Från Nfo´n: You can flash over any version of firmware including "f900" or "v1.1"Nån som använt denna för o flasha över version 1.1??
Från Nfo´n: You can flash over any version of firmware including "f900" or "v1.1"Nån som använt denna för o flasha över version 1.1??
Jo men hur bra funkar det igentligen??
har läst att folk har fått deras dvd spelare att bli odugliga efter o ha flashat från 1.1 tydligen så säger han gary OPA snubben att när det står 100% så är allt som det ska men det är bara bullshit för när jag flashade 2 st tidigare oflashade hitachi drives så fick jag fell på första försöket på steg 3 o sen stog det ändå att det var 100% done när den var klar med flashningen!
var då smart och flashade 2 gånger till tills alla 7 steg blev fellfria o då stängde jag av!
undrar bara eftersom jag läst att man kan få nått steg fell när man flashar från 1.1 till 1.2 undrar bara om det stämer... har verkligen svårt o tänka mig att man ska kunna stänga av när ett seteg blev fell o ändå få det o funka till 100%
Han gary OPA är en lyckad snubbe
Tony_Hawks_American_Wasteland_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
Funkar fint utan patch
Prey_USA_XBOX360-iHX
Funkar, regionsfri
Lord.of.the.Rings.Battle.for.Middle.Earth.II.PAL.X BOX360-DNL
Funkar lika så, spelet är annars region locked
Nån som testat Fifa_06_PAL_XBOX360-PI och hittat nån ss-patch som funkar? Den versionen som DNL har patchat är ju tysk så det skulle ju vara fint med en engelsk.
nån som testat "SaintsRowDemo-SK" ????
saints row demon som har kommit är ju iaf NTSC så det är ju lite krångligt för oss med PAL-box.
Hej!
Har Toshiba Samsung i min xbox 360 och har bränt med Nec 3550A. Har bränt 2 spel med Verbatim DVD+R Dual Layer i 2x-2.4x hastighet. Båda spelen har fungerat utmärkt direkt utan att jag behövt göra något extra mer än att packa upp och bränna med CloneCD med default inställningar;
Fyller på med information om fungerande releaser efter hand som jag bränner ut fungerande spel;
Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL
Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX_UNLIMITED
Halloj på er!
Vill tacka för all viktig info man fått genom att läsa denna tråden. Dock så känner jag mig så jäkla trög för jag får ändå inte en viss typ av filer att funka.
1 st ".000" fil och 1 st ".dvd" fil
Fungerar KLOCKrent att bara öppna CloneCD och välj bränn från fil....
".360" filer
Har releaser som när de packas upp blir av typen .360 och som jag citerar "works as it is". Hur tusan ska jag bränna dessa? Ska jag bara skapa en .dvd-fil i notepad eller det ska inte behövas? Ska jag bara bränna .360 filen direkt? Har iofs testat detta och pajjat ca 4 DL skivor.
".iso"-filer
Samma resultat som när jag bränner .360 filer. Har provat att bränna en .iso med Nero.
Jag har en NEC 3550 brännare, SamsungDVD i boxen och firmware uppdaterad.
Skulle uppskatta (som så många andra om det skrevs ner en punktlista hur man bränner .360-filerna. )
Ni får gärna maila mig på cyberjoc@hotmail.com med tips. DL skivor är som någon sagt innan ganska dyra.
En fil som jag har är
Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
Kan någon säga EXAKT tillvägagångssätt för att bränna denna .360-fil? Det säga att den inte ska behöva patchas.
Hjälp!
Jag har patchat alla .iso filer och .360 med ss patcher och sen bränt med clonecd, patchern skapar en .dvd fil.
Hur patchar du då? Öppna SS Merger (version?). Väljer .360/.iso filen. Kör du automatisk letning av patch via nätet eller har du själv letat upp rätt? Vilket alternativ där man väljer:Original inlägg av lechill
Included in iso (wxRipper Style)...Pad wih blank(xtreme Style) osv?
Har du lust att göra en "dumskallelista" till mig ?
1. sätt i en tom DVD+R DL (gärn vilket märke)
2. starta SS Merger 1.?
3. Välj .360 fil osv...
Hade varit evigt tacksam om jag kunde få mina .360-filer att brännas.
Tack!
Original inlägg av jyggemannen
Man ska fråga! Men jag tror jag kan belysa lite vad ditt problem med grafiken är här i detta spel iallafall. När du spelar ett NTSC spel (USA/Asien) som kanske är regionsfritt så kör du det ändå i NTSC färger, dvs lägre upplösning men ett högre hz-tal detta ger att bilden är lite oskarp jämfört med pal (resten typ Europa osv) Därav så är din fråga inte alls så dum kanske, sen är det ju mkt också vilken tv du har osv som Hansi frågade om.
Hoppas det belyste lite iallafall
Ok tack .... får väll försöka att få tag på PAL spel om det går då /jyggemannen
hej jag har 2 frågor den första är jag har laddat ner Burnout.Revenge.PAL.READ.NFO.XBOX360-DNL
När jag packar upp den får jag följande filer
BurnoutRevenge.000
BurnoutRevenge.001
BurnoutRevenge.002
BurnoutRevenge.003
BurnoutRevenge.004
BurnoutRevenge.005
BurnoutRevenge.006
BurnoutRevenge.007
BurnoutRevenge.dvd
öppnar clonecd och väljer image filen BurnoutRevenge.dvd
är det bara att bränna den så alla andra image filer består ju oftast bara av
IMAGE.000 och IMAGE.dvd eller kommer det att funka ?
det andra spelet är Perfect Dark Zero Pal Xbox360-pi
Ska ju fungera med någon ss patch men jag har inte hittat den dessvärre har varit inne på dc och letat och även sökt på http://pspsaves.info/inf/index.php?page=1
men inte hittat någon ss fil som stämmer in när man kör den i ss merger v 1.5 hashen lyser rött och den ska tydligen lysa grönt om man valt rätt patch perfect dark isofilen heter pi-pdz.360 med vilken ss fil ska man patcha den med någon som vet
Tacksam för svar
Om alla dom där 001, 002 osv filerna står med i .dvd filen så är det väl ok
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
ok tack för svaret det fungerade precis som du sa Hansi och jag hittade rätt ss fil till Perfect Dark Zero Pi releasen använde ss merger v 1.5 och patchade den och det fungerade perfekt
Hej Rolle!Original inlägg av rolle
VIKTIGT! VIKTIGT! (för mig )
Eftersom din Perfect Dark release verkade funka så kanske du kan lösa (alla) mina problem. Jag har en bunke PI-releaser som jag inte VÅGAT bränna eftersom jag kraschat typ 5 DVD+R DL-skivor. När du brände, gjorde du då så här:
1. Öppnade SS Merger 1.5
2. Valde pi-pdz.360 ...-knappen
3. Valde "leta efter rätt SS-på nätet"?
4. Valde Merge
Vad valde du på pad with blank och det där?
Har du lust att maila mig EXAKT hur du gjorde ifrån det du packade upp .360-filen tills du kunde spela och vilken hårdvara du har och så? cyberjoc@hotmail.com Eller kanske rentav skriva det här i forumet så att ANDRA också kan göra det?
JÄTTETACKSAM för hjälp!
packade som sagt upp isofilen öppnade den i ss merger 1.5 och tryckte på knappen detect, öppnade även upp ss filen ocjh kollade så att required ss fil matchade iso filen.
I den övre rutan står game name där skrev jag bara perfect dark zero, efteråt dök det upp en massa olika release namn när du öppnade droppdown listen och då valde jag PI releasen.
ss filerna laddade jag ner på dom vanliga ställena innan jag gjorde detta så gick jag in på denna sida och läste om vad andra personer hade haft för erfarenheter
http://www.team-xecuter.com/forums/s...ad.php?t=41626
när ss filen matchade required hash tryckte jag bara på knappen merge and create layer breaker file och fick två filer xxx.360 och xxx.dvd öppnade clonecd öppnade image filen xxx.dvd och brännde och allting fungerade perfekt .jag läste som sagt runt om kring på nätet för jag har ingen större lust att bränna ut en massa skivor som inte fungerar.
i knappen pad with blank var redan förval när du hade valt detect så där tror jag inte du behöver fylla i någonting alls utan allt sköts automatiskt
LYSANDE SICKAN!
Ville bara höra om någon testat att få igång releasen av spelet Dead.Or.Alive.4.PAL.ITA.XBOX360.PROPER-SELECT ?
Jag får igång det helt utan problem men sedan verkar som spelet hänger sig när det står Press Start för att få fram menyn. Någon som stött på samma problem?
Det känns nämligen inte som spelet hänger sig eftersom spelets bakgrund skiftas hela tiden men reagerar inte när man trycker på handkontrollen.
Mkt konfundersam om releasen är fake...
Original inlägg av Videvice
jag fick min o fungera fick bränna den 2 gånger iofs första gången jag brännde så funkade inte spelet alls fick open tray. Det visade sig vara fabrikatsfell på min verbatim skiva efter som den såg konstig ut på undersidan jämfört med dom anndra spelen jag brännt. provade o bränna spelet igen och då funkade det som det ska. pionner 111d verbatim dl 2.4x skivor FW 1.1 Hitachi
Okej tack för svaret...i mitt fall använder jag mig av en LiteOn brännare och en Hitachi i boxen, får invänta ny leverans av verbatimskivor och försöka igenOriginal inlägg av Postal
Hej
Jag ska snart flasha min xbox 360 (väntar bara på min lön efter att slitit som sommarjobbare)
Under tiden tills lönen tänkte jag att jag börjar tanka ner spel och jag såg då denna tråd om fungerande releasar.
Jag undrar om någon vill ta sig an besväret och svara på om följande spel fungerar.
Jag har delat upp spelen i två kategorier som är nerladdade och spel som ska laddas ner.
Spel ska ska laddas ner
Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME
Battlefield.2.Modern.Combat.XBOX360-Allstars
Blazing.Angels.Squadrons.of.WWII.PAL.PROPER.XBOX36 0-DNL
Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
Chromehounds.PAL.XBOX360-DNL
Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME
Fifa.06.Road.to.Fifa.World.Cup.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
Football Manager 2006 PAL
Hitman.Blood.Money.PAL.XBOX360-DNL
KAMEO.XBOX360.UK.PAL
Lord.of.the.Rings.Battle.for.Middle.Earth.II.PAL.X BOX360-DNL
Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
NHL.2K6.PAL.XBOX360-DNL
Over_G_Fighters-XBOX360_PAL-PreCiSiON
Perfect_Dark_Zero_USA_XBOX360-RADIAN
Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL
Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
Tony_Hawks_American_Wasteland_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX_UNLIMITED
Spel som är nerladdade
Condemned_NTSC_INTERNAL_XBOX360-ObP
Far.Cry.Instincts.Predator.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT
Far.Cry.Instincts.Predator.XBOX360-Allstars
Full_Auto_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
Prey_USA_XBOX360-iHX
Quake_4_PAL_PROPER_MULTI4_XBOX360-SLV
Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
King_Kong_PAL_PROPER_XBOX360-DEVOTiONS
Project_Gotham_Racing_3_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
Ridge Racer 6 PAL PROPER Xbox 360
The.Outfit.PAL.XBOX360-DNL
Måste man upgradera sin firmware om man har en Pioneer 111D och jag undrar även var man kan köpa en sådan dvd-brännare
Mycket tacksam för svar
Du kan få köpa min Pioneer 111D.Original inlägg av mikael.beck
Maila: hassehellstrom@telia.com
Finns i STHLM.
Har läst att folk fått det att fungera med såväl original firmware som senaste vers.
Är det någon som har testat nedanstående release? lite osäker på om den är prepatched eller ej. Releasen innehåller endast en .iso.
Dead_Or_Alive_4_Pal_Multi5-RADIAN
Hittar du bara en iso fil lär spelet inte vara patchat, dock har jag för mig att Multi5 releaserna brukar vara patchade.Original inlägg av aGGRo_666
Kan man lita på de spel som släpps ut som har en .nfo-fil där det står att de är patchade och färdiga att spela. Fungerar garanterat dessa spel om det är rätt region?
Om dom inte fungerar så får du skicka in en anmälan till piratombudsmannen.Original inlägg av mikael.beck
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hej
Finns det någon sida där man kan se vilken checksumma varje ss-kod ska ha till respektive spel?
fFinns det något program för att se vilken checksumma och ss-kod som spelet är patchat med?
MVH Mikael Bäck
1. Ja.Original inlägg av mikael.beck
2. Ja, till det med.
Bookmarks