Hej har en fråga angående XBOX som ni kanske kan hjälpa mig med.

Jag har en XBOX 1. Mitt problem är följande.

Jag har två stycken TV-apparater, (en i vardags rummet och en i sovrummet). Och om jag ligger i vardagsrummet och lirar skulle jag vilja gå in i sovrummet och fortsätta lira. Mitt problem är alltså att jag vill koppla ett och samma xbox till två stycken olika TV aparater. Jag har en advancad scart cable, där får jag ut 1x scart vilket jag kopplar till TVn i vardagsrummet och 2xrca+1xS-VIDEO vilket jag kopplar till tvn i sovrummet. Problemet är bara när Scarten är inkopplad så fungerar ju inte RCA+S-video kontakterna, även om min tv i vardagsrummet är helt avstängd. Så de jag måste göra är att rycka ur Scarten på TVn i vardagsrummet för att få bild på Tv:n i sovrummet. Förmodligen är Scarten kopplad på så vis att den skickar nån retur signal på något stift även om TVn inte är påslagen, räcker med alltså att den sitter i en scartkontakt, och då inaktiveras RCA+s-video kontakterna. Jag har förgäves leta efter en smidig "växel" där jag bara kan trycka på en knapp för att byta TV för att slippa rycka ur scarten ur tvn i vardagsrummet. Men inte hittat någon sådan. Kan man kanske avlägsna det stiftet som skickar retursignalen på tvn i vardagsrummet?

Provade även originalkabeln med en vanlig RCA Y-splitter utan resultat.

Vet ni hur jag kan lösa detta?, har ingen lust att köpa ett till xbox till sovrummet.

Tacksam för svar.