i av-format på din 360

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gävle
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Nice. Tack för svaren.

    //Benny

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Trollhättan-Lilla Edet
    Inlägg
    127
    Respekt
    0
    hardrocker/ om jag har ett floppydtv i datorn med boxer kortet i då kan jag ändra kanaler genom xboxen? Om jag har 2 st xbox360 hur blir då styrningen. samma bild går väl till bägge boxarna då?
    Går det att fixa så varje box styr varsin kanal?

  14. #14
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Jag har kollat lite på microsoft hemsida. Det står att man ska ha trådlösa nätverkskort o grejer. Behöver det verkligen vara trådlöst? Går det inte lika bra att ha sladdar i hela huset?

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Inte så inne på det här med Mediacenter men vore ju trevligt att kunna streama lite över nätverket hemma.
    Har en bärbar P4 3ghz, 1 gig ram, Ati Radeon 9200 128 mb.
    Tror ni den räcker för att vlc skall klara att streama i realtid? Funkar det med dvd-isos också?

    Lite offtopic också, är Media Center XP Home eller XP Pro i botten?

  16. #16
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Är det bara jag som får dålig bild när jag kör med media center? Det är inte alls samma klara bild som när man tittar på tv som vanligt. Vad kan det bero på, om det nu ska vara klar o fin bild egentligen. Jag har en vanlig widescreen tv, krävs det kanske en hdtv för att få ut det mesta av media center? Eller ska man kanske inskaffa sig några riktigt fina kablar?

  17. #17
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Jag har nog listat ut att det beror på mitt tv-kort. Det är hauppauge jag har. Någon som kan rekomendera något bra?

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    19
    är det windows media center ni pratar om ? och vad är det som skiljer nellan xp pro och media center ?

    vad heter media center versionen man ska ha ?

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    XP home i botten med Media Center expand
    man kan även ladda hem media center om man redan har XP PRO
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  2. Lys Diod enkelt eller svårt?? Billigt eller dyrt??
    By olssson in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 19:07
  3. Löda med eller utan pinheader?
    By Thern in forum SmartXX Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 22:22
  4. Spela upp 5.1 AAC eller OGG
    By manzu68 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 11:57
  5. Behöver en guide eller tips eller nåt.
    By Kirabira in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 23:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •