Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Olika guider ni hittat på nätet!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19

Olika guider ni hittat på nätet!

Hallå, tänkte att folk kunde posta lite enkla eller bra guider dom hittat på nätet.
    Här kommer en som verkar lite krånglig, men kan vara bra att läsa:

http://forum.xbox-sky.com/showthread.php?t=10611

Sen hitta jag den här på xbox-scene vilken är klart bäst!:

http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/x...utorialv15.pdf

Skulle vara sjysst om nån har följt en guide och klarat av det hemma. Posta gärna den i denna tråd. Eller andra bra guider..

Sen undrar jag om nån använt sig av bara denna: Samsung.XBOX360.Flash.Guide.Including.Utils.Needed-UKT ? mvh (http://bt.xbox-sky.com/)

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Jag använde Samsung.XBOX360.Flash.Guide.Including.Utils.Needed-UKT och det fungerade klockrent. Det svåraste är som nämnts tidigare att öppna boxskrället.

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Tack för ditt svar. ah oki, men vart hittar man verktyg för det? Såg nu att det är:

* Three torx screw drivers in the following sizes: T6, T7 and T12
    * One small flat head screw driver or small and thin wedge
    * A 2 inch long and thin (roughly 1.5mm thick) metal stick
    * A 2 inch long and flat (less than 1mm thick) plastic or metal stick
    * A pair of thin pliers

Så man måste alltså köpa 3 sjärnmejslar i storlek T6,T7 och T12 först? Min engelska suger. Vart hitta du metal stickorna då? Finns det inget "kit" att köpa för xbox360?

p.s: ska sluta fråga innan jag letat själv Hitta visst det hos psxcare hehe. Finns här om nån annan inte sett det:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=410
    Last edited by hmm; 2006-06-05 at 19:54.

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    20

Torx

Så man måste alltså köpa 3 sjärnmejslar i storlek T6,T7 och T12 först? Min engelska suger. Vart hitta du metal stickorna då? Finns det inget "kit" att köpa för xbox360?
    Det är inte stjärnmejslar du behöver, det är torx, antingen mejslar eller bits! jag köppte mina på claesolsson/ca 100 spänn! Sen går det bra med en liten vanlig mejsen att använda för att få upp clipsen/baksidan på boxen!

Använde mig utav Samsung.XBOX360.Flash.Guide.Including.Utils.Needed -UKT ! Gick bra. Men svårast var som sakt att få upp Boxen.

Flashningen gick bra. Jag disabla aldrig mina andra enheter utan jag kollade först vilka som fanns sen kopplade jag in xbox dvd och såg då på direkten villken som var xbox dvd´n.

Nu funkar allt perfekt! Har dock bara provat 1 spel, då min Hårdisk krashade i förrgår, så jag vara tvungen att formatera ca 100 gig med 360 spel;0( håller dock på för fullt o laddar hem dem på nytt!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Tack för ditt svar Jag såg det visst efter jag skrev..beställde precis det där kitet för 100spänn från psxcare...
    Fan vad skönt att flashningen funka! Jag ska försöka lyckas senare i veckan Köpte en begagnad premium med samsung för 3200 igår...
    Fan vad tråkigt angående hårddisken, testa recovery program då. Lovar att du kan återställe mycket efter endast en formatering.
    Har du msn så får du gärna maila mig den eller nått. Jag undrar mest över kopplingarna och det du pratar om och vad allt är, ser ut. (SATA,IDE,SATA PCI card) Det andra klarar jag själv...
    Last edited by hmm; 2006-06-05 at 20:10.

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    20
    Om du har sata kontakter på ditt moderkort så är det bara att använda dem! Kolla i instruktionsboken som följde med moderkortet(om du har en) så ser du vart dina sata kontakter sitter! Det finns en bra guide till hur du öppnar xboxen med i Samsung.XBOX360.Flash.Guide.Including.Utils.Needed -UKT!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    ah oki, just nu sitter jag på bärbar, men jag får väl låna polarns stationära eller nått. Sen plugga på vad allt heter och är, det löser sig nog tillsist. Ingen bråtska igentligen...tack för svaren=)
    Last edited by hmm; 2006-06-05 at 21:16.

Liknande diskussioner

1. 1 XBOX till 2 olika TVs?
    By senz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 00:05
  2. streama/mappa upp datorn/skillnader mellan olika ver. av XBMC
    By ArchangelSweden in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-06, 21:23
  3. kontakt med nätet
    By pange in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 05:25
  4. Skillnad på olika på olika ps2 versioner?
    By Jonteee in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-07-26, 03:20
  5. problem med att spela upp olika dvd filmer
    By Bagger in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-07-30, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner