/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Ahaa, du menar dom som fick ta timeout för ett tag sedan, skall kolla där, tack för tipset!
Hallå, har ni U.P. med Epsilon Bios 1.1 nu eller???
Japp, men det suger lite för Epsilon klarar fortfarande inte alla spel som dewhook klarar!
vad ska man göra då da? min version är 2.80..kinda sucks huh?
aja får väl vänta till d kommer nåt bättre o_O
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
/ Pendragon
Vad menar du? Kan man köra dewhook på en 2.80 firmware och sedan starta spel från minneskortet?
Denhär tråden behandlar Modcippet som möjliggör att man kan starta en anna nbios med en annan firmware.
Startar man då en bios med 1.50 kan man emulera andra firmwares från den.
Just nu har Booster knäckt 3.01 firmwaren så man kan lägga in den i sin "Devhook" t.ex.
Så ja i praktiken kan man starta spel på en 2.80 eller högre maskin om man har ett modcip installerat som möjliggör boot från annan bios som kör 1.50 för att sedan starta Devhook och sen emulera fw 2.71 eller högre. ( Senaste knäckta till dagens datum är 3.01 )
/ Pendragon
http://pspupdates.qj.net/Epsilon-BIO...g/49/aid/59593
om jag chippar min psp får jag då med Epsilon BIOS som det står på den här sidan?
http://pspupdates.qj.net/Epsilon-BIO...g/49/aid/59593
om jag chippar min psp får jag då med Epsilon-BIOS-v1 som det står här?
fel tråd sorry =P
måste vara ett rent helvete att installera chippet i en psp, fullkomligt onödigt för min del
Haha samma här jag kör med vad jag har sen nöjer jag mig med det
Fel tråd "Mutter" men du får väll vad som står på sidan och om inte så får du väll trolla till det.
Men jag höll på att garva läppen av mig då jag såg:
hehehe...Currently only 2.71 firmware is supported, you must upgrade your PSP onboard firmware to 2.71 in order to use Epsilon BIOS. If you attempt to boot Epsilon BIOS with an unsupported firmware version you will be taken to the recovery menu where you can upgrade the PSP firmware.
Jag föredrar OE 3.03 -högre än detta chipp.
/ Pendragon
Du behöver ju inte använda psp:ns onboard firmware, det finns en special version av custom firmware som du sedan kör i undiluted chippet. Den är en blandning av 3.02 och 3.10, alla funktioner i 3.10 + de möjligheter för att hitta på egna saker i gränssnittet som just nu fungerar bättre i 3.02.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
varför chipp när man kan ha oe-a versionerna!
Inta alla som kan det seddu, vissa är snabba på att uppgradera o då är detta enda chansen om de inte orkar vänta, samt ett chipp är trevligt för då kan du experimentera mer o alltid veta att du får igång din PSP, även faktum att du med detta chipp får igång Brickade PSPor *s*
dock är det lite omständigt att installera *s*
/ Pendragon
Är man en såpass avancerad PSP hacker att man sitter och gör egna custom/OE versioner så vill man definitivt ha ett undiluted platinum så att man kan återuppliva psp:n varje gång man brickar den :-)
För normal användning duger custom firmware alldeles utmärkt.
Tjena! Har chippat mitt PSP Behöver lite hlälp!
I så fall vill jag veta hur man ändrar version från 2,71 till version 3,11?
Har några nerladdade spel som behöver den sist nämda versionen.
Någon som kan förklara lite utförligt hur man går till väga så hade det varit gött!!
/ Pendragon
Jag är rätt Basic på det här!
Har chippat mitt PSP med chip - Undiluted Platinum.
Ska jag göra det du beskriver?
Och i så fall var hämtar jag då dom Biosara?
Trodde det var enklare nu när man hade chippat sitt PSP
med att bara lägga in ISO filerna direkt i ISO-mappen!
Men ack nej! Nu behövs det en högre firmware.
Last edited by snaipe; 2007-07-30 at 16:30.
kan man använda Undiluted Platinum för att få en brickad psp att funka igen :?
Ja, det kan man, det är igentligen den enda stora fördelen med ett chip monterat! Idag kan man flasha alla PSP med ny programmvara! Om man ofta håller på att byta mjukvara och labbar med olika homebrews då är det stor fördel med ett chip!
Ok kan man installera chippet själv?
Och vad kostar det om psxcare installerar det?
PSP chippen är toksvåra att montera.
Vi utför inte den monteringen, dels för att det är hopplöst att lämna garanti på undiluted eftersom alla lödningar och de kablar/kontakter som ingår är extremt ömtåliga...dels för att det lätt blir strul så man får ägna en hel dag innan det fungerar.
Vi har annat att göra med vår tid helt enkelt :-) Och det blir billigare att köpa en NY psp....
Hej Bajen 13! Jag är intresserad av att köpa din brickade PSP, behöver lite reservdelar! Maila mig a-g.k@spray.se
Bookmarks