Här är installationsanvisningen för "tightmod",
dvs dubbla sst39sf020A chip i samsung dvdläsaren.
Här är installationsanvisningen för "tightmod",
dvs dubbla sst39sf020A chip i samsung dvdläsaren.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Beställ lösa sst 39sf020A chip:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=456&xSec=65
Låt oss montera "dual firmware" lösning i din xbox 360:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=459&xSec=65
Beställ en "dual firmware" xbox 360 core
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=457&xSec=65
Beställ en "dual firmware" xbox 360 premium
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=458&xSec=65
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tror ni att man ändå kan bli bannad på lajv ifall man lirar med orginal fw??
Det beror på om och hur microsoft kommer implementera firmwaredetektering.
Om dom installerar en update på din xbox 360 som sedan alltid är aktiv och "scannar" efter modifierad firmware och "flaggar" xboxen som modifierad så lär du i praktiken bli bannad från live även om du alltid ser till att använda original firmware när du går live.
Men om du är supernoga med att alltid switcha över till originalbios så fort du startat xboxen så tror jag inte att någon "firmware scanner" hinner gå igång innan du switchat dvdläsaren till originalbios.
Jag har inte hunnit testa i praktiken, men det borde alltså gå att "boota" på extreme firmware och sedan växla över så att en eventuell scanner endast ser original firmware vid kontroll.
Där ser man... Fast just nu värkar det t.o.m. gå att spela backuper live. Stämmer det??
Ja, eftersom 360:n inte ser någon skillnad på backuper vs original med moddad firmware så måste en detektering gå ut på att man läser ur (delar av) firmwaren ur dvdläsaren. Och ser man till att ha "switchat in" originalfirmwaren så är det den som kommer läsas ur...
Måste man bry sig om PAL v NTSC versioner fortfarande?
Jag vet att vissa spel fungerar på båda systemen från början men
om denna "hack" gör så att det blir regionsfritt och att NTSC fungerar
på PAL även om det inte gör det från "början" ?
På en hackad vanlig xbox spelar det ju ingen roll, men kanske det
beror på att det är en riktig hack och inte "bara" DVD'n som justeras.
Precis. Det här är inget riktigt hack. Det är endast dvd-romen som är knäckt. Därför kommer man inte kunna köra regionskyddade spel än så länge.Original inlägg av jeroman
Hej
Ska köpa mig en 360 i dagarna och undrar därför vilken typ av moddning som är bäst.
Spontant känns det som tightmod är bäst bortsett från den jobbiga installationen? Blev lite fundersam eftersom den här tråden inte var så lång?
Är det väldigt svårt att löda in chippet? Värt att lämna in? eller är det något annat som jag missat som gör tightmod till ett sämre alternativ till ren flashning?
Spelar det någon roll vad för dvd-läsare man får i sin box om man kör tightmod?
tack på förhand
Det där jag svamlade om i början av tråden om att switcha firmware med xboxen igång FUNGERAR INTE. Man måste välja den firmware man vill använda innan man startar och sedan håller man sig till den.
Vi kan inte veta om/när man faktiskt kommer ha behov av dual firmware.
Det skulle vara ifall något spel i framtiden inte fungerar på din xtreme firmware, då kan du kanske köra originalskivan med original firmware.
Att säga att denna lösning är "100% live säker" som jag sett att vissa konkurrenter gör är inte heller sant.
Om microsoft lyckas detektera att man kör hackad firmware så kan dom skicka ut en uppdatering via xbox live eller nya spel. Den uppdateringen skulle kunna göra så att xboxen märker så fort man kör med xtreme firmware eller att man kör ett bränt spel, och därefter spara undan den informationen i det flashminne som xboxen har för att spara uppdateringarna. När den väl "flaggat" sin som modifierad så skulle det inte spela någon roll sedan om man switchar över till original firmware.
Bookmarks