Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Box som blinkar grönt/orange

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25

    Box som blinkar grönt/orange

    Tjena!

    Har kliat mig i huvudet ett tag på denna. Har nämligen en 1.4 som blinkar enligt ovan. Som bekant så är det att video-sladdden inte är i, eller hårdvaru-fel. Sladden sitter i, och jag får ju bild med SmartXX'et, men ej när man bootar ett bios. Orkar inte riktigt översätta allt, så jag klistrar in ett inlägg som jag gjorde på Xbox-Scene.....
    Hi! I got my hands on a xbox that flashes green/orange, so I thougt; some punkass probably tried to install a chip with a 35mm's soldering iron, and of course had no success with that. But then I saw that the warranty stickers were intact. Aha, it's an age-problem I then thougt, probably the TSOP. I then mounted a SmartXX 2.0 in it, and the menu comes up fine, And I flashed in M8+ (The xbox is a 1.4, so it's weird if it's an age problem). But when I boot with the M8+ bios it comes no screen and it frags green/orange, just as if you boot with the TSOP. So then my guesses are on the EEprom. I'm just going to flash in a new EEprom and see if that helps, if not, I'll change the EEprom chip to another (I have some parts in the stash ) and see if THAT helps. If not, I'm out of ideas. Does any1 here have an idea of what the prob could be, except for the eeprom? Oh, and also, once you power the xbox on, you cant turn it off with the powerbutton. But you can start it with the powerbutton. So maybe the PIC-chip is messin' with me? *EDIT* Didn't work to reflash the EEprom. I'm now going to change the PICchip to another. Maybe I'll change the EEprom chip too... Damnit... *EDIT*
    Bytte också EEprom chippet till ett annat från en (1.3 tror jag) men det blev ingen skillnad. Jag är ganska säker på att det är video-chippet som är pajj. eftersom bilden försvinner totalt ibland, även om man är inne i smartXX menyn. Och EN gång lyckades den starta booten med M8+, dock försvann bilden när flubber animationen höll på... Är ganska säker på att Video-chippet är värme skadat... Nån som har några idéer?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    1. Kabeln till TV:n är inte inkopplad.
    2. Det kan även bero på lödspill, skadad bana på moderkortet så kolla noga.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Moderkortet är i finaste skick, jag har gått med kylspray och kollar överallt, men inga trasiga banor eller komponenter vad jag kan se.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Prova ett annat bios
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det hjälpte inte. Testade flera olika förut.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Märkligt men mycket intresant
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Håller faktiskt med. Men nu gick den igång efter att ha stått avslagen ett dygn. Då visade den felkod 13, ingen dash. Men det var nog bara för att endast original dashen låg på disken. Man får för sig att det är nån halvtaskig lödning nånstans på videochippet, eller i nån av video-chippets banor. För lödningar/pad's och vias sväller ju alltid lite lite grann när dom blir varm. Kan vara så att när denna sväller så tappar den kontakten... Ska gå igenom och värma alla pins o pads ttill focus-chippet senare....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    misstänkte det åxå är alltid ngt enkelt som ens ego inte vill ta till sig
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jo, det kan det ibland vara...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Virus i min Box..
    By maako in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 09:42
  2. Botar 2 gg sen ställer sig o blinkar
    By X-amin in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 08:10
  3. Program som funkar som chip?
    By medjum in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-04, 08:58
  4. Någon som får igång sina PS-spel?
    By marukusu in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 14:26
  5. Skivor som är kompatibla med en v1.0 box
    By Cocaine in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-27, 15:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •