Sida 5 av 52 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 1560

Diskussion: Fungerande Releaser - OBS! * LÄS FÖRSTA INLÄGGET * OBS! REGLER!

  1. #121
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Nån som använt denna för o flasha över version 1.1??
    Från Nfo´n: You can flash over any version of firmware including "f900" or "v1.1"

  2. #122
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Jo men hur bra funkar det igentligen??
    har läst att folk har fått deras dvd spelare att bli odugliga efter o ha flashat från 1.1 tydligen så säger han gary OPA snubben att när det står 100% så är allt som det ska men det är bara bullshit för när jag flashade 2 st tidigare oflashade hitachi drives så fick jag fell på första försöket på steg 3 o sen stog det ändå att det var 100% done när den var klar med flashningen!

    var då smart och flashade 2 gånger till tills alla 7 steg blev fellfria o då stängde jag av!

    undrar bara eftersom jag läst att man kan få nått steg fell när man flashar från 1.1 till 1.2 undrar bara om det stämer... har verkligen svårt o tänka mig att man ska kunna stänga av när ett seteg blev fell o ändå få det o funka till 100%

    Han gary OPA är en lyckad snubbe

  3. #123
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tony_Hawks_American_Wasteland_PAL_PROPER_XBOX360-SLV

    Funkar fint utan patch

  4. #124
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Prey_USA_XBOX360-iHX

    Funkar, regionsfri

    Lord.of.the.Rings.Battle.for.Middle.Earth.II.PAL.X BOX360-DNL

    Funkar lika så, spelet är annars region locked

  5. #125
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Nån som testat Fifa_06_PAL_XBOX360-PI och hittat nån ss-patch som funkar? Den versionen som DNL har patchat är ju tysk så det skulle ju vara fint med en engelsk.

  6. #126
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    nån som testat "SaintsRowDemo-SK" ????

  7. #127
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    saints row demon som har kommit är ju iaf NTSC så det är ju lite krångligt för oss med PAL-box.

  8. #128
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    Hej!

    Har Toshiba Samsung i min xbox 360 och har bränt med Nec 3550A. Har bränt 2 spel med Verbatim DVD+R Dual Layer i 2x-2.4x hastighet. Båda spelen har fungerat utmärkt direkt utan att jag behövt göra något extra mer än att packa upp och bränna med CloneCD med default inställningar;

    Fyller på med information om fungerande releaser efter hand som jag bränner ut fungerande spel;

    Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL
    Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX_UNLIMITED

  9. #129
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Halloj på er!

    Vill tacka för all viktig info man fått genom att läsa denna tråden. Dock så känner jag mig så jäkla trög för jag får ändå inte en viss typ av filer att funka.

    1 st ".000" fil och 1 st ".dvd" fil
    Fungerar KLOCKrent att bara öppna CloneCD och välj bränn från fil....

    ".360" filer
    Har releaser som när de packas upp blir av typen .360 och som jag citerar "works as it is". Hur tusan ska jag bränna dessa? Ska jag bara skapa en .dvd-fil i notepad eller det ska inte behövas? Ska jag bara bränna .360 filen direkt? Har iofs testat detta och pajjat ca 4 DL skivor.

    ".iso"-filer
    Samma resultat som när jag bränner .360 filer. Har provat att bränna en .iso med Nero.

    Jag har en NEC 3550 brännare, SamsungDVD i boxen och firmware uppdaterad.

    Skulle uppskatta (som så många andra om det skrevs ner en punktlista hur man bränner .360-filerna. )

    Ni får gärna maila mig på cyberjoc@hotmail.com med tips. DL skivor är som någon sagt innan ganska dyra.

    En fil som jag har är
    Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL

    Kan någon säga EXAKT tillvägagångssätt för att bränna denna .360-fil? Det säga att den inte ska behöva patchas.

    Hjälp!

  10. #130
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    Jag har patchat alla .iso filer och .360 med ss patcher och sen bränt med clonecd, patchern skapar en .dvd fil.

  11. #131
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lechill
    Jag har patchat alla .iso filer och .360 med ss patcher och sen bränt med clonecd, patchern skapar en .dvd fil.
    Hur patchar du då? Öppna SS Merger (version?). Väljer .360/.iso filen. Kör du automatisk letning av patch via nätet eller har du själv letat upp rätt? Vilket alternativ där man väljer:

    Included in iso (wxRipper Style)...Pad wih blank(xtreme Style) osv?

    Har du lust att göra en "dumskallelista" till mig ?

    1. sätt i en tom DVD+R DL (gärn vilket märke)
    2. starta SS Merger 1.?
    3. Välj .360 fil osv...

    Hade varit evigt tacksam om jag kunde få mina .360-filer att brännas.

    Tack!

  12. #132
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jyggemannen
    Brännde ut Prey_USA_XBOX360-iHX (pre patched)
    Lite On SHW-16P6S
    Media: Memorex DVD+R DL onoff 79:-
    Fick dock starta den som beskrivs i detta forum. Starta utan skiva, sätta i sen starta om typ.
    Status: Fungerar!
    Dock så e jag lite besviken över grafike då jag läst att detn ska ha fått 9/10 i grafik.
    Är det så att det blir sämmre grafik med backuper?? Någon som vet?
    //jyggemannen

    Man ska fråga! Men jag tror jag kan belysa lite vad ditt problem med grafiken är här i detta spel iallafall. När du spelar ett NTSC spel (USA/Asien) som kanske är regionsfritt så kör du det ändå i NTSC färger, dvs lägre upplösning men ett högre hz-tal detta ger att bilden är lite oskarp jämfört med pal (resten typ Europa osv) Därav så är din fråga inte alls så dum kanske, sen är det ju mkt också vilken tv du har osv som Hansi frågade om.

    Hoppas det belyste lite iallafall

  13. #133
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    86
    Respekt
    18
    Ok tack .... får väll försöka att få tag på PAL spel om det går då /jyggemannen

  14. #134
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    hur bränner man dessa två spel burnout revenge perfect dark zero

    hej jag har 2 frågor den första är jag har laddat ner Burnout.Revenge.PAL.READ.NFO.XBOX360-DNL

    När jag packar upp den får jag följande filer

    BurnoutRevenge.000
    BurnoutRevenge.001
    BurnoutRevenge.002
    BurnoutRevenge.003
    BurnoutRevenge.004
    BurnoutRevenge.005
    BurnoutRevenge.006
    BurnoutRevenge.007
    BurnoutRevenge.dvd


    öppnar clonecd och väljer image filen BurnoutRevenge.dvd
    är det bara att bränna den så alla andra image filer består ju oftast bara av
    IMAGE.000 och IMAGE.dvd eller kommer det att funka ?

    det andra spelet är Perfect Dark Zero Pal Xbox360-pi

    Ska ju fungera med någon ss patch men jag har inte hittat den dessvärre har varit inne på dc och letat och även sökt på http://pspsaves.info/inf/index.php?page=1

    men inte hittat någon ss fil som stämmer in när man kör den i ss merger v 1.5 hashen lyser rött och den ska tydligen lysa grönt om man valt rätt patch perfect dark isofilen heter pi-pdz.360 med vilken ss fil ska man patcha den med någon som vet

    Tacksam för svar

  15. #135
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om alla dom där 001, 002 osv filerna står med i .dvd filen så är det väl ok
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #136
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    Ok tack för svaret

    ok tack för svaret det fungerade precis som du sa Hansi och jag hittade rätt ss fil till Perfect Dark Zero Pi releasen använde ss merger v 1.5 och patchade den och det fungerade perfekt

  17. #137
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Det är DETTA jag letat efter men som INGEN kan svara på!

    Citat Original inlägg av rolle
    ok tack för svaret det fungerade precis som du sa Hansi och jag hittade rätt ss fil till Perfect Dark Zero Pi releasen använde ss merger v 1.5 och patchade den och det fungerade perfekt
    Hej Rolle!

    VIKTIGT! VIKTIGT! (för mig )

    Eftersom din Perfect Dark release verkade funka så kanske du kan lösa (alla) mina problem. Jag har en bunke PI-releaser som jag inte VÅGAT bränna eftersom jag kraschat typ 5 DVD+R DL-skivor. När du brände, gjorde du då så här:

    1. Öppnade SS Merger 1.5
    2. Valde pi-pdz.360 ...-knappen
    3. Valde "leta efter rätt SS-på nätet"?
    4. Valde Merge

    Vad valde du på pad with blank och det där?

    Har du lust att maila mig EXAKT hur du gjorde ifrån det du packade upp .360-filen tills du kunde spela och vilken hårdvara du har och så? cyberjoc@hotmail.com Eller kanske rentav skriva det här i forumet så att ANDRA också kan göra det?

    JÄTTETACKSAM för hjälp!

  18. #138
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    packade som sagt upp isofilen öppnade den i ss merger 1.5 och tryckte på knappen detect, öppnade även upp ss filen ocjh kollade så att required ss fil matchade iso filen.

    I den övre rutan står game name där skrev jag bara perfect dark zero, efteråt dök det upp en massa olika release namn när du öppnade droppdown listen och då valde jag PI releasen.

    ss filerna laddade jag ner på dom vanliga ställena innan jag gjorde detta så gick jag in på denna sida och läste om vad andra personer hade haft för erfarenheter

    http://www.team-xecuter.com/forums/s...ad.php?t=41626

    när ss filen matchade required hash tryckte jag bara på knappen merge and create layer breaker file och fick två filer xxx.360 och xxx.dvd öppnade clonecd öppnade image filen xxx.dvd och brännde och allting fungerade perfekt .jag läste som sagt runt om kring på nätet för jag har ingen större lust att bränna ut en massa skivor som inte fungerar.

    i knappen pad with blank var redan förval när du hade valt detect så där tror jag inte du behöver fylla i någonting alls utan allt sköts automatiskt

  19. #139
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Man tackar och bockar

    LYSANDE SICKAN!

  20. #140
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ville bara höra om någon testat att få igång releasen av spelet Dead.Or.Alive.4.PAL.ITA.XBOX360.PROPER-SELECT ?

    Jag får igång det helt utan problem men sedan verkar som spelet hänger sig när det står Press Start för att få fram menyn. Någon som stött på samma problem?
    Det känns nämligen inte som spelet hänger sig eftersom spelets bakgrund skiftas hela tiden men reagerar inte när man trycker på handkontrollen.
    Mkt konfundersam om releasen är fake...

  21. #141
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Videvice
    Ville bara höra om någon testat att få igång releasen av spelet Dead.Or.Alive.4.PAL.ITA.XBOX360.PROPER-SELECT ?

    Jag får igång det helt utan problem men sedan verkar som spelet hänger sig när det står Press Start för att få fram menyn. Någon som stött på samma problem?
    Det känns nämligen inte som spelet hänger sig eftersom spelets bakgrund skiftas hela tiden men reagerar inte när man trycker på handkontrollen.
    Mkt konfundersam om releasen är fake...

    jag fick min o fungera fick bränna den 2 gånger iofs första gången jag brännde så funkade inte spelet alls fick open tray. Det visade sig vara fabrikatsfell på min verbatim skiva efter som den såg konstig ut på undersidan jämfört med dom anndra spelen jag brännt. provade o bränna spelet igen och då funkade det som det ska. pionner 111d verbatim dl 2.4x skivor FW 1.1 Hitachi

  22. #142
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Postal
    jag fick min o fungera fick bränna den 2 gånger iofs första gången jag brännde så funkade inte spelet alls fick open tray. Det visade sig vara fabrikatsfell på min verbatim skiva efter som den såg konstig ut på undersidan jämfört med dom anndra spelen jag brännt. provade o bränna spelet igen och då funkade det som det ska. pionner 111d verbatim dl 2.4x skivor FW 1.1 Hitachi
    Okej tack för svaret...i mitt fall använder jag mig av en LiteOn brännare och en Hitachi i boxen, får invänta ny leverans av verbatimskivor och försöka igen

  23. #143
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Hej
    Jag ska snart flasha min xbox 360 (väntar bara på min lön efter att slitit som sommarjobbare)
    Under tiden tills lönen tänkte jag att jag börjar tanka ner spel och jag såg då denna tråd om fungerande releasar.
    Jag undrar om någon vill ta sig an besväret och svara på om följande spel fungerar.
    Jag har delat upp spelen i två kategorier som är nerladdade och spel som ska laddas ner.

    Spel ska ska laddas ner
    Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME
    Battlefield.2.Modern.Combat.XBOX360-Allstars
    Blazing.Angels.Squadrons.of.WWII.PAL.PROPER.XBOX36 0-DNL
    Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
    Chromehounds.PAL.XBOX360-DNL
    Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME
    Fifa.06.Road.to.Fifa.World.Cup.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
    Football Manager 2006 PAL
    Hitman.Blood.Money.PAL.XBOX360-DNL
    KAMEO.XBOX360.UK.PAL
    Lord.of.the.Rings.Battle.for.Middle.Earth.II.PAL.X BOX360-DNL
    Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    NHL.2K6.PAL.XBOX360-DNL
    Over_G_Fighters-XBOX360_PAL-PreCiSiON
    Perfect_Dark_Zero_USA_XBOX360-RADIAN
    Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL
    Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    Tony_Hawks_American_Wasteland_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
    Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX_UNLIMITED

    Spel som är nerladdade
    Condemned_NTSC_INTERNAL_XBOX360-ObP
    Far.Cry.Instincts.Predator.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT
    Far.Cry.Instincts.Predator.XBOX360-Allstars
    Full_Auto_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
    Prey_USA_XBOX360-iHX
    Quake_4_PAL_PROPER_MULTI4_XBOX360-SLV
    Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
    King_Kong_PAL_PROPER_XBOX360-DEVOTiONS
    Project_Gotham_Racing_3_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
    Ridge Racer 6 PAL PROPER Xbox 360
    The.Outfit.PAL.XBOX360-DNL

    Måste man upgradera sin firmware om man har en Pioneer 111D och jag undrar även var man kan köpa en sådan dvd-brännare

    Mycket tacksam för svar

  24. #144
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Hej
    Jag ska snart flasha min xbox 360 (väntar bara på min lön efter att slitit som sommarjobbare)
    Under tiden tills lönen tänkte jag att jag börjar tanka ner spel och jag såg då denna tråd om fungerande releasar.
    Jag undrar om någon vill ta sig an besväret och svara på om följande spel fungerar.
    Jag har delat upp spelen i två kategorier som är nerladdade och spel som ska laddas ner.

    Spel ska ska laddas ner
    Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME
    Battlefield.2.Modern.Combat.XBOX360-Allstars
    Blazing.Angels.Squadrons.of.WWII.PAL.PROPER.XBOX36 0-DNL
    Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
    Chromehounds.PAL.XBOX360-DNL
    Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME
    Fifa.06.Road.to.Fifa.World.Cup.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
    Football Manager 2006 PAL
    Hitman.Blood.Money.PAL.XBOX360-DNL
    KAMEO.XBOX360.UK.PAL
    Lord.of.the.Rings.Battle.for.Middle.Earth.II.PAL.X BOX360-DNL
    Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    NHL.2K6.PAL.XBOX360-DNL
    Over_G_Fighters-XBOX360_PAL-PreCiSiON
    Perfect_Dark_Zero_USA_XBOX360-RADIAN
    Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL
    Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    Tony_Hawks_American_Wasteland_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
    Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX_UNLIMITED

    Spel som är nerladdade
    Condemned_NTSC_INTERNAL_XBOX360-ObP
    Far.Cry.Instincts.Predator.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT
    Far.Cry.Instincts.Predator.XBOX360-Allstars
    Full_Auto_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
    Prey_USA_XBOX360-iHX
    Quake_4_PAL_PROPER_MULTI4_XBOX360-SLV
    Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
    King_Kong_PAL_PROPER_XBOX360-DEVOTiONS
    Project_Gotham_Racing_3_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
    Ridge Racer 6 PAL PROPER Xbox 360
    The.Outfit.PAL.XBOX360-DNL

    Måste man upgradera sin firmware om man har en Pioneer 111D och jag undrar även var man kan köpa en sådan dvd-brännare

    Mycket tacksam för svar
    Du kan få köpa min Pioneer 111D.
    Maila: hassehellstrom@telia.com
    Finns i STHLM.
    Har läst att folk fått det att fungera med såväl original firmware som senaste vers.

  25. #145
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Är det någon som har testat nedanstående release? lite osäker på om den är prepatched eller ej. Releasen innehåller endast en .iso.
    Dead_Or_Alive_4_Pal_Multi5-RADIAN

  26. #146
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av aGGRo_666
    Är det någon som har testat nedanstående release? lite osäker på om den är prepatched eller ej. Releasen innehåller endast en .iso.
    Dead_Or_Alive_4_Pal_Multi5-RADIAN
    Hittar du bara en iso fil lär spelet inte vara patchat, dock har jag för mig att Multi5 releaserna brukar vara patchade.

  27. #147
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Kan man lita på de spel som släpps ut som har en .nfo-fil där det står att de är patchade och färdiga att spela. Fungerar garanterat dessa spel om det är rätt region?

  28. #148
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Kan man lita på de spel som släpps ut som har en .nfo-fil där det står att de är patchade och färdiga att spela. Fungerar garanterat dessa spel om det är rätt region?
    Om dom inte fungerar så får du skicka in en anmälan till piratombudsmannen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #149
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18

    Hur ser man om ett spel är patchat med rätt ss-kod

    Hej

    Finns det någon sida där man kan se vilken checksumma varje ss-kod ska ha till respektive spel?
    fFinns det något program för att se vilken checksumma och ss-kod som spelet är patchat med?

    MVH Mikael Bäck

  30. #150
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Hej

    Finns det någon sida där man kan se vilken checksumma varje ss-kod ska ha till respektive spel?
    fFinns det något program för att se vilken checksumma och ss-kod som spelet är patchat med?

    MVH Mikael Bäck
    1. Ja.
    2. Ja, till det med.

Sida 5 av 52 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fungerande Releaser - CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •