Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Ställt till det ordentligt med xbox360

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19

    Ställt till det ordentligt med xbox360

    Jo, jag har klantat till det ordentligt tror jag.
    Efter jag flashat om min firmware med extreme så stog det bara när jag sätter in spelen " sätt in spelet i en xbox360"(på engelska). Då har jag läst att då har jag kopierat in min nyckel ifrån orig.bin till extreme.bin fel. Det står ju att man ska ta flera backuper på sin orig.bin och det gjorde jag, fast bara på hårddisken. Nu fick jag virus i datorn och skulle installera om windows(win98) och då formaterade jag hårddisken utan att tänka mig för .
    Hur kan jag hitta min orig.bin på min formaterade hårddisk för att göra extreme.bin rätt????? Eller är detta omöjligt?? Jag är så jävla dum!! Ska gå och dunka huvet i väggen stenhårt nu.
    Hoppas på en lösning.

    Mvh/Niklas

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Koppla ur hårddisken, använd den absolut inte för att boota operativsystem osv!

    Skaffa ett data recovery program. Var länge sedan jag gjorde det själv, så jag har inte koll på vilka företag som köpt upp varandra osv.

    Google:
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...recovery&meta=

    Ett vettigt data recovery program skall bootas från t.ex. floppy i dosläge och ändrar inga filer på den trasiga disken, utan kopierar det den lyckas hitta till en annan hårddisk.

    Annars så får du annonsera ut din samsung, med lite tur får du 1000:- för den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Det finns väl program som du kan använda för att få tillbaks filer som försvunnit efter formatering av hårddisken. "Recover My Files Data Recovery" kanske?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OBS!

    Läs ur din nuvarande firmware ur läsaren innan du provar att flasha den osv. Med lite tur så kan nyckel vara rätt bara att den hamnat på fel adresser t.ex.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    Hansi
    Är det ok om jag skickar HD till dig? Jag har använt min systers brors dator pga virus i den, det gick inte ta bort viruset utan att installera om datorn, jag provade att ladda ner microsoft xp sp2 och installera det, det gick inte installationen stannade vid samma fil varje gång. Provade sätta i en annan HD(en liten xbhd) och installera på den. Stannade fortfarande på samma fil (antagligen var det fel på skivan). Provade att installera en win98-skiva som jag hade och det gick bra. just då blev firmwaren till 360 knäckt och det var enda datorn med satautgång på så jag flashade med den datorn och lade 2st backuper på den hårddisken. efter det så glömde jag av att det fanns viktiga filer på datorn och försökte igen installera xp med samma skiva, jag snabbformaterade hårddisken och försökte installera men stannade på samma fil under tiden brände jag skivor till 360 och dom fungerade inte då läste jag att jag antagligen lagt orginalnyckel fel(och när jag tänker efter så kan jag gjort fel). Då installerade jag win98 igen för att se om det var några filer att hitta men jag har provat ett prog som heter OO.Software.RescueBox.v4.0-ZWTiSO det verkar väldigt smidigt och så men kan inte återställa filen orig.bin.
    vill du prova?
    vart ska jag isåfall skicka den?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NetCare AB
    Blekingegatan 16
    118 56 Stockholm

    Skulle egentligen kosta dig mer än en ny xbox 360, men jag kan ju göra ett snabbt försök iaf. Du kan ju skicka hit hela 360:an inkl drive också, med lite tur räcker det med att jag läser ur den firmware du lagt in i dvdn och kollar hur du lagt in nyckeln.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    Du skulle inte vilja skicka din editerade extrem.bin fil till mig så jag själv kan jämföra med en som fungerar? Så kanske jag hittar felet. När jag lade in min nyckel med hexedit så tryckte jag ctrl-c vid 4000-4200 och när jag la in den i extreme.bin vid 4000 med ctrl-v så tyckte jag inte det hände något(det blev inte svart när jag klistrade in) men jag sparade filen och flashade ändå. När du klistrade in blev det svart det du klistrade in? Jag fick ett larm när jag försökte använda programmet som gör det lättare, därför fick jag göra det manuellt.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    du kanske råkade göra "insert" istället för "overwrite" och därmed flyttade fram allting i filen. Vilket jag hoppas du gjorde, för då är de ju lätt att fixa till :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    vad snackar ni alla om för "kopiera vid 4000" etc? så flyttade jag inte alls över min key från min dvd? jag körde bara teamforos kdx då är det ju hur simpelt som helst? så kan man ju inte göra nått misstag ens
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    Jag försökte ju använda kdx1.5 men det larmade för något, jag hade win98 i datorn. Programmet kanske inte funkar i win98. Därför fick jag göra det manuellt.
    Hansi, jag ska läsa ur min extreme.bin firmware ur dvdn och jämföra den med orginalet. om du vill kan jag maila min modifierade extreme.bin till dig. Eller tycker du att jag ska skicka xboxen till dig. Hur mycket tror du det skulle kosta mig. Jag tror ju inte att orginalnyckel ligger i extreme och då är det ju kört för filerna på hårddisken gick inte återskapa inte med OO.Software.RescueBox.v4.0-ZWTiSO iallafall. Är det någon som har ett tips på ett bättra prog för data recovery för formaterade hårddiskar?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag använde "tiramisu" när jag gjorde data recovery senast. Jag länkade ju till en googlesökning på det häromdagen, se tidigare inlägg i tråden.

    Du kan ju alltid maila mig din urlästa extreme.bin, med lite tur kan du få tillbaka en rättad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    jag har nu tagit ur xtreme.bin filen ur xboxen och jämför ca 40sidor me hextal och inte hittat någon skillnad på dom 2. jag kan ju alltså inte ha lagt in någonting i xtreme.bin när jag flashade. Jag vet att jag tryckte på ctrl-v stenhårt men tyckte inte det hände något. när jag povade på en annan fil i min nya dator så blev det ju röd text där man la in men på den gamla win98 datorn så blev det inte rött. När jag läste ur filen ur xboxen så skrev jag först mtkflash r /m orig.bin då la datorn en fil på 256k sen skrev jag också mtkflash r /m xtreme.bin då la han en likadan på 256k också. jag skickar dom 2st till dig hansi, löser du det då ska jag vara dig evigt tacksam. sen får du hur mycket pengar du vill också såklart. Men det verkade inte så lätt att maila dig. kan du maila mig så mailar jag tillbaka.
    niklas.norman@telia.com
    Niklas Norman

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara å maila psxcare@netcare.se

    men prova en fc /b xtremefrånrararkivet.bin utlästurdriven.bin

    är det ingen skillnad så kan jag givetvis inte trolla åt dig
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    Filerna var ju exakt likadana, så jag klistrade alltså tydligen inte in nyckeln och ur hårddisken får jag inte ur mycket. Så nu undrar jag om det finns en ny samsung dvd att köpa eller går det? Är nyckeln till dvd låst till just bara den xbox som den sitter i från början?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, får du inte tag på filen med nyckeln så har du bara en onödigt dyr brevpress nu
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Kan man ta backup på dvd nyckeln innan modifiering så att den inte blir helt "död"?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    min 360 bara blinkar med 3 röda lampor varje gång jag sätter igång den och ingen bild kommer upp.
    vad ska jag göra??

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skicka den på service
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    vart ska jag skicka den.
    kan ju inte skicka den till microsoft eftersom den är öppnad.

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    141
    Respekt
    21
    Ring till microsoft och berrätta att den fungerar inte ....de hämta den hemma hos dig och efter 2 veckor om du ha tur får du en ny.....jag fick en ny och man såg att den har varit öppet....så chansa och lycka till.

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    Är det någon som vet om det nu går att löda in något chip med en altenativ firmware till min xbox som jag har läst ur nyckeln och lagt in fel nyckel och slarvat bort min orginalnyckel. Det finns ju en del chip ute nu, men man kanske behöver sin orginalnyckel fortfarande.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av norman Visa Inlägg
    Är det någon som vet om det nu går att löda in något chip med en altenativ firmware till min xbox som jag har läst ur nyckeln och lagt in fel nyckel och slarvat bort min orginalnyckel. Det finns ju en del chip ute nu, men man kanske behöver sin orginalnyckel fortfarande.
    Hej Norman vad du gjorde bort dig, inte bara att du formaterade disken men du skrev över den 2 ggr genom att försöka installera 2 olika operativ. Blir ganska svårt att hitta nått som har med din lilla 256kb fil att göra då. Hursom så kan du ha tur ifall du ännu ej kastat/skrotat din 360 ännu. Infektus nya chip har fått en tillsats nu i Januari som gör att du kan med hjälp av ett program få fram processorns nykel. När du väl har den kan du ändra i princip vad som helst på själva moderkortet, så du kan faktiskt bestämma vad DVD nykeln ska vara och du kan få igång 360 n genom att antagligen byta nykeln till något som är likadant i DVD spelaren och på moderkortet eller till och med utläsa din gammla nykel tack vare processornykeln. Fast det sistnämda är lite osäkert, det jag är säker på är att du kan skriva över dvd nykeln på moderkortet, man bör då kunna utläsa det gammla men det är givetvis progget som begränsar sånt och jag har aldrig kört den. Hursom så lär ditt problem gå att fixa vid det läget. Fast vore jag i dina skor skulle jag skrotat 360 n för länge sedan......
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    69
    Respekt
    22
    Tack som fan för tipset, jag har inte slängt den än har den som ett dyrt bokstöd. har väntat länge på en lösning på detta. Du menar väl antagligen detta http://www.infectus.biz/tutoriall-dvdkey-en.php . Har också ett annat stort problem som du kankse kunde hjälpa mig med, det står skrivet i denna tråd http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=33362

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För att infectusknepen skall fungera så måste boxen kunna starta ett spel, så det går inte använda för att fixa en borttappad nyckel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Umberto Visa Inlägg
    Ring till microsoft och berrätta att den fungerar inte ....de hämta den hemma hos dig och efter 2 veckor om du ha tur får du en ny.....jag fick en ny och man såg att den har varit öppet....så chansa och lycka till.
    Jo men sitter det nån grin-pelle på verkstan den ska till så lagar alt byter de ut den och skickar fakturan till dig sen..kan bli snordyrt, typ lika mycket som en ny maskin....och då kommer du inte undan sen typ....

    Hade en polare som fipplade med sin n64 och fuc¤¤de up den, skicka den till bergsala på nåt vis och fick sen en faktura där det stog att kunden själv orsakat felet, han vägrade betala och inom nåt halv-år va fakturan uppe på kronofogden dubbelt så dyr och han hade en fet prick i sitt brotts-register...bra där....

    Det här var iofs på den tiden då n64 var het men endå....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    han vägrade betala och inom nåt halv-år va fakturan uppe på kronofogden dubbelt så dyr och han hade en fet prick i sitt brotts-register...bra där....
    brottsregistret är att ta i.. hahah... där hamnar man inte utan en rättegång. pricken hos fogden försvinner 3 år efter att han är skuldfri.

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av norman Visa Inlägg
    Jo, jag har klantat till det ordentligt tror jag.
    Efter jag flashat om min firmware med extreme så stog det bara när jag sätter in spelen " sätt in spelet i en xbox360"(på engelska). Då har jag läst att då har jag kopierat in min nyckel ifrån orig.bin till extreme.bin fel. Det står ju att man ska ta flera backuper på sin orig.bin och det gjorde jag, fast bara på hårddisken. Nu fick jag virus i datorn och skulle installera om windows(win98) och då formaterade jag hårddisken utan att tänka mig för .
    Hur kan jag hitta min orig.bin på min formaterade hårddisk för att göra extreme.bin rätt????? Eller är detta omöjligt?? Jag är så jävla dum!! Ska gå och dunka huvet i väggen stenhårt nu.
    Hoppas på en lösning.

    Mvh/Niklas





    hej nicke jag är ny på forumet jag hittade ett lättanvänt program "sålänge du kan engelska" om du inte redan fått hjälp

    http://seriousbit.com/undeletemyfiles.html

Liknande diskussioner

  1. Får inte till det riktigt med HDD via usb
    By Twezzer in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 11:27
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Till er med glappt Matrix.
    By SineX in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-05, 14:05
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •