Sida 19 av 52 FörstaFörsta ... 9171819202129 ... SistaSista
Visar resultat 541 till 570 av 1560

Diskussion: Fungerande Releaser - OBS! * LÄS FÖRSTA INLÄGGET * OBS! REGLER!

  1. #541
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Jag tänkte bränna ut The.Outfit.PAL.XBOX360-DNL och grejen är den att man ska sätta i en ss-fil i isofilen ,man får när man packar upp spelet i winrar, med SS Merger 1.6. Jag gör detta och det står: All done you can now burn the dvd-file.
    Grejen är den att jag har för mig att SS Merger brukar göra om filen vilket brukar ta rätt lång tid och nästa grej är att den stora filen är 6.82 Gb istället för 7.05 som ALLA andra spel som jag brännt ut varit.
    Vad är problemet eller är det bara jag som inbillar mig att det är ett problem.
    MVH
    Mikael Bäck

  2. #542
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Storleken kan variera.... det behöver du nog inte vara så bekymrad över
    (Full Auto - 6.99 Gb, Moto GP 06 - 7.09 Gb o.s.v. )

    Däremot är även min erfarenhet att SS MErger brukar stå och tugga en bra stund innan den är klar.... men har du gjort rätt i SS Merger å den säger att det är bara att bränna så är det förhoppningsvis så :-) Du får testa......

  3. #543
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av omnibus
    Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL

    funkar fint
    Någon som provat det här spelet med bildskärm inkopplad? Alltså använda HD-VGA kabeln? Har bränt den här releasen själv men när jag ska starta så står det nåt om att PAL50 eller 50Hz inte stöds... dock kan jag inte ändra den inställningen. Och det är redan PAL60 inställt så jag vet inte riktigt varför den inte funkar. Har ingen tv som jag kan koppla till och prova heller.

    Samma problem med Hitman Blood Money också förresten... och jag har ju sett det står "60Hz only" på boxarna till spelen. Mystiskt...

  4. #544
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    jag körde med komponent om det är till någon hjälp, samt 720p @ 60Hz
    gamertag: nagge001

  5. #545
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    någon som testat Just.Cause.PAL.XBOX360-UKT och Ridge.Racer.6.PAL.PROPER.XBOX360-DNL ?

    jag har läst att båda releaserna ska fungera men tänkte om det är spel som är värd att spelas, alltså om dom rekomenderas=)

  6. #546
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    tänkte ba fråga detta om hur man patchar spelen? Och funkar ntsc på ett moddat xbox om jag köper det färdig moddat. För det står att den spelar upp ALLA xbox 360 backups osv. Tack..

  7. #547
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    När det gäller regioner på spelen så finns det en liten lista här: http://dvd-secrets.co.uk/xbox360/

    där står det vilka ntsc-spel som fungerar på en pal-konsoll(om jag inte missförstått det hela)
    så länge ett spel är patchat riktigt och är i rätt region så ska det väll fungera antar jag

    "Boots all Xtreme Xbox 360 backups" står det, inte alla Xbox 360 backups.

    hur man patchar spelen får någon annan svara på.....eller om det kanske står i detta forum någonstans.
    Last edited by arvdal; 2006-10-11 at 15:48.

  8. #548
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ReZnoR
    Någon som provat det här spelet med bildskärm inkopplad? Alltså använda HD-VGA kabeln? Har bränt den här releasen själv men när jag ska starta så står det nåt om att PAL50 eller 50Hz inte stöds... dock kan jag inte ändra den inställningen. Och det är redan PAL60 inställt så jag vet inte riktigt varför den inte funkar. Har ingen tv som jag kan koppla till och prova heller.

    Samma problem med Hitman Blood Money också förresten... och jag har ju sett det står "60Hz only" på boxarna till spelen. Mystiskt...

    Jag har med samma problem!!
    Någon??

    Hansi???

  9. #549
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av arvdal
    någon som testat Just.Cause.PAL.XBOX360-UKT och Ridge.Racer.6.PAL.PROPER.XBOX360-DNL ?

    jag har läst att båda releaserna ska fungera men tänkte om det är spel som är värd att spelas, alltså om dom rekomenderas=)
    Båda spelen är i min mening inte värda att ladda hem, Ridge racer går bara ut på att sladda, vilket man tröttnar på efter ett par lopp.

    Just Cause är en riktig besvikelse. Det är ibland snudd på ospelbart pga alla buggar. Men gör så här, kolla in recensionerna på www.gametrailers.com om du är osäker. Då får du ingame video och vad de tycker om spelet. Men jag hade inte rekommenderat något av dem, Burnout Revenge och Saint's Row är bättre val... Men det är ju bara jag!

  10. #550
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Själv fastnade jag för Just Cause framför Saints Row. tyckte Saints Row såg alldeles för grått och trist ut. Men det är väl en smaksak, men jag tycker man ska ge Just Cause en chans =)

  11. #551
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Just Cause är nog okej, men saknar den fantastiska multiplayer delen som Saint's Row erbjuder.. Den är helt fantastisk, grymt skoj online, men har man inte xbox-live så är kanske Just Cause bättre.. Men jag spelar mina spel på live just nu

  12. #552
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    22
    Dum fråga:
    Tankade hem Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPER _PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360
    Finns bara en .iso fil
    Hur får man en .dvd fil oxå?

  13. #553
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    "Original inlägg av ReZnoR
    Någon som provat det här spelet med bildskärm inkopplad? Alltså använda HD-VGA kabeln? Har bränt den här releasen själv men när jag ska starta så står det nåt om att PAL50 eller 50Hz inte stöds... dock kan jag inte ändra den inställningen. Och det är redan PAL60 inställt så jag vet inte riktigt varför den inte funkar. Har ingen tv som jag kan koppla till och prova heller.

    Samma problem med Hitman Blood Money också förresten... och jag har ju sett det står "60Hz only" på boxarna till spelen. Mystiskt..."

    Jag hade samma problem.
    Jag gjorde så här:
    1. Sätt i xboxen i en tv.
    2. Ställ in att det ska vara PAL 60 och om det redan står PAL 60 så byt till PAL 50 och sedan tillbaka till PAL 60.
    3. Byt sedan ljud och bild-kabel UTAN att stänga av boxen. (DVS byt från tvkabeln till VGA-kabeln)
    4. Testa

    Det fungerade för mig iaf så nu återstår det och se om det funkar för dig
    MVH
    Mikael Bäck

  14. #554
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    "Original inlägg av ReZnoR
    Någon som provat det här spelet med bildskärm inkopplad? Alltså använda HD-VGA kabeln? Har bränt den här releasen själv men när jag ska starta så står det nåt om att PAL50 eller 50Hz inte stöds... dock kan jag inte ändra den inställningen. Och det är redan PAL60 inställt så jag vet inte riktigt varför den inte funkar. Har ingen tv som jag kan koppla till och prova heller.

    Samma problem med Hitman Blood Money också förresten... och jag har ju sett det står "60Hz only" på boxarna till spelen. Mystiskt..."

    Jag hade samma problem.
    Jag gjorde så här:
    1. Sätt i xboxen i en tv.
    2. Ställ in att det ska vara PAL 60 och om det redan står PAL 60 så byt till PAL 50 och sedan tillbaka till PAL 60.
    3. Byt sedan ljud och bild-kabel UTAN att stänga av boxen. (DVS byt från tvkabeln till VGA-kabeln)
    4. Testa

    Det fungerade för mig iaf så nu återstår det och se om det funkar för dig
    Ok... enda problemet är att jag inte har någon tv. Men jag får väl testa att ta med mig den till en kompis och plugga in den i hans tv. Fast jag antar att det inte funkar efter att man stängt av den igen?

  15. #555
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Jag vet faktiskt inte men om din kompis har en datorskärm som du kan koppla in vga-kabeln i så kan du ju göra samma procedur där.
    MVH
    Mikael Bäck

  16. #556
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Var fins spelet till att börja med?
    MVH
    Mikael Bäck

  17. #557
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Splinter Cell Double Agent PAL XBOX360-Allstars fungerar utmärkt . Bara att bränna i clone cd . Regionsfritt dessutom, om någon nu har en ntsc-konsoll här!

  18. #558
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Nice, drar nu. =)
    Last edited by Drexon; 2006-10-16 at 03:28.

  19. #559
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ReZnoR
    Ok... enda problemet är att jag inte har någon tv. Men jag får väl testa att ta med mig den till en kompis och plugga in den i hans tv. Fast jag antar att det inte funkar efter att man stängt av den igen?
    Du behöver inte sätta in den i en vanlig TV. Det räcker att du kopplar om kablarna från 360 så att komposit och inte komponent kabeln är inpluggad i din bildvisar (LCD TV och Plasma samt Projektorer har denna ingången). Kör du med VGA kabeln får du ta och rota fram den gamle.

    Starta upp och du får fram bilden i gammal SD. Gå in i video och ändra från 50 till 60hz så är det fixat. Dock dåligt av MS att inte låta folk göra det med VGA/komponent inkopplad.

  20. #560
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    fan jag brände Splinter cell double agent som vanligt med cdclone....står unrecognized disc samt open tray.....fan också...nån annan med samma problem? Blev bara en iso fil som jag brände med cdclone....

  21. #561
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Jag fick samma problem, tror jag. CloneCD säger att allt gick bra, trots att den stod på 100% i hela 15 minuter innan den sa det. 360n säger att skivan är smutsig. =/

  22. #562
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    min bränning gick bra....bränning utförd kom upp.....
    hmmm nån som vet?

    Hoppas inte min firmware i xboxen är för gammal eller så....aldrig strulat innan...

    Den är nukad på nforce.nl säger att den inte funkar på alla xbox hmmm :-(
    Last edited by mickys; 2006-10-16 at 18:37.

  23. #563
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Skulle nån kunna göra en MD5 check på sin all-spl.ISO? Det tar bara några minuter att få fram ett kombination av nummer och siffror, skulle vilja kolla så att jag har samma 'version' som ni.

    http://www.mgillespie.plus.com/MD5Check.zip Använd detta program, öppna all-spl.iso i den och den börjar generera direkt. Jag fick fram a80c72ffdd4199b7f9e3cb6e863d14fb .

  24. #564
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    min icke fungerande.....eller packade upp igen....då fick jag denna iaf...har ej testat bränna den...

    8f1054011d57baba8070b24598d65de8

  25. #565
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    ? Är det där MD5:an av ison? Dvs. all-spl.iso? ...Eller?

    Om ja, .

  26. #566
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    jo tog länken du skrev.....tog 32bit...öppnadeiso filen o den började räkna o några min senare fick jag detta... 8f1054011d57baba8070b24598d65de8

    intressant jämföra med någon fungerande

  27. #567
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Hm, våra matchar inte, intressant.. I guess. Skulle någon som lyckats få igång det kunna göra en MD5 check på ison?

  28. #568
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Hmm, verkar nu mer som om det är min version som är fuckad. En annan fick nämligen 8f1054011d57baba8070b24598d65de8 också, samma som du, mickys. Det är alltså inget fel på din fil, utan kanske bränningen? Kollade du DVDInfo så att den var i DVD-ROM läge innan du brände? Och du brände väl med CloneCD i 2.4x?

    Mickys, skulle du kunna kontakta mig på antingen MSN: hembakat@hotmail.com eller ICQ: 92518363?
    Last edited by Drexon; 2006-10-16 at 19:33.

  29. #569
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    jo körde clonce cd i 2,4 vad menar du med dvd-romläge?
    tankar ner en version till från dc++ vet ej om jag ska offra en skiva till eller hur jag ska göra....

  30. #570
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Som sagt, kontakta mig.

Sida 19 av 52 FörstaFörsta ... 9171819202129 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fungerande Releaser - CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •