Sida 6 av 52 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 1560

Diskussion: Fungerande Releaser - OBS! * LÄS FÖRSTA INLÄGGET * OBS! REGLER!

  1. #151
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Vad heter sidan och programmet?

    MVH Mikael Bäck

  2. #152
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Till er som har haft liknande problem som jag haft med releasen Dead.Or.Alive.4.PAL.ITA.XBOX360.PROPER-SELECT där du inte har kunnat trycka start, gå bara till dashboard och ändra pal inställningen till 60 så ska det gå igång.

  3. #153
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Ville bara meddela att jag jämfört ss-koden i Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB med den SS-kod som ska vara för PAL-versionen och den stämde överens helt.
    Om jag inte har helt fel borde det betyda att denna versionen funkar om spelet inte är felaktigt rippat från början.
    MVH
    Mikael Bäck

  4. #154
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Någon som vet om Call.Of.Duty.2.NTSC-U-X360-HoMeBreW funkar samt om det är ok att köra den på en PAL-box?

  5. #155
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Eftersom spelet är regionsfritt så borde det fungera om det inte är felakrigt rippat eller patchat med fell ss-kod vilket du ganska enkelt kan kolla själv
    MVH
    Mikael Bäck

  6. #156
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Men varför ta en NTSC-utgåva när det finns en PAL (färdigpatchad) ute som fungerar Call.of.Duty.2.PAL.PROPER.XBOX360-DNL .. Förstår mig inte riktigt på det..

  7. #157
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    NTSC-spel kör på högre upplösning än PAL-versionen och sedan finns det tre olika PAL-versioner på just Call of Duty.
    MVH
    Mikael Bäck

  8. #158
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Ja det kör på högre upplösning men om man kör på en hd-tv så lovar jag dig att du inte ser någon skillnad. På en vanlig 100 Hz tv så är det också väldigt liten skillnad. Det är möjligtvis att de svarta färgerna återgår till gråa på pal-releaser men det är ju inte värt att ladda en NTSC-utgåva när det redan finns färdiga PAL-releaser som fungerar till 100% och är gjorda för de xboxar som vi i europa har..

  9. #159
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Den versionen som cool tänkte ladda ner kanske var färdigpatchad och han/hon kanske äger en hdtv, men det är sant att det inte märks någonting speciellt på en vanlig tv MEN Call of duty finns som tre PAL-versioner och om man laddar fel så får man ju ladda det en gång till. Det finns ju bara en NTSC-U version
    Läs om de olika PAL-versionerna här:http://teamxecuter.entryhost.com/for...p?t-41626.html
    MVH
    Mikael Bäck

  10. #160
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Okej, jo det är sant. Men DNLs versioner har fungerat till 90% nu. Denna lika så. Tänkte bara påminna om att det finns en fungerande PAL-version av spelet om man sitter på vanlig tv. Det är ju trots allt inte så många som har HD-TV än. DNL-releaser har fungerat bra än så länge så jag litar på dem !

  11. #161
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Sanning det du säger .
    Vad har det varit för fel på de övriga 10% som inte fungerat.
    Känner du till någon sida som listar spel som fungerar, inte fungerar och som behövs patchas och som ständigt uppdateras. Tycker att denna tråden inte täcker upp alla relesear som finns.
    MVH
    Mikael Bäck

  12. #162
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Det har varit att ljudet i vissa partier i mellansekvenser försvinner på vissa 360 och i vissa fungerar det 100%. Jag tror väl att det ligger väl nått i vilken drive/version man har. Jag kollar ganska mycket på kommentarer på torrents, på tillexempel torrentleech och revolutiontt.. Det är bara kolla och se om folket där ute har fått det att funka. De torrents som lever fungerar oftast, ingen vill ju ladda hem en ickefungerande torrent.. http://pspsaves.info/inf/index.php?page=1 (tar upp vilka som fungerar och vilka som krävs patchas, har även en lista på de som inte fungerar överhuvudtaget). Hoppas det är av någon nytta.

  13. #163
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Tack så mycket
    MVH
    Mikael Bäck

  14. #164
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Har du föresten testat Quake_4_PAL_PROPER_MULTI4_XBOX360-SLV eller någon annan version av Quake 4 till xbox 360
    MVH
    Mikael Bäck

  15. #165
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Jag vet en som fungerar. Quake_4_USA_XBOX360-RADIAN. Den går att tanka lite här var. Där måste du dock patcha med ss-merger. Men det är väl inga problem, det är ju bara att kolla runt bland forumen om man inte kan . Jag tyckte dock inte att Q4 var nån höjdare på 360:n, det var för instabil framerate för min del. Tycker inte om när spel hackar . Inte när man köpt en maskin för 3000:-

  16. #166
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Har du lust att länka till Quake_4_USA_XBOX360-RADIAN-torrent.
    Hittar ingen ens på bt.xbox-sky.
    Har du någon länk till en fungerande version av Battlefield till xbox 360
    MVH
    Mikael Bäck

  17. #167
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ok har bränt lite spel som fungerat utmärkt

    Dock har jag problem med
    Dead.Or.Alive.4.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT

    Spelet laddar som det ska, men så fort man kommer till 'press start to play' så.. tja, det hänger sig inte, men spelet reagerar iaf inte på kommandon från joysticken. Så vad man än gör så kommer man inte ur bilden "press start to play". Nån som har några ideer?

  18. #168
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ja, tackar det löste problemet

  19. #169
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Battlefield.2.Modern.Combat.PAL.PROPER.XBOX360-DNL

    Fungerar bra på våra pal-maskiner. Färdigpatchad och klar . Som sagt var, DNL-releaser fungerar väldigt bra, iaf på min hitatchi.

    --------------------------
    Lite-on + verbatim = 100% Hitatchi 47DJ

  20. #170
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    nån som testat "Ninety.Nine.Nights.CHT.XBOX360-SKY" funkar den på våra maskiner?

  21. #171
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    någon som fåt Perfect_Dark_Zero_Pal_XBOX360-PI
    får den inte att fungera ???

  22. #172
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Perfect_Dark_Zero_Pal_XBOX360-PI fungerar med den SS-filen som finns med.

    (1) Du öppnar först SS merger 1.5(!)
    (2) Väljer ISO-filen och trycker på detect. (Pad with blank)
    (3) Väljer SS-filen
    (4) Sen trycker du på merge and create layer break file (den stora pilen)
    (5) Sätt i skivan och spela lugnt

    Detta fungerade för mig, hoppas det fungerar för dig med palten2000. Observera dock att den nya iso-filen kommer att bli större än den andra..

    --------------------------
    Lite-on + verbatim = 100% Hitatchi 47DJ

  23. #173
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Någon som vet om rellen: Project Gotham Racing 3 (PAL) fungerar som vanligt samt om man bara kan bränna o köra?
    Jag hittar nämligen ingen av de tidigare nämda releaser utan denna är det enda som dyker upp.

  24. #174
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av k31
    Perfect_Dark_Zero_Pal_XBOX360-PI fungerar med den SS-filen som finns med.

    (1) Du öppnar först SS merger 1.5(!)
    (2) Väljer ISO-filen och trycker på detect. (Pad with blank)
    (3) Väljer SS-filen
    (4) Sen trycker du på merge and create layer break file (den stora pilen)
    (5) Sätt i skivan och spela lugnt

    Detta fungerade för mig, hoppas det fungerar för dig med palten2000. Observera dock att den nya iso-filen kommer att bli större än den andra..

    --------------------------
    Lite-on + verbatim = 100% Hitatchi 47DJ


    ok tack för det nu fungerar det

  25. #175
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    21
    Någon som har prövat:Tiger_Woods_PGA_Tour_06_Pal_INTERNAL_XBOX36 0-RoME
    Jag har inte lyckats att få igång detta, så jag undrar om någon annan har fått igång det?
    Filer som följer med när man packat det:
    Image-DVD fil 29kb
    Image-Imagefil 7 395 392kb
    SS-Binfil 2,00kb
    Har prövat att patcha det med MErger 1.6, och även prövat att bara bränna Image-DVD fil 29kb med Clone cd men inte lyckats!

  26. #176
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Daniel 25- Denna version är patchad och klar och fungerar klockrent. Bry dig inte om ss filen utan bränn bara dvd filen så ska du se att det fungerar.
    Vad händer när du sätter in spelet i 360 då?

  27. #177
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    nån som testat "Ninety.Nine.Nights.CHT.XBOX360-SKY" funkar den på våra maskiner?
    ??

  28. #178
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Tror inte att det fungerar eftersom det är NTSC/J men det kanske är regionsfritt.
    Men med allra största sannolikhet är alla menyer och allt tal på japanska så ifall du inte är en hejare på japanska är det nog ingen ide du tankar det.
    MVH
    Mikael Bäck

  29. #179
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Postal
    nån som testat "Ninety.Nine.Nights.CHT.XBOX360-SKY" funkar den på våra maskiner?
    ??
    Enligt play-asia.com så funkar det inte på PAL-maskiner!

  30. #180
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    nån som vet hur det ligger till med region på detta ?

    det är USA fast hittar ingen info om det går att köra på våra

    -Dead_Rising_XBOX360-iHX

    hög intressant lir


    snabba svar vore ytterst tacksamt

Sida 6 av 52 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fungerande Releaser - CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •