Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 88 av 88

Diskussion: Officiella Undiluted Platinum tråden

  1. #61
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av stvikt Visa Inlägg
    Jag har monterat ett UP chip i grabbens psp, allt ser ut att fungera, tankade ur PSPns firware och flashade in det på chippet bara för att se att allt fungerade! Nu till problemet, jag hittar inget 1.5 firmware att flasha in!!! Alla jag hittar är oftast bara uppgraderingar eller nedgraderingar! Är mycket tacksam för info eller ett litet mail på ca,30mb
    Jag såg ett paket med USA firmwares på en Tracker senast i morse som innehöll 1.50-2.81.

    *Mummlar litetyst att det var en välkänd Svensk tracker som har ett piratskepp som logotyp*

    *ler brett utan att förtälja allt.*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #62
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Ahaa, du menar dom som fick ta timeout för ett tag sedan, skall kolla där, tack för tipset!

  3. #63
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hallå, har ni U.P. med Epsilon Bios 1.1 nu eller???

  4. #64
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Japp, men det suger lite för Epsilon klarar fortfarande inte alla spel som dewhook klarar!

  5. #65
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    vad ska man göra då da? min version är 2.80..kinda sucks huh?
    aja får väl vänta till d kommer nåt bättre o_O

  6. #66
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av oneloco Visa Inlägg
    vad ska man göra då da? min version är 2.80..kinda sucks huh?
    aja får väl vänta till d kommer nåt bättre o_O
    Booster har ju revvat 3.01
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #67
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Booster har ju revvat 3.01
    Det hjälper väl inte då man inte kan nergradera sig från högre än 2.71 och därför inte kan köra specialgrejorna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #68
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det hjälper väl inte då man inte kan nergradera sig från högre än 2.71 och därför inte kan köra specialgrejorna...
    Nej men emulera i Devhook går finfint seddu
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #69
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Vad menar du? Kan man köra dewhook på en 2.80 firmware och sedan starta spel från minneskortet?

  10. #70
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av stvikt Visa Inlägg
    Vad menar du? Kan man köra dewhook på en 2.80 firmware och sedan starta spel från minneskortet?
    Denhär tråden behandlar Modcippet som möjliggör att man kan starta en anna nbios med en annan firmware.

    Startar man då en bios med 1.50 kan man emulera andra firmwares från den.
    Just nu har Booster knäckt 3.01 firmwaren så man kan lägga in den i sin "Devhook" t.ex.

    Så ja i praktiken kan man starta spel på en 2.80 eller högre maskin om man har ett modcip installerat som möjliggör boot från annan bios som kör 1.50 för att sedan starta Devhook och sen emulera fw 2.71 eller högre. ( Senaste knäckta till dagens datum är 3.01 )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #71
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    121
    Respekt
    18
    http://pspupdates.qj.net/Epsilon-BIO...g/49/aid/59593

    om jag chippar min psp får jag då med Epsilon BIOS som det står på den här sidan?

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    121
    Respekt
    18
    http://pspupdates.qj.net/Epsilon-BIO...g/49/aid/59593

    om jag chippar min psp får jag då med Epsilon-BIOS-v1 som det står här?

  13. #73
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    121
    Respekt
    18
    fel tråd sorry =P

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    måste vara ett rent helvete att installera chippet i en psp, fullkomligt onödigt för min del

  15. #75
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Haha samma här jag kör med vad jag har sen nöjer jag mig med det

  16. #76
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Förvirrad Visa Inlägg
    http://pspupdates.qj.net/Epsilon-BIO...g/49/aid/59593

    om jag chippar min psp får jag då med Epsilon-BIOS-v1 som det står här?
    Fel tråd "Mutter" men du får väll vad som står på sidan och om inte så får du väll trolla till det.

    Men jag höll på att garva läppen av mig då jag såg:
    Currently only 2.71 firmware is supported, you must upgrade your PSP onboard firmware to 2.71 in order to use Epsilon BIOS. If you attempt to boot Epsilon BIOS with an unsupported firmware version you will be taken to the recovery menu where you can upgrade the PSP firmware.
    hehehe...

    Jag föredrar OE 3.03 -högre än detta chipp.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #77
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver ju inte använda psp:ns onboard firmware, det finns en special version av custom firmware som du sedan kör i undiluted chippet. Den är en blandning av 3.02 och 3.10, alla funktioner i 3.10 + de möjligheter för att hitta på egna saker i gränssnittet som just nu fungerar bättre i 3.02.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #78
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    varför chipp när man kan ha oe-a versionerna!

  19. #79
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av MH_94 Visa Inlägg
    varför chipp när man kan ha oe-a versionerna!
    Inta alla som kan det seddu, vissa är snabba på att uppgradera o då är detta enda chansen om de inte orkar vänta, samt ett chipp är trevligt för då kan du experimentera mer o alltid veta att du får igång din PSP, även faktum att du med detta chipp får igång Brickade PSPor *s*

    dock är det lite omständigt att installera *s*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #80
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är man en såpass avancerad PSP hacker att man sitter och gör egna custom/OE versioner så vill man definitivt ha ett undiluted platinum så att man kan återuppliva psp:n varje gång man brickar den :-)

    För normal användning duger custom firmware alldeles utmärkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tjena! Har chippat mitt PSP Behöver lite hlälp!
    I så fall vill jag veta hur man ändrar version från 2,71 till version 3,11?
    Har några nerladdade spel som behöver den sist nämda versionen.
    Någon som kan förklara lite utförligt hur man går till väga så hade det varit gött!!

  22. #82
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av snaipe Visa Inlägg
    Tjena! Har chippat mitt PSP Behöver lite hlälp!
    I så fall vill jag veta hur man ändrar version från 2,71 till version 3,11?
    Har några nerladdade spel som behöver den sist nämda versionen.
    Någon som kan förklara lite utförligt hur man går till väga så hade det varit gött!!
    Chippat eller firmwarenedgraderat
    Stor skillnad.

    Om du har chipp i din PSP så kasta in 3.52 M33-2 i ena biosbanken så kan du köra allt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Chippat eller firmwarenedgraderat
    Stor skillnad.

    Om du har chipp i din PSP så kasta in 3.52 M33-2 i ena biosbanken så kan du köra allt
    Jag är rätt Basic på det här!
    Har chippat mitt PSP med chip - Undiluted Platinum.
    Ska jag göra det du beskriver?
    Och i så fall var hämtar jag då dom Biosara?
    Trodde det var enklare nu när man hade chippat sitt PSP
    med att bara lägga in ISO filerna direkt i ISO-mappen!
    Men ack nej! Nu behövs det en högre firmware.
    Last edited by snaipe; 2007-07-30 at 15:30.

  24. #84
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    kan man använda Undiluted Platinum för att få en brickad psp att funka igen :?

  25. #85
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Ja, det kan man, det är igentligen den enda stora fördelen med ett chip monterat! Idag kan man flasha alla PSP med ny programmvara! Om man ofta håller på att byta mjukvara och labbar med olika homebrews då är det stor fördel med ett chip!

  26. #86
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Ok kan man installera chippet själv?

    Och vad kostar det om psxcare installerar det?

  27. #87
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    PSP chippen är toksvåra att montera.

    Vi utför inte den monteringen, dels för att det är hopplöst att lämna garanti på undiluted eftersom alla lödningar och de kablar/kontakter som ingår är extremt ömtåliga...dels för att det lätt blir strul så man får ägna en hel dag innan det fungerar.

    Vi har annat att göra med vår tid helt enkelt :-) Och det blir billigare att köpa en NY psp....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #88
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Hej Bajen 13! Jag är intresserad av att köpa din brickade PSP, behöver lite reservdelar! Maila mig a-g.k@spray.se

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 1504
    Senaste inlägg: 2014-11-05, 14:27
  2. M3 Compact Flash och M3 SD Adapters - officiella tråden
    By Hansi in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 160
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:29
  3. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •