Guide - Såhär flashar du din Samsung dvd
För att använda denna guide förutsätter jag att ni har de program som behövs samt det hackade firmwaret.
jag listar här upp de program/saker som behövs
-.Bootdisk.inc.MTKFLASH
-.KDX.1.5
-.Vanlig 3.5" diskett
-.Xtreme firmwaret
1. Öppna din xbox enligt guide som finns på nätet, Obs dvdn behöver inte lyftas ur själva xboxet utan
montera bara bort självaste chassit
2. starta programmet bootdisk.exe och följ instruktionerna så skapas en bootdisket med mtkflash på den
3. om ditt xbox är påslaget stäng då av det och dra ur SATA kabeln från dvdn
stäng av din dator och dra en SATA kabel från ditt moderkort/pcikort och fäst den i xbox dvdn
starta ditt xbox
starta din dator med bootdisken istoppad
Välj bootoption 4 (basic/clean boot)
i dosprompten blinkar då A:\ skriv då "mtkflash r /m ORIG.bin" tryck sedan enter.
nu listas alla enheter upp om datorn hittar, för mig stod det
1. ICH6P Primary Master
2. ICH6P Primary Slave
3. ICH6 Secondary Master
4. ICH6 Secondary Slave
Eftersom att jag tagit SATA kabeln från min andra Hårddisk så va mitt val nr 3, ett lätt sätt att kolla
vilken drive du ska välja om du inte vet är att starta datorn på samma sätt utan xbox dvdn och se vilka alternativ
du då får upp jämför dem med de alternativ du får upp när du har dvdn inkopplad så ser du vilken du ska välja
när du sedan valt rätt drive börjar en liten % "klocka" rulla på och firmwaren läses av, det står tydligt när den är färdig
4.När allt är klart, stäng då ner både dator och Xbox och dra ur sata kabeln ur xboxet
starta sedan upp datorn utan Bootdisken
Kopiera firmwaren från disketten ORIG.bin till flera olika säkra ställen ifall någon av dina diskar på datorn ger upp någon dag
5.Starta Programmet KDX1.5.exe, ladda ditt ORIG.bin och det kommer se ut något som liknar detta
6B 26 C2 BB 24 1D 28 97 5D 27 C2 E9 4C FB 0E 2C (detta är en korrekt dvdkey)
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF 00 FF FF (DÅLIG KEY , ser keyn ut såhär så börja om)
Kopiera själva keyn ur rutan i programmet med Ctrl-C från ditt Orig.bin
ladda nu xtremer.bin (notera att det syns en massa FF som om det vore en dålig key)
klistra nu in din egna key (Ctrl-V) så att den läggs över den dåliga keyn
spara filen med namn ex XTR.bin för att inte blanda ihop denna med någon annan av de 2 firmwaren (orig.bin och xtremer.bin)
kopiera nu över XTR.bin till din bootdiskett, du kan även ta bort Orig.bin som ligger på bootdisken, INTE den orig.bin du säkerhetskopierat till datorn
testa öppna XTR.bin firmwaret från din diskett med kdx så den inte skadats vid överföringen till disketten(hände mig en gång) och att keyn ser korrekt ut.
6.om ditt xbox är påslaget stäng då ner det och dra ur SATA kabeln från dvdn
stäng av din dator och dra en SATA kabel från ditt moderkort/pcikort och fäst den i xbox dvdn
starta ditt xbox
starta din dator med bootdisken istoppad
Välj bootoption 4 (basic/clean boot)
i dosprompten blinkar då A:\ skriv då "mtkflash w /m XTR.bin" tryck sedan enter.
välj samma enhet som vid läsningen av firmwaret
och den börjar flasha din dvd, det står när den är färdigflashad
7. du kan nu stänga av xboxet,datorn och koppla ihop allt till ursprungligt skick
Detta va hur jag flashade mitt xbox, tar inget som helst ansvar ifall någon fuckar upp sin box
är ni osäker på något så fråga innan
Ursäktar mig för eventuella gramatiska/stavningsfel
Last edited by BadRuby; 2006-05-30 at 02:34.
Xbox 360 samsung extreme firmware
Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
PsTWO V14 Matrix infinity
Gamecube Qoob
Ps.
Även den starke får ta i när han skiter.
Bookmarks