Sida 4 av 52 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 1560

Diskussion: Fungerande Releaser - OBS! * LÄS FÖRSTA INLÄGGET * OBS! REGLER!

  1. #91
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Spacmec
    Märkligt, jag patchade om condemned, fast denna gången med ss merger 1,5. Och nu går det som en klocka. Gjorde exakt likadant.
    Får inte [XBOX 360] - Condemned (Criminal Origins) [PAL] [DVD9] att funka. Använder ss merger 1.5 men det vill sig inte.
    Vilken "video partition" inställning ska man ha i ss merger igentligen? Ibland ställer programmet in sig på olika. Ska man ha "included in ISO (wxRipper style)" eller ska man ha "Pad whi blank (Xtreme style)"

  2. #92
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Spacmec
    Här på denna sidan http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=20977
    Det borde ju inte vara annorlunda egentligen, men men..

    Fortfarande ingen som har något tips om hur man ska få igång PI´s PDZ? Har läst denna tråden och sett en ss som inte ss merger rekommenderare, men det hjälpte föga.
    Har du testat med den ss bin som finns här?
    http://pspsaves.info/inf/index.php?page=1

  3. #93
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Har sett att det är fler än jag som har haft problem med [XBOX 360] - Perfect Dark Zero (PAL) [FULL DVD].
    Men nu har jag löst det. Välj inte WxRipper Style i SS Merger utan ta Xtreme Style. Då kommer det fungera fint.

  4. #94
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Spacmec
    Har sett att det är fler än jag som har haft problem med [XBOX 360] - Perfect Dark Zero (PAL) [FULL DVD].
    Men nu har jag löst det. Välj inte WxRipper Style i SS Merger utan ta Xtreme Style. Då kommer det fungera fint.
    Varför skulle man göra det? SS merger(använd v1.6) har en inbyggd funktion att tala om hur själva ison är rippad. Är bara att trycka på knappen "detect" så känner programmet automatiskt av hur ison är rippad.

    Detta tycker jag är en mycket bra funktion då jag själv hade svårt att veta hur ison var gjord innan det här programmet skapades. Men som sagt, med den funktionen är det inga problem.


  5. #95
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Yamaha_power
    Varför skulle man göra det? SS merger(använd v1.6) har en inbyggd funktion att tala om hur själva ison är rippad. Är bara att trycka på knappen "detect" så känner programmet automatiskt av hur ison är rippad.

    Detta tycker jag är en mycket bra funktion då jag själv hade svårt att veta hur ison var gjord innan det här programmet skapades. Men som sagt, med den funktionen är det inga problem.

    Jo tack, jag vet. Men sen får du upp massa alternativ i rullgardinen längst upp. ( Efter du tryckt på detect)Tror där är 4 versioner, kanske 5. På alla utom en av dessa väljer den WxRipper Style. Om du inte ändrar det först så kommer det bli fel.

    Du måste ändra det till Xtreme Style. Så av någon anledning så känner SS merger av fel där.

  6. #96
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Hej.

    Har precis börjat läsa om piratkopierade spel till Xbox360, men skulle gärna uppskatta en "ordbok" (om det inte redan finns någonstans)

    Vad är t.ex:
    - Vad är SS merger (v. 1.5, eller v. 1.6, vilken ska man ha???)
    - Vad är t.ex: WxRipper Style eller Xtreme Style i SS Merger?
    - Hur gör man när man bränner ett spel??

    Så som jag har fattat det, så är SS merger ett bränningsprogram... stämmer det?? Eller ska man bränna med nero eller nått sådant???

  7. #97
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Zane

    SS står för Security Sector, det är den lilla del på 360 spelet som innehåller säkerheten och regionskoden. SS kan inte i nuläget ändras på och skulle man göra det så slutar den funka. SS ligger alltid på det andra lagret på skivan vilket gör att man alltid måste ha en Dual Layer skiva för att bränna ut ett spel oavsett hur litet det än är.

    När man t ex gör en backup på ett orginalspel genom the Xtreme way så inkluderas inte SS in vid kopieringen utan den måste man läsa ut separat för att sedan nysta in i själva kopian. Det är här SS merger kommer in, har du en kopia som saknar SS så använder du programet för att lägga in SS i kopian.

    Det finns 2 olika kända sätt att göra kopior på. Det ena är Xtreme Style och det andra är WxRipper Style. SS merger känner själv av hur kopian är gjord när du laddar in kopian. Är kopian gjord Xtreme Style så måste programmet bygga upp en ny kopia från start där den samtidigt inkluderar SSn. Detta gör att det krävs dubbelt utrymme på hårddisken, vilket också tar en stund. Är kopian gjord WxRipper Style skapas bara den där extra filen som brännarprogrammet behöver, döpes oftast till .dvd, och detta görs på en sekund.

    När du sen ska bränna spelet använder du CloneCD, inte CloneDVD, går in i den mappen där kopian ligger och där bör du hitta 2 filer. Den ena filen bör sluta med ändelsen .dvd och är knabbt några kb stor, detta är den du ska öppna. Då kommer du se att CloneCD skriver ut vad Layer Break ská vara, skrivs inte detta ut har du klickat fel. Sen är det bara att bränna ut i 2-2,4x.

    Tänk på att vissa releaser på internet redan har SS inkluderat i kopian, när du packar upp dessa så kommer du få upp de två filerna som behövs. Skulle detta inte vara fallet så måste du ladda ner SS filen separat och använda SSmerger för att nysta in den i din nerladdade kopia.
    Last edited by PalmiNio; 2006-07-10 at 22:06.

  8. #98
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    hallo

    Nån som vet nån fungerande version till spelet dead or alive 4?

    skriv isf vad releasen heter här!! hört att några NTSC spel är regions fria finns några dead or alive ntsc undrar bara om nån av dom funkar på apl xbox360


    nån som vet? PLZ

  9. #99
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan få köpa doa4 av mig för 200:- original
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #100
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Tjena, ny här...

    Va ner igår till PSXCARE och patchade min 360, en Hitachi läsare, med XTREME firmware v1.2.1

    Kör med Pioneer DVR-111D brännare och Verbatim DVD+R DL skivor.

    ...och hittills har jag fått fäljande releaser att funka:

    Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
    Call.of.Duty.2.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    Dead.Or.Alive.4.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT
    Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
    Project_Gotham_Racing_3_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB

    Allt funkar finfiiiiint!

    Men jag har dock inte lyckats fått Moto_GP_06_PAL_XBOX360-PI att funka. Jag har då använt SS Merger 1.6 och patchat med Moto_GP_06_PAL_SS_XBOX360-RADIAN ...men sen när jag ska starta spelet händer det ingenting, den står bara å tuggar å tuggar...å tuggar!

    Någon som fått denna release att funka?

  11. #101
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Prey USA XBOX360-iHX
    -------------------------------------
    Ville bara tillägga att denna release fungerar utan patchning på våra PAL-maskiner där ute Har inte testat den personligen men en kompis till mig har. Prey är regionsfritt enligt wikipedia-länken som alla vet

  12. #102
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    har bränt prey fungerar klockrent även bränt Moto_GP_06_PAL_XBOX360-PI med patch Moto_GP_06_PAL_SS_XBOX360-RADIAN funkar också klockrent =)

  13. #103
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Funkat fint för mig utan att patcha:

    Amped_3_USA_XBOX360-RoME
    Dead.Or.Alive.4.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT
    Far.Cry.Instincts.Predator.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT
    Fight_Night_Round_3_PROPER_USA_XBOX360-TFG
    Ridge.Racer.6.PAL.PROPER.XBOX360-DNL (dock är detta spel pinsamt dåligt)
    Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPER _PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360
    Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL

  14. #104
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Fick mina skivor från Ritek idag och testade att bränna TOP_SPIN_2_PAL_(UK)_PRE_PATCHED-=DeViLs360=- och det funkade bra. Sen satt jag i en ny skiva och skulle bränna Full_Auto_PAL_PROPER_XBOX360-SLV men det blev en misslyckad bränning efter typ 20 min. Testade då med Dead.Or.Alive.4.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT men med samma fel. Bränningen misslyckas mellan 20-21 min. Verkar som det är mitt i bränningen typ, vid lagerbyte eller nåt. Jag har en Pioneer 111D med senaste firmware. Vad kan det vara för fel? Har jag haft sån otur så jag fått 2 måndagsexemplar av 3 möjliga skivor? Nu vågar man ju inte bränna mer snart. Blir ju billigare att köpa begagnade spel i längden

  15. #105
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    86
    Respekt
    18

    Exclamation Prey

    Brännde ut Prey_USA_XBOX360-iHX (pre patched)
    Lite On SHW-16P6S
    Media: Memorex DVD+R DL onoff 79:-
    Fick dock starta den som beskrivs i detta forum. Starta utan skiva, sätta i sen starta om typ.
    Status: Fungerar!
    Dock så e jag lite besviken över grafike då jag läst att detn ska ha fått 9/10 i grafik.
    Är det så att det blir sämmre grafik med backuper?? Någon som vet?
    //jyggemannen

  16. #106
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Steffe
    Fick mina skivor från Ritek idag och testade att bränna TOP_SPIN_2_PAL_(UK)_PRE_PATCHED-=DeViLs360=- och det funkade bra. Sen satt jag i en ny skiva och skulle bränna Full_Auto_PAL_PROPER_XBOX360-SLV men det blev en misslyckad bränning efter typ 20 min. Testade då med Dead.Or.Alive.4.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT men med samma fel. Bränningen misslyckas mellan 20-21 min. Verkar som det är mitt i bränningen typ, vid lagerbyte eller nåt. Jag har en Pioneer 111D med senaste firmware. Vad kan det vara för fel? Har jag haft sån otur så jag fått 2 måndagsexemplar av 3 möjliga skivor? Nu vågar man ju inte bränna mer snart. Blir ju billigare att köpa begagnade spel i längden
    Bränn i hastigheten 2,4x och "no multitasking". Alltså stäng av alla program och lämna datorn helt ifred när du bränner. Använder du the dangerous brothers firmware 1.23? Det ska fungera bra enligt många.
    Lycka till!

  17. #107
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Yamaha_power
    Bränn i hastigheten 2,4x och "no multitasking". Alltså stäng av alla program och lämna datorn helt ifred när du bränner. Använder du the dangerous brothers firmware 1.23? Det ska fungera bra enligt många.
    Lycka till!

    Verkligen skumt... måste vara ritek skivorna.. jag fick min pionner 111d brännare har snart bränt ut alla 360 spel som finns o tanka på verbatim skivor och alla funkar perfect i min hitachi. har orginal firmware i min pioneer111d alltså inget från the dangerous brothers.

    så använd verbatim skivor funkar alltid bra använd dom som är max 2.4x!!
    tar typ mellan 30 och 50 minuter o bränna beroende på spelets storlek men det funkar perfect sen

  18. #108
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du som tyckte grafiken var dålig, vad har du för tv/projektor, vilken upplösning/videoläge kör du, och vilka kablar använder du?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #109
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Postal
    Verkligen skumt... måste vara ritek skivorna.. jag fick min pionner 111d brännare har snart bränt ut alla 360 spel som finns o tanka på verbatim skivor och alla funkar perfect i min hitachi. har orginal firmware i min pioneer111d alltså inget från the dangerous brothers.

    så använd verbatim skivor funkar alltid bra använd dom som är max 2.4x!!
    tar typ mellan 30 och 50 minuter o bränna beroende på spelets storlek men det funkar perfect sen
    Har själv samsung och då fungerar ritek skivorna perfekt. Använder en Benq dw 1655 brännare. Men hitachin är ju känsligare så det är nog ett bra tips att hålla sig till verbatim.

  20. #110
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Nu har jag kollat när det skiter sig med bränningen av mina Ritek. Det är precis när det är hälften kvar av bränningen, då går den ner i skrivhastighet och oftast så avbryts det helt då och bränningen blir misslyckad . Lyckades bränna 2 spel igår efter att ha bränt sönder 4 skivor och dessa 2 spel klagar på skitig skiva lite då och då. Jag har Samsungen i xboxen så den borde väl inte vara så känslig. Men finns det fler firmware 1.23? Ni pratar om D. Brothers? Jag har fw 1.23 men jag vet inte om det är D. Brothers.
    En till sak, i CloneCd, funkar buffertabellerna när ni bränner? Mina står på 0% helatiden.

  21. #111
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    86
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du som tyckte grafiken var dålig, vad har du för tv/projektor, vilken upplösning/videoläge kör du, och vilka kablar använder du?
    KÖr med en Philips 42 tums HD redy Plasma...
    Men kör med en HD vga omvandlare(DVI till VGA) Sen går det bara att köra 640x480 det här e min tv http://www.consumer.philips.com/cons...ESHQFHKFSEKI5P
    Vad e rrekomenenderad upplösning??

  22. #112
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan du bara köra 640x480 så skall du köra 480P

    vilken kabel har du från xboxen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #113
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    86
    Respekt
    18
    nu fick jag så det går att spela i 1280x720
    Så då står det DVI-720p e det bra?

  24. #114
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det beror på vilken upplösning du har på din tv, men normalt är 720P en mycket bra upplösning att spela med :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #115
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Hansi har du testat: GaryOPA Xtreme Hitachi 7in1 fixed (win32) ?
    Last edited by pege63; 2006-07-16 at 02:00.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  26. #116
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är det för speciellt med den, när släpptes den?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #117
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Kom i går är en som den säger 7 in 1 flashprogram
    ---------------------------------------------------------------------------
    GaryOPA-Xtreme v1.2 firmware-Hitachi 7in1-v32/v36/v40/v46/v47/v58/v59
    ---------------------------------------------------------------------------

    NEW UPDATED PACKAGE: "XTRM-HITACHI-7IN1-V1_2fix.RAR" - 07/15/2006 12:22pm

    WHAT IS CHANGED FROM: "XTRM-HITACHI-6IN1-V1_2.RAR" - 07/10/2006

    * NEW v58 Hitachi firmware added, now complete with SEVEN Hitachi drives!!
    - Thanks to "dvdgorila" for providing the original dump

    * GREATLY IMPROVED FLASHing - Almost perfect flashing system!

    * GREATLY IMPROVED RESTORing - Can restore drive with NO BACKUP!

    * SMALL FIX WITH A CORRUPTed ARCHIVE and the FLASH.BAT control file!

    ----------------------------------------------------------------------
    Next release will include Security Sector Extraction for all Hitachi's
    ----------------------------------------------------------------------

    Sen kom åxå:

    ------------------------------------------------------
    Birdy Hitachi friendly Flasher V2.0 with Xtreme v1.2
    ------------------------------------------------------


    RELEASE INFO:


    Friendly Flasher (Windows application) for Hitachi drives
    Includes Xtreme hack 1.2 for All versions

    FEATURES:

    - Auto-Detect Hitachi Drive connected to Windows and its
    firmware version

    - Auto-Detect Firmware on drive (original, xtreme x.x)

    - Can restore / flash / Reverse patch with user friendly interface

    - Auto Retry if flashing or restoring fails

    - Auto Verify if Flash / Restore went sucessfully

    - Xtreme Hack 1.2 contains all the goodies mentioned on
    previous releases (see releases from birdy and garyopa)

    - Autocheck if loaded firmware is for GDR3120 and filesize ok

    - Auto-decrypt firmware if you try to restore with crypted firmware

    - Higly customisable : the flasher integrate a real macro language (see .scp file)
    with a lot of function.

    - All functions are integreted in the file, no need extra software

    Currently I am working on merged version with the F900 (extract
    security sectors) and with a Stealth mode. Stay tuned.
    Last edited by pege63; 2006-07-16 at 12:56.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  28. #118
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Någon som fått Burnout.Revenge.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT att funka eller vet om det funkar? Lite svårt att bekräfta det med inlägget på första sidan tyvärr..

  29. #119
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Hansi har du testat: GaryOPA Xtreme Hitachi 7in1 fixed (win32)
    Testa den precis! Smidigt! Bara att köra flash.bat så fixar den allt!

  30. #120
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    GaryOPA-Xtreme v1.2 firmware-Hitachi 7in1-v32/v36/v40/v46/v47/v58/v59
    ---------------------------------------------------------------------------

    Nån som använt denna för o flasha över version 1.1??
    funka det bra?
    funderar på isf o slänga in den här
    ska bli så skönt o inte behöva starta om boxen varje gång man byter spel

Sida 4 av 52 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fungerande Releaser - CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •