Vet någon vilken sorts diod jag skall ha och var jag kan köpa den i Stockholm för att ändra så att min Power LED lyser blått?
Vet någon vilken sorts diod jag skall ha och var jag kan köpa den i Stockholm för att ändra så att min Power LED lyser blått?
Last edited by Tyralion; 2006-05-30 at 18:19.
Gå till Clas Ohlsson och inhandla ... Btw det är 2 dioder ...
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Vilken sorts dioder är det då?
på clas ohlsson fins det två olika storlekar såvitt jag vet. ta de små. du behöver fyra dioder sammanlagt. två blå som lyser som du vill (de sitter för övrigt diagonalt i förhållande till varandra. och sedan två andra dioder i annan färg som sitter i de andra platserna. annars är det lite svårt att upfatta när xboxen vill säga att något är fel dock finns det bara tre hål på var sida. minus är mittenhålen(på båda sidorna..) löd in en diod på ena sidan, sedan tar du dioden som skall sitta bredvid och böjer upp minusbenet och stoppar i plusbenet i hålen som är kvar. löd plusen. böj benet till den andra diodens minus och löd ihop. upprepa detta på andra sidan, tänk bara på att samma färg skall sitta på diagonalen i förhållande till varann. sen får du karva lite i plasten.. du märker! lycka till!!
såhär ser kortet ut i min xbox:
och plasten ser ut såhär:
om det är sådant du redan vet så kan det kanske hjälpa någon annan vid ett senare tillfälle iaf.
OK. Här skulle det finnas bilder med.. jaja. får väl vara utan då. lustigt.
Last edited by Hansi; 2006-05-31 at 01:32. Anledning: Lade in bilderna som attachment /Hansi
Så vad ska man ta för färg på de andra två dioderna? Den färg man vill ha som "felfärg" när boxen är sur? Om det nu är så, kan jag dra slutsatsen att det sitter två gröna, en röd och en orange diod i Xboxen nu?
Det sitter två bio-color lysdioder. I dessa så har varje lysdiod grön och röd färg. Orange är när grön och röd lyser samtidigt.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Woo hoo. Indeed, WOO HOO! Tack för den länken.Original inlägg av Blixten100
Bookmarks