Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Vill köpa 2 x X-b.i.t....

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Vill köpa 2 x X-b.i.t....

    Hej!

    Är riktigt intresserad av att få köpa två stycken chip av modellen X.b.i.t.

    Dessa ska vara kompletta med kontrollpanelen och kablage.

    Mvh

    Papillon.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Gillar du att bli upphängd i kedjor och piskad också :-)

    Nä, satsa på något annat modernt chip. Finns inget bra med xbit jämfört med moderna chip. Varför vill du ha sådana?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hmm, hade xb.i.t. innan och allt jag ville göra fungerade otroligt bra. Kan inte du peka mig i rätt riktning då Hansi och samtidigt berätta varför du pekar dit?

    Mvh

    Papillon

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova på SmartXX lt/opx, billigt chip med alla funktioner man EGENTLIGEN behöver.

    Eller slå på stort med ett X-ecuter 3 med frontpanel/lcd och x3ir om du gillar "bling bling"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hur ser det ut på den lödfria fronten? Jag vill ha ett som är lätt att installera och det var därför jag ville ha ett xb.i.t.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Lätt att installera???? Xbit är allt annat än lätt att installera, nä du, köp dig en lödkolv på biltema tillsammans med lite lödtenn, studera ett lödscehma några minuter, och om du inte är allt för klantig så klarar du nog av att installera ett smartxx...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  7. #7
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Njae, jag har allt annat än stadiga händer och det var därför som jag gillade x.b.i.t. Har installerat det i många boxar helt utan problem.....

    Men allvarligt talat, nog om det, vill bara ha några tips om lödfria men bra chip.... Ska det vara så svårt?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är det för version på xboxarna du skall chippa?

    XBIT är oanvändbart på xbox version 1.6

    Bra lödfria chip är fortfarande SmartXX eller X-ecuter 3 med rätt adapter beroende på xbox modell.

    Eller Xenium GOLD som vi säljer, då ingår lödfria adaptrar till alla xbox versioner.

    Spiderchip / Spider GX tycker jag är mindre lyckade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Du är nog inte ensam om att tycka spiderchipen är mindre lyckade hansi
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    "Mindre lyckade" är nog att ta i underkant. Rent j*vla skit från fabriken är iaf lite närmare verkligheten av spidercrap...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vad är det för version på xboxarna du skall chippa?

    XBIT är oanvändbart på xbox version 1.6

    Bra lödfria chip är fortfarande SmartXX eller X-ecuter 3 med rätt adapter beroende på xbox modell.

    Eller Xenium GOLD som vi säljer, då ingår lödfria adaptrar till alla xbox versioner.

    Spiderchip / Spider GX tycker jag är mindre lyckade.


    Vill bara förtydliga att Xbit funkar ypperligt på version 1.6
    Har själv installerat ett men det var nåt år sen..

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, det kom ju en extramodul till xbit för montering i 1.6 nån gång efter tråden du hissade upp slutade vara intressant :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    haha det missade jag :P men det gick även fint att löda dit med pinheader utan någon extra modul. Men nu ska tråden få vila i frid

Liknande diskussioner

  1. Thomson dvd om någon vill köpa av mig. :)
    By Jonasan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 20:03
  2. Vill köpa nätagg till xbox
    By Purrman in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 23:26
  3. Vill köpa original hd - WD80EB
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 20:14
  4. vill köpa en DREAMCAST
    By Slamer in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-26, 11:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •