Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Guide - Såhär flashar du din Samsung dvd

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20

    Guide - Såhär flashar du din Samsung dvd

    För att använda denna guide förutsätter jag att ni har de program som behövs samt det hackade firmwaret.
    jag listar här upp de program/saker som behövs

    -.Bootdisk.inc.MTKFLASH
    -.KDX.1.5
    -.Vanlig 3.5" diskett
    -.Xtreme firmwaret

    1. Öppna din xbox enligt guide som finns på nätet, Obs dvdn behöver inte lyftas ur själva xboxet utan
    montera bara bort självaste chassit

    2. starta programmet bootdisk.exe och följ instruktionerna så skapas en bootdisket med mtkflash på den

    3. om ditt xbox är påslaget stäng då av det och dra ur SATA kabeln från dvdn
    stäng av din dator och dra en SATA kabel från ditt moderkort/pcikort och fäst den i xbox dvdn
    starta ditt xbox
    starta din dator med bootdisken istoppad
    Välj bootoption 4 (basic/clean boot)
    i dosprompten blinkar då A:\ skriv då "mtkflash r /m ORIG.bin" tryck sedan enter.
    nu listas alla enheter upp om datorn hittar, för mig stod det


    1. ICH6P Primary Master

    2. ICH6P Primary Slave

    3. ICH6 Secondary Master

    4. ICH6 Secondary Slave

    Eftersom att jag tagit SATA kabeln från min andra Hårddisk så va mitt val nr 3, ett lätt sätt att kolla
    vilken drive du ska välja om du inte vet är att starta datorn på samma sätt utan xbox dvdn och se vilka alternativ
    du då får upp jämför dem med de alternativ du får upp när du har dvdn inkopplad så ser du vilken du ska välja

    när du sedan valt rätt drive börjar en liten % "klocka" rulla på och firmwaren läses av, det står tydligt när den är färdig

    4.När allt är klart, stäng då ner både dator och Xbox och dra ur sata kabeln ur xboxet
    starta sedan upp datorn utan Bootdisken
    Kopiera firmwaren från disketten ORIG.bin till flera olika säkra ställen ifall någon av dina diskar på datorn ger upp någon dag

    5.Starta Programmet KDX1.5.exe, ladda ditt ORIG.bin och det kommer se ut något som liknar detta

    6B 26 C2 BB 24 1D 28 97 5D 27 C2 E9 4C FB 0E 2C (detta är en korrekt dvdkey)


    FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF 00 FF FF (DÅLIG KEY , ser keyn ut såhär så börja om)

    Kopiera själva keyn ur rutan i programmet med Ctrl-C från ditt Orig.bin
    ladda nu xtremer.bin (notera att det syns en massa FF som om det vore en dålig key)
    klistra nu in din egna key (Ctrl-V) så att den läggs över den dåliga keyn
    spara filen med namn ex XTR.bin för att inte blanda ihop denna med någon annan av de 2 firmwaren (orig.bin och xtremer.bin)
    kopiera nu över XTR.bin till din bootdiskett, du kan även ta bort Orig.bin som ligger på bootdisken, INTE den orig.bin du säkerhetskopierat till datorn
    testa öppna XTR.bin firmwaret från din diskett med kdx så den inte skadats vid överföringen till disketten(hände mig en gång) och att keyn ser korrekt ut.

    6.om ditt xbox är påslaget stäng då ner det och dra ur SATA kabeln från dvdn
    stäng av din dator och dra en SATA kabel från ditt moderkort/pcikort och fäst den i xbox dvdn
    starta ditt xbox
    starta din dator med bootdisken istoppad
    Välj bootoption 4 (basic/clean boot)
    i dosprompten blinkar då A:\ skriv då "mtkflash w /m XTR.bin" tryck sedan enter.
    välj samma enhet som vid läsningen av firmwaret
    och den börjar flasha din dvd, det står när den är färdigflashad


    7. du kan nu stänga av xboxet,datorn och koppla ihop allt till ursprungligt skick



    Detta va hur jag flashade mitt xbox, tar inget som helst ansvar ifall någon fuckar upp sin box
    är ni osäker på något så fråga innan
    Ursäktar mig för eventuella gramatiska/stavningsfel
    Last edited by BadRuby; 2006-05-30 at 01:34.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej

    Ganska ute på just den nya 360:n , vart hittar jag alla progg och filer som behövs för att flasha Samsung spelaren?

    MvhR

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Ravetrancer
    Hej

    Ganska ute på just den nya 360:n , vart hittar jag alla progg och filer som behövs för att flasha Samsung spelaren?

    MvhR
    De finns på de mer välsorterade torrentsidor. Några av de mer legala programmen (som KDX) finns på sidor som xbox-scene.com.

    btw. Bra guide! Fast vore bra om du länkade till de lagliga filerna och guiden hur man plockar isär xboxen. Har du använt dig av Samsung.XBOX360.Flash.Guide.Including.Utils.Needed-UKT ?? I så fall borde du ju inkludera det i guiden .
    Last edited by Fruktsoda; 2006-08-14 at 00:50.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11
  4. Guide till dvd decryptor
    By Lynx in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 13:52
  5. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •