Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 88

Diskussion: Officiella Undiluted Platinum tråden

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Normalt startar PSP:n med det firmware som är flashat i chippets minne.

    Håller man in "L" knappen (vänster pekfinger) så startar PSP:n med "sitt eget" firmware.

    Om du sätter din PSP i "suspend mode" så måste du komma ihåg att hålla in "L" knappen när du startar upp igen om du hade original firmware aktivt när du aktiverade "suspend". Annars kommer du upp med fel firmware, och när det buggar ur så kan chippets flash bli korrupt så att du måste flasha om det igen.

    Chipets "flash läge" aktiveras genom att man trycker D-PAD åt VÄNSTER vid uppstart.


    De chip vi har på lager passar INTE PSP med moderkort TA-82!
    Låter cool... Man kanske ska vänta då tills det kommer något chip med flera banker så man kan ha olika biosar i, välja på skärmen... Borde ju "inte vara så svårt". :P
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, eller vänta på PSP2, Playstation 4 osv
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ja, eller vänta på PSP2, Playstation 4 osv

    Hehe, det kan man ju göra. Men det lär ju spruta ut en del chip nu tycker man...
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  4. #34
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Fan att jag sålt min psp, skulle vara kul att testa löda in en utav dessa... Man anser ju sig själv ha tillräckliga kunskaper och lödvana, men man vet ju aldrig....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hej Hansi, jag har beställt ett psp chip + montering och för två dagar sen fick jag ett orderbekräftelse det stog så här : Vi räknar med att kunna skicka din beställning: finns på lager
    Varorna skickas med: Hämtas i butik Blekingegatan 16
    Fraktkostnad : 0:-
    Betalningssätt: Betalas och hämtas i PSXCARE butik.

    Betyder det att jag kan lämna in min psp imorgon i erat affär och få den monterad ??

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vill du ha chip monterat så lämnar du in psp:n så fort som möjligt bara. Den köas in i arbetslistan när du kommer in med den i butiken, inte när du gör beställningen.

    Och du får det pris du bokade. Jag höjde priset strax efter när jag insåg att teknikerna lär behöva rejält med tid på sig för att få till dom där chippen så det håller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    (och strular den som står i kassan om priset så bry dig inte om det, be han notera att hansi lovat det bokade priset så fixar jag det när jag kommer in ifall jag inte skulle vara på plats. Du betalar ändå först när den är klar)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack Hansi!

    Jag kommer in med psp:n imorgon.

    Och om ni under monteringen gör sönder eller gör nåt så att psp:n inte fungerar,får jag en ny psp då ?
    Last edited by Qwerti; 2006-07-09 at 21:34.

  9. #39
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hansi betyder det att även jag får chippet monterat till det gamla priset eftersom det var det som gällde när jag lämnade in mitt PSP i torsdags?

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, ni får det pris som gällde vid bokning/inlämning.

    Förstör vi en PSP så skaffar vi reservdelar för reparation eller ersätter med en begagnad eller värdet på den inlämnade efter sedvanligt avdrag efter hur gammal den är.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Hansi, har du någon uppfattning om hur lång väntetid det är på monteringen? Bara lite nyfiken, funderar fortfarande på detta chip..
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beror som vanligt på hur mycket prylar som folk lämnar in. Senaste veckan var rätt lugn, så nu har vi ingen kö alls egentligen. Men nu har ju fotbollsvm spelats klart så det kanske blir lite mer kunder som kommer in nu igen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #43
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har ni gjort några lyckade installationer än?

  14. #44
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    När är ni klara, lämnade in mitt psp igår?? :P

    Kan jag spela iso direkt från psp:n utan att ladda ned umd emulator och sånt??
    Last edited by Qwerti; 2006-07-11 at 12:35.

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  16. #46
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack ficklampa :P

  17. #47
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Jag är intresserad av att köpa ett chipp med installation men jag har några frågor:

    Min psp är ursprungligen japansk (fw 1.5 när jag köpte den) så det bör inte vara några problem med okompitabel hårdvara om man ska installera chippet, eller hur?

    Hur flashar man chippet? Gör man det via usb eller liknade.

    Flashar man psp'n med "vanliga" firmware dumps eller?

    Kan man flasha orginal flashminnet (som satt i psp från början) via chippet? Dvs. om ens orginal flash är brickat (inte för att mitt är det men om det skulle paja) kan man då även flasha det?

    Behövar man någon speciell mjukvara eller ingår det?

    Tack på förhand!

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Jag är intresserad av att köpa ett chipp med installation men jag har några frågor:

    Min psp är ursprungligen japansk (fw 1.5 när jag köpte den) så det bör inte vara några problem med okompitabel hårdvara om man ska installera chippet, eller hur?

    Hur flashar man chippet? Gör man det via usb eller liknade.

    Flashar man psp'n med "vanliga" firmware dumps eller?

    Kan man flasha orginal flashminnet (som satt i psp från början) via chippet? Dvs. om ens orginal flash är brickat (inte för att mitt är det men om det skulle paja) kan man då även flasha det?

    Behövar man någon speciell mjukvara eller ingår det?

    Tack på förhand!
    Några av dessa frågor är redan besvarade tidigare i tråden...
    Man flashar chippet via en egen USB-kontakt, och gissningsvis kan man inte flasha originalminnet via chippet eftersom detta chip "tar över" det vanliga minnet. Så du får i så fall boota upp den med chippet avstängt, dock svårt om den är brickad. ;P
    chipet flashas med vanliga eboots, antar jag.
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  19. #49
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Jag utvecklar lite homebrew till pspn själv och jag är mest intresserad av att köpa chippet för att säkert kunna exprimentera med flash0 minnet. Så om jag tex. skulle bricka flashen som är installerad på chippet och man inte ens kan starta psp'n, kan jag då fortfarande flasha om den? Eller måste man kunna starta den så att man kan gå in i någe "flash-läge" eller liknande?

  20. #50
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Qwerti
    När är ni klara, lämnade in mitt psp igår?? :P

    Kan jag spela iso direkt från psp:n utan att ladda ned umd emulator och sånt??
    Nej.

    Du kommer kunna starta din PSP via två biosar.

    Ena bioset startar du med genom att hålla ned L1 knappen och då kör du exempelvis Fw 1.05 och kan då ladda program för att köra Homebrew "Egna applikationer" och sedan startar du en ISO laddare.

    Det andra Bioset kan du flasha via UMD skivor eller WiFi till vad som nu finns, och kan på så sätt alltid spela orginalspel etc.

    Fördelen med att kunna välja 1.5 bios är att du slipper "Nedgradera" och det går på några sekunder att välja detta.

    Själv har jag precis Flashat min 2.01 till 2.60 och sedan ned till 1.50 och jag kommer "Aldrig" att flasha upp den spelaren någonsin.
    Kör hellre en emulator för att emulera högre FW versioner som 2.60 och kan efter detta köra de nyare spelen.

    Två sätt men Chip är bra för er som inte orkar Mecka med program etc.

    Smaken som baken ( y ) --> Delad
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #51
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Okk.. tack Pendragon för infot

  22. #52
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Qwerti
    Okk.. tack Pendragon för infot
    N/P

    Sharing is caring (Information that is)
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #53
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hansi !!, finns det någon psp som är klar eller??

    Längtar så !! :P
    Last edited by Qwerti; 2006-07-17 at 13:12.

  24. #54
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Undiluted Platinum utförlig guide hur man gör?

    Hej! Har chippat mitt PSP. Hur lägger man in ISO spel på minneskortet??
    Behöver man Devhook, eller måste man ha en UMD skiva i för att det ska funka?? Ska man bara lägga det i game mappen? Har inte fått rätt på detta! Är det någon som hade kunnat förklara lite utförligare hur man går till väga?
    Någon beskrev också att man skulle hålla ner L knappen när man startar PSPet, vad häder då? Kan man förstöra chippet då? Hade varit schysst om någon vänlig själ hade skrivet en bra guide på svenska så att man fattar.

    MVH.
    Snaipe

  26. #56
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av snaipe
    Hej! Har chippat mitt PSP. Hur lägger man in ISO spel på minneskortet??
    Har du chippat ditt PSP eller kör du en nedgraderad så är procedurerna densamma.
    1. Formater minneskortet.
    2. Kopiera över filer eller kör en easy install.

    Citat Original inlägg av snaipe
    Behöver man Devhook, eller måste man ha en UMD skiva i för att det ska funka??
    Svar: Jesus Adam (Ja) på båda

    Citat Original inlägg av snaipe
    Ska man bara lägga det i game mappen?
    Har inte fått rätt på detta! Är det någon som hade kunnat förklara lite utförligare hur man går till väga?
    Du skapar en mapp i minneskortsrooten som heter ISO och där lägger du allt du skall köra "Förutsatt att du kör Devhook"

    Citat Original inlägg av snaipe
    Någon beskrev också att man skulle hålla ner L knappen när man startar PSPet, vad häder då? Kan man förstöra chippet då? Hade varit schysst om någon vänlig själ hade skrivet en bra guide på svenska så att man fattar.
    Vem chippade ditt PSP "Lödde han in en krets eller nedgraderade han bara?"
    Låter väldigt oseriöst att du inte fått med en "Manual" till din chippade PSP.
    Vänd dig till den som moddade PSP´n och begär en beskrivning.

    Fungerade inte tråden jag skrev ovanför ? = http://forum.psxcare.com/support/sho...5&postcount=50

    Citat Original inlägg av snaipe
    MVH.
    Snaipe
    Good lycka
    Last edited by Pendragon; 2006-10-04 at 16:18.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon
    Har du chippat ditt PSP eller kör du en nedgraderad så är procedurerna densamma.
    1. Formater minneskortet.
    2. Kopiera över filer eller kör en easy install.



    Svar: Jesus Adam (Ja) på båda



    Du skapar en mapp i minneskortsrooten som heter ISO och där lägger du allt du skall köra "Förutsatt att du kör Devhook"



    Vem chippade ditt PSP "Lödde han in en krets eller nedgraderade han bara?"
    Låter väldigt oseriöst att du inte fått med en "Manual" till din chippade PSP.
    Vänd dig till den som moddade PSP´n och begär en beskrivning.

    Fungerade inte tråden jag skrev ovanför ? = http://forum.psxcare.com/support/sho...5&postcount=50



    Good lycka
    Tack! ska kolla upp detta

  28. #58
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    En fråga direkt till Hansi:

    Har ni haft några problem med att montera ihop PSP enter U.P installationen? Inga glipor längs faceplaten? Fick tillbaka mitt psp från en annan montör och har en glipa på typ 1 mm på wifi-switch sidan. Har ni stött på liknande problem?

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En av de PSP vi chippade pajade något på. Den andra psp:n provade vi att montera 2st olika undiluted chip, inget av dom gick att flasha. Medan vi mekkade med det så började det köa upp sig med andra konsoller att göra, och nu har vi så fullt upp med alla ps2 och xboxar så vi överlåter undilutedmonteringarna till de som orkar med skiten...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #60
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Jag har monterat ett UP chip i grabbens psp, allt ser ut att fungera, tankade ur PSPns firware och flashade in det på chippet bara för att se att allt fungerade! Nu till problemet, jag hittar inget 1.5 firmware att flasha in!!! Alla jag hittar är oftast bara uppgraderingar eller nedgraderingar! Är mycket tacksam för info eller ett litet mail på ca,30mb

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 1504
    Senaste inlägg: 2014-11-05, 14:27
  2. M3 Compact Flash och M3 SD Adapters - officiella tråden
    By Hansi in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 160
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:29
  3. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •