Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 88

Diskussion: Officiella Undiluted Platinum tråden

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Officiella Undiluted Platinum tråden

    Ställ frågor osv om Undiluted Platinum chippet i denna tråd
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chippet går att beställa här. När detta skrivs räknar vi med att få in chippet inom c:a 1 vecka

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=453&xSec=64
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Brunflo
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    fw 1.50

    funderar, om man har en psp med fw1.50, vilka anledningar finns att chippa psp? =)

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Många nya spel kräver nyare firmware än 1.50

    Med undiluted och "custom firmware" kan du köra ALLA spel som ISO
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Lite mer info

    Vore kul med lite mer info... Hur enkelt byter man firmware fram och tillbaka tex.. Och du (hansi) skriver att man kan ladda ISO med chippet.. Menar du med det att man kan ladda ett iso spel med 2.7 firmware??

    /devit

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag vet inte exakt hur det kommer fungera med chippets "custom firmware" men enligt uppgift kommer det iaf inte vara några problem att få igång nya spel från ISO filer.

    Vad jag förstått så flashar man firmware i chippet genom en USB kabel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Hur är det med garanti när det kommer till installation av ett chip??

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då har du garanti på chippet och eventuell montering om du låter oss eller något annat företag som lämnar garanti på monteringen. PSP:ns garanti tappar du om du inte köper den färdigchippad av oss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Switchar man över mellan original chippet och det inlödda chippet? Vilken version kan man ha på originalet?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har det släppts något lödschema till chippet än? Lite sugen på att se hur anvancerat det är..

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Lite info och installations diagram till chippet finns här för dom som är nyfikna..

    http://pspupdates.qj.net/Undiluted-P...g/49/aid/56524

    För er som har 1.5fw borde ta en titt på Device Hook 0.41 Sample Launcher, den lilla prylen har gjort mitt psp intressant igen..en helt gudomlig sak..

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Brunflo
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    just pga DevHook som ja undrar varför ja borde skaffa chip eftersom det tillåter FULL emulering av 2.70 =)

    får se sen hur de blir med senare versioner

    men kan inte säga att det inte verkar sexigt
    http://pspupdates.qj.net/Epsilon-BIO...g/49/aid/56841
    http://pspupdates.qj.net/uploads/art...6726/UPBox.jpg
    Last edited by Sp4X; 2006-06-24 at 14:58.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag kopplar inte riktigt hur devhook funkar? Man kan uppdatera firmwaren till en version över 1.5 (t ex 2.00) och endå kunna spela backup spel?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    man lurar psp:n att man har en nyare firmware än vad man egentligen har så man kan surfa och spela spel som kräver högre fw än 1.5.
    bara att säga till om du behöver hjälp
    Last edited by DuNegro; 2006-06-25 at 20:52.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag behöver faktiskt en del hjälp... uppdaterade (försökte) min DevHook från 0.2 till 0.41d, men det går inge bra. Jag tog 0.4FULL och slängde in, sedan skrev jag över aktuelal filer med 0.41d-filerna men den hänger sig!

    Kan du assistera och förklara lite mer hur jag skall arbeta med DevHook?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skapa en separat tråd om devhook, det har ingenting med undiluted platinum att göra
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Dev Hook tråd

    Har startat en Dev Hook tråd.
    Välkomna!

  18. #18
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Har ni fått in några chipp på lager än?

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Men NU har vi dom på lager :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20

    Bara ISO eller ISO och UMD...?

    Så man kan alltså köra ISO filer med detta chip installerat...? Det är inte som med Devhook att man måste ha en ISO och UMD? Eller? För lasern har gått sönder på min PSP och vägrar läsa UMD:s... Det upptäcktjag idag när jag skulle spela lite LocoRoco genom DevHook 0.42... PSP vägrade att läsa av UMD ):.. Så jag hoppas att denna chip inte behöver ha någon UMD i PSP utan bara ISO, som med Xbox... Skulle gärna vilja veta om det var så...
    Last edited by Lizzie; 2006-07-06 at 16:59.

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Lämnade in mitt 2.71 PSP idag Första dem fått in tydligen.

    Hoppas det blir en schyst lödning nu Glöm inte att dumpa Epoxy på skiten sen så det sitter

    Lizzie: Just nu så funkar chipept bara som en extra firmware bank. Alltså man kan välja om man ska boota på PSP'ns firmware eller chippets. Så det blir att använda 1.0 eller 1.5 på chippet, och då måste man starta med devhook eller liknande.
    Men ett custom firmware (Epsilon) är tydligen på gång (ganska otydliga och tveksamma uppgifter, ingen vet riktigt om det är fake eller äkta.) Som kräver en dual firmware mod (alltså chippet eller en hemmagjord variant) för att boota. Då komerm man kunna lira ISO's utan att ha en UMD i tror jag.

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Mikolan: Låter bra det, för nu när lasern har gått sönder kommer min PSP aldrig mer att kunna läsa UMD (om inte jag lämnar in den till Sony för reparation då, men då lär de också uppdatera PSP:n till 2.71 vilket jag inte vill). Hoppas Epsilon (custom firmware) blir typ som EvolutionX till Xbox, då lär det rocka! Då blir ju UMDs ganska överflödiga (;.

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ja, men tänk på att det inte är säkert att Epsilon BIOS kommer att komma.
    Tror itne Sony kommer uppdatera firmwaren utan att säga till, du får läsa i garantiavtalet och kolla det.
    Hursomhelst, om nu epsilon komemr måste man ha 1.5 eller 1.0 firmwaren i chippets bank och senaste sony firmwaren i pspns. Så det spelar ju ingen roll om de uppdaterar och du ändå tänkte chippa.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Finns billiga umd läsare från "brickade" psp:n på ebay

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Piteå
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Den där installationen såg inte nådig ut.. läste att en kille var tvungen att sitta med förstoringsglas sen att löda direkt på ledbanorna.. inte skoj
    Chippat ~20 xboxar än så länge.
    Chippat 1 Gamecube än så länge=)
    ->Xbox,v1.1,Xecuter2.3B Pro,80Gb Hdd<-
    ->Gamecube,Rev A/B,Qoob Pro<-

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Hm, verkar lite halvt avancerat detta. Dum som man är så väntade man inte på downgradern utan testade med senaste firmwaren... Vore lite nice att köra modchip i pspn.

    Är det en switch med som man stänger av chippet med eller väljer man i en meny på skärmen?
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En av mina lödare sitter och svettas över en PSP nu.

    Köp INTE lösa chip och tro att ni klarar det hemma om ni inte är extremt vana vid att chippa åtminstonde pstwo och har lödutrustning modell dyr...

    Han fick order om att öva lite på en brickad PSP först :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    En av mina lödare sitter och svettas över en PSP nu.

    Köp INTE lösa chip och tro att ni klarar det hemma om ni inte är extremt vana vid att chippa åtminstonde pstwo och har lödutrustning modell dyr...

    Han fick order om att öva lite på en brickad PSP först :-)

    Hehe, skulle jag nu skaffa modchip för pspn så får ni självfallet installera det åt mig. Måste bara känna om det är värt pengarna, heh.

    Så, är det en liten switch som man stänger av chippet med?
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Normalt startar PSP:n med det firmware som är flashat i chippets minne.

    Håller man in "L" knappen (vänster pekfinger) så startar PSP:n med "sitt eget" firmware.

    Om du sätter din PSP i "suspend mode" så måste du komma ihåg att hålla in "L" knappen när du startar upp igen om du hade original firmware aktivt när du aktiverade "suspend". Annars kommer du upp med fel firmware, och när det buggar ur så kan chippets flash bli korrupt så att du måste flasha om det igen.

    Chipets "flash läge" aktiveras genom att man trycker D-PAD åt VÄNSTER vid uppstart.


    De chip vi har på lager passar INTE PSP med moderkort TA-82!
    Attached Images Attached Images
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 1504
    Senaste inlägg: 2014-11-05, 14:27
  2. M3 Compact Flash och M3 SD Adapters - officiella tråden
    By Hansi in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 160
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:29
  3. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •